//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 oowww ok, handig idd als dat erin komt ja ik twijfel nog steeds, ik wil heel graag nav. op me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 11-07-09, 05:46
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
oowww ok, handig idd als dat erin komt
ja ik twijfel nog steeds, ik wil heel graag nav. op me iphone, maar wil eigenlijk TomTom....mja die sukkels wachten wel erg lang haha...
mja is ook zonde als ik nu Navigon koop en straks TT beter vind...
twijfel twijfel
Wat doe je jezelf aan...
Voor twijfelaars als jij, die toch graag eens zouden "proeven" zonder meteen veel geld kwijt te zijn, heeft Navigon nu een Lite versie van de Benelux uitgebracht (link opent in iTunes). Deze gratis versie heeft zijn beperkingen natuurlijk (de gesproken begeleiding is eruit gestript), maar dan krijg je wel al een heel redelijk idee hoe het werkt en wat het kan bieden voor je. Maakt je keuze misschien wat makkelijker.

/edit:
Wat verduidelijking voor jou betreft de POIs: die zitten er al in vanaf versie 1, de vraag was echter of POIs ook naar voorkeur uit/aan te zetten waren. Nu is dat nog niet het geval (waardoor het scherm dus wat vol kan worden met icoontjes in bijv. een stad), maar in de volgende versie kun je dus blijkbaar wel aan of uitzetten wat jij echt wilt zien.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 11-07-09 om 05:52.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 11-07-09, 10:02
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hmm net de lite versie gedownload en een demo gedraaid. klopt t datik daar gesproken navigatie heb?? is namelijk wel het geval nu bij mij. Ik vind m er in principe goed uitzien enzo, ga m vanmiddag maar ff buiten testen in de auto
die 3D weergave vind ik echt vet trouwens
maar als ik in de lite versie gesproken navigatie heb, waarom zou ik dan de complete Benelux versie kopen???
  #423  
Oud 11-07-09, 10:05
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
hmm net de lite versie gedownload en een demo gedraaid. klopt t datik daar gesproken navigatie heb?? is namelijk wel het geval nu bij mij. Ik vind m er in principe goed uitzien enzo, ga m vanmiddag maar ff buiten testen in de auto
die 3D weergave vind ik echt vet trouwens
maar als ik in de lite versie gesproken navigatie heb, waarom zou ik dan de complete Benelux versie kopen???
Omdat de demo juist de laatste kilometer van je route navigeert?
Let niet op je snelheid enz..?
  #424  
Oud 11-07-09, 10:05
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
hmm net de lite versie gedownload en een demo gedraaid. klopt t datik daar gesproken navigatie heb?? is namelijk wel het geval nu bij mij. Ik vind m er in principe goed uitzien enzo, ga m vanmiddag maar ff buiten testen in de auto
die 3D weergave vind ik echt vet trouwens
maar als ik in de lite versie gesproken navigatie heb, waarom zou ik dan de complete Benelux versie kopen???
Probeer maar eens een echte route te plannen tussen twee punten die jij gekozen hebt
  #425  
Oud 11-07-09, 10:11
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hij geeft wel aan hoe hard je ergens mag rijden dmv een bord op het scherm. en ze praat tegen me mja das misschien alleen in de demo??
  #426  
Oud 11-07-09, 10:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
hij geeft wel aan hoe hard je ergens mag rijden dmv een bord op het scherm. en ze praat tegen me mja das misschien alleen in de demo??
Maar ze zet je ergens op 1km van je bestemming en begint van daar een demo af te spelen..
  #427  
Oud 11-07-09, 10:15
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja dat klopt...ok dus ik kan geen hele demo's afspelen, nja maak nie zoveel uit toch
in de auto zou ze me wel de hele route geven neem ik aan haha
  #428  
Oud 11-07-09, 10:19
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ja dat klopt...ok dus ik kan geen hele demo's afspelen, nja maak nie zoveel uit toch
in de auto zou ze me wel de hele route geven neem ik aan haha
Als je de hele versie koopt zal ze dat doen
  #429  
Oud 11-07-09, 10:20
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ja dat klopt...ok dus ik kan geen hele demo's afspelen, nja maak nie zoveel uit toch
in de auto zou ze me wel de hele route geven neem ik aan haha
Je kunt nog wel meer aannemen over wat ze in de auto met je gaat doen maar ook daar ben ik bang dat je teleurgesteld zult worden
  #430  
Oud 11-07-09, 10:24
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hahaha ow ok aleen de laatste KM krijg ik nu van dr dus...nou aardig van dr hoor..
nja dan ga ik maar de volledige versie aanschaffen zo denk ik
Benelux dan hoor...
Zou trouwens wel fijn zijn als je daarna losse kaarten van europa erbij kon kopen mja....

