iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

mimarron 07-06-09 12:39

Navigon
 
Kwam onderstaand berich tegen , is nu iedereen aan de navigatieontwikkeling geslagen dan




Navigon on iPhone 3G

POIplaza, 2009.06.06 19:31
Navigon will soon release it's popular navigation software for iPhone 3G with full European coverage.
The beta version for internal testing only has been released recently.
MN7 for iPhone is traditionally elegant and user friendly. The beta version is available in English only.
The easy to use software recognizes addresses stored in Contacts.
Navigon iPhone 3G uses ultimate Navteq maps, and offers full Europen coverage.
The date of release of the commercial version with a lot of extra services is not announced yet.

Source:
POIplaza

Chrama 07-06-09 18:31

en werd ook tijd ook, zelfs op mijn oude nokia had ik al navigatie, dit was tezamen met en uitgeklede bleutooth toch een behoorlijk gemis.

Onyx. 19-06-09 07:19

Ik heb toch ook ergens gezien, dat de navigatie eruit zou komen te zien, zoals die op een normale tomtom.
Met die pijltjes. (hier links, daar rechts)
Ik had verwacht dat dat met de nieuwe OS-3 er wel bij zou komen.
Maar helaas,.. *!#!!#* dus weer/nog niet..!!

Rielplayer 19-06-09 17:20

Navigon
 
Binnenkort is de appstore:D

NAVIGON AG - Producten - Navigatiesystemen

iLugnut 19-06-09 17:43

Indicatie wat het moet gaan kosten?

Timmeh_ 19-06-09 18:44

// Discussies samengevoegd.

Persoonlijk vind ik de 3D weergave van Navigon er echt fantastisch uitzien! Ik ben zeer benieuwd hoe soepel deze app gaat lopen. Ik heb er dan ook wel een paar tientjes voor over ;)

RATBORG 19-06-09 19:24

:cool:

Ziet er zeer goed uit.

McNessie 19-06-09 22:30

Allemaal mooi maar wanneer?

Bordyl 19-06-09 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McNessie (Bericht 302444)
Allemaal mooi maar wanneer?

Zal volgns lij niet te lang meer duren; enkele deeltjes van Sygic zijn al verkrijgbaar, dus warschijnlijk zullen de anderen niet lang meer wachten.

Xiceke 20-06-09 01:17

Hopen dat ze ook een 'gps-verbeteraar' hardware ding maken :)
Want die van de iPhone zelf is niet altijd even goed...

signs2007 20-06-09 08:36

Navigon is nu te koop in de appstore voor 74,99 euro.
En is 1,65 Gb groot.

thunder 20-06-09 08:45

Vind het een redelijke prijs voor navi heel europa. Vind Navigon beter dan Tomtom, ik gebruik het al een tijdje op me PDA. Als ik me 3GS bij verlenging binnen heb (moet ik nog mee bezig) zal dit wel een app zijn die ik ga kopen. Kan me PDA weg. :)

Alleen jammer dat externe GPS muizen niet ondersteund worden, gezien de commentaren op de interne GPS module.

signs2007 20-06-09 08:52

Ik ben hem aan het binnenhalen. Dan test ik hem vandaag ff uit.

Rooligan 20-06-09 09:22

Direct link: iTunes Store

En straks gratis update naar:

Myroutes
Clever Parking
Radar info!!!!

Echt een hele mooi app!

Lite versie komt er overigens ook aan maar door het feit dat Apple het zo bijzonder druk heeft op dit moment met alle nieuwe en geupdate apps kon dit niet gelijktijdig gepland worden.

Larss 20-06-09 09:56

Ik ben heel benieuwd hoe goed dit werkt!! en in hoeverre het af en toe laggen van Google Maps te wijten was aan niet geoptimaliseerde code voor real-time navi en het ophalen van de kaarten over 3G.

Ik wacht wel nog even met het omzetten van mijn gift cards tot TT ook getest kan worden.

Tipje trouwens: Bij MusicStore en Dixons hebben ze acties met iTunes gift cards atm. Niet zo goed als rond Kerst maar het scheelt je 20 tot 25%.

Trouwens @Mimarron, Navigon is geen onbekende in de navigatiemarkt. Had hun software al op een oude Medion PDA. Ding was niet vooruit te branden (lange route uitrekenen duurde soms gewoon een uur, I kid you not) maar de kaarten e.d. zagen er prachtig uit - beter dan mijn TomTom One van jaren later. Zolang je zelf niet verkeerd reed (herberekenen duurde soms ook even :) kan me nog een avontuur in Brussel herinneren waar de "nieuwe" aanwijzingen constand achterliepen bij de flow van het verkeer) was het prima software.

thunder 20-06-09 10:21

Navigon draait op mijn X51V Dell prima. routes plant hij binnen een halve minuut. Enige nadeel met de X51V is dat mijn cradle niet in de landscape stand kan, waardoor reality view niet werkt.

