//

GPS in het buitenland zonder kosten

GPS in het buitenland zonder kosten discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumers. Ik weet dat er een Agps (of egps wat is het) module in de iPhone zit. Hoe zit het nou met GPS in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-06-09, 22:11
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard GPS in het buitenland zonder kosten

Beste forumers.

Ik weet dat er een Agps (of egps wat is het) module in de iPhone zit.

Hoe zit het nou met GPS in het buitenland?

Ik heb Offmaps op me iphone, download dan in nederland bv een stuk van parijs op me iPhone. Als ik daar ben. kan ik dan zonder extra kosten me gps lokatie zien op die kaart (die dus al gedownload staat) ?

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-06-09, 22:20
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Beste forumers.

Ik weet dat er een Agps (of egps wat is het) module in de iPhone zit.

Hoe zit het nou met GPS in het buitenland?

Ik heb Offmaps op me iphone, download dan in nederland bv een stuk van parijs op me iPhone. Als ik daar ben. kan ik dan zonder extra kosten me gps lokatie zien op die kaart (die dus al gedownload staat) ?

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?
Je moet eerst en vooral (zoals gedaan zeker) offline kaarten downloaden zodat je geen 3G oid nodig hebt.
En als je de GPS laat werken met de GPS-chip die in de iPhone 3G zit heb je geen extra kosten..
  #3  
Oud 19-06-09, 22:23
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Wanneer je de 3g(gprs) uitzet , ben je zeker dat er geen downloads gebeuren.
  #4  
Oud 19-06-09, 23:06
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Dus als je data roaming uitzet kan je "veilig" gps'En in het buitenland
  #5  
Oud 19-06-09, 23:09
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Dus als je data roaming uitzet kan je "veilig" gps'En in het buitenland
Yep, en om zeker te zijn vul je iets anders in bij apn. bvb proximus.ben i.p.v. proximus.be. Dit is juist maar een voorbeeld.
  #6  
Oud 19-06-09, 23:17
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Toppie. Bedankt.
  #7  
Oud 28-08-10, 11:04
pelpinda pelpinda is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Zijn er nog andere programma's dan offmaps die hier ondersteuning voor bieden?
  #8  
Oud 29-08-10, 17:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Beste forumers.

...

Of heb je door de lokatie bepaling via GSMmasten ook extra buitenland kosten?
Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Wanneer je de 3g(gprs) uitzet , ben je zeker dat er geen downloads gebeuren.
Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS) Zowel eigen land, als in het buitenland.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 10-09-10 om 17:30.
  #9  
Oud 04-09-10, 10:46
Steefie Steefie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pelpinda Bekijk bericht
Zijn er nog andere programma's dan offmaps die hier ondersteuning voor bieden?
Ik gebruik CityMaps2Go, kost 1x iets van €2,50 en dan kun je via Wi-Fi gratis kaarten downen van heel veel steden. Werkt prima voor mij.

Suc6 ermee, Steefie
  #10  
Oud 08-09-10, 01:49
Ducktape Ducktape is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 60
Standaard

Dataroaming uit zetten inderdaad. Kan een duur grapje worden..
  #11  
Oud 10-09-10, 00:49
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.


Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS), zowel in NL / eigen land niet, als in het buitenland).
die mobiele data verbinding als die aan staat kost dat veel??sorry ik ben nieuw hier en heb totaal geen ervaring

Grtz,Flip
  #12  
Oud 10-09-10, 10:50
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Dat kan heel veel kosten. Als je telkens enkele euros moet betalen wanneer je phone verbinding maakt met het net om bvb mail te checken en je verblijft langere tijd in het buitenland dan kan je wel eens voor onaangename verassingen komen te staan.
  #13  
Oud 30-09-10, 14:21
impulsief82 impulsief82 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

als je mobieldata aan heb staan en je bent in buitenland dan kun je toch geen verbinding maken met internet als je dataroaming heb uitstaan? en hoe zit dat nou met gratis navgatie van t mobile?

en als ik alleen 3g heb aan staan en mobiel data en dataroaming heb uitgezet dan kun je toch ook niet internetten maar kun je wel gebruik van maken van t mobile gratis navgatie?

en als je 3g en mobiel data en dataroming uit heb staan kun je dan wel gebruik maken van navgatie zowel in nederland en in buitenland?

want als ik die alle 3 uitzet dan werkt mijn kompas wel in nederland maar hoe zit t dan in Buitenland?
  #14  
Oud 01-10-10, 10:44
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ja, als je alle 3 uit hebt staan kun je ook in het buitenland met Navigon navigeren. Niet met Googlemaps, want dat heeft dataverkeer nodig.

Overigens, waarom zou je in het buitenland alle 3 uitzetten? Dataroaming uit is voldoende om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben.
  #15  
Oud 01-10-10, 14:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Ja, als je alle 3 uit hebt staan kun je ook in het buitenland met Navigon navigeren. Niet met Googlemaps, want dat heeft dataverkeer nodig.

