//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hé mensen ik heb nog steeds problemen me de navigatie, mijn toestel heeft of vindt geen gps signaal! Weet iemand wat ik mis doe? ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #721  
Oud 24-09-09, 00:20
stefke1 stefke1 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: kermt
Berichten: 6
Standaard navigon

hé mensen ik heb nog steeds problemen me de navigatie,
mijn toestel heeft of vindt geen gps signaal!
Weet iemand wat ik mis doe?
ik heb de update al gedaan maar niets.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #722  
Oud 24-09-09, 03:48
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefke1 Bekijk bericht
hé mensen ik heb nog steeds problemen me de navigatie,
mijn toestel heeft of vindt geen gps signaal!
Weet iemand wat ik mis doe?
ik heb de update al gedaan maar niets.
Navigon vereist FW3.0 of hoger en jij gebruikt nog FW2.2 volgens je profiel.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #723  
Oud 26-09-09, 13:06
emonty emonty is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

jaibreak weg, Navigon 1.2 er op, perfect, geen probleem: goede GPS ontvangst, rete snel, super....geen jailbreak meer voor mij, al het gezeik niet waard. Kost nu wel een paar centen, maar alles werkt zoals het moet.
  #724  
Oud 26-09-09, 18:32
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emonty Bekijk bericht
jaibreak weg, Navigon 1.2 er op, perfect, geen probleem: goede GPS ontvangst, rete snel, super....geen jailbreak meer voor mij, al het gezeik niet waard. Kost nu wel een paar centen, maar alles werkt zoals het moet.
Navigon kost evenveel met of zonder jailbreak, hoor.
Of bedoel je dat je voorheen een gehackte Navigon had? Tsja, eigen schuld dikke bult dan. Dan is het appels met peren vergelijken en was dat hoogstwaarschijnlijk de boosdoener van je problemen (en dus niet de jailbreak).
Hier al tijden jailbreak en perfecte navigatie (ja, netjes gekocht).
  #725  
Oud 26-09-09, 18:35
emonty emonty is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Navigon kost evenveel met of zonder jailbreak, hoor.
Of bedoel je dat je voorheen een gehackte Navigon had? Tsja, eigen schuld dikke bult dan. Dan is het appels met peren vergelijken en was dat hoogstwaarschijnlijk de boosdoener van je problemen (en dus niet de jailbreak).
Hier al tijden jailbreak en perfecte navigatie (ja, netjes gekocht).
nee netjes gekocht, jaibreak zuigt, altijd gezeik zonder werkt alles zoals het hoort!!! niet alleen Navigon maar alles, restore, batterij, Wi-Fi, GPS, 3G: alles. Die paar geek opties mis ik niet. Het enige wat ik mis is Mcleaner, maar ja als dat alles is.....
  #726  
Oud 26-09-09, 18:47
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emonty Bekijk bericht
nee netjes gekocht, jaibreak zuigt, altijd gezeik zonder werkt alles zoals het hoort!!! niet alleen Navigon maar alles, restore, batterij, Wi-Fi, GPS, 3G: alles. Die paar geek opties mis ik niet. Het enige wat ik mis is Mcleaner, maar ja als dat alles is.....
Natuurlijk werkt de standaard firmware perfect, daar zorgt Apple wel voor.
Dat een jailbreak risico's inhoudt, dat ben ik met je eens. Zeker als je helemaal gek gaat doen met van alles installeren wat diep in het systeem ingrijpt en niet let op eventuele incompatibiliteiten. Tsja, de iPhone is net een computer...
Ik wil in ieder geval mijn jailbreak niet missen, kan ik zeggen na meer dan een jaar iPhone-en. En alles werkt hier ook perfect, hoor. Niet alleen navigatie.

