//

Stroomverbruik navigatie op iPhone

Stroomverbruik navigatie op iPhone discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Blijft onopgelost de vraag waarom mijn Belking lader het uberhaupt helemaal niet doet in sommige auto's. En die iPad lader dan weer wel, maar laadt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 18-07-10, 12:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Blijft onopgelost de vraag waarom mijn Belking lader het uberhaupt helemaal niet doet in sommige auto's. En die iPad lader dan weer wel, maar laadt vervolgens niet op.
Blijft idd vreemd dit. Ik geef het op, als het harmonische storing is doe je er tenslotte ook geen reet aan.
Overigens lijkt het mij logisch dat er tussen de sigaretten aansteker en de accu wel wat regelaartjes en weerstanden zitten, die er bijv. voor zorgen dat de spanning en voltage min of meer continu blijft.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-07-10 om 12:29.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 20-07-10, 16:52
steinovisch steinovisch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Italie. Op de heenreis was er paniek, want mijn iPhone daalde met 20% per uur! Tijdens de vakantie van alles geprobeerd en niets hielp (schoonmaken etc).
Todat ik 2 ventilators van mijn airco op de iphone richte en dan kwam ik altijd met 100% aan! Zodra ik de ventilators niet meer op de iPhone richtte, liep hij weer leeg...

Bij mij lag het dus sowieso aan de temperatuur.

Overigens heb ik geen houder op het raam, maar een staander in de cigaretten aansteker, hierdoor kan ik de ventilators vol laten blazen op de iPhone, kan me voorstellen dat als de iPhone voor het raam hangt het wat lastiger wordt...
  #63  
Oud 20-07-10, 18:39
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Dus pressies wat ik ook constateerde....
  #64  
Oud 20-07-10, 20:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hmm... het verklaart niet dat mijn iPhone uit of in stand-by modus niet bijlaadde in een koelkast koud dashboard kastje (airco)? @Steinovich, had jij Airco?
Als dit echt de oorzaak is, heb je dus per saldo niet zo heel veel aan je iPhone als navigatie device, als hij niet in (of tegen) de zon of warmte kan. Zeker niet als je geen airco hebt!
  #65  
Oud 21-07-10, 08:46
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Hmm... het verklaart niet dat mijn iPhone uit of in stand-by modus niet bijlaadde in een koelkast koud dashboard kastje (airco)? @Steinovich, had jij Airco?
Als dit echt de oorzaak is, heb je dus per saldo niet zo heel veel aan je iPhone als navigatie device, als hij niet in (of tegen) de zon of warmte kan. Zeker niet als je geen airco hebt!
Ik denk dat het probleem niet voor iedereen hetzelfde moet zijn.
Wat ik me wel kan inbeelden, dat er een accu temp beveiliging inzit, die bij overhitting de accu lading anderbreekt. en die zou beinvloedbaar zijn kunnen zijn door de aircoluchtstroom.
Anderszijds, zijn niet alle laders gelijk, er is nogal wat rommel op de markt, zoals een plug die niet in alle auto's goed kontakt maakt. Of toetsellen die de laadstroom niet aankunnen, en misschien zelfs overbelast geraken en zichzelf uitschakelen.
Moet ook melden, dat sinds ik de Iphone 4 gebruik, ik het helemeel niet meer voorgehad heb.....
  #66  
Oud 21-07-10, 11:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

iPhone 4 wordt ook voor mij op deze manier wel een grote verbetering, als dergelijke problemen daar niet meer bij spelen. Overigens, als ik mijn hete iPhone onderweg ergens aan de stekker lader hing (had ik voor noodgeval bij me) laadde die wel ineens (hard) op: terwijl de iPhone nog erg warm was. Nu ja, nieuwe laad ervaringen van navigerende iPhone 4 mensen, dus!
  #67  
Oud 26-07-10, 14:36
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard

Zelfde probleem: gebruik van TomTom ontlaadt de iPhone sneller dan de autolader hem weer bijvult... Bovendien wordt hij erg warm. Als ik em een tijdje op een van de airco-roosters leg, laadt ie ineens wel weer op!!
Ik denk dat ik de volgende rit de truc maar es probeer met de 230V-omvormer icm de Apple muurlader.
  #68  
Oud 06-08-10, 01:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Goed. Weer een niet-interessant vervolg. Vandaag in zo'n nieuwe fiat 500 genavigeerd. Belkin lader werkt (!) en laadde m'n iPhone keurig bij... Mij kan je afschieten, ik snap er niets meer van.
Ik heb door de gesuggereerde oorzaak hierboven deze week een air-vent houder besteld (via usb-fever) voor een paar dollar (had em voor deze rit nog niet binnen). Ga volgende keer eens kijken of dat helpt inderdaad, een koele (al dan niet airco) luchtstroom ertegenaan jensen. Dit keer ging het zonder überhaupt airco dus perfect. Nu ja, het was dan weer niet bepaald een hete dag vandaag
  #69  
Oud 11-08-10, 23:21
Sander4 Sander4 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Ik heb nog wel een suggestie waarom carladers soms niet werken en de Apple muurlader weer wel.

