iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: GPS werkt niet meer na 3.0 update!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/37090-gps-werkt-niet-meer-na-3-0-update.html)

vcau32 26-06-09 14:18

GPS werkt niet meer na 3.0 update!!
 
Hoi,

ik vindt verontrustende meldingen op allerlei forums (ook het apple forum zelf) waarop gezegd wordt dat de ingebouwde gps niet of zeer slecht werkt, ook ikzelf ondervind dit probleem, ik heb namelijk navigon op mijn iphone geinstalleerd maar ik kan geen navigatie starten omdat er ik quote vanaf het scherm van navigon: 'geen gps signaal ter beschikking staat' zeg nu niet dat ligt aan navigon want ik heb hetzelfde probleem met gps tracker en google maps. tevens weet ik van mensen die het niet geupdate hebben naar 3.0 dat het prima werkt.

Mijn vraag is nu zijn er nog meer mensen met deze problemen? oplossingen? misschien heeft iemand al contact gehad met apple?:confused:

ButcherJF 26-06-09 15:56

Ik las ergens anders dat het wel eens helpt als je eerst Kaarten of Google Maps opstart. Nadat die een fix heeft gemaakt nog een keer je navigatie proberen.
Waarbij ik er overigens vanuit ga dat je in Instellingen/Algemeen wél Locatievoorieningen aan hebt staan!?

wvy 26-06-09 16:50

Is er een mannier om je GPS te testen?

bv. op GPS toestellen kan je zien hoeveel satellieten hij gelockt heeft, kan je dit ook zien op de iPhone 3G(S) Eventueel met software uit de Apple-store?

:eek:

JeePeeS 26-06-09 16:58

Ik heb deze problemen nu ook. Duurt lang of helemaal geen fix. Voor de update geen probleem gehad.

Ook benieuwd of er een gps test app bestaat zonder jailbreak.

vcau32 26-06-09 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 311668)
Is er een mannier om je GPS te testen?

bv. op GPS toestellen kan je zien hoeveel satellieten hij gelockt heeft, kan je dit ook zien op de iPhone 3G(S) Eventueel met software uit de Apple-store?

:eek:


Das een goeie vraag misschien weet iemand een app daarvoor??;)

Patran 05-07-09 12:33

Hallo Allemaal,

Ik heb hier ook last van, toch krijg ik GPS elke keer weer aan de praat door een van de volgende dingen te proberen:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc.

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Spelen met een combinatie van 3g aan/uit en Wi-fi aan/uit.

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Het helpt ook al je in een open ruimte staat als je deze dingen probeert, je zult zo sneller een fix krijgen en er achter komen welke methode werkt.

Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook helpt! Ik weet hierdoor in ieder geval wel bijna 100% zeker dat het om een software issue gaat, het is dus wachten op een fix denk ik.

Succes!

Itoon 06-07-09 18:27

google maps werkt toch via 3G en niet met GPS ??

Nielsracing 06-07-09 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Itoon (Bericht 319355)
google maps werkt toch via 3G en niet met GPS ??

Als je wilt weten waar je bent moet je wel je gps aanzetten natuurlijk.

Patran 06-07-09 19:55

Google Maps werkt als volgt:

Je locatie op de aardbol wordt bepaald dmv gps en gps coordinaten. Vervolgens laad google maps via internet de bijbehorende kaarten/satelietbeelden zodat je je positie op aarde ook daadwerkelijk kunt relativeren.

Veel mensen maken de denkfout tussen gprs en gps, waarbij gprs simpel gezegd de voorloper van 3g/umts (dus mobiel internet) is en gps de manier waarop je locatie op aarde wordt bepaald.

Patran 06-07-09 20:08

Daarbij vergeet ik te vermelden dat als Google maps geen bruikbaar gps signaal heeft of gps uit staat, de locatie probeert te bepalen middels triangulation. Dit is (als ik het goed begrepen heb) het grofweg bepalen van je locatie door het berekenen van de afstand tot verschillende gsm zendmasten waarvan je gsm signaal ontvangt. Zo kan google maps je toch snel in de goede omgeving plaatsen als je geen gps signaal hebt.

zoef de haas 06-07-09 22:44

Hier nog een. Totaal gaan fix met niets! 3.0 is bagger krijg ik zo n idee van lekker dan met je navigon...

jphotting 07-07-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patran (Bericht 318556)
Hallo Allemaal,

Ik heb hier ook last van, toch krijg ik GPS elke keer weer aan de praat door een van de volgende dingen te proberen:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc.