Overigens, waarom zou je in het buitenland alle 3 uitzetten? Dataroaming uit is voldoende om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben.
Not quite right: de gratis Navigon T-Mobile editie, waar hij over informeert, vereist (ook in het buitenland) een data verbinding. Niet om de kaarten binnen te halen of voor een correcte werking van de GPS (daar heb je allemaal geen dataverbinding voor nodig bij offline navigatie) maar om het programma te laten 'verifiëren' dat je daadwerkelijk t-mobile abonnee bent. Dat gaat per tijdsinterval.
  #16  
Oud 01-10-10, 16:35
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Not quite right: de gratis Navigon T-Mobile editie, waar hij over informeert, vereist (ook in het buitenland) een data verbinding. Niet om de kaarten binnen te halen of voor een correcte werking van de GPS (daar heb je allemaal geen dataverbinding voor nodig bij offline navigatie) maar om het programma te laten 'verifiëren' dat je daadwerkelijk t-mobile abonnee bent. Dat gaat per tijdsinterval.
Sorry, dat wist ik niet, ik heb al heel lang de betaalde versie. Ik vraag mij dan wel af waarvoor dit dataverkeer nodig is.
  #17  
Oud 02-10-10, 13:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Sorry, dat wist ik niet, ik heb al heel lang de betaalde versie. Ik vraag mij dan wel af waarvoor dit dataverkeer nodig is.
Om een datapakketje te versturen en ontvangen naar (navigon?) servers om te checken of te verifiëren of je wel een t-mobile abonnee bent. Hierom ben ik uiteindelijk ook maar blij dat ik de betaalde versie heb. Ik kan op vakantie navigeren met Dataroaming uit, wel zo prettig
  #18  
Oud 28-10-10, 00:25
frietjem frietjem is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Er vindt geen triangulatie plaats, als je data roaming uit hebt staan. Het duurt dan ook wat langer voordat je positie bepaald is. Omdat de GPS geen assistentie heeft van de triangulatie/gsm masten.
Heb je data roaming wel aanstaan, en is er dus sprake van data verkeer, dan zal je GPS wel triangulatie gebruiken en zal er data verkeer plaatsvinden. En dat kost, ja.


Dat is niet juist. Alleen 'Data roaming' op UIT zetten (of laten staan, eigenlijk) behoed je voor dataverkeer op buitenlandse
netwerken.

GPRS kun je zelfs niet eens apart uitzetten (hoewel sinds iOS4 een
switch 'mobiele data' is, die je kunt uitzetten: je hebt dan geen
mobiele data verbinding meer (zoals 3G of GPRS) Zowel eigen
land, als in het buitenland.
Ik heb 3G en mobiele data uitstaan, dit zal dus geen extra kosten maken?

En kost het gebruik van kaarten( de iPhone app) geld?
  #19  
Oud 28-10-10, 12:26
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frietjem Bekijk bericht
Ik heb 3G en mobiele data uitstaan, dit zal dus geen extra kosten maken?

En kost het gebruik van kaarten( de iPhone app) geld?
Als je met de iPhone app "Kaarten" (=Google Maps) bedoeld, die kost geld omdat je via mobiele data steeds de kaarten van het betreffende gebied moet downloaden. Dat werkt dus alleen als je mobiele data aan hebt staan.
Bedoel je echte navigatie apps zoals TomTom of Navigon, dan staan de kaarten permanent op je iPhone en betaal je dus niet voor het gebruik. Je betaalt dan natuurlijk wel bij aanschaf van de app voor de kaarten.
  #20  
Oud 29-10-10, 22:24
frietjem frietjem is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Als je met de iPhone app "Kaarten" (=Google Maps) bedoeld, die kost geld omdat je via mobiele data steeds de kaarten van het betreffende gebied moet downloaden. Dat werkt dus alleen als je mobiele data aan hebt staan.
Bedoel je echte navigatie apps zoals TomTom of Navigon, dan staan de kaarten permanent op je iPhone en betaal je dus niet voor het gebruik. Je betaalt dan natuurlijk wel bij aanschaf van de app voor de kaarten.
Dank u wel! Ik weet nu hoe het in elkaar zit.

Laatst gewijzigd door frietjem; 30-10-10 om 00:22.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS zonder kosten? laurensnr1 iPhone Navigatie 1 03-12-10 18:02
Kosten VoIP (Skype) over Hotspot en 3G vanuit het buitenland Awater Internet in buitenland (roaming) 3 07-02-10 18:36
Kosten VoIP (skype) vanuit het buitenland Awater Internet in buitenland (roaming) 1 01-02-10 17:17
Kosten applicaties in het buitenland konnan Internet in buitenland (roaming) 4 24-07-09 23:02
Kosten in het buitenland? punchdouble Internet in buitenland (roaming) 4 31-03-09 00:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.