//

GPS werkt niet meer na 3.0 update!!

GPS werkt niet meer na 3.0 update!! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Patran Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-07-09, 19:02
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patran Bekijk bericht
Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?
ok, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Overigens, nadat ik 3G uitzette, en ik dus plots een uitstekend signaal had, heeft bluetooth nog wel de hele tijd opgestaan, gepaired met mijn autoradio.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-07-09, 19:04
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik weet zowiezo dat ik bluetooth op de heen en terugweg aan had staan voor mijn headset. Ik vermoed dus dat bluetooth niet zon groot probleem is.

Het zal dus vooral gaan om eventuele storing van Wi-Fi/3g. Maar ik ben hierin geen expert dus weet niet of dit mogelijk is, ik kan alleen afgaan op ervaringen.
  #23  
Oud 08-07-09, 22:28
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

hallo,

ik heb even geprobeerd wat hier staat maar ik heb niet het idee dat hij het nou beter doet als ik Wi-Fi en 3G uitzet? ik heb inderdaad wel het idee dat als kaarten een fix heeft navigon het ook gelijk beter doet!
ik hoor nog wel of jullie nog iets weten!

(iphone 3G)

ik heb nu zelfs eigenlijk het idee dat hij het beter doet met 3G aan?
of ik ben gek

Laatst gewijzigd door iScorpio; 08-07-09 om 22:32.
  #24  
Oud 09-07-09, 10:09
JohnT JohnT is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patran Bekijk bericht
Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?
Ik heb gisteren alle suggesties gedaan, inclusief de suggestie zoals die op de support pagina van Navigon staat (complete reset - kostte me 3 1/2 uur in totaal) maar geen enkele suggestie lostte het probleem op. Nog steeds geen fix dus. Vreemd dat niet iedereen dit probleem ondervind. Wachten op een bug-fix van Apple dus maar?
  #25  
Oud 09-07-09, 11:22
mpke mpke is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 17
Standaard

Bij mij werkte deze app ook een week niet.
Nu ben ik buiten gaan zitten met men iphone, en heel lang gewacht tot die "geen gps signaal, demo... " tekst wegging en nu werkt navigon bijna perfect.
Dus tip: wacht even voor te panikeren? ( als het wachten en andere oplossingsmethodes niet werken mag je wel panikeren denk ik... )
  #26  
Oud 09-07-09, 12:42
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Hallo Mpke, dit is een probleem wat mijn oude tomtom ook wel eens had, dat het lang soms lang duurde voordat hij een fix had, als hij deze kwijt was, dit was een keer per zoveel tijd dat je even 5-10 min moest wachten voor een fix waarna het weer vlekkeloos werkte voor lange tijd.

Ik vermoed echter dat dit niks te maken heeft met het wegvallen van gps signaal onder het rijden, of elke keer 3-5 minuten moeten wachten op een fix.

Het grootste probleem voor mij is dat een GPS betrouwbaar moet werken en dat als ik op eens naar een adres toe moet of terug moet rijden van een adres, dat ik er van op aan moet kunnen dat ik ook terugkomt, zonder onder het rijden nog allemaal rare fratsen te moeten uitvoeren om wel signaal/fix te krijgen
  #27  
Oud 09-07-09, 20:56
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

vanmorgen vertrokken voor mijn eerste trip, vol goede moed met Navigon en 3G uitgeschakeld....
Na twee minuten was hij zijn signal al kwijt. Daarna nog verschillende keren uitgevallen. Het ligt dus duidelijk niet aan 3g, bluetooth, Wi-Fi en dergelijke. Pfff, ik hoop dat het ooit een beetje beter gaat werken, want dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hopelijk beterschap na upgrade naar 3.1 of upgrade Navigon...Rest me alleen nog een restore en testen zonder jailbreak... maar ik lees dat het probleem zich ook voordoet op non-jailbreaked iphones, dus ik verwacht er niet teveel van
  #28  
Oud 09-07-09, 21:31
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Hallo allemaal,

Ook ik heb vandaag weer getest zonder 3g, geen verbeting merkzaam. De fix komt redelijk snel na het toepassen van de 4 mogelijke oplossingen maar verdwijnt onder het rijden regelmatig. Niet alleen in bosrijk gebied of stedelijk gebied. Het verdwijnen van de fix lijkt volkomen willekeurig te gebeuren en ik vermoed dat het dus aan softwarematige problemen ligt.
  #29  
Oud 11-07-09, 14:10
FredKroket FredKroket is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik had ook problemen met de gps na de 3.0 update. Baalde er een beetje van omdat ik het best vaak gebruik. Gister ook wat dingen geprobeerd (locaties resetten etc uit het lijstje hierboven) maar dat hielp allemaal niet.

