//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Navigon vraagt bij opstarten om "Location services" aan te zetten. Wat doet dit eigenlijk? Maak ik dan contact met zendmasten om positie te bepalen?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #341  
Oud 02-07-09, 21:31
sarge173rd sarge173rd is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: oostende
Berichten: 3
Standaard

Navigon vraagt bij opstarten om "Location services" aan te zetten. Wat doet dit eigenlijk? Maak ik dan contact met zendmasten om positie te bepalen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 02-07-09, 21:40
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dat is je GPS die hij vraagt om aan te zetten
  #343  
Oud 02-07-09, 21:42
sarge173rd sarge173rd is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: oostende
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de snelle respons. Dus dit zal mij dan op kosten jagen met een internet verbinding??
  #344  
Oud 02-07-09, 21:44
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarge173rd Bekijk bericht
Bedankt voor de snelle respons. Dus dit zal mij dan op kosten jagen met een internet verbinding??
Nee, GPS gaat niet via Internet.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #345  
Oud 02-07-09, 21:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Eindelijk kan ik nu wat meer info geven van hetgeen ik heb ondervonden vandaag.Ben naar blankenberge geweest en dit is ong 75 km enkel;ik zat aan 93% ongeveer en lap,hetzelfde voor als de andere mensen hier;toen ik in blankeberge aankwam was ik ong 9-10% kwijt,iets wat toch niet zou mogen.

Nu;tussendoor in blankenberge een aantal smsen gestuurd en 2maal gebeld en heel effe een game gespeeld te hebben stond de batterij nog op 69% ongeveer;ik steek terug de kabel in de stekker en tot mijn verbazing..............toen ik thuis kwam;met 5% gestegen de batterij ,dat trekt er al beter op,zo moet het zijn.

Het is heel raar,eerst gaat de batterij met ong 10% af en in het terug keren gestegen met 5%.Ik heb er geen verklaarbare reden voor.

Op de baan zelf;geen enkele keer uitgevallen zowel in het gaan als het terug keren niet uitgevallen en alle banen perfect aangetoond ook.

De fix was de 1ste maal in het naartoe gaan minder,ik denk toch makkelijk 4-5min ik blijven proberen heb en eindelijk,eindelijk een fix.
In het terug keren op minder dan 30 seconden,ook heel raar dus alweer.

Ik ben allesins al wat positiever geworden na vandaag..

Ik lees wel steeds;de iphone word heet?Bij mij stond de iphone aan de ruit(ik heb geen airco in de wagen) en heeft ong 50tal min gewerkt en tja,mee de zon er nog eens extra op moet ik eerlijk zeggen mijn iphone logischer wijze wat warm was maar bloedheet?Helemaal niet zelfs.Ik was er zeer tevreden van.
Mijnen gewone groten tomtom dienen is pas bloedheet als ik die opstaan heb .
Ik heb op dat vlak dus geen klagen van mijn iphone.Gewoon normaal warm,niet bloedheet.
  #346  
Oud 02-07-09, 23:13
sarge173rd sarge173rd is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: oostende
Berichten: 3
Standaard

Ik begrijp wel dat GPS geen internetverbinding nodig heeft. Bij andere GSM's kan je GPS niet aan of uit zetten (enkel GPS software opstarten) maar wel A-GPS in- of uitschakelen. Zoals ik hier versta is het bij Iphone dus anders. Hierdoor was er bij mij enige twijfel.
Ik wil absoluut verhinderen dat ik verbinding maak met internet en zendmasten wegens hoge kosten en het niet beschikken over een data abonnement.
  #347  
Oud 02-07-09, 23:51
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Vandaag voor het eerst getest.
Als het zo blijft heb ik spijt dat ik nog niet even heb gewacht op Tomtom.

Hij kan de weg naar huis nog niet eens vinden.
Hij zat er iedere keer een paar straten naast.

Morgne maar opnieuw proberen.....
Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #348  
Oud 02-07-09, 23:52
interneth interneth is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Standaard