Misschien is het zo dat de carladers een constante laadspanning afgeven. (simpele apparaatjes denk ik, zeker de goedkope)
De muurlader is wat meer geavanceerd (??) en maakt wellicht gebruik van een druppel-laadspanning.

Als de accu warm is, wordt laden met een constante spanning misschien eerder afgebroken dan met een druppellaadstroom. Dit zou dan een verklaring kunnen zijn dat muurladers het wel doen zelfs bij een warme accu.

Misschien dat iemand met meer kennis van zaken hier nog wat over kan zeggen want ik weet dat er verschillende laadstromen bestaan maar of dat in deze context enig hout snijdt...
Ben wel nieuwsgierig!
  #70  
Oud 12-08-10, 22:05
highvolt highvolt is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Het enige wat een iphone lader doet is 5V leveren. Verder wordt er volgens een weerstandsbrug 2.8V / 2.0V op de D+ /D- lijnen gezet voor een 1000mA lader, of 2.0V op D+/D- voor een 500mA lader.

De enige reden hiervoor is dat de iphone geen 1000mA uit een usb poort zou trekken. (die kunnen maar 500mA aan) De Iphone bepaalt de laadstroom, niet de lader!!!

De GPS applicatie verbruikt veel CPU power, hierdoor wordt de iphone warm. Veel te warm ! Uit veiligheid gaat volgens Apple als eerste het laadcircuit stoppen, daarna het scherm, daarna de gsm functionaliteit en als allerlaatste krijg je een warning dat je de gsm direct moet laten afkoelen.

Als je al een 1000mA lader hebt is koelen dus de enige oplossing voor dit probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander4 Bekijk bericht
Ik heb nog wel een suggestie waarom carladers soms niet werken en de Apple muurlader weer wel.

Misschien is het zo dat de carladers een constante laadspanning afgeven. (simpele apparaatjes denk ik, zeker de goedkope)
De muurlader is wat meer geavanceerd (??) en maakt wellicht gebruik van een druppel-laadspanning.

Als de accu warm is, wordt laden met een constante spanning misschien eerder afgebroken dan met een druppellaadstroom. Dit zou dan een verklaring kunnen zijn dat muurladers het wel doen zelfs bij een warme accu.

Misschien dat iemand met meer kennis van zaken hier nog wat over kan zeggen want ik weet dat er verschillende laadstromen bestaan maar of dat in deze context enig hout snijdt...
Ben wel nieuwsgierig!
  #71  
Oud 12-08-10, 22:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Toch blijft dit een vreemd probleem, dat het technisch niet 100% gegarandeerd mogelijk is om met je iPhone naar je vakantie adres te navigeren. Deze combi (hardware: iPhone + software) is simpelweg niet betrouwbaar genoeg, vind ik. Dat dit probleem niet bij veel meer Bekendheid of ruchtbaarheid vangt op internet verbaasd me.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-08-10 om 21:18.
  #72  
Oud 12-08-10, 23:07
Dared Dared is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard

Je Iphone voor je blower plaatsen, werkt perfect!
Het is niet de manier, maar het werkt wel.
  #73  
Oud 13-08-10, 13:02
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dared Bekijk bericht
Je Iphone voor je blower plaatsen, werkt perfect!
Het is niet de manier, maar het werkt wel.
Waarom zou dat niet de manier zijn?? Ik doe dat altijd, want ik heb de iphone in een houder zitten die ik op het luchtrooster klik. Airco aan en inderdaad hij laadt altijd, ook bij zeer warm weer. De iPhone wordt dan niet echt warm. Om zelf af te koelen heb ik nog roosters genoeg over.
  #74  
Oud 13-08-10, 17:18
berryman berryman is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

De iPhone koelen met een airco werkt NU geniaal maar straks in de winter bij -10 spuugt datzelfde ventilatierooster lucht van een graad of 40 uit. Dat koelt op zich nog steeds maar lang niet meer zo efficiënt.

Vandaag de combi Navigon en muziek via de ipod op de iPhone 4 getest. Bij gebrek aan een houder had ik hem aan de lader in een bekerhouder gezet dus hij hing niet in direct zonlicht. Na drie kwartier rijden was hij ongeveer net zo warm (lauw) als na een paar spelletjes doodle jump. Het warmteprobleem lijkt bij de iPhone 4 dus erg mee te vallen
  #75  
Oud 13-08-10, 19:38
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

In de winter spuugt dat rooster bij mij nooit lucht van 40 graden uit. Ik zet de meeste roosters in mijn dashboard dan namelijk dicht en laat de warme lucht vrijwel alleen langs onder en langs de ruiten blazen.
  #76  
Oud 17-08-10, 21:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
In de winter spuugt dat rooster bij mij nooit lucht van 40 graden uit. Ik zet de meeste roosters in mijn dashboard dan namelijk dicht en laat de warme lucht vrijwel alleen langs onder en langs de ruiten blazen.
Same here. Je kunt per roostertje het schuifje op "0" zetten / kleppie dicht doen, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berryman Bekijk bericht
De iPhone koelen met een airco werkt NU geniaal maar straks in de winter bij -10 spuugt datzelfde ventilatierooster lucht van een graad of 40 uit. Dat koelt op zich nog steeds maar lang niet meer zo efficiënt.