Stond al op het punt om hem te downgraden naar 2.2.1 totdat ik de oplossing voor mij vond:

In cydia heb ik bossprefs gedownload en 'location' uit/aan gezet. Toen een Respring gedaan. Nu krijg ik binnen 5 seconden weer een gps fix in google maps!! Gewoon binnen bij het raam net zoals voor de update naar 3.0. MotionX Gps doet er wel iets langer over, na 30 seconden heeft die een fix.



Oh ja, 3G, GPRS, Wi-Fi en de rest staat gewoon aan.
  #30  
Oud 11-07-09, 14:30
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

ik heb dat ook geprobeert(dit keer in sbsettings) maar dat maakt geen enkel verschil,
er komt nog steeds te staan "uw locatie kan niet worden bepaalt"
  #31  
Oud 11-07-09, 15:31
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FredKroket Bekijk bericht
Ik had ook problemen met de gps na de 3.0 update. Baalde er een beetje van omdat ik het best vaak gebruik. Gister ook wat dingen geprobeerd (locaties resetten etc uit het lijstje hierboven) maar dat hielp allemaal niet.

Stond al op het punt om hem te downgraden naar 2.2.1 totdat ik de oplossing voor mij vond:

In cydia heb ik bossprefs gedownload en 'location' uit/aan gezet. Toen een Respring gedaan. Nu krijg ik binnen 5 seconden weer een gps fix in google maps!! Gewoon binnen bij het raam net zoals voor de update naar 3.0. MotionX Gps doet er wel iets langer over, na 30 seconden heeft die een fix.



Oh ja, 3G, GPRS, Wi-Fi en de rest staat gewoon aan.
Is dit ook te bewerkstelligen op een niet gejailbreakte iphone?
  #32  
Oud 11-07-09, 17:17
FredKroket FredKroket is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patran Bekijk bericht
Is dit ook te bewerkstelligen op een niet gejailbreakte iphone?
Nee voor BossPrefs heb je Cydia nodig. En dat kan alleen op een gejailbreakte iphone voor zover ik weet.
  #33  
Oud 12-07-09, 12:42
Goostert Goostert is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 15
Standaard

Dat heb ik ook gedaan, maar nu staat hij niet meer op. Itunes ziet hem ook niet meer....
Dusss helppppp
  #34  
Oud 13-07-09, 23:48
GILLIO GILLIO is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Zoals vele ondervind ik hetzelfde probleem.

Voorheen in FW2.xx gebruikte ik de sygic mobile navigator.
Deze werkte erg goed niks te klagen.
Toen kwam FW3.00 uit en ik wilde graag updaten en heb mijn toestel (Iphone 3g) weer gejailbreaked.
Er verscheen niet zo lang na de jailbreak software van NAVIGON in de Appstore, deze besloot ik aan te schaffen.

Ik vind de werking uitermate teleurstellend

1. Ik heb nog nooit en dan ook nooit GPS signaal gehad.
2. Google maps/aroundme/google earth/9292ovgps/zoekenvind/ vinden
direct mijn huidige positie!
3. software van Navigon werkt perfect! alleen de GPS is volkomen K*T.

Hierna besloot ik de orginele software te downloaden van Sygic, deze verscheen ook onlangs in de appstore.
Deze app gebruikte ik in FW2.xx ook, alleen toen aangeschaft via Cydia.

Resultaat nu?

Werkt net zo slecht als NAVIGON nu....
geen 1 keer een gps signaal ontvangen waar dan ook, Rotterdam/Leiden/Amsterdam/ geprobeerd.
Heb zelf een TT en weet dus dat het even kan duren voor je gps signaal hebt.
In de auto zit de Iphone normaal gesproken in een windshield holder, ook na deze uit de holder te hebben verwijderd geen signaal...

Tips in het topic heb ik overigens ook geprobeerd, zonder succes.

Ik denk dat de third party navigatiesoftware flinke updates nodig heeft!
Want als de ene app wel je locatie kan bepalen en de ander niet is het naar mijn weten geen hardwarematig probleem!
Correct me if i'm wrong!

