//

Signaalsterkte GPS

Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door smittie-4 Daar hebben ze al een tijdje geleden de iGPS360 voor uit gevonden. Zoals elders al vermeld heb ik zo`n ding ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 12-09-09, 17:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smittie-4 Bekijk bericht
Daar hebben ze al een tijdje geleden de iGPS360 voor uit gevonden.

Zoals elders al vermeld heb ik zo`n ding op m`n ipod
Tomtom werkt zeer moeilijk met deze hardware
constante gps verlies.
navigon werkt er ook mee, heb tot nu toe één keer gemerkt dat ontvangst weg viel.
Sygic werkt prima, heeft ook een sterkte signaal aanduiding en deze geeft altijd vol ontvangst aan.
Ben van die dinge allemaal zo niet van op de hoogte.Ben er allemaal zo niet voor allemaal die extra prusten op aan sluiten en kabels in de wagen enz....

Nochthans met TT op de 3gs geen probleem,deze zegt wel eens van,zwak gps signaal maar ondanks dat dit er soms opkomt heb ik met TT nog nooit gps verlies gehad .
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 12-09-09, 19:23
meno meno is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik denk het, uiteraard weet meno dat de 2G helemaal geen GPS-chip heeft.....of toch niet ?


jongens jongens wat zijn jullie traag van begrip ik ben echt een dummie wat betreft iphones maar ik ben ookwel overtuigd door een telefoonzaak die beweerde keihard dat ie wel dergelijk gps heeft??eeh dat ik mijn iphone zelf heb gejailbreakt hoeft niet te zeggen dat ik een prof ben in iphone heb er 7 dagen voor moeten studeren om hem te jailbreaken en heb pas 4 weken een iphonetje eerst dacht ik een 3g was maar blijkt een 2g te zijn via de krant gekocht zat steeds met de verkeerde firmware te koten was steeds bezig met de firmwares van 3g daardoor kwam ik niet verder dan redsnow0.8 maar bedankt voor de info jongens thanx thunx)

Laatst gewijzigd door meno; 12-09-09 om 19:28.
  #83  
Oud 12-09-09, 21:30
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

vraagje over gps
normaal had ik geen problemen met tomtom gps signal(na wat foutieve dingen in tomtom) gisteren een update gehad van itunes 8 naar 9 en ifone naar 3.1
vanmorgen nog gps
sinds vanmiddag geen gps signal meer
wie heeft er een oplossing of weet wat er speelt

gr mrfred
  #84  
Oud 13-09-09, 10:46
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Zoals eerder aangegeven op het forum lijkt dit probleem erg grillig. De ene heeft met een firmwarewissel ineens slechter gps de ander heeft ineens een betere gps. Ook lijkt soms het ene programma (maps) prima te werken terwijl het andere programma geen gps signaal heeft. Bij mij doet een herstart dan wel eens wonderen. Zelfde positie gelijk gps terwijl het voor de herstart totaal niet lukte. Ook een restore helpt bij de ene wel en de andere niet. Ik heb overigens nooit een clean install geprobeerd. ( mij teveel werk) maar wieweet. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het in veel gevallen om software gaat en niet om hardware. Maarja... Wat heb je aan die wetenschap
  #85  
Oud 13-09-09, 21:42
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
Zoals eerder aangegeven op het forum lijkt dit probleem erg grillig. De ene heeft met een firmwarewissel ineens slechter gps de ander heeft ineens een betere gps. Ook lijkt soms het ene programma (maps) prima te werken terwijl het andere programma geen gps signaal heeft. Bij mij doet een herstart dan wel eens wonderen. Zelfde positie gelijk gps terwijl het voor de herstart totaal niet lukte. Ook een restore helpt bij de ene wel en de andere niet. Ik heb overigens nooit een clean install geprobeerd. ( mij teveel werk) maar wieweet. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het in veel gevallen om software gaat en niet om hardware. Maarja... Wat heb je aan die wetenschap
inmiddels weer gewoon gps

ik denk waar ik was zijn nml hoogspannings kabels
mss dat het daar aan lag

gr mrfred

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfred Bekijk bericht
inmiddels weer gewoon gps

ik denk waar ik was zijn nml hoogspannings kabels
mss dat het daar aan lag

gr mrfred

aanvullend bericht
gps signal was voor zeer korte duur
ook na herstel ifone geen gps singal meer

wie heeft hier ook last van???

ps:kleine noot--->>>zou dit express zijn vanwege aanschaf tomtom auto houder/lader???????????????????????????