Vandaag de combi Navigon en muziek via de ipod op de iPhone 4 getest. Bij gebrek aan een houder had ik hem aan de lader in een bekerhouder gezet dus hij hing niet in direct zonlicht. Na drie kwartier rijden was hij ongeveer net zo warm (lauw) als na een paar spelletjes doodle jump. Het warmteprobleem lijkt bij de iPhone 4 dus erg mee te vallen
Ja hehe, da's ook niet zo knap . Wat we willen weten is of 'tie bloed heet wordt op je dashboard volop in de zon, natuurlijk (liefst ook met AIRCO uit getest) en of de iPhone 4 dan ook stopt met (bij)laden.
  #77  
Oud 31-08-10, 23:57
wiel.bruns wiel.bruns is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Landgraaf
Berichten: 3
Standaard

Hetzelfde probleem. En als ik alles zo overzie, vrees ik dat het probleem bij de IPone ligt. Wanneer krijgen we voor dit ernstig probleem een adequate oplossin g aangereikt?
  #78  
Oud 01-09-10, 09:38
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik denk dat het 'probleem' nogal complex is. Het is m.i. een combinatie van zeer veel van de hardware vergende software, dus warm tot heet wordende iPhone (zeker voor 3G en 3Gs, de 4 weet ik zo niet) en heet worden door de zon op de voorruit c.q. iphone. Daardoor wordt de batterij eigenlijk te warm om nog goed op te kunnen laden. Dat is een technische eigenschap van batterijen die je niet zomaar kunt veranderen. Ik betwijfel daarom of voor de 3G of 3Gs een adequate oplossing door Apple te vinden is.
Ikzelf heb (waarschijnlijk) door plaatsing voor het luchtrooster geen probleem.
  #79  
Oud 01-09-10, 09:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@wiel.bruns
Wat zijn bij jou specifiek de problemen? Kun je iets meer vertellen over hoe je jouw iPhone gebruikt en met welke apparatuur in jouw auto? En of je verschil merkt onder verschillende omstandigheden?

Edit: mijn luchtrooster houder (air vent dinges) is ook binnen. Zodra ik weer met een auto ga rijden, test ik die eens. Helaas zijn de hetere zonnige dagen al wel weer voorbij.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 01-09-10 om 09:42.
  #80  
Oud 02-10-10, 12:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Van de week reed ik in een geleende auto (Ford Ka) met airco, dus kon ik mijn luchtrooster houder eens testen. iPhone had nog 23% batterij, voordat ik begon met bijladen. Buiten scheen de zon volop, maar warm of heet was het niet die dag (19C). iPhone laadde niet bij, het bliksem icoontje kwam wel in beeld, maar de batterij percentage teller begon niet op te lopen. Op een gegeven moment liep het langzaam leeg tot ik de 20% meldig kreeg. Ik zette vanaf dat moment de airco keihard aan, direct op de iPhone gericht (houder zat op het rooster) maar geen resultaat. Beide scenario's ook nog getest met navigatie uit (app helemaal afgesloten) en iPhone in vliegtuigmode. iPhone laadde niet bij; althans het batterijpercentagemeter liep consequent niet op. Eenmaal thuisgekomen merkte ik dat mijn iPhone consequent op 20% batterij bleef staan, ook na een uurtje gamen. Ik herstart de iPhone om te kijken of de batt perc misschien in de war is (heb ik nog nooit eerder las van gehad, wel eens over gelezen) en ja hoor: 65%. de iPhone werd dus wel degelijk bijgeladen (maar wanneer dat gebeurde weet ik dus niet precies - was dat met de airco aan/tijdens gebruik van de navigatie app/in vliegtuigmode?) maar het perc metertje werkte blijkbaar niet correct.
Ik koester de hoop dat m'n iPhone tijdens het navigeren heus wel bijgeladen wordt, en ik niet in paniek hoef te raken als hij onder de 20% komt....
Een voordeel van die air-vent houder is dat het scherm beter leesbaar is doordat de iPhone dichterbij zit. Hij hangt dan overigens meteen ook uit de zon, wat naar alle waarschijnlijkheid wel gunstig blijkt te zijn voor het probleem warm wordende iPhone.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 02-10-10 om 12:57.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Navigatie op iPhone 4 Nameless iPhone Navigatie 5 01-02-11 19:43
Hardware: Navigatie iPhone 4 Dejive iPhone Navigatie 85 20-09-10 17:18
Navigatie op iPhone sirkeith Archief 1 16-09-09 21:53
Software: Navigatie op iphone Macfreak038 iPhone Navigatie 1 27-06-09 18:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.