//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman bijna de hele weg geen GPS ontvangst, terwijl de Maps app me gelijk precies op het goede stukje van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #281  
Oud 28-06-09, 13:44
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman Bekijk bericht
bijna de hele weg geen GPS ontvangst, terwijl de Maps app me gelijk precies op het goede stukje van de snelweg wist te vinden.
Volgens je profiel heb je FW2.2 nog, Navigon vraagt minimaal FW3.0 voor een goede werking!
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 28-06-09, 16:26
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik heb net ook een hele rit gemaakt met Navigon. Heb de iPhone aan mijn TomTom houder bevestigd op het raam, maar telkens het signaal kwijt, waardoor het niet bruikbaar is als navigatie oplossing.

Ik heb Sygic nog niet kunnen proberen, daardoor kan ik nog niet zeggen of het gewoon een hardware probleem is van de iPhone of dat Navigon het nog niet goed geïmplementeerd heeft.

Ook mijn iPhone werd erg warm...
  #283  
Oud 28-06-09, 16:38
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lezz Bekijk bericht
Ik heb Sygic nog niet kunnen proberen
Als je Sygic legaal wilt proberen, download via Icy dan iDA en de landkaarten die jij graag wilt. iDA (= de jailbreakversie van Sygic, exact hetzelfde) mag je 7 dagen lang zonder enige beperking in functionaliteit uitproberen (trialversie). Dan hoef je geen illegale toestanden uit te halen.
  #284  
Oud 28-06-09, 19:12
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur
Sygic heeft als iDA al een verleden met bijv. de volgende update: voorheen zat er een gps-afwijking in de combinatie met de kaart, je reed dus soms naast waar je in het echt reed, met bijv. ventwegen vormde dit een probleem
Kan dit ook verklaren waarom ik af en toe 50 tot 100 meter voor reed vergeleken met de kaart? Ik stond voor een paar stoplichten om af te slaan, maar volgens iDA moest ik nog 100 meter.

Ik heb het gevoel alsof iDA wel wat beter de locatie weet te behouden (of weet te maskeren wanneer het signaal wegvalt).

Ik hoop dat dit bij Sygic Mobile Maps nog verder is verbeterd zodat het in elk geval 'on par' is met mijn 3 jaar oude TomTom. De (korte) ervaringen die ik nu met Navigon en Sygic (iDA versie) heb opgedaan zijn nog niet echt denderend. Het is het allemaal nog net niet.

De kaartweergave van Sygic vond ik trouwens erg goed en gelikt. Veel beter dan ik bij de TomTom gewend ben. De interface verder valt inderdaad wat tegen omdat het niet aansluit bij de interface mogelijkheiden van de iPhone (zoals Buur ook al aangaf).

Hopen dat updates van Navigon en Sygic een deel van deze ergernissen wegnemen en dat TomTom met iets speciaals op de proppen komt
  #285  
Oud 28-06-09, 21:49
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Zojuist Navigon Benelux aangeschaft. Had gehoopt dat Tomtom misschien nog prijzen bekend zou maken, maar helaas. Gezien de introductieprijs die tot 30 juni geldt, heb ik de stap dus toch maar gezet...

Maar, om to-the-point te komen: als ik naar een bepaald adres navigeer zie ik allerlei POI's (points of interest) staan. Kan ik dat ook uitschakelen, want het stoort me een beetje. Alvast bedankt.
  #286  
Oud 28-06-09, 22:01
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

na alle positieve berichten had ik ook maar even tijdelijk Navigon er op gegooid

en ik moet zeggen dat het perfect werkt, zelfs met de voorruit verwarming, waarvan ik dacht dat dat de GPS verbinding zou verstoren, (faraday kooi) had ik binnen een paar seconden verbinding en kon ik onder begeleiding de weg volgen naar de locale Mc-Donalds
en zelfs ver van de voorruit vandaan gaf de GPS goede verbinding ( ik had de iPhone los in de hand en mijn chauffeuse reed

wel een beetje jammer dat de stem taal niet apart in te stellen is, maar daardoor kon ik gelijk het verschil horen tussen engels en Nederlands, die beiden duidelijk zijn.

verders alles overzichtelijk, voor mij als navigatie leek, en gemakkelijk te gebruiken

ook nog terug expres verkeerd gereden om te kijken hoe snel de route aangepast wordt, en vond dat het heel snel zich aanpaste.

een zeer goed resultaat, en als TT te lang op zich laat wachten ga ik deze app zeker kopen .
  #287  
Oud 29-06-09, 06:32
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Bekijk bericht
na alle positieve berichten had ik ook maar even tijdelijk Navigon er op gegooid

een zeer goed resultaat, en als TT te lang op zich laat wachten ga ik deze app zeker kopen .