Laatst gewijzigd door iMario; 15-10-09 om 22:09. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #86  
Oud 14-09-09, 23:24
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Even kort: Ik had voorheen een erg inaccurate positiebepaling met gps in zowel tomtom als navigon. Ik heb mijn locatie cache.plist geleegd en nu heb ik snelle fix en accurate positie
  #87  
Oud 14-09-09, 23:30
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
Even kort: Ik had voorheen een erg inaccurate positiebepaling met gps in zowel tomtom als navigon. Ik heb mijn locatie cache.plist geleegd en nu heb ik snelle fix en accurate positie
en waar kan ik dat vinden????cache.plist
  #88  
Oud 14-09-09, 23:43
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Dat is een bestand ergens op je iphone, je moet echter wel jailbreaken voor je je bestandssysteem in kunt. anyway, cache.plist staat in \var\root\library\caches\locationd\cache.plist, kopieër naar je pc (met iphonebrowser bv), maak nog een kopie als backup, maak het bestand leeg met notepad, daarna terugkopieren (overwrite).

edit: het non-jailbreak alternatief hiervoor is een restore als nieuwe phone...

Laatst gewijzigd door Shake3000; 15-09-09 om 16:45. Reden: pad naar cache aangepast
  #89  
Oud 15-09-09, 00:50
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

ben zover dat ik t heb gevonden met diskaid.. alleen je was na root, library vergeten..maar hoe maak ik die folder cache.plist dan leeg?? met notepad!!? kan je t misschien nader uitleggen>
  #90  
Oud 15-09-09, 16:49
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
ben zover dat ik t heb gevonden met diskaid.. alleen je was na root, library vergeten..maar hoe maak ik die folder cache.plist dan leeg?? met notepad!!? kan je t misschien nader uitleggen>
Je hebt gelijk, ik typte t pad uit mn hoofd ik heb t aangepast.

Als je de cache.plist file hebt gevonden moet je m eerst overhalen naar je pc/mac. Aldaar maak je eerst een backup (copy paste het bestand), daarna open je m met een tekst editor. Daar doe je select all > delete (gewoon alle tekst verwijderen dus). Save. Exit.
Daarna kopieer je de zojuist geleegde cache.plist file terug naar je iphone en overschrijf het oude bestand. Daarna je iphone rebooten en uitproberen.

Laatst gewijzigd door Shake3000; 15-09-09 om 16:52.
  #91  
Oud 15-09-09, 18:51
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

ok thnx voor je uitleg... ga ik zo ff proberen
  #92  
Oud 15-09-09, 21:25
rjdek rjdek is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Is er een programma voor de iPhone wat de GPS signaal sterkte en het aantal satellieten weergeeft waarmee hij verbinding heeft? Zou dit toch graag eens willen zien voordat ik besluit navigatie aan te schaffen.
Graag zou ik Niek's vraag nog eens willen herhalen. Vanwege mijn werk bevind ik mij nogal eens aan de andere kant van de wereld en de boodschap 'Unable to determine position' begint wel vervelend te worden. Bestaat er zo'n App? Het zou wel heel handig zijn om te kunnen zien of, en zo ja, hoeveel satellieten er ontvangen worden.
  #93  
Oud 17-09-09, 17:15
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

shake ik moet je bedanken jouw oplossing met cache plist. heeft gewerkt ik heb opeens een gps signaal bij navigon na het deleten van de inhoud van die list.
maar tomtom kan nog steeds geen gps signaal vinden toch een beetje vreemd.
  #94  
Oud 17-09-09, 18:43
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

maar tomtom kan nog steeds geen gps signaal vinden toch een beetje vreemd.[/quote]

na m,n update naar 3.1 is mijn gps erg (tomtom)
na ik denk zo,n 3 a 5 minuten krijg ik pas gps door
nog niet zo,n ramp,maar goed voor die update had ik binnen 3 tot 5 sec een gps(fix)

helaas heb ik geen jb op m,n ifone dus die chache of iets dergelijks kan ik dus niks mee
mij lijkt het erop dat apple en tomtom onder een hoedje spelen


