iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   GPS in het buitenland zonder kosten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36107-gps-buitenland-zonder-kosten.html)

Donstil 19-06-09 22:11

GPS in het buitenland zonder kosten
 
Beste forumers.

Ik weet dat er een Agps (of egps wat is het) module in de iPhone zit.

Hoe zit het nou met GPS in het buitenland?

Ik heb Offmaps op me iphone, download dan in nederland bv een stuk van parijs op me iPhone. Als ik daar ben. kan ik dan zonder extra kosten me gps lokatie zien op die kaart (die dus al gedownload staat) ?

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?

WDS001 19-06-09 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 302372)
Beste forumers.

Ik weet dat er een Agps (of egps wat is het) module in de iPhone zit.

Hoe zit het nou met GPS in het buitenland?

Ik heb Offmaps op me iphone, download dan in nederland bv een stuk van parijs op me iPhone. Als ik daar ben. kan ik dan zonder extra kosten me gps lokatie zien op die kaart (die dus al gedownload staat) ?

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?

Je moet eerst en vooral (zoals gedaan zeker) offline kaarten downloaden zodat je geen 3G oid nodig hebt.
En als je de GPS laat werken met de GPS-chip die in de iPhone 3G zit heb je geen extra kosten..

macfreaker 19-06-09 22:23

Wanneer je de 3g(gprs) uitzet , ben je zeker dat er geen downloads gebeuren.

Donstil 19-06-09 23:06

Dus als je data roaming uitzet kan je "veilig" gps'En in het buitenland

macfreaker 19-06-09 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 302598)
Dus als je data roaming uitzet kan je "veilig" gps'En in het buitenland

Yep, en om zeker te zijn vul je iets anders in bij apn. bvb proximus.ben i.p.v. proximus.be. Dit is juist maar een voorbeeld.

Donstil 19-06-09 23:17

Toppie. Bedankt.

pelpinda 28-08-10 11:04

Zijn er nog andere programma's dan offmaps die hier ondersteuning voor bieden?

ballegooier 29-08-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 302372)
Beste forumers.

...

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?

Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 302416)
Wanneer je de 3g(gprs) uitzet , ben je zeker dat er geen downloads gebeuren.

Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS) Zowel eigen land, als in het buitenland.

Steefie 04-09-10 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pelpinda (Bericht 547690)
Zijn er nog andere programma's dan offmaps die hier ondersteuning voor bieden?

Ik gebruik CityMaps2Go, kost 1x iets van €2,50 en dan kun je via Wi-Fi gratis kaarten downen van heel veel steden. Werkt prima voor mij.

Suc6 ermee, Steefie

Ducktape 08-09-10 01:49

Dataroaming uit zetten inderdaad. Kan een duur grapje worden..

Flipke1405 10-09-10 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 548572)
Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.


Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS), zowel in NL / eigen land niet, als in het buitenland).

die mobiele data verbinding als die aan staat kost dat veel??sorry ik ben nieuw hier en heb totaal geen ervaring

Grtz,Flip

Wook 10-09-10 10:50

Dat kan heel veel kosten. Als je telkens enkele euros moet betalen wanneer je phone verbinding maakt met het net om bvb mail te checken en je verblijft langere tijd in het buitenland dan kan je wel eens voor onaangename verassingen komen te staan.

impulsief82 30-09-10 14:21

als je mobieldata aan heb staan en je bent in buitenland dan kun je toch geen verbinding maken met internet als je dataroaming heb uitstaan? en hoe zit dat nou met gratis navgatie van t mobile?

en als ik alleen 3g heb aan staan en mobiel data en dataroaming heb uitgezet dan kun je toch ook niet internetten maar kun je wel gebruik van maken van t mobile gratis navgatie?

en als je 3g en mobiel data en dataroming uit heb staan kun je dan wel gebruik maken van navgatie zowel in nederland en in buitenland?

want als ik die alle 3 uitzet dan werkt mijn kompas wel in nederland maar hoe zit t dan in Buitenland?

huibregt 01-10-10 10:44

Ja, als je alle 3 uit hebt staan kun je ook in het buitenland met Navigon navigeren. Niet met Googlemaps, want dat heeft dataverkeer nodig.