Vraag me trouwens af of ze TMC over 3G ondersteunen in de iphone, aangezien er geen TMC ontvanger in de iphone zelf zit en het op zich wel een goede functie is.

signs2007 20-06-09 10:37

Ik heb Navigon geinstalleerd. Het duurde even. Het gaat om 1,65 Gb.
Het opstarten van Navigon duurt ongeveer 15 seconden. De kaarten zien er goed uit.
Hoe het navigeren gaat heb ik nog niet uitgezocht (het is nog vroeg). Later deze ochtend weet ik meer.

Ik heb Navigon op de PDA nooit echt goed getest. Daarom kan ik niet vergelijken.
Na het opstarten zijn er een aantal keuzes nl.

* Adres invoeren
* POI Zoeken
* Naar Huis
* Kaart Weergeven

Onderaan kun je bestemmingen als favoriet opslaan, laatste bestemmingen opzoeken en navigeren naar contactpersonen.

Het invoeren van de bestemming gaat goed en is vrij makkelijk.
Hoe lang het duurt voordat de route berekend is weet ik nog niet. Maar in de demo navigatie, zonder GPS, zie ik geen voortgangsbalkje alleen het standaard ronddraaiende laad icoontje. Het volledig testen van de navigatie incl GPS komt later deze ochtend.

In het hoofdmenu kan er geswitched worden tussen landscape en normale modus. Dit kun je doen door simpelweg het toestel te draaien. Tijdens het navigeren snel overschakelen tussen landscape en normaal gaat goed en snel.

De stembegeleiding is binnenhuis duidelijk.
Bovenaan zien we de aankomsttijd. Rechtsbovenaan de maximum snelheid.
Linksonderaan de volgende afslag etc. Rechtsonderaan plopt de rijbaanassisentie indien nodig naar boven. Onderaan de straat/snelweg waar je rijdt.

Ik zie niet hoe snel ik rij en wat de GPS status is. Normaal zie je wel een paar balkjes.
Maar hier niet. Misschien komt dat door ik geen echte navigatie gestart hebt maar een demo van de route.

M'n batterij was voor de helft vol. Na een kwartiertje klooien kreeg ik toch een melding dat mijn batterij nog 20% over had. Ik zal hem eens voor de gein volledig opladen en daarna een korte route testen.

Conclusie:
Pakket ziet er tot nu toe goed uit. Volledige functionaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Batterij zal ongetwijfeld snel leeglopen maar daar hebben we een oplader voor :)

Later deze ochtend meer hierover.

Geef maar een gil indien je nog iets wilt weten

Robenhoff 20-06-09 10:55

Conclusie:
Pakket ziet er tot nu toe goed uit. Volledige functionaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Batterij zal ongetwijfeld snel leeglopen maar daar hebben we een oplader voor :)

Later deze ochtend meer hierover.

Geef maar een gil indien je nog iets wilt weten[/QUOTE]

Zou je ook eens willen testen wat er gebeurd als je tijdens navigeren een telefoon gesprek krijgt. IK ben benieuwd of de navigatie dan door gaat met aanwijzingen, zodat je geen afslagen of dergelijks mist (wel handig als je op vakantie bent).

Ben ook benieuwd of je de gesproken aanwijzingen via je parrot over je speakers van je autoradio kan laten gaan?.

Als je dit zou kunnen testen dan ben ik je erg dankbaar.
Succes met de aanschaf. Navigon is mijn ogen nog steeds 1 van de beter navigatie software.

El_Diablo 20-06-09 11:05

ik ben em al aan t downloaden...

effe kijken wanneer tomtom komt dan download ik die ook gelijk even kijken welke de betere is

signs2007 20-06-09 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robenhoff (Bericht 303316)
Conclusie:
Pakket ziet er tot nu toe goed uit. Volledige functionaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Batterij zal ongetwijfeld snel leeglopen maar daar hebben we een oplader voor :)

Later deze ochtend meer hierover.

Geef maar een gil indien je nog iets wilt weten

Zou je ook eens willen testen wat er gebeurd als je tijdens navigeren een telefoon gesprek krijgt. IK ben benieuwd of de navigatie dan door gaat met aanwijzingen, zodat je geen afslagen of dergelijks mist (wel handig als je op vakantie bent).

Ben ook benieuwd of je de gesproken aanwijzingen via je parrot over je speakers van je autoradio kan laten gaan?.

Als je dit zou kunnen testen dan ben ik je erg dankbaar.
Succes met de aanschaf. Navigon is mijn ogen nog steeds 1 van de beter navigatie software.[/quote]

Ik heb een bestemming ingevoerd en gekozen voor een demo navigatie ipv GPS (ben nog steeds niet buiten geweest :D). Daarna m'n vriendin naar mij laten bellen, toestel gaat over, ik hang op. Navigon gaat niet verder waar hij gebleven was. Na het ophangen zie ik het Navigon start scherm en na circa 10 seconden kom ik bij het hoofdmenu terecht. Zover ik kan zien gaat hij niet verder. Misschien omdat hij in demo draait.

Wat betreft de Parrot.....deze heb ik niet :p

Indien ik een GPS signaal heb, test ik alles ff goed uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.