//

Stroomverbruik navigatie op iPhone

Stroomverbruik navigatie op iPhone discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) In paniek raken is sowieso een slecht idee, maar trust me: als de iPhone denkt dat ie nog maar een paar % stroom heeft - ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 02-10-10, 20:08
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard

In paniek raken is sowieso een slecht idee, maar trust me: als de iPhone denkt dat ie nog maar een paar % stroom heeft - hoe onterecht misschien ook, stopt ie er écht mee! Ik heb momenteel een andere iPhone (3GS ipv 3G) , en precies zelfde probleem... :-( Ook een 1Ah-lader helpt niks. Zucht dit is toch wel een ernstige bug- heb je een programma van 70 euro gekocht.....!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 03-10-10, 11:19
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerardfidom Bekijk bericht
In paniek raken is sowieso een slecht idee, maar trust me: als de iPhone denkt dat ie nog maar een paar % stroom heeft - hoe onterecht misschien ook, stopt ie er écht mee! Ik heb momenteel een andere iPhone (3GS ipv 3G) , en precies zelfde probleem... :-( Ook een 1Ah-lader helpt niks. Zucht dit is toch wel een ernstige bug- heb je een programma van 70 euro gekocht.....!
Ik weet niet welke bug dat zou moeten zijn. Mijn 3G met Navigon laadt gewoon keurig bij met een goedkope 1A lader. Zelfs in mijn oldtimer auto (6Volt !) heb ik met een zelf daarvoor aangepaste lader geen enkel probleem.
  #83  
Oud 03-10-10, 11:45
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Ik heb de iPhone 4 met Navigon. Gisteren gebruikt voor een rit van Breda naar Eindhoven, inclusief omleiding, 1,5 uur over gedaan. iPhone was vol en bij aankomst half leeg. Valt mij dus niet tegen.
Op de terugweg wel de oplaadsnoer gebruik maar kan niet zeggen of deze de leegloop van de batterij kon bijhouden.
Zal er de volgende keer eens op letten.
__________________
Groetjes Lian
  #84  
Oud 04-10-10, 00:47
wiel.bruns wiel.bruns is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Landgraaf
Berichten: 3
Standaard

Ook ik heb last van stroomverlies en uiteindelijk volledige uitval bij gebruik van navigon. Koeling via ventilatierooster/airco help kennelijk niet.
Heb nu alle openstaande software uitgezet (er resteert uiteindelijk alleen nog iPod) en hoop op een beter resultaat.
  #85  
Oud 05-10-10, 12:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 Bekijk bericht
Ik heb de iPhone 4 met Navigon. Gisteren gebruikt voor een rit van Breda naar Eindhoven, inclusief omleiding, 1,5 uur over gedaan. iPhone was vol en bij aankomst half leeg. Valt mij dus niet tegen.
Op de terugweg wel de oplaadsnoer gebruik maar kan niet zeggen of deze de leegloop van de batterij kon bijhouden.
Zal er de volgende keer eens op letten.
O maar ik kan rustig 1,5 uur navigeren zonder laadkabel en ben dan hooguit 25% batterij kwijt - dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik aangekomen op bestemming graag een (nagenoeg) volle batterij wens te hebben, ik moet er immers meer mee doen dan 1 of 2 x 1,5 uur navigeren. Tenslotte is het ook erg vervelend wanneer je op vakantie gaat. Na een uur of 8,9 rijden kan je dus met een lege batterij/iPhone zitten en dus zonder navigatie. Dat is wel degelijk een probleem, zeker als je tussendoor op een camping oid overnacht en voor het bijladen-stroomvoorziening van je iPhone van je auto lader moet hebben, die je iPhone consequent niet bijlaadt.
  #86  
Oud 05-10-10, 12:55
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard ... zover de analyse....

.... en wat is nu de oplossing?

Naja ik heb morgen een autorit van 1,5 uur voor de boeg. Ik ga het es proberen met een 230 V-omvormer icm de gewone Apple muurlader, die van 1 Ah. Desnoods op de terugweg probeer ik de 2 Ah-lader van de iPad. Zal ze leren, die weerbarstige stroomslurpers...!
  #87  
Oud 05-10-10, 13:44
Coyote63 Coyote63 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerardfidom Bekijk bericht
Ik ga het es proberen met een 230 V-omvormer icm de gewone Apple muurlader, die van 1 Ah...
Dit is precies de oplossing die ik gister voor een rit van iets minder dan een uur heb gebruikt. Ging prima, de iPhone laat gewoon op.

