iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Signaalsterkte GPS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/37174-signaalsterkte-gps.html)

apotheosis 28-08-09 17:09

Toch opvallend,telkens er een iphone binnen gaat voor reparatie is het vanwege vochtschade?

fuqua 28-08-09 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 344375)
Toch opvallend,telkens er een iphone binnen gaat voor reparatie is het vanwege vochtschade?

hebben meerdere mensen dit gehad ? (gemeld gepost of forums? heb je links?)

apotheosis 29-08-09 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 344377)
hebben meerdere mensen dit gehad ? (gemeld gepost of forums? heb je links?)

Dat hebben hier nog mensen gepost ja,beetje zoeken,weet niet vanbuiten waar dat juist staat maar zal mss in de topic problemen staan of tik eens in de zoekfunctie vochtschade wie weet vind je het dan meteen.

frenske1973 31-08-09 13:42

Op vakantie geweest in Duitsland en zowel Tomtom als Navigon gebruikt..

Wat een ellende! Continu GPS uitval. Echt slecht! Zowel Tomtom als Navigon deden het gewoon niet goed. Met een licht plusje voor Navigon.

Je kunt dus beter je geld sparen en een Tomtom tegen de voorruit plakken!

fuqua 31-08-09 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frenske1973 (Bericht 345515)
Op vakantie geweest in Duitsland en zowel Tomtom als Navigon gebruikt..

Wat een ellende! Continu GPS uitval. Echt slecht! Zowel Tomtom als Navigon deden het gewoon niet goed. Met een licht plusje voor Navigon.

Je kunt dus beter je geld sparen en een Tomtom tegen de voorruit plakken!

dan heb je dus gewoon een brakke gps, dat hoort niet. maar hoogst waarschijnlijk als jm opstuurt krijg je melding terug dat er vochtschade is. apple/tmobile/solidvision antwoord op alles.

mijn advies, zoek in de buurt of er een gsm reparatie bedrijfje is en laat je gps module vervangen (mits mogelijk, afhankelijk of het bedrijf aan het voor iphone geschikte module kan komen) daar ga ik nu ook mee bezig.

frenske1973 31-08-09 18:19

Hou het hier in de gaten.
Bedankt voor de tip. Maar vraag me af of het volledig is toe te schrijven aan de hardware.. Misschien is met een software update ook het een en ander te verbeteren?

Harley4 31-08-09 18:43

Zie hier hetzelfde hoor, ligt gewoon aan de waardeloze GPS in de iphone

deepfunky 31-08-09 19:20

Op mijn eerste iPhone 3G had de GPS-chip veel moeite met het vinden van een signaal en mijn locatie, duurde vaak rond de 30 seconden.

Maar sinds ik een nieuwe Iphone heb gekregen (haarscheurtjes-verhaal) werkt GPS geweldig, vrijwel direct een fix en zelfs binnen in huis.

Brakke chip lijkt mij ook, of in ieder geval een groot verschil in kwaliteit. Zou wat wezen voor Apple met al die apps die met GPS werken...

fuqua 31-08-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frenske1973 (Bericht 345684)
Hou het hier in de gaten.
Bedankt voor de tip. Maar vraag me af of het volledig is toe te schrijven aan de hardware.. Misschien is met een software update ook het een en ander te verbeteren?

ik heb alle updates en typen resets geprobeerd, no succes.

ik lees uit verschillende berichten dat je de vochtstrips aan de buitenkant zijn bevestigd, in de jackplug aan de bovenkant en de laadconnector aan de onderkant, kan iemand dit bevestigen ? merkt iemand verkleuring op ?

kal_el 31-08-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 345764)
ik heb alle updates en typen resets geprobeerd, no succes.

ik lees uit verschillende berichten dat je de vochtstrips aan de buitenkant zijn bevestigd, in de jackplug aan de bovenkant en de laadconnector aan de onderkant, kan iemand dit bevestigen ? merkt iemand verkleuring op ?

iPhone and iPod: Water damage is not covered by warranty

met een zaklamp in schijnen en je kan het zien als ze verkleurd zijn of niet ;)

fuqua 31-08-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 345773)
iPhone and iPod: Water damage is not covered by warranty

met een zaklamp in schijnen en je kan het zien als ze verkleurd zijn of niet ;)


en de andere aan de laadconnector kant kun je die wel gewoon direct met het blote oog zien ?

kal_el 31-08-09 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 345774)
en de andere aan de laadconnector kant kun je die wel gewoon direct met het blote oog zien ?

in de klaarte kijken en je ziet het idd :-)
je moet soms wel goed kijken :-) (ongeveer in het midden)

nickdw 31-08-09 23:52

ligt idd aan de iphone, gps is gewoon waardeloos, ligt ook aan waar je rijd, bij mij de buurt valt hij CONSTANT weg, om de 5 min

RudydG 01-09-09 18:00

Re-radiating is the solution voor de brakke gps chips !!!!

florianoverkamp 08-09-09 20:35

Is het de chip of de software?
 
Ik heb ook dit probleem met slechte gps fix/ontvangst op mn 3G. Ik zocht wat op andere fora en vond mensen die stelden dat het veel beter was met OS 2.x ipv 3.x. Dat zou impliceren dat het een software probleem in het OS is waar Apple een fix voor zou kunnen invoeren.

Of reradiating zou helpen bij een iPhone die zelfs in de open lucht, buitensteeds, slechts moeizaam of helemaal geen GPS ontvangst krijgt vraag ik me af.

meno 11-09-09 21:11

nou bij my ik heb een 2g iphone tje ik krijg helemaal geen signaal??heb de instellingen nagekeken ook nada:confused:

RudydG 11-09-09 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meno (Bericht 350192)
nou bij my ik heb een 2g iphone tje ik krijg helemaal geen signaal??heb de instellingen nagekeken ook nada:confused:

Dit is toch een grap of wat?

ButcherJF 12-09-09 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meno (Bericht 350192)
nou bij my ik heb een 2g iphone tje ik krijg helemaal geen signaal??heb de instellingen nagekeken ook nada:confused:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RudydG (Bericht 350211)
Dit is toch een grap of wat?

Ik denk het, uiteraard weet meno dat de 2G helemaal geen GPS-chip heeft.....of toch niet :eek:?

apotheosis 12-09-09 14:02

Voorzover ik weet kan je geen gps gebruiken op en 2g,rofflll.

smittie-4 12-09-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 350393)
Voorzover ik weet kan je geen gps gebruiken op en 2g,rofflll.


Daar hebben ze al een tijdje geleden de iGPS360 voor uit gevonden.

Zoals elders al vermeld heb ik zo`n ding op m`n ipod
Tomtom werkt zeer moeilijk met deze hardware
constante gps verlies.
navigon werkt er ook mee, heb tot nu toe één keer gemerkt dat ontvangst weg viel.
Sygic werkt prima, heeft ook een sterkte signaal aanduiding en deze geeft altijd vol ontvangst aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.