Overigens, waarom zou je in het buitenland alle 3 uitzetten? Dataroaming uit is voldoende om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben.

ballegooier 01-10-10 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 574408)
Ja, als je alle 3 uit hebt staan kun je ook in het buitenland met Navigon navigeren. Niet met Googlemaps, want dat heeft dataverkeer nodig.

Overigens, waarom zou je in het buitenland alle 3 uitzetten? Dataroaming uit is voldoende om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben.

Not quite right: de gratis Navigon T-Mobile editie, waar hij over informeert, vereist (ook in het buitenland) een data verbinding. Niet om de kaarten binnen te halen of voor een correcte werking van de GPS (daar heb je allemaal geen dataverbinding voor nodig bij offline navigatie) maar om het programma te laten 'verifiėren' dat je daadwerkelijk t-mobile abonnee bent. Dat gaat per tijdsinterval.

huibregt 01-10-10 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 574656)
Not quite right: de gratis Navigon T-Mobile editie, waar hij over informeert, vereist (ook in het buitenland) een data verbinding. Niet om de kaarten binnen te halen of voor een correcte werking van de GPS (daar heb je allemaal geen dataverbinding voor nodig bij offline navigatie) maar om het programma te laten 'verifiėren' dat je daadwerkelijk t-mobile abonnee bent. Dat gaat per tijdsinterval.

Sorry, dat wist ik niet, ik heb al heel lang de betaalde versie. Ik vraag mij dan wel af waarvoor dit dataverkeer nodig is.

ballegooier 02-10-10 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 574750)
Sorry, dat wist ik niet, ik heb al heel lang de betaalde versie. Ik vraag mij dan wel af waarvoor dit dataverkeer nodig is.

Om een datapakketje te versturen en ontvangen naar (navigon?) servers om te checken of te verifiėren of je wel een t-mobile abonnee bent. Hierom ben ik uiteindelijk ook maar blij dat ik de betaalde versie heb. Ik kan op vakantie navigeren met Dataroaming uit, wel zo prettig ;)

frietjem 28-10-10 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 548572)
Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.


Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse
netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een
switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen
mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS) Zowel eigen
land, als in het buitenland.

Ik heb 3G en mobiele data uitstaan, dit zal dus geen extra kosten maken?

En kost het gebruik van kaarten( de iPhone app) geld?

huibregt 28-10-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frietjem (Bericht 592475)
Ik heb 3G en mobiele data uitstaan, dit zal dus geen extra kosten maken?

En kost het gebruik van kaarten( de iPhone app) geld?

Als je met de iPhone app "Kaarten" (=Google Maps) bedoeld, die kost geld omdat je via mobiele data steeds de kaarten van het betreffende gebied moet downloaden. Dat werkt dus alleen als je mobiele data aan hebt staan.
Bedoel je echte navigatie apps zoals TomTom of Navigon, dan staan de kaarten permanent op je iPhone en betaal je dus niet voor het gebruik. Je betaalt dan natuurlijk wel bij aanschaf van de app voor de kaarten.

frietjem 29-10-10 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 592573)
Als je met de iPhone app "Kaarten" (=Google Maps) bedoeld, die kost geld omdat je via mobiele data steeds de kaarten van het betreffende gebied moet downloaden. Dat werkt dus alleen als je mobiele data aan hebt staan.
Bedoel je echte navigatie apps zoals TomTom of Navigon, dan staan de kaarten permanent op je iPhone en betaal je dus niet voor het gebruik. Je betaalt dan natuurlijk wel bij aanschaf van de app voor de kaarten.

Dank u wel! Ik weet nu hoe het in elkaar zit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.