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Spelen met een combinatie van 3g aan/uit en Wi-fi aan/uit.

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Het helpt ook al je in een open ruimte staat als je deze dingen probeert, je zult zo sneller een fix krijgen en er achter komen welke methode werkt.

Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook helpt! Ik weet hierdoor in ieder geval wel bijna 100% zeker dat het om een software issue gaat, het is dus wachten op een fix denk ik.

Succes!

thx voor deze tip.
vandaag had ik ook ineens geen gps signaal meer.
heb de eerste 2 punten gedaan en had meteen weer een fix. weet dus eigenlijk niet welke van de 2 de oplossing was, maar het werkt.

een 2e oplossing is dat mn scherm weer open blijft. anders gezegt: na de eerste installatie sloeg de screensaver tijdens navigon nooit in. door een of andere reden kreeg ik na 2 minuten ineens de screensaver.
na dus de bovengenoemde eerste 2 tips te doen blijft nu de screensaver gelukkig weer achterwege.

Patran 07-07-09 23:54

Navigon werkt bij mij zowiezo slecht in 1 auto (in de andere auto werkt het perfect), ik vermoed door de verwarming of speciale laag in de voorruit. Ik heb de navigatie nu op de zijruit geplakt en vandaag een lange rit gemaakt. Dit zijn mijn bevindingen:

Op de heenweg
Perfect GPS signaal, geen een keer weggevallen
1x een kleine fout van navigon met de rijstrook assistent (verkeerde route), kostte me gelukkig maar 2 minuten omrijden

Op de terugweg
Steeds wegvallend GPS signaal
Route goed berekend en aangegeven zonder fouten.

Dit terwijl Google Maps vrijwel direct een fix krijgt en houd. Mijn vermoeden is dat er toch nog ergens een foutje zit in Navigon (evt. in verband met 3.0) omdat op de terugweg elke keer bij het verliezen van de gps fix, het opnieuw instellen van de route direct zorgde voor een fix. Ook had Google maps op die punten direct een fix.

Ik zal in de nabije toekomst wat blijven testen en mijn bevindingen plaatsen.

zoef de haas 08-07-09 00:54

mijn korte ervaring:

na 3.0 update wel een fix maar ver ernaast op maps

navigon werkt totaal niet maar als ik m opnieuw opstart(navigon) geeft ie wel de locatie aan waar ik m uitgezet heb terwijl tijdens het programma hij geen fix of locatie gaf...en geen gps fix

Patran 08-07-09 10:41

Hallo Zoef,

Probeer de oplossingen uit post #6 eens. Het lijkt erop dat je gewoon hetzelfde probleem (Geen gps, alleen triangulation) hebt als de meeste van ons, wat oplosbaar is met een van die 4 oplossingen.

Succes!

zoef de haas 08-07-09 15:01

Ik ga het proberen!

zoef de haas 08-07-09 16:02

Ik update. Alle opties geprobeerd, krijg wel een fix op Google Maps maar geen fix in navigon. Zet ik m uit, start ik m opnieuw op, geeft ie de positie aan waar ik ben! Maar dan ook verder niets. Geen gps signaal alleen demo vergelijk t met een foto van je locatie nemen en thats it. Hij geeft wel lat en lon aan maar die veranderen ook niet!Ding weet dus wel waar ik ben op dat moment

Patran 08-07-09 16:50

Dit heb ik ook af en toe, probeer dan eens een nieuwe navigatie te starten. Probeer ook verschillende plekken uit. In de auto achter de voorruit doet hij bij mij zowiezo niks, in de auto aan de zijruit doet hij het beter. Anders kun je proberen de telefoon enkele minuten op een open plek te houden. Misschien dat navigon iets langer nodig heeft om een goede fix te krijgen.

Als laatste optie kun je ook nog proberen je iphone te herstellen. Ook op de navigon helppage staat hier iets over:

http://navigonuk.custhelp.com/cgi-bi...i=&p_topview=1

Succes!