Hoop dat dit bericht een toegevoegde waarde heeft aan de al inmens lange waslijst met ontevreden NAVIGON klanten!

Laatst gewijzigd door GILLIO; 13-07-09 om 23:51. Reden: TT en windshieldholder
  #35  
Oud 14-07-09, 11:26
skazz skazz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook problemen gehad met GPS na de 3.0 update. In mijn geval werkte hij soms wel, meestal niet. Ook na een reset moest je lang wachten en dan zou hij het ineens wel doen, of ook weer niet.

Ik heb de Navigon FAQ oplossing geprobeerd (totale erase van alle settings en data op de iphone, restore vanuit backup, duurde 2-3 uur bij mij incl. de restore) en het lijkt zeker te hebben geholpen. Tot nu toe in mijn testing werkt het weer bijna altijd.

Alleen 1 keer geen fix gehad bij een test lopend buiten, maar een TouchHD die we ook mee hadden kreeg ook geen fix - beide gaven aan in Google Maps dat ze ergens in de beurt waren, maar niet nauwkeurig genoeg. Ik verdenk dus dat er op bepaalde momenten net verkeerde satellite posities zijn voor de goedkope GPS chips in deze telefoons.
  #36  
Oud 15-07-09, 23:30
thewitten thewitten is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 13
Standaard

Hallo ik heb mijn 1ste generatie iPhone geupdate van 1.1.4 naar 3.0 maar ik krijg geen gps signaal. Nu vraag ik mij eigenlijk wel af ofdat dit mogelijk is met een iPhone van de 1ste generatie?

greetz,

D.
  #37  
Oud 18-07-09, 18:09
biatch biatch is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thewitten Bekijk bericht
Hallo ik heb mijn 1ste generatie iPhone geupdate van 1.1.4 naar 3.0 maar ik krijg geen gps signaal. Nu vraag ik mij eigenlijk wel af ofdat dit mogelijk is met een iPhone van de 1ste generatie?

greetz,

D.
Nee is niet mogelijk, zit geen gps ontvanger in.
  #38  
Oud 19-07-09, 15:37
Rop Rop is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oosterhout
Berichten: 1
Angry navigatie

net als zovelen heb ik geen gps signaal van navigon op de iphone 3gs.
de trucs die hier worden aangereikt zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn.
het moet gewoon werken zoals men kan/mag verwachten.
zijn er klanten die hun geld terug hebben gekregen?
is er misschien iemand die het geprobeerd heeft met een externe gps-antenne?
dat zou in ieder geval een nette probleemoplosser zijn.....
niet al dat geklungel waarbij je ook nog 99.99 voor betaald heb...
Rop
  #39  
Oud 19-07-09, 21:03
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

ik ga zo een hard reset doen. Werd me ook aangeraden door t-mobile shop. Die hoorden het vaker. Ik post mn bevindingen later wel
  #40  
Oud 20-07-09, 14:15
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

ok mijn bevindingen bij deze.

De hard reset heeft gewerkt! Binnen 2 minuten een fix op maps en toen navigon aangezet. Direct GPS signaal wat bleefr!

Dus, doe deze instructies:
http://navigonuk.custhelp.com/cgi-bi...i=&p_topview=1

met dank aan iemand anders in dit topic

De 2.2.1 en 3.0 kunnen in de war zijn, vandaar geen fix zei de t-mobile shop. Na de hard reset wordt alles opgeschoond.

Had het wel dat hij na de reset op t apple logo bleef staan. Verholpen door in DFU te brengen en dan via itunes herstellen en daarna backup terugzetten.

LET OP! DOE DIE BACKUP ANDERS BEN JE ALLES KWIJT!!!!!
Duurt wel een paar uur maar goed.
En daarna moet je m weer op nieuw jailbreaken

Succes, ik ben blij!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: werkt niet meer na update gu1do Unlock 20 12-03-12 22:56
iPhone werkt niet meer na update 3.1.3 Rob S. Archief 3 11-03-10 10:06
Hardware: gps doet het niet meer na update naar 2.1 alexzwaal iPhone Navigatie 20 18-03-09 17:47
iPhone 3G werkt niet meer na update mathim iPhone algemeen 11 08-08-08 22:26
1.1.2 werkt niet meer na update 1.1.3 LOLA Unlock [archief] 15 24-01-08 22:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.