Gerustgesteld door anderen meende ik dat ik me 'veilig' (vanuit Amsterdam) naar Berlijn kon laten navigeren, de assisted GPS zou telkens maar aan enkele bytes genoeg hebben en het zou wel 200 à 300 peilingen duren alvorens 1 MB ontvangen te hebben - wat je de kop niet kost.
Er zat echter 1 foutje (à ± € 60,-) in dit idee: Vodafone rekent per sessie en een sessie kost € 0,79 (en omdat ik nog een gunstig stukje Blox had aangeschaft 'maar' €0,705 per sessie). 80 'sessies', dat tikt aardig aan - wees gewaarschuwd. Op zich ben ik heel terughoudend met het gebruik van Internet in den vreemde op mijn mobiel, als gewaarschuwde tel ik voor twee, maar hier liep het toch even scheef met mijn gedrag.
Ik heb er een brief naar Vodafone over geschreven - ik vind namelijk dat ze die kosten wel even expliciet mogen vermelden op hun website - ik ben heel benieuwd hoe men erop reageert. Als ik iets te melden heb hier, zal ik dat zeker doen...
  #349  
Oud 03-07-09, 02:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk bericht
Vandaag voor het eerst getest.
Als het zo blijft heb ik spijt dat ik nog niet even heb gewacht op Tomtom.

Hij kan de weg naar huis nog niet eens vinden.
Hij zat er iedere keer een paar straten naast.

Morgne maar opnieuw proberen.....
Pascal
Tsjah,bij mij valt dat nog mee,die wil mij er maar ong 100meters er voorbij sturen,das het beste ik al gehad heb.
Goed luisteren nu;ik heb zelfs een tomtom 630 go en deze stuurd mij zelfs 300meters verder???.

Tik ik mijn huisnummer niet in dan is het een paar 50-100meters voor ik er ben bestemming bereikt(maar das oke).

Vandaag test gedaan naar de zee zoals ik heb uitgelegd en alles perfect verlopen,geen uitval en alle straten en banen perfect genomen,alleen in de kleinere dorpen of in de steden vrees ik voor problemen,heb ik nog niet grondig genoeg kunnen testen.
  #350  
Oud 03-07-09, 03:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door interneth Bekijk bericht
Gerustgesteld door anderen meende ik dat ik me 'veilig' (vanuit Amsterdam) naar Berlijn kon laten navigeren, de assisted GPS zou telkens maar aan enkele bytes genoeg hebben en het zou wel 200 à 300 peilingen duren alvorens 1 MB ontvangen te hebben - wat je de kop niet kost.
Er zat echter 1 foutje (à ± € 60,-) in dit idee: Vodafone rekent per sessie en een sessie kost € 0,79 (en omdat ik nog een gunstig stukje Blox had aangeschaft 'maar' €0,705 per sessie). 80 'sessies', dat tikt aardig aan - wees gewaarschuwd. Op zich ben ik heel terughoudend met het gebruik van Internet in den vreemde op mijn mobiel, als gewaarschuwde tel ik voor twee, maar hier liep het toch even scheef met mijn gedrag.
Ik heb er een brief naar Vodafone over geschreven - ik vind namelijk dat ze die kosten wel even expliciet mogen vermelden op hun website - ik ben heel benieuwd hoe men erop reageert. Als ik iets te melden heb hier, zal ik dat zeker doen...
GPS is gratis en Navigon vereist geen internet, dus ik begrijp je verhaal over internettoegang in het buitenland totaal niet. Navigeren via Navigon is gewoon gratis, ook in het buitenland.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #351  
Oud 03-07-09, 08:27
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
GPS is gratis en Navigon vereist geen internet, dus ik begrijp je verhaal over internettoegang in het buitenland totaal niet. Navigeren via Navigon is gewoon gratis, ook in het buitenland.
via het door de iphone ondersteunde A-GPS heb je véél sneller een fix omdat daarvoor de exacte satelieten locaties worden opgehaald via internet. Dit duurt nog geen 5 seconden om op te halen en is nog geen 5kb aan data waarschijnlijk, maar als jouw telecom provider afrekent per sessie ipv per MB, dan kan dat aardig in de kosten lopen.
  #352  
Oud 03-07-09, 09:55
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Maar je kan in het buitenland ook gewoon dataroaming uitzetten waardoor je dit probleem niet hebt
  #353  
Oud 03-07-09, 12:32
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Vijf misverstanden over GPS... En ja, in het buitenland laat je dataroaming beter uit. Dan maar een (iets) minder snelle gps-fix.

Laatst gewijzigd door Buur; 03-07-09 om 12:39.
  #354  
Oud 03-07-09, 13:36
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Vandaag mijn houder (HR Richter Passieve Houder, geen aandelen ) voor de iPhone 3G(S) binnengekregen. Deze gemonteerd op de brodit pro-clip met swifel in de auto en een stukje gaan rijden.

Ten eerste heb ik in het verleden altijd TomTom gebruikt maar deze heb ik nu verkocht.