Ow nou laatste vraagje dan
hoe zet je reality vieuw aan??
ik zie staan in de apstore:
Reality View Pro, realistische weergave van knoppunten en afritten....
De rijstrookassistent Pro staat eronder dus das niet hetzelfde dan

EDIT: Navigon Benelux aan het downloaden

Ik zie in de shop hier een autohouder staan, de HR Richter Global 9 voor iPhone 3GS / 3G.
Hoe zet ik hier in vredesnaam me iphone op?
zie een paar pinnetjes...

Laatst gewijzigd door Shorty007; 11-07-09 om 10:52.
  #431  
Oud 11-07-09, 14:17
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Heb navigon nu al een paar keer getest..
Begin hem steeds beter te vinden.
De layout vind ik geweldig.

Vergeleken met tomtom, merk ik wel dat de nauwkeurigheid iets minder is.
wijkt ongeveer een 50 -tal meter.
Geeft navigon aan dat je ergens moet afslaan, moet je nog zeker 50 meter rijden.
Dat heb ik met tom tom niet.
verder heb ik het idee sinds ik navigon geinstalleerd heb dat de batterij sneller leeg is.
In de auto heb ik hem altijd aangesloten op de lader, en thuis meestal ook.
Toch raakt hij nu heel snel leeg.
Gisteren nog vol vanmorgen leeg......

Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #432  
Oud 11-07-09, 16:34
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Nou vanmiddag Navigon uitgeprobeerd. Willekeurig adres ingetikt, 30 minuuten van mij vandaan, ze bracht me prima waar ik wezen moest Erg duidelijke stem, duidelijke uitleg en de rijstrook assistent is ook wel handig en mooi Had ze op me boxen van me autoradio gezet dmv een aux kabel, op de terugweg ook me ipod aangezet zodat ik ook muziek kon luisteren, als ze wat te zeggen heeft, hoor je dat ook nog duidelijk door de speakers komen, de muziek stopt niet maar toch hoor je het nog goed.
Geen gps uitval gehad...
Morgen moet ik van Dordrecht naar Hoogeveen op en neer, eens kijken of dat ook goed gaat met Navigon
Ja batterij is in totaal weg bijna ongeveer 40% leeg gelopen voor heen en terug, mja heb ook een autolader dus voortaan gewoon op de lader zetten denk ik... Alhoewel ik met de lader erin wel wat storing had geloof ik :s op me radio...Beetje jammer, morge ff kijken of ik daar nog iets aan kan doen, ben bang van niet....
  #433  
Oud 12-07-09, 12:18
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk bericht
Heb navigon nu al een paar keer getest..
Begin hem steeds beter te vinden.
De layout vind ik geweldig.

Vergeleken met tomtom, merk ik wel dat de nauwkeurigheid iets minder is.
wijkt ongeveer een 50 -tal meter.
Geeft navigon aan dat je ergens moet afslaan, moet je nog zeker 50 meter rijden.
Dat heb ik met tom tom niet.
verder heb ik het idee sinds ik navigon geinstalleerd heb dat de batterij sneller leeg is.
In de auto heb ik hem altijd aangesloten op de lader, en thuis meestal ook.
Toch raakt hij nu heel snel leeg.
Gisteren nog vol vanmorgen leeg......

