//

Navigon of Sygic?

Navigon of Sygic? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) even kort een vergelijking tussen de twee. (dit is een puur persoonlijke observatie, en ik heb zelf ook geen ervaring met andere Navigatie software) met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-07-09, 18:35
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

even kort een vergelijking tussen de twee.
(dit is een puur persoonlijke observatie, en ik heb zelf ook geen ervaring met andere Navigatie software)

met een rit naar Brussel vanaf Voorschoten, heb ik op de heenweg Navigon en op de terugweg Sygic gebruikt.

eerste duidelijke verschil is de interface van navigon duidelijker is dan die van Sygic, dit gebaseerd op de digibeet kennis van mijn vriendin die nog nooit zo iets gebruikt heeft.
bij Navigon kom je sneller door het menu om een bestemming in te stellen dan bij Sygic.
de knoppen bij Navigon zijn net even groter en meer als iPhone menu en daardoor makkelijker te bedienen dan bij Sygic, waar de "terug" en "< >" toch een beetje klein zijn onder aan het scherm.

tweede punt is bij verlies van signaal, by Sygic viel het op dat bij slecht of geen GPS signaal het beeld de neiging heeft om heen en weer te bewegen (bibberen), en soms compleet rond is gedraait, en je niet duidelijk meer kan zien wat de eigenlijke route was als je niet permanent het scherm in de gaten houdt, bij Navigon is alles rustiger, je kan wel van rijbaan verspringen (als er een parallelweg weg is, net als bij Sygic), maar ging de kaart niet ronddraaien, en blijft meestal op de plek staan waar die het laatst goede verbinding had.
dit gebeurde in Brussel tussen hoge gebouwen.

beide hebben geen problemen met het rijden door tunnels, en gingen netjes verder of wachten tot er weer signaal was.

wat verder opvalt aan het display is dat Navigon de bovenbalk met provider signaal en batt nog in beeld geeft, en bij Sygic deze geheel weg is.
mijn carkit zat niet goed aangesloten en ik kon bij Navigon ook duidelijk zien dat de batt niet opgeladen werd, en hoeveel procent ik nog had.
bij Sygic gaf deze wel in beeld een knipperend batt icoontje aan toen de accu behoorlijk leeg begon te raken (ik weet niet of Navigon dat ook doet)

Ook bij Sygic is het mogelijk om het formaat van het bestand te verkleinen dmv het als zip bestand te openen en de kaarten die niet nodig zijn te verwijderen, zoals eerder beschreven voor navigon op de main site, na het verwijderen van een groot aantal kaarten was er nog zo'n 800Mb over (Ned, Be De It, Fr).

verder ben ik zeer tevreden over het gebruik van beide, en werking tijdens het rijden, dat je bij Sygic kan kiezen welke stem er gebruikt kan worden is een pluspuntje, maar ik denk dat het bij Navigon bij de volgende update er ook wel in zal zitten.

.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-07-09, 19:02
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magick Bekijk bericht
Navigon gebruikt navteq kaarten
Hier moet ik een fout van mezelf toegeven!

Helaas staat hier niet bij van welke maand ze zijn. Dus de opmerking waar ik op reageerde, blijft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietpiet50 Bekijk bericht
De kaarten van Navigon zijn recenter dan van Sygic.
waar komt de info vandaan dat de kaarten van Navigon recenter zouden zijn dan die van Sygic?
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 18-07-09 om 19:10.
  #43  
Oud 18-07-09, 20:02
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Sygic en Navigon beide getest.
Vind Sygic er mooier uitzien (meer TT-look), maar het beeld hapert/springt veel, niet echt vloeiend, onrustig om naar te kijken. Route herberekenen duurt ook vrij lang, navigon is na een paar seconden weer bij, Sygic duurt langer.

Nadeel van Navigon vind ik dat je de GPS status niet kunt zien, zoals bij Sygic. Heb bij Navigon soms dat hij aangeeft dat de GPS-ontvangst weg is, vraag me af of dat echt zo is, of dat er in de software nog niet helemaal goed mee omgegaaan wordt.
Heb bv. ook dat ik "demo" kiest als hij nog geen fix heeft. Dan kan je rustig een minuut wachten, maar vind nooit de GPS. Als ik dan Navigon afsluit en weer start heeft hij wel gewoon een fix, dus gaat niet echt lekker nog...

Als Navigon de GPS "ontvangst" (interpreteren van data) van Sygic zou gebruiken, dan zou het redelijk perfect zijn... Of andersom: als Sygic de roue vloeiender zou tekenen (minder horten en stoten) en sneller zou herberekenen, dan zou die ook mooi zijn...