Tijdelijk? Kan je deze dan in ene probeerversie krijgen alvorens aan te kopen?

Ik wacht ook op TT maar zou wel graag de navigatie op de iPhone eens testen.
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #288  
Oud 29-06-09, 11:15
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Tijdelijk? Kan je deze dan in ene probeerversie krijgen alvorens aan te kopen?

Ik wacht ook op TT maar zou wel graag de navigatie op de iPhone eens testen.
alleen op de niet legale manier waar hier niet over gesproken mag worden.
  #289  
Oud 29-06-09, 11:17
Rogier Rogier is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

Zo, dit weekend navigon eens goed getest want we gingen een paar dagen naar Zwitserland.

Ik moet zeggen hij werkt perfect! Het wisselen tussen landen, het herberekenen van routes en het wel of niet toestaan van tol wegen endergelijke het werkt allemaal heerlijk. Puntje van kritiek is de rare route die hij wilde afleggen terug naar huis.. maar ik zou hoe dan ook thuis gekomen zijn. Verder werk het fijn en is alles tijden het rijden goed voerzichtelijk.

Dan een punt van kritiek en niet op navigon maar de iphone. Ik heb een super houder gekocht voor in het raam en nu was het natuurlijk heerlijk warm weer, ook in duitsland. Wat gebeurde er, de zon staat vol op de iphone en daardoor zal de batterij volledig leeglopen en pas weer opladen als deze gekoeld is....

Dit ligt natuurlijk aan het design van de 3G want in alle Tom Tom en andere navi's zit er een isolerende laag om de batterij die de Iphone simpelweg niet heeft... Dit heeft ervoor gezorgd dat ik 30 min lang mijn phone uit de zon heb moeten leggen waarna hij weer vol was en ik hem weer kon gebruiken.

Jammer
  #290  
Oud 29-06-09, 12:52
wout76's schermafbeelding
wout76 wout76 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Gewoon een mail naar Apple sturen



Ik heb ze een mail gezonden en een probleem gemeld in de appstore. Ben nu opnieuw aan het installeren na een restore Wellicht helpt het.
haha nou support van Apple .... kun je vergeten want die sturen je door naar T-Mobile.

Support van Navigon kun je vergeten want die zeggen dat de software ok is en voor problemen moeten opnemen met Apple.

En als je dan ook nog eens een telefoon hebt via GSMtrack dan blijkt dat je een italiaanse iphone hebt en is er ook niemand die je helpt ..... geen apple geen tmobile geen navigon. Enig advies krijg je dat je naar het land van herkomst moet gaan met je probleem. Das toch te zot voor woorden ?
Als ik enig ander apparaat koop krijg ik gewoon in een ander land ondersteuning behalve bij Apple !

En wat is nou het probleem bij mijn navigon ?
Ik heb wel GPS signaal maar die valt tijdens het rijden zomaar weg en komt pas terug bij een nieuwe opstart van navigon.
Erg irritant, en er is dus geen enkele instantie die je wil helpen.
  #291  
Oud 29-06-09, 13:47
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Oke poging no. 15 denk ik.

IK heb mijn iphone volledige gereset naar fabrieksinstellingen door de firmware 3.0. Geen achtergebleven restjes, gewoon 100% clean.
Geen backup restore gedaan. nada.

Vervolgens Navigon geinstalleerd (Cyd**) meer dan 10 pogingen gedaan om een GPS FIX te krijgen. In zowel Den Haag als Rotterdam. A13 Burger King parkeerplaats. Helemaal niets.