Pascal
Heeft totaal , maar dan OOK TOTAAL niks met Navigon te maken als hij minder nauwkeurig is dan Tomtom..als jij Tomtom nu zou gebruiken op de Iphone zonder externe GPS zal hij hetzelfde doen, alhoewel ik moet zeggen dat hij van mij helemaal niet afwijkt, hij is zelfs nauwkeuriger dan ik ooit heb gehad met een TomTom...
GPS heeft (nogmaals) niks met Navigon te maken, Navigon is alleen maar de software..hoe goed je GPS werkt hangt af van je Iphone..Vind wel dat veel mensen bepaalde dingen door elkaar halen hoor en soms dus onnodig en onterecht kritiek hebben op Navigon waar zij niks aan kunnen doen.
  #434  
Oud 12-07-09, 14:09
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Heeft totaal , maar dan OOK TOTAAL niks met Navigon te maken als hij minder nauwkeurig is dan Tomtom..als jij Tomtom nu zou gebruiken op de Iphone zonder externe GPS zal hij hetzelfde doen, alhoewel ik moet zeggen dat hij van mij helemaal niet afwijkt, hij is zelfs nauwkeuriger dan ik ooit heb gehad met een TomTom...
GPS heeft (nogmaals) niks met Navigon te maken, Navigon is alleen maar de software..hoe goed je GPS werkt hangt af van je Iphone..Vind wel dat veel mensen bepaalde dingen door elkaar halen hoor en soms dus onnodig en onterecht kritiek hebben op Navigon waar zij niks aan kunnen doen.
Kan wel degelijk met de navigatie software te maken hebben. Wat je hier zegt klopt dus totaal niet. Het is maar net hoe de navigatie software de GPS gegevens interpreteert. Zo heeft TomTom een bepaalde intelligentie ingebouwd die je, ook al wijkt de GPS locatie af, toch op de weg houdt of berekent op welke weg je hoogstwaarschijnlijk zit. Tevens kijkt deze naar de gemiddelde snelheid op dat moment en de maximale toegestane snelheid en bepaalt aan de hand daarvan of je al bijna bij de bocht bent en moet afslaan. Volledig losstaand van het GPS signaal op dat moment, hoewel het er natuurlijk wel mee samenhangt. Ik heb ook navigatie gebruikt die deze intelligentie niet aan boord heeft en dat levert hele andere situaties op zoals het verkeerd, te vroeg of te laat interpreteren van GPS gegevens. Hoewel ik geen ervaring heb met Navigon kunnen dergelijke dingen dus zeker wel veroorzaakt worden door de software en niet alleen door de GPS zelf.
  #435  
Oud 12-07-09, 14:48
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Navigon blijft bij mij zeer matig presteren (al dan niet door de GPS functie van de Iphone)! Andere GPS programma's die ik gebruik hebben hier toch veel minder last van! Bomen en slecht weer (wolken); ontvangst valt zeer regelmatig weg. Ook bij ontvangst vind ik het erg lang duren eer het programma weet dat je ergens anders rijdt (de berekening is vervolgens wel weer lekker snel). Programma werkt verder fijn maar er zitten nog wel foutjes in;
- geen huisnummer in het scherm bij eindlokatie
- geen mogelijkheid een andere map te kiezen in contactpersonen vanuit Navigon
- geen routeoverzicht bij berekening
- optimale route is een raar soort optimaal (duurt namelijk veel langer dan snel)
- erg kleine tekens; afslagen ook vrij onduidelijk etc
- soms vreemde aanwijzing via de stem die niet overeenstemmen met wat het beeld zegt.

Kortom we wachten de update maar eens af.....
  #436  
Oud 12-07-09, 20:51
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

weet iemand of Navigon regelmatig updates gaat geven voor de kaarten?? Dus dat ze up to date blijven???? Ga daarbij ook vanuit dat dat dan gratis is....
En zou heel fijn zijn als ze ook de flitsers erin zouden zetten.....
komt dit nog???
Ow en het zou trouwens ook fijn zijn als die je favorieten (adressen) enzo mee synchroniseer, want dat is volgens mij ook niet het geval nu...

Laatst gewijzigd door Shorty007; 12-07-09 om 21:02.
  #437  
Oud 12-07-09, 22:11
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Volgens navigon komt er eerdaags een update
  #438  
Oud 13-07-09, 16:01
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx Bekijk bericht
Volgens navigon komt er eerdaags een update
klopt...kijk maar eens hier:

Flickr: NAVIGON_'s Photostream
  #439  
Oud 13-07-09, 16:05
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

yesss komen dus flitsers in te staan TOPPPP!!!
mja bij spellen ofso slaat itunes ook niet de voortgang op he geloof ik, dus denk dat je je favo adressen en laatst bezochte adressen niet kan syncen...das wel een beetje jammer nog vind ik.
  #440  
Oud 13-07-09, 16:19
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Zitten wel een aantal aardige functies in moet ik zeggen. Krijg donderdag nieuwe wagen en mocht die geen GPS hebben dan heb ik nog Navigon en moet ik enkel nog zorgen voor een houder en iets om hem op te laden. En hopen dat hij ontvangst heeft.
__________________
Mobile Viking die nu eindelijk eens zijn iPhone ten volle kan benutten zonder daar veel te veel voor te betalen.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.