Benieuwd waar TT mee gaat komen.
  #44  
Oud 19-07-09, 02:18
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

offtopic:
zullen we met allen hier op wachten

TomTom voor de Iphone

YouTube - TomTom for iPhone - turn-by-turn navigation for iPhone

Laatst gewijzigd door mastermark; 19-07-09 om 02:20.
  #45  
Oud 19-07-09, 02:33
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Post reclamefilmpjes voor TT alsjeblieft in een of ander TT topic. Nee, laat zelfs dat maar. Het voegt namelijk helemaal niks toe hier, puur reclame.
"Coming soon..." Zullen we lachen of huilen om die loze beloftes allemaal?
Valt je trouwens ook op dat ze echt moeite gedaan hebben om vooral niks in beeld te laten komen van hoe het werkt en eruitziet?

Laatst gewijzigd door Buur; 19-07-09 om 02:36.
  #46  
Oud 19-07-09, 02:40
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

We zullen wel zien op ze het waar kunnen maken
  #47  
Oud 19-07-09, 02:44
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Hou toch op. Als ze ooit met een product komen voor de iPhone, krijg je nog genoeg kans hiervoor.

Topic titel: Navigon of Sygic? Het leunt er niet eens tegenaan... Mods?

Laatst gewijzigd door Buur; 19-07-09 om 02:51.
  #48  
Oud 19-07-09, 03:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Hou toch op. Als ze ooit met een product komen voor de iPhone, krijg je nog genoeg kans hiervoor.

Topic titel: Navigon of Sygic? Het leunt er niet eens tegenaan... Mods?
Ik blijf erbij;niet teveel geld aan hangen zeg ik en een gewone gps blijft het beste zenne .
Ik heb navigon alleen aangeschaft omdat het in promo was,alleen voor belgie omdat ik nooit naar een ander land ga buiten soms eens nederland maar dat zit er ook bij en ik gebruik dat soms eens omdat ik mijnen tomtom niet altijd mee heb in de wagen(omdat ze er al 2keer hebben ingebroken) en dan bv na het werk gebeurt het wel eens ik zeg van;hm,ik ga nu rechtsreeks naar de mediamarkt en anders moest eerst nog eens naar huis rijden en nu ga ik meteen dan rechtstreeks kunnen gaan .Maar dat gebeurt niet extreem veel maar toch........
Voor al de rest gebruik ik de gewone gps,niks duidelijkers en beters dan dat,dat werkt tenminste zoals het (grotendeels) moet .
  #49  
Oud 19-07-09, 03:42
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@apotheosis:

Ik heb o.a. jou bij de poll over wel/geen GPS-problemen met Navigon al een FAQ van Navigon zelf gegeven om je iPhone te resetten, zodat je problemen over zijn. Laat daarna nog eens weten of je zo graag een extra apparaat meeneemt je auto in!
Persoonlijk gebruik ik sinds iDA (daarna Navigon en daarna Sygic) een tijdje geleden uitkwam, geen dedicated nav-systeem meer. Gewoon omdat mijn iPhone minstens zo goed functioneert voor navigatie!

Laatst gewijzigd door Buur; 19-07-09 om 03:45.
  #50  
Oud 20-07-09, 10:20
eriksmith200 eriksmith200 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Heeft Navigon of Sygic traffic updates?
  #51  
Oud 20-07-09, 10:25
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Navigon is nog een .0 versie, Sygic zit al op .1.


(Staat volgens mij ook vermeld in de Appstore)
  #52  
Oud 20-07-09, 13:39
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eriksmith200 Bekijk bericht
Heeft Navigon of Sygic traffic updates?
Bedoel je of ze TMC bieden? Nee, dat doet geen enkele app. Ik hoop dat dat wel gaat komen.
  #53  
Oud 21-07-09, 23:15
Hjalmarr Hjalmarr is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Terwijl er wel al applicaties zijn die verkeersinformatie doorgeven. Als dat nu eens gaat samen werken met Navigon / TomTom dan zou dat toch moeten werken....
  #54  
Oud 24-07-09, 12:18
Hoton Hoton is offline
• iOS 2.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: GB
Berichten: 80
Stuur een bericht via ICQ naar Hoton Stuur een bericht via Instant Messenger naar Hoton Stuur een bericht via Yahoo naar Hoton
Standaard

ik vind persoonlijk sygic is beter,navigon ook geprobeerd,krijg niet zo gauw gps signaal,en sygic heeft mooi menu net als tomtom,bij navigon roeteberekenen zie ik niet bv hoeveel km tot bestemming.
  #55  
Oud 14-08-09, 22:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kleine eerste verslaggeving van de eerste ervaring met sygic;snelle gps fix,toen ik nog op mijn oprit stond zegde deze iets ivm met spoorweg wat ook klopt want ik woon 50meters van een spoorweg.Dan vertrek en wil deze mij in zo'n mini zijstraat sturen en das nu eens iets wat alle gpsen hebben en wat ik dus echt vervelend vind,neem toch gewoon grote banen aub.
Soit:mijn gat aangeveegd en mijn eigen zin dan gedaan;snelle gps fix nadien dus daar tevreden over.
Een beetje verder moest ik links af maar daar zijn hee veel bomen en een groot gebouw die kort bij elkaar ligge en daar toen ik beetje verder reed 2 keer opeens begint deze te herberekenen maar deed dit wel zeer snel dus geen vuiltje aan de lucht al zou dit niet mogen.
Dan in totaal 75km enkel gereden naar blankenberge;geen enkele keer gps uitval gehad (zowel heen als terug rit) en ook geen herberekingen dus zeer positief.
Ook als er flitspalen staan zie je heel duidelijk op het scherm en krijg je een toon te horen en dit ruim op tijd maar het enige kleine minpuntje;niet alle palen zitten erin en daar scoort (voorlopig) navigon beter mee want ik heb dezelfde baan met navigon ook al gedaan en bij navigon zaten ze er allemaal in.(ps;het gaat hem wel slechts op 1 plaats die er niet instaat bij de sygic).