glenner 08-07-09 17:22

hey

hier mijn ervaringen.
heb een iphone 3gs 16gb, belgisch model, gejailbreaked met purplrain RC2. Verder SBsettings, winterboard en backgrounder geinstalleerd. En uiteraard Navigon Benelux via de appstore.
Heb ook veel last van wegvallend GPS signaal. Ik ben heel veel onderweg voor het werk, dus heb onderweg veel kunnen testen met een tomtom ernaast. De iphone zit in een actieve brodit houder, op die plaats hebben ook altijde mijn vorige HTC's gezeten, altijd met perfecte gps ontvangst, nooit geen problemen mee gehad, dus ligt zeker niet aan de plaats in de auto of een warmtewerende voorruit ofzo, want die heb ik niet.
Een fix heb ik meestal redelijk snel, maar onderweg, soms gewoon midden op de autosnelweg valt het signaal regelmatig weg, duurt soms ok lang voor het terugkomt.
Vannalles geprobeerd, iphone rebooten, respringen, bluetooth aan of uit gezet, zelfs uit zijn houder gehaald en met de hand gewoon pal tegen de voorruit gehouden, haalt niks uit. Soms gaat het ineens stukken beter, en op het moment dat ik denk, heb het gevonden, valt ie weer weg!om gek van te worden!
Maar het laatste dat ik vandaag heb geprobeerd leek plots wel te werken. Heb via SB settings gewoon 3g uitgezet, zodat ik enkel edge had, en voila, geen enkel signaal verlies gehad, navigon werkte plots beter dan mijn tomtom! Gewoon 3g uitzetten heeft blijkbaar impact op de gps ontvangst. Zeer vreemd. Hopelijk is dit een software probleempje, want als de UMTS antenne van de iphone daadwerkelijk de gps antenne stoort, is het misschien wel hardware.
ik ga morgen uiteraard nog heel de dag testen, en zal laten weten hoe het gaat. Ik zou het ook weleens willen testen na een restore, en zonder jailbreak.
Is er misschien nog iemand die dit ondervind?

Patran 08-07-09 17:49

Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?

glenner 08-07-09 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patran (Bericht 320682)
Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?

ok, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Overigens, nadat ik 3G uitzette, en ik dus plots een uitstekend signaal had, heeft bluetooth nog wel de hele tijd opgestaan, gepaired met mijn autoradio.

Patran 08-07-09 18:04

Ik weet zowiezo dat ik bluetooth op de heen en terugweg aan had staan voor mijn headset. Ik vermoed dus dat bluetooth niet zon groot probleem is.

Het zal dus vooral gaan om eventuele storing van Wi-Fi/3g. Maar ik ben hierin geen expert dus weet niet of dit mogelijk is, ik kan alleen afgaan op ervaringen.

martijn332 08-07-09 21:28

hallo,

ik heb even geprobeerd wat hier staat maar ik heb niet het idee dat hij het nou beter doet als ik Wi-Fi en 3G uitzet? ik heb inderdaad wel het idee dat als kaarten een fix heeft navigon het ook gelijk beter doet!
ik hoor nog wel of jullie nog iets weten!

(iphone 3G)

ik heb nu zelfs eigenlijk het idee dat hij het beter doet met 3G aan?
of ik ben gek:confused:

JohnT 09-07-09 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patran (Bericht 320682)
Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?

Ik heb gisteren alle suggesties gedaan, inclusief de suggestie zoals die op de support pagina van Navigon staat (complete reset - kostte me 3 1/2 uur in totaal) maar geen enkele suggestie lostte het probleem op. Nog steeds geen fix dus. Vreemd dat niet iedereen dit probleem ondervind. Wachten op een bug-fix van Apple dus maar?

mpke 09-07-09 10:22

Bij mij werkte deze app ook een week niet.
Nu ben ik buiten gaan zitten met men iphone, en heel lang gewacht tot die "geen gps signaal, demo... " tekst wegging en nu werkt navigon bijna perfect.
Dus tip: wacht even voor te panikeren? ( als het wachten en andere oplossingsmethodes niet werken mag je wel panikeren denk ik... ;) )

Patran 09-07-09 11:42

Hallo Mpke, dit is een probleem wat mijn oude tomtom ook wel eens had, dat het lang soms lang duurde voordat hij een fix had, als hij deze kwijt was, dit was een keer per zoveel tijd dat je even 5-10 min moest wachten voor een fix waarna het weer vlekkeloos werkte voor lange tijd.

Ik vermoed echter dat dit niks te maken heeft met het wegvallen van gps signaal onder het rijden, of elke keer 3-5 minuten moeten wachten op een fix.

