iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: De GPS en mijn iphone 3G werkt niet goed (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36865-de-gps-mijn-iphone-3g-werkt-niet-goed.html)

erikroeier 24-06-09 21:34

De GPS en mijn iphone 3G werkt niet goed
 
de GPS in mijn iphone werkt niet zoals hij zou moeten doen. Als mijn vader en ik naast elkaar op de bank zitten, beide met een iphone 3G en dan kaarten openen en locatie zoeken dan is die van hem veel nauwkeuriger dan die van mij. Die van hem geeft exact de locatie aan en bij mij zit hij er en 500 meter naast en geeft hij nog een cirkel met een straal van een kilometer ongeveer waar ik ongeveer kan zitten.

mijn iphone is 2de hands. T-mobile locked (3.0 jailbreaked en unlocked nu)..

wat denken jullie dat ik het best kan doen?

evmw 24-06-09 21:48

Mja op de bank is zoiezo geen goed plan, test het dan minstens buiten. Verder is de locatiebepaling op de iPhone niet 100% GPS, maar mede bepaald op basis van informatie van gsm-masten. Om die reden kun je al kleine verschillen ondervinden als je beide bij een andere telecom provider zit, omdat je dan op een andere mast zit. Anyway, er zijn nog wel meer oorzaken...

erikroeier 24-06-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 309681)
Mja op de bank is zoiezo geen goed plan, test het dan minstens buiten. Verder is de locatiebepaling op de iPhone niet 100% GPS, maar mede bepaald op basis van informatie van gsm-masten. Om die reden kun je al kleine verschillen ondervinden als je beide bij een andere telecom provider zit, omdat je dan op een andere mast zit. Anyway, er zijn nog wel meer oorzaken...

sorry voor de onduidelijkheid maar ik zat op de bank buiten in de tuin. en Hij doet het al langer onnauwkeurig bij mij. Heb navigon (navigatie software) erop gezet en het werkt totaal niet en verwacht dat dit hier de oorzaak van is..

shikaru 02-07-09 17:12

Ja ik ondervind de zelfde problemen als jou. Mijn Gps doet het Af en toe wel en dan weer niet. Ik denk dat ik er gewoon mee terug ga naar Tmobile of heeft er iemand anders een andere oplossing ?

shikaru 03-07-09 22:50

weet je wat je zou kunnen proberen
3G internet uit te zette :)

Patran 05-07-09 13:41

Hallo,

Ik heb dit probleem ook. Het is niet zo dat jou iphone minder nauwkeurig is, hij bepaalt zijn positie aan de hand van triangulation (via gsm zendmasten) terwijl die van je vader gewoon GPS gebruikt. Dit betekent waarschijnlijk dat je dezelfde problemen hebt als in dit topic: https://forum.iculture.nl/f28/i...-0-update.html

Ik heb onderaan in dat topic enkele oplossingen gegeven die misschien kunnen helpen!

Succes

Bashie 05-07-09 13:46

Waar wonen jullie, welk gebied/provincie ? Ik ben namelijk gisteren vanuit maastricht naar Antwerpen gereden en vanuit daar naar Valkenburg en weer terug naar Maastricht. GPS ontvangst was uitstekend, de hele dag gebruikt en geen enkel probleem. Misschien heeft het te maken met het gebied waarin je woont. Anders zou je het opnieuw moeten installeren en kijken of het werkt. Gr bas

Patran 05-07-09 13:49

Hallo,

Ik heb alles al geprobeert (ook een volledige herinstallatie), het probleem blijft echter min of meer bestaan, ik krijg gps elke keer werkend maar via een omweg zoals in het andere topic omschreven.

Dit is een bekend probleem wat bij meer mensen voorkomt en waarschijnlijk voorkomt door een probleem in FW3.0 zie dit topic op de apple site: Apple - Support - Discussions - GPS and Maps not working after 3.0 ...

GPS heeft niks te maken met het gebied waarin je woont (het werkt met satelieten!) alleen met bebouwing en overkapping etc.

Bashie 05-07-09 14:28

Het is logisch dat het met sataliet verbinding werkt maar dat betekent niet dat je ontvangst altijd vlekkeloos is en niet gestoord kan worden door andere signalen.

Patran 05-07-09 14:47

Ik woon in een klein limburgs dorp en heb getest vanuit mijn tuin. Kleine kans op storing dus. Verder werken alle andere gps apparaten wel perfect ook in stedelijke gebieden met veel andere apparaten dus dit heeft er mijns inzien niks mee te maken.

Bashie 05-07-09 15:46

Ok ja dat is dan wel erg. Misschien je iphone restoren naar 2.2.1 en dan weer updaten naar 3.0. Misschien dat het helpt. Gr bas

Patran 05-07-09 15:47

Ik wacht op 3.1 aangezien die er binnenkort zit aan te komen en het een softwarematige fout is (waarschijnlijk) aangezien er veel meer mensen last van hebben.

MethosNL 06-07-09 20:50

Reset je locatie waarschuwingen eens op je iphone, dat heeft bij mij wel geholpen! Daarna werkte GPS weer als een trein :)

Patran 06-07-09 20:58

Heb ik al gedaan ja, bij mij werkt het ook weer zoals ik al aangaf in het andere topic met betrekking tot dit onderwerp zijn er ongeveer 4 manieren bekend waardoor je gps softwarematig kan falen. Ik zal de oplossingen hiervoor in dit topic nogmaals kopieren zodat anderen er ook wat aan hebben.

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc.

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Spelen met een combinatie van 3g aan/uit en Wi-fi aan/uit.

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Het helpt ook al je in een open ruimte staat als je deze dingen probeert, je zult zo sneller een fix krijgen en er achter komen welke methode werkt.

Deze oplossingen heb ik uit het topic op het apple forum gehaald wat ik even heb doorgespit, voor degene die dit willen lezen kun je hier terecht: http://discussions.apple.com/thread....art=0&tstart=0

Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook helpt! Ik weet hierdoor in ieder geval wel bijna 100% zeker dat het om een software issue gaat, het is dus wachten op een fix denk ik.

Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.