Bij sygic kan je ook meer zaken instellen dan bij navigon,altijd leuk natuurlijk.Bij navigon heb je wel die reality view en noem maar op die zeer mooi is en zoals eerder gezegd ik ook nog steeds duidelijker vind en voor mij persoonlijk makkelijker maar om een echte defenitivie mening te geven welke het beste is;sygic of navigon,dat kan ik voorlopig nog niet.

Voorlopig op gebied van flitspalen heeft navigon een streepje voor maar qua instellingen heeft sygic een streepje voor.

Maar het grootste verschil waarom ik sygic beter vind en toch niet onbelangrijk is;een snellere gps fix zowel als je een route instelt of als deze moet herberekenen,daar scoort sygic toch beter op en das wel lekker meegenomen toch.
  #56  
Oud 15-08-09, 13:14
Dipsausje Dipsausje is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik gebruik Navigon. Moet zeggen dat ik het duidelijker en prettiger vind dan TomTom, de kleuren van de kaart zijn rustiger, terwijl het ook met zonnebril goed leesbaar blijft, ook vind ik de toevoeging "over 900 meter" prettiger dan "verderop."

Al met al voor mij prima, want ook de GPS fix is tot nu toe geen probleem (zelfs in huis werkt het). Alleen heb ik 1 bug ontdekt, als Navigon probeert om je te waarschuwen dat je bijv. te hard rijdt en op datzelfde moment een aanwijzing voor de richting wil geven dan stopt het programma met gesproken aanwijzingen. Je moet het dan opnieuw opstarten om weer gesproken aanwijzingen te krijgen.
  #57  
Oud 15-08-09, 15:16
FreddyTex FreddyTex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Blaasveld
Berichten: 12
Standaard

Gisteren snel Navigon geïnstalleerd om even te testen of het ok is. Zodra TT er is, schakel ik over (indien beter).
Vandaag snel effe naar de zee gereden (ouders), had direct fix, constant bereik en alles werkte feilloos (snelheidslimieten, etc).
Zeer goede navigatie dus.... TT mag sterk voor de dag komen.
  #58  
Oud 15-08-09, 15:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyTex Bekijk bericht
Gisteren snel Navigon geïnstalleerd om even te testen of het ok is. Zodra TT er is, schakel ik over (indien beter).
Vandaag snel effe naar de zee gereden (ouders), had direct fix, constant bereik en alles werkte feilloos (snelheidslimieten, etc).
Zeer goede navigatie dus.... TT mag sterk voor de dag komen.
Beetje meer testen en je gaat wel zien..............
Dat van die snelheidslimieten is niet perfect,er zijn zoals mee eender welke heel wat fouten in waar de limieten nie kloppen.
En je gaat het wel nog tegen komen dat ding opeens zomaar begint te herberekenen.Maar zoals ik al heb gezegd;het belangrijkste is is je op je bestemming geraakt natuurlijk .
  #59  
Oud 16-08-09, 14:13
FreddyTex FreddyTex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Blaasveld
Berichten: 12
Standaard

Heb voor de lol de iGo ook eens geïnstalleerd. Ziet er eveneens goed uit grafisch en had wederom direct een fix. Niettemin lijkt de Navigon functioneel beter bedacht te zijn. De werking van de POIs met de Navigon is perfect. Knokke - Apen met stop te Brugge zijn perfect verlopen.
Maw, ik denk dat de slechte bevindingen eerder "hardware" matig zijn, vermits ik in mijn huis soms fix heb, maar kom ik 3sec buiten direct verbinding. En dat op beide nav. systemen.
  #60  
Oud 17-08-09, 13:37
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

ik heb sygic europa en hij werkt prima! bereik is meestal 4-5 streepjes en de rijbaan ass werkt wat mij beteft prima. Soms is idd het beeld niet echt vloeiend maar vind het programma sygic wel erg mooi uitzien en overzichtelijk zet zelf de stem vaker uit en kijk gewoon naar het schermpje
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. apotheosis iPhone Navigatie 83 01-04-10 14:25
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.