Maar ik reageerde eigenlijk alleen op je opmerking dat het je nu ineens geld kost, dat begrijp ik nu dus niet. Wat heeft dat met wel/geen jailbreak te maken en een goede werking van je navigatie?
  #727  
Oud 26-09-09, 18:52
emonty emonty is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Natuurlijk werkt de standaard firmware perfect, daar zorgt Apple wel voor.
Dat een jailbreak risico's inhoudt, dat ben ik met je eens. Zeker als je helemaal gek gaat doen met van alles installeren wat diep in het systeem ingrijpt en niet let op eventuele incompatibiliteiten. Tsja, de iPhone is net een computer...
Ik wil in ieder geval mijn jailbreak niet missen, kan ik zeggen na meer dan een jaar iPhone-en. En alles werkt hier ook perfect, hoor. Niet alleen navigatie.

Maar ik reageerde eigenlijk alleen op je opmerking dat het je nu ineens geld kost, dat begrijp ik nu dus niet. Wat heeft dat met wel/geen jailbreak te maken en een goede werking van je navigatie?
met jaibreak: navigatie minder snel, slechter GPS ontvangst
dat het me geld kost: ja een aantal apps/functionalitieit heb ik nu niet meer via Cydia en dus aangeschaft of het wachten is op de "officiele" apps als alternatief
  #728  
Oud 26-09-09, 19:05
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emonty Bekijk bericht
met jaibreak: navigatie minder snel, slechter GPS ontvangst
dat het me geld kost: ja een aantal apps/functionalitieit heb ik nu niet meer via Cydia en dus aangeschaft of het wachten is op de "officiele" apps als alternatief
OK, ik zal het stukje "mogelijke" illegale software maar laten vallen. Ik reageerde erop, daar het inderdaad een bron van ergernis kan zijn (aangepaste/gehackte software _kan_ onvoorziene problemen veroorzaken, goh vreemd? ), waarna men de fabrikant de schuld geeft, of de iPhone hardware (om ontopic te blijven, lees GPS-chip)...
Ik ben blij te lezen dat jij dus meldt dat het in jouw geval duidelijk puur software-probleem was en er met de iPhone hardware niks mis is (is helaas al vaak geroepen hier, ten onrechte).
  #729  
Oud 26-09-09, 19:19
emonty emonty is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
OK, ik zal het stukje "mogelijke" illegale software maar laten vallen. Ik reageerde erop, daar het inderdaad een bron van ergernis kan zijn (aangepaste/gehackte software _kan_ onvoorziene problemen veroorzaken, goh vreemd? ), waarna men de fabrikant de schuld geeft, of de iPhone hardware (om ontopic te blijven, lees GPS-chip)...
Ik ben blij te lezen dat jij dus meldt dat het in jouw geval duidelijk puur software-probleem was en er met de iPhone hardware niks mis is (is helaas al vaak geroepen hier, ten onrechte).

De Iphone hardware is goed, mits je het gebrukt zoals Apple het "bedacht" heeft in combinatie met de software die er voor ontworpen is. Natuurlijk is het niet perfect en missen we allemaal bepaalde functionaliteit etc.. Het perfecte apparaat bestaat niet, omdat perfectie in dit leven nu eenmaal niet bestaat ;-)
  #730  
Oud 26-09-09, 20:21
Appelpap Appelpap is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard navigon heeft geen gps meer ?

Hoi, heeft iemenad een oplossing voor het probleem dat Navigon geen gps-verbinding maakt ? Gps via app Google Maps werkt keurig, dus blijkbaar ligt het niet aan mijn iphone (die zojuist een waterschade heeft overleefd), alles werkt bhalve Navigon. Iemand suggesties ?
  #731  
Oud 26-09-09, 23:17
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Ja alle gps problemen worden veroorzaakt door jailbreaken idd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelpap Bekijk bericht
Hoi, heeft iemenad een oplossing voor het probleem dat Navigon geen gps-verbinding maakt ? Gps via app Google Maps werkt keurig, dus blijkbaar ligt het niet aan mijn iphone (die zojuist een waterschade heeft overleefd), alles werkt bhalve Navigon. Iemand suggesties ?
Jailbreak: nee

  #732  
Oud 27-09-09, 09:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
Ja alle gps problemen worden veroorzaakt door jailbreaken idd.