Het grootste probleem voor mij is dat een GPS betrouwbaar moet werken en dat als ik op eens naar een adres toe moet of terug moet rijden van een adres, dat ik er van op aan moet kunnen dat ik ook terugkomt, zonder onder het rijden nog allemaal rare fratsen te moeten uitvoeren om wel signaal/fix te krijgen :)

glenner 09-07-09 19:56

vanmorgen vertrokken voor mijn eerste trip, vol goede moed met Navigon en 3G uitgeschakeld....
Na twee minuten was hij zijn signal al kwijt. Daarna nog verschillende keren uitgevallen. Het ligt dus duidelijk niet aan 3g, bluetooth, Wi-Fi en dergelijke. Pfff, ik hoop dat het ooit een beetje beter gaat werken, want dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hopelijk beterschap na upgrade naar 3.1 of upgrade Navigon...Rest me alleen nog een restore en testen zonder jailbreak... maar ik lees dat het probleem zich ook voordoet op non-jailbreaked iphones, dus ik verwacht er niet teveel van

Patran 09-07-09 20:31

Hallo allemaal,

Ook ik heb vandaag weer getest zonder 3g, geen verbeting merkzaam. De fix komt redelijk snel na het toepassen van de 4 mogelijke oplossingen maar verdwijnt onder het rijden regelmatig. Niet alleen in bosrijk gebied of stedelijk gebied. Het verdwijnen van de fix lijkt volkomen willekeurig te gebeuren en ik vermoed dat het dus aan softwarematige problemen ligt.

FredKroket 11-07-09 13:10

Ik had ook problemen met de gps na de 3.0 update. Baalde er een beetje van omdat ik het best vaak gebruik. Gister ook wat dingen geprobeerd (locaties resetten etc uit het lijstje hierboven) maar dat hielp allemaal niet.

Stond al op het punt om hem te downgraden naar 2.2.1 totdat ik de oplossing voor mij vond:

In cydia heb ik bossprefs gedownload en 'location' uit/aan gezet. Toen een Respring gedaan. Nu krijg ik binnen 5 seconden weer een gps fix in google maps!! Gewoon binnen bij het raam net zoals voor de update naar 3.0. MotionX Gps doet er wel iets langer over, na 30 seconden heeft die een fix.

:cool:

Oh ja, 3G, GPRS, Wi-Fi en de rest staat gewoon aan.

martijn332 11-07-09 13:30

ik heb dat ook geprobeert(dit keer in sbsettings) maar dat maakt geen enkel verschil,
er komt nog steeds te staan "uw locatie kan niet worden bepaalt"
:(:mad::(:mad:

Patran 11-07-09 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FredKroket (Bericht 322311)
Ik had ook problemen met de gps na de 3.0 update. Baalde er een beetje van omdat ik het best vaak gebruik. Gister ook wat dingen geprobeerd (locaties resetten etc uit het lijstje hierboven) maar dat hielp allemaal niet.

Stond al op het punt om hem te downgraden naar 2.2.1 totdat ik de oplossing voor mij vond:

In cydia heb ik bossprefs gedownload en 'location' uit/aan gezet. Toen een Respring gedaan. Nu krijg ik binnen 5 seconden weer een gps fix in google maps!! Gewoon binnen bij het raam net zoals voor de update naar 3.0. MotionX Gps doet er wel iets langer over, na 30 seconden heeft die een fix.

:cool:

Oh ja, 3G, GPRS, Wi-Fi en de rest staat gewoon aan.

Is dit ook te bewerkstelligen op een niet gejailbreakte iphone?

FredKroket 11-07-09 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patran (Bericht 322362)
Is dit ook te bewerkstelligen op een niet gejailbreakte iphone?

Nee voor BossPrefs heb je Cydia nodig. En dat kan alleen op een gejailbreakte iphone voor zover ik weet.

Goostert 12-07-09 11:42

Dat heb ik ook gedaan, maar nu staat hij niet meer op. Itunes ziet hem ook niet meer....
Dusss helppppp

GILLIO 13-07-09 22:48

Zoals vele ondervind ik hetzelfde probleem.

Voorheen in FW2.xx gebruikte ik de sygic mobile navigator.
Deze werkte erg goed niks te klagen.
Toen kwam FW3.00 uit en ik wilde graag updaten en heb mijn toestel (Iphone 3g) weer gejailbreaked.
Er verscheen niet zo lang na de jailbreak software van NAVIGON in de Appstore, deze besloot ik aan te schaffen.

Ik vind de werking uitermate teleurstellend:mad:

1. Ik heb nog nooit en dan ook nooit GPS signaal gehad.
2. Google maps/aroundme/google earth/9292ovgps/zoekenvind/ vinden
direct mijn huidige positie!
3. software van Navigon werkt perfect! alleen de GPS is volkomen K*T.