---------->>>> die houder komt binnenkort uit(oktober) zouden ze het gs signaal kunnen beinvloeden lees apple met een update??????

gr mrfred
  #95  
Oud 17-09-09, 18:47
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

je kan via het programma diskaid in je iphone komen dit gaat via usb
weet niet of het ook bbij jou werkt ivm de update naar versie 3.1
  #96  
Oud 21-09-09, 18:55
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

nou WAIPOINT leest dit forum ook en heeft schiegelijk de prijzen van de RA-45 Re-Radiating Antenne van 50 euro naar 75 omhoog gegooit
  #97  
Oud 21-09-09, 19:02
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Mensen, er komt binnenkort een nieuwe oplossing voor dit probleem. Met de roqygps app die binnenkort in cydia komt kun je een bluetooth gps muis aan je iPhone koppelen.
Www.roqy-Bluetooth.net
  #98  
Oud 10-10-09, 20:24
eggie eggie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door florianoverkamp Bekijk bericht
Ik heb ook dit probleem met slechte gps fix/ontvangst op mn 3G. Ik zocht wat op andere fora en vond mensen die stelden dat het veel beter was met OS 2.x ipv 3.x. Dat zou impliceren dat het een software probleem in het OS is waar Apple een fix voor zou kunnen invoeren.

Of reradiating zou helpen bij een iPhone die zelfs in de open lucht, buitensteeds, slechts moeizaam of helemaal geen GPS ontvangst krijgt vraag ik me af.
ik ook.. ik heb ook nog niet veel reacties gehoord van mensen die een reradiating antenne hebben.. daarom zit ik zelf heel erg sterk te twijfelen om het te proberen... dan heb ik niet alleen het geld van de navigatieapp weggegooid, maar zit ik ook nog eens met een antenne waar ik niks aan heb..

mijn gps ontvangst is nu zo belabberd dat ik het niet kan gebruiken voor navigatie iig..
  #99  
Oud 15-10-09, 21:17
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard 3GS Navigon werkt goed

Ik snap er niks van.
Vorige week heen en weer geweest naar Duitsland GEEN enkel probleem met Navigon 1.2
iPhone 3GS tegen het raam, (in Duitsland geen roaming) 3G aan en schurren maar.
Perfect gewoon.

En dat je GPS in een tunnel wegvalt, ja dat is gewoon zo. Had mijn mooie VDO syseempje ook. Heeft TomTom One V3 (andere nooit geprobeert) ook gewoon.

Vraag voor Navigon;
- waarom geen gebruik maken van de GSM-masten
- waarom geen gebruik maken van het kompas (in de 3GS)
  #100  
Oud 16-10-09, 11:42
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damnet Bekijk bericht
Ik snap er niks van.
Vorige week heen en weer geweest naar Duitsland GEEN enkel probleem met Navigon 1.2
iPhone 3GS tegen het raam, (in Duitsland geen roaming) 3G aan en schurren maar.

Vraag voor Navigon;
- waarom geen gebruik maken van de GSM-masten
- waarom geen gebruik maken van het kompas (in de 3GS)
Wat 3G aan en roaming met Navigon te maken heeft begrijp ik niet goed....

Ik denk dat Navigon wel degelijk gebruik maakt van de GSM-masten om een eerste snellere fix te krijgen. Voor het echte navigeren zijn GSM masten veel te onnauwkeurig (zie de grote blauwe onnauwkeurigheids cirkel in Maps bij geen GPS-signaal).
Het kompas is betrekkelijk nieuw, dus dat zit er nog niet in. De iPhone versie van Navigon is namelijk een iets aangepaste versie van andere mobile phones versies zonder kompas. Wellicht dat het in een latere update er wel in zit, maar ik ben geen Navigon medewerker o.i.d. dus weet het niet zeker.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje bmonninkhof iPhone algemeen 5 27-05-11 22:33
iPhone: Aanbieder signaalsterkte ikkeg Jailbreak 6 24-05-11 13:19
GPS signaalsterkte weergeven Timber01 iPhone Navigatie 0 04-03-11 10:10
3G signaalsterkte app? Schroef iPhone Apps 1 12-12-09 15:31
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? omikron777 Odido (T-Mobile) 13 19-11-08 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.