Wel absurd natuurlijk dat je van de 12V boordspanning eerst 230V maakt om vervolgens dat weer terug te brengen naar de 5V die de muurlader afgeeft...

Laatst gewijzigd door Coyote63; 05-10-10 om 13:45. Reden: typo
  #88  
Oud 05-10-10, 14:38
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Blijft dan natuurlijk de vraag waarom een muurlader van 1A aangesloten op de omvormer 12V / 230V het (veel) beter doet dan een 1A oplader rechtstreeks op 12V. Dat is volgens mij technisch moeilijk verklaarbaar.
Ook ligt er nog steeds het feit dat de één met een simpele 12V lader geen probleem heeft en de ander wel. Wie het weet mag het zeggen.
  #89  
Oud 05-10-10, 14:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dan kan de 12V autolader dus geen 5W (1A bij 5V) leveren. Misschien valt de spanning van deze wel terug wanneer er 1A gevraagd wordt door de iPhone. Dan heb je ook minder vermogen. En laadt de accu dus minder snel op.
  #90  
Oud 05-10-10, 15:23
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Laten we niet vergeten dat er ook een verschil kan zijn tussen een 3 en een 4g.
De accu van de iPhone 4 zou beter moeten zijn toch?
  #91  
Oud 05-10-10, 15:56
Gozer1967 Gozer1967 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 9
Standaard

Hier een iPhone 4G & iOS 4.1. Ik gebruik hem in de auto met Navigon en een doodnormale oplader via de 12V uitgang. Dat laadt al navigerend de iPhone keurig op. Na anderhalf uur rijden zit de batterij op 100%, ook als ik leeg begin.

Ik moet wel zeggen dat bij iOS 4.0 de iPhone bloedheet werd tijdens navigeren, met iOS 4.1 niet meer.
  #92  
Oud 05-10-10, 16:55
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 Bekijk bericht
Laten we niet vergeten dat er ook een verschil kan zijn tussen een 3 en een 4g.
De accu van de iPhone 4 zou beter moeten zijn toch?
Er kan zeker verschil zijn tussen 3G en 4. De accu van een 4 is wat groter (meer capaciteit), of je dat beter kunt noemen in de zin van opladen etc. is voor mij zeer twijfelachtig.
  #93  
Oud 05-10-10, 19:43
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard

@wouter1981 : ik denk idd dat dat het is; de doorsnee autolader kan geen 5W vermogen leveren. Vandaag een ritje met 230 V-omvormer en muurlader, en... geen centje pijn! Dus het is blijkbaar óf dit, óf een autolader met wat meer vermogen zodat écht 1 Ah laadstroom overblijft..!
  #94  
Oud 05-10-10, 21:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerardfidom Bekijk bericht
@wouter1981 : ik denk idd dat dat het is; de doorsnee autolader kan geen 5W vermogen leveren. Vandaag een ritje met 230 V-omvormer en muurlader, en... geen centje pijn! Dus het is blijkbaar óf dit, óf een autolader met wat meer vermogen zodat écht 1 Ah laadstroom overblijft..!
Ik kan je alvast verklappen dat het aan dat laatste niet kan liggen. Ik heb hier een simpele 1A lader van Belkin, die doet het in veel* auto's niet (controle ledje van de sigaretten aansteker plug gaat niet eens aan), maar in die auto's waar hij het wel deed, laad ie mijn iPhone consequent helemaal goed op, ook tijdens navigeren. Ik heb daarnaast een 2A lader voor iPad gekocht (backwards compatible voor iPhone en iPod etc) omdat die Belkin het dus niet altijd doet, ook niet half, maar gewoon helemaal niet. Deze lader werkt in alle auto's waar ik tot nu toe in heb gereden (controle ledje op de plug brand, laadsymbooltje op de iPhone) maar laad m'n iPhone niet bij. 1A of 2A, die 2A lader zou mijns inziens beter in staat moeten zijn de iPhone van genoeg sap te voorzien, maar presteert daar waar de 1A lader van Belkin werkt, slechter.
Beats me.

*ik maak gebruik van verschillende auto-deel maatschappijen die elk wel 3 of 4 verschillende types/merken in hun wagenpark hebben.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-10-10 om 21:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Navigatie op iPhone 4 Nameless iPhone Navigatie 5 01-02-11 20:43
Hardware: Navigatie iPhone 4 Dejive iPhone Navigatie 85 20-09-10 18:18
Navigatie op iPhone sirkeith Archief 1 16-09-09 22:53
Software: Navigatie op iphone Macfreak038 iPhone Navigatie 1 27-06-09 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.