Eerste indruk is zeer goed. Had direct een GPS fix en nooit kwijtgeraakt Stem van Navigon is luid en duidelijk via bluetooth over de auto radio. Met muziek aan over bluetooth is de stem nog steeds goed te horen. Geluid stopt alleen niet als er een navigatie aanwijzing is maar dat is niet erg omdat de stem nog goed te verstaan is door de muziek heen.

Kaart is in 3D zeer duidelijk en volgt goed de weg tijdens het navigeren. Inderdaad lastig dat je niet meer info tegelijk in het scherm hebt zoals tijd, aantal kilometers te gaan en tijd van aankomst. Dit gaat nu stuk voor stuk door boven in het scherm te klikken.

Muziek veranderen gaat goed en daarna moet je Navigon weer opstarten maar deze gaat direct door met navigeren waar je gebleven was, zeer goed.

Al met al ben ik zeer tevreden met de nieuwe houder en Navigon zelf. Ben overstag en TomTom moet met een heel goed pakket voor de iPhone komen wil ik weer overstappen

Puntje van kritiek is er ook. De batterij gaat inderdaad snel leeg als je de iPhone niet aan de oplader hebt in de auto. Heb een kort stukje gereden en de batterij was 10% leger toen ik aankwam. Misschien 15 minuten gereden.
Hoop dat dit probleem nog opgelost kan worden.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 03-07-09 om 14:06.
  #355  
Oud 03-07-09, 16:37
WFJ WFJ is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Veel gelezen en gezocht, maar niets gevonden:

Ik heb een kleine 4Gig vrij staan op de iPhone, maar als ik Navigon (die dus een 1.6G is) wil installeren zegt hij dat er geen vrij geheugen genoeg is en dat ik wat foto's en/of video's moet verwijderen? hoe kan dat nu?

Enige dat ik kan denken: ik heb momenteel wel geen iTuneskaart nog ofzo, wou gewoon eens kijken wat hij zei, bij deze zij hij dus bovenstaand

Thx alvast voor antwoord
  #356  
Oud 03-07-09, 16:46
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

De installatie vraagt iets meer dan 4GB vrij blijkbaar, dit zijn anderen ook al tegengekomen (zoekfunctie!). Dus even wat extra ruimte vrijmaken voor de installatie en erna kun je die ruimte weer vullen (dit is dus eenmalig).
  #357  
Oud 03-07-09, 17:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Daarnet alweer een test gedaan;ben naar oostende geweest;alles perfect verlopen.
In het terug keren ong 1km van mijn deur was deze effe het signaal kwijt,zou toch echt niet mogen vind ik.Ik moet dan zelf opnieuw beginnen tot wanneer deze terug het sigaanl vind,gelukkig duurde dit niet extreem lang.
Nu is dat zo geen probleem aangezien ik mijn baan uiteraard weet maar als je op een plaats zit waar je je baan niet kent is het aangeraden om best eerst je lang de zijkant te stellen en dan terug de fix zoekt.
Soms stuurde mij deze ook verkerd en dan ben ik alleen afgegaan op de aanwijzing en zo de baan dan gevolgd en dan was het oke.
Het is goed maar er zitten helaas nog beetje teveel foutjes in maar het is en blijft een hulpmiddel en ik ben er dan toch al bij al tevreden van,ik geraak op de bestemming,ik ben al naar blankenger en oostende geweest dat voor mij toch een eindje rijden is en het is oke voor mij,je geraakt er .

De batterij was nu zowel in het gaan als terug keren in stijgende lijn;2maal + 5% erbij.Das positief aangezien de allereerste keer ik 10% kwijt was,nu heb ik dat voorlopig niet meer voor dus alweer een pluspunt erbij .
  #358  
Oud 03-07-09, 19:21
MacDirk MacDirk is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 4
Standaard

op twitter aangekondigde update van navigon: http://www.navigon.com/site/int/en/products/navigation_software/iphone?utm_source=KeyVisual_Homepage&utm_medium=Banner&utm_campaign=0906_iphone_keyvisual
  #359  
Oud 03-07-09, 20:57
Helmes Helmes is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 2
Standaard

Ben in het bezit van iphone 3g met navigon software. Wanneer ik een iphone 3gs koop ( in Belgie ) kan ik dan de navigatiesoftware overzetten op de nieuwe iphone?
  #360  
Oud 03-07-09, 20:58
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmes Bekijk bericht
Ben in het bezit van iphone 3g met navigon software. Wanneer ik een iphone 3gs koop ( in Belgie ) kan ik dan de navigatiesoftware overzetten op de nieuwe iphone?
Yep, heb ik ook gedaan. Gaat via je itunes account. Dus niks met de iphone zelf.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.