Hierna besloot ik de orginele software te downloaden van Sygic, deze verscheen ook onlangs in de appstore.
Deze app gebruikte ik in FW2.xx ook, alleen toen aangeschaft via Cydia.

Resultaat nu?

Werkt net zo slecht als NAVIGON nu....
geen 1 keer een gps signaal ontvangen waar dan ook, Rotterdam/Leiden/Amsterdam/ geprobeerd.
Heb zelf een TT en weet dus dat het even kan duren voor je gps signaal hebt.
In de auto zit de Iphone normaal gesproken in een windshield holder, ook na deze uit de holder te hebben verwijderd geen signaal...

Tips in het topic heb ik overigens ook geprobeerd, zonder succes.

Ik denk dat de third party navigatiesoftware flinke updates nodig heeft!
Want als de ene app wel je locatie kan bepalen en de ander niet is het naar mijn weten geen hardwarematig probleem!
Correct me if i'm wrong!

Hoop dat dit bericht een toegevoegde waarde heeft aan de al inmens lange waslijst met ontevreden NAVIGON klanten!

skazz 14-07-09 10:26

Ik heb ook problemen gehad met GPS na de 3.0 update. In mijn geval werkte hij soms wel, meestal niet. Ook na een reset moest je lang wachten en dan zou hij het ineens wel doen, of ook weer niet.

Ik heb de Navigon FAQ oplossing geprobeerd (totale erase van alle settings en data op de iphone, restore vanuit backup, duurde 2-3 uur bij mij incl. de restore) en het lijkt zeker te hebben geholpen. Tot nu toe in mijn testing werkt het weer bijna altijd.

Alleen 1 keer geen fix gehad bij een test lopend buiten, maar een TouchHD die we ook mee hadden kreeg ook geen fix - beide gaven aan in Google Maps dat ze ergens in de beurt waren, maar niet nauwkeurig genoeg. Ik verdenk dus dat er op bepaalde momenten net verkeerde satellite posities zijn voor de goedkope GPS chips in deze telefoons.

thewitten 15-07-09 22:30

Hallo ik heb mijn 1ste generatie iPhone geupdate van 1.1.4 naar 3.0 maar ik krijg geen gps signaal. Nu vraag ik mij eigenlijk wel af ofdat dit mogelijk is met een iPhone van de 1ste generatie?

greetz,

D.

biatch 18-07-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thewitten (Bericht 324793)
Hallo ik heb mijn 1ste generatie iPhone geupdate van 1.1.4 naar 3.0 maar ik krijg geen gps signaal. Nu vraag ik mij eigenlijk wel af ofdat dit mogelijk is met een iPhone van de 1ste generatie?

greetz,

D.

Nee is niet mogelijk, zit geen gps ontvanger in.

Rop 19-07-09 14:37

navigatie
 
net als zovelen heb ik geen gps signaal van navigon op de iphone 3gs.
de trucs die hier worden aangereikt zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn.
het moet gewoon werken zoals men kan/mag verwachten.
zijn er klanten die hun geld terug hebben gekregen?
is er misschien iemand die het geprobeerd heeft met een externe gps-antenne?
dat zou in ieder geval een nette probleemoplosser zijn.....
niet al dat geklungel waarbij je ook nog 99.99 voor betaald heb...
Rop

zoef de haas 19-07-09 20:03

ik ga zo een hard reset doen. Werd me ook aangeraden door t-mobile shop. Die hoorden het vaker. Ik post mn bevindingen later wel

zoef de haas 20-07-09 13:15

ok mijn bevindingen bij deze.

De hard reset heeft gewerkt! Binnen 2 minuten een fix op maps en toen navigon aangezet. Direct GPS signaal wat bleefr!

Dus, doe deze instructies:
http://navigonuk.custhelp.com/cgi-bi...i=&p_topview=1

met dank aan iemand anders in dit topic

De 2.2.1 en 3.0 kunnen in de war zijn, vandaar geen fix zei de t-mobile shop. Na de hard reset wordt alles opgeschoond.

Had het wel dat hij na de reset op t apple logo bleef staan. Verholpen door in DFU te brengen en dan via itunes herstellen en daarna backup terugzetten.

LET OP! DOE DIE BACKUP ANDERS BEN JE ALLES KWIJT!!!!!
Duurt wel een paar uur maar goed.
En daarna moet je m weer op nieuw jailbreaken

Succes, ik ben blij!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.