Google Maps kan precies aanwijzen waar ik ben. Ligt dit aan de slechte implementatie van Navigon of stricte GPS eisen van navigon?
Ik zou heel graag mijn Iphone willen testen met iemand die ook navigon heeft. Filmpje van maken als diegene wel structureeel goede GPS fix heeft en ik niet. En met dat filmpje naar de T-mobile shop gaan, omruilen naar andere Iphone die wel een goed functionerende GPS chip heeft. Ook al heb ik hem sinds november.
  #292  
Oud 29-06-09, 13:51
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

had net hetzelfde voor
via google maps wel juiste positie, via navigon bleef hij hangen en kon hij geen signaal vinden

tot ik plots met een andere auto reed, toen marcheerde het meteen ...

ook wanneer ik mijn cover verwijder (zilver van more) is mijn gps signaal beter alsook telefoonsignaal ...
  #293  
Oud 29-06-09, 13:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx Bekijk bericht
Oke poging no. 15 denk ik.
Even voor alle duidelijkheid: wat doet Navigon als je gewoon de iPhone in de open lucht meeneemt en een eventueel hoesje etc. ervan af haalt (tijdelijk)?
  #294  
Oud 29-06-09, 14:17
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Bekijk bericht
alleen op de niet legale manier waar hier niet over gesproken mag worden.
Hou er dan ook over op.
Beschouw dit maar als een waarschuwing.
  #295  
Oud 29-06-09, 14:20
Roderickz Roderickz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard Geen gesproken navigatie via Parrot CK3100

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaChosen1 Bekijk bericht
Nou dan mijn ervaring ook maar even:

... Maar ik heb 1 probleem: het geluid is echt veel te zacht. Als je de radio zachtjes aan hebt staan is het al bijna niet meer te volgen. Terwijl ik een Parrot CK3100 carkit heb. Waarom gaat het geluid niet via mijn speakers, terwijl als ik bel hij dat wel doet??
Ik heb dus hetzelfde.

Ik heb geen gesproken naviagatie via mijn Parrot CK3100, behalve als ik een telefoongesprek voer... Dan werkt het zoals het altijd zou moeten zijn!

Iemand enig idee? Is dit een beperking van mijn Parrot?

Thx
  #296  
Oud 29-06-09, 14:51
Macrogman Macrogman is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Volgens je profiel heb je FW2.2 nog, Navigon vraagt minimaal FW3.0 voor een goede werking!
Ja dat klopt...maar dat ligt aan het feit dat ik mijn profiel nog niet heb aangepast. Ik draai wel 3.0, maar dank voor je opmerkzaamheid.

Ik heb inmiddels een uitgebreide mail naar Navigon gestuurd. Ben benieuwd naar hun antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderickz Bekijk bericht
Ik heb dus hetzelfde.

Ik heb geen gesproken naviagatie via mijn Parrot CK3100, behalve als ik een telefoongesprek voer... Dan werkt het zoals het altijd zou moeten zijn!

Iemand enig idee? Is dit een beperking van mijn Parrot?

Thx
Als je op het knopje drukt om een gesproken aanwijzing te hoen moet je snel als de vrouw nog praat met het volumeknopje op je telefoon het geluid harder zetten. Hij kan een stuk harder dan je denkt.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 29-06-09 om 16:19.
  #297  
Oud 29-06-09, 14:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een uitgebreide mail naar Navigon gestuurd. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Hou je ons ook op de hoogte?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman Bekijk bericht
Als je op het knopje drukt om een gesproken aanwijzing te hoen moet je snel als de vrouw nog praat met het volumeknopje op je telefoon het geluid harder zetten. Hij kan een stuk harder dan je denkt.
Al eerder opgemerkt, maar niet iedereen leest alles terug... En dus doen ze zichzelf te kort.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 29-06-09 om 16:19.
  #298  
Oud 29-06-09, 14:59
Roderickz Roderickz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman Bekijk bericht
Als je op het knopje drukt om een gesproken aanwijzing te hoen moet je snel als de vrouw nog praat met het volumeknopje op je telefoon het geluid harder zetten. Hij kan een stuk harder dan je denkt.
Probleem is dat het geluid niet via de autospeakers gaat (via mijn Parrot). Ik heb wel gesproken navigatie tijdens een telefoongesprek! Als ik dan ophang, is het geluid over de speakers ook weer weg...
  #299  
Oud 29-06-09, 15:07
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Dat lijkt me een mailtje of belletje richting Parrot wel waard.
  #300  
Oud 29-06-09, 15:12
Roderickz Roderickz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Dat lijkt me een mailtje of belletje richting Parrot wel waard.
Dat was mijn eerste stap. Alleen reageren die gasten niet op mail. Aangezien ik hier lees dat veel mensen een parrot hebben en dat het bij de duurdere versies (9100-serie enzo) wel werkt, hoop ik op meer info.

Het werkt prima tijdens een telefoongesprek. Nu nog zonder...
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.