Jailbreak: nee

Dat is echt dikke zever! Ik heb een jailbreak (en jij trouwens ook?) waarbij Navigon PERFECT werkt. Altijd GPS-signaal, nooit problemen
  #733  
Oud 27-09-09, 11:25
Rudy H's schermafbeelding
Rudy H Rudy H is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Rudy H
Standaard

Appelpap niet...vandaar het sarcasme.. Navigon werkt bij mij goed met jailbreak ook trouwens.
  #734  
Oud 27-09-09, 11:50
Appelpap Appelpap is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard geen werkend Navigon (geen jailbreak)

Inderdaad Ruud, heb gewoon de officiele versie van T Mobile, 3 G. Niks geen jailbreak dus.
Na een waterschade gelukkig weer aan de praat gekregen. Aangezien Google Maps wel prima gaat, ligt het dus aan Navigon. (En dus niet aan een jailbreak of iets anders).
Vandaar mijn vraag: heeft iemand suggesties? Kan eigenlijk een vorm van "garantie" krijgen van Navigon ? Het is toch vreemd dat Navigon de melding geeft : geen gps signaal gevonden, terwijl google maps op dezelfde weg precies weet waar ik ben?
  #735  
Oud 27-09-09, 11:58
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Helaas had ik het een paar dagen gelden ook dat Google Maps steeds perfecte GPS verbinding liet zien en als ik Navigon op startte het wel tot 10 minuten kon duren voor deze met GPS kan gaan werken.

Vaak ook viel GPS uit in Navigon en ging ik daarna naar Google maps had ik direct GPS contact. Ik kan er niet meer onderuit te denken dat dit niet puur een probleem is van de iPhone GPS module maar ook iets wat met Navigon te maken heeft.

Heeft Navigon eenmaal GPS contact werkt de app wel zeer goed. Zo eerlijk moet je dan ook wel weer zijn

En nee, ik heb geen jailbreak
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #736  
Oud 27-09-09, 14:00
papano papano is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelpap Bekijk bericht
Inderdaad Ruud, heb gewoon de officiele versie van T Mobile, 3 G. Niks geen jailbreak dus.
Na een waterschade gelukkig weer aan de praat gekregen. Aangezien Google Maps wel prima gaat, ligt het dus aan Navigon. (En dus niet aan een jailbreak of iets anders).
Vandaar mijn vraag: heeft iemand suggesties? Kan eigenlijk een vorm van "garantie" krijgen van Navigon ? Het is toch vreemd dat Navigon de melding geeft : geen gps signaal gevonden, terwijl google maps op dezelfde weg precies weet waar ik ben?
Schakel de Simkaart eens uit bij het opstarten?
Hier hetzelfde probleem en wanneer ik de Simkaart niet laat mee opstarten heb ik onmiddelijk een GPS Fix en werkt alles als een tierelier ook in de stad, heb dan wel helaas geen GSM verbinding.
Laat ik de Simkaart mee opstarten, helaas dan heb ik weer het probleem terug geen GPS Fix.

JB yes.
  #737  
Oud 01-10-09, 22:59
belmaniak belmaniak is offline
• iOS 4.3.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar belmaniak
Unhappy Navigon is niet erg snel

Ik heb dan maar eens gekozen voor Navigon op me iPhone, maar de software reageert niet steeds direct, soms pas na de volgende bocht ofzo.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Navigon direct reageert op de verkeersomstandigheden ?
  #738  
Oud 07-10-09, 22:27
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

welke sigarettenaansteker autolader (zonder houder) is aan te raden met navigon zonder dat de batterij wordt leeggetrokken ?
  #739  
Oud 07-10-09, 22:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
welke sigarettenaansteker autolader (zonder houder) is aan te raden met navigon zonder dat de batterij wordt leeggetrokken ?
Kan je in de zoekfunctie wel vinden hier maar kijk eens bij Iphone acceccesoires
  #740  
Oud 07-10-09, 23:12
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Kan je in de zoekfunctie wel vinden hier maar kijk eens bij Iphone acceccesoires
daar begon de verwarring juist en er staan in de shop weinig relevante specs
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.