iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Navigon of Sygic? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/37285-navigon-sygic.html)

forum.bericht 27-06-09 12:41

Navigon of Sygic?
 
Wellicht nuttig als mensen hun ervaringen met deze 2 hier plaatsen. (Als TT er is kan die er ook bij).


Ik vind de keuze een behoorlijk dilemma. De kaarten van Navigon vind ik vele malen mooier en prettiger dan die van Sygic (zijn welhaast identiek aan TT) maar Sygic geeft beduidend meer informatie tegelijkertijd op scherm (tijd, snelheid, etc).

Ook is Sygic (persoonlijk, brildrager) beter af te lezen doordat het schrift wat groter is.

Het verschil in instellingsmogelijkheden (Sygic wint hier) vind ik niet zo relevant want ik verwacht zonder meer dat binnen korte tijd Navigon met een update komt en dit verschil verdwenen is.


Ga dit weekend uitgebreid beide gebruiken om een definitieve keuze te kunnen bepalen.

apotheosis 27-06-09 14:27

Ik zit met hetzelfe probleem al heeft navigon mijn voorkeur maar mss eerst de kat uit de boom kijken en wachten hoe tomtom het zal doen?

Leo van der Meer 27-06-09 23:56

Ik heb Navigon.

Ben erg tevreden omdat het duidelijk is en enorm simpel is in de bediening.

Sygic is op dit moment niet meer verkrijgbaar in de APPstore.

macfreaker 28-06-09 09:11

Vind navigon ook heel prettig werken. Wacht nu gewoon nog op mijn houder voor in de auto.

stef1234 28-06-09 10:01

voor die het niet weet
 
Syqic is Ida en die was er toch al veel eerder
en ja ik gebruik het al effe en vind Syqic oftewel ida beter sneller en duidelijker

Undertaxxx 28-06-09 10:03

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Sygic nog niet kunnen testen heb maar Navigon werkt 10x zo goed als TomTom. Ik rijdt dagelijks met een tomtom voor het werk maar Navigon is toch een heel stuk prettiger in omgang en beter qua herberekening etc, alsook is de reality view erg handig.

generator 30-06-09 21:55

Ik heb ook lang zitten twijfelen, het is jammer dat er zo weinig over sygic te vinden is (reviews oid). Ik denk toch dat ik voor sygic ga, tenzij iemand me voor 12 uur vanavond kan overhalen (als de aanbieding van navigon afloopt).

Sygic vind ik er gewoon beter uit zien, en heeft ook nog eens meer functies.

apotheosis 30-06-09 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door generator (Bericht 315519)
Ik heb ook lang zitten twijfelen, het is jammer dat er zo weinig over sygic te vinden is (reviews oid). Ik denk toch dat ik voor sygic ga, tenzij iemand me voor 12 uur vanavond kan overhalen (als de aanbieding van navigon afloopt).

Sygic vind ik er gewoon beter uit zien, en heeft ook nog eens meer functies.

Zit europa er dan terug bij?
Want je ziet het wel staan maar zonder belgie en nederland enz....Goed opletten dus.
Ik heb vandaag nog niet gekeken.Ze zaten mee fouten ofzo zekerst,is hier gepost geweest.

generator 30-06-09 22:03

Heb je daar toevallig nog een link van? Want het is wel belangrijk dat Nederland erbij zit :p

En Sygic Europe is nog niet terug in de appstore, maar ik ga 15 juli op vakantie en neem de gok dat hij er dan weer is. En anders maar de volle pond betalen voor Navigon :rolleyes:

apotheosis 30-06-09 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door generator (Bericht 315525)
Heb je daar toevallig nog een link van? Want het is wel belangrijk dat Nederland erbij zit :p

En Sygic Europe is nog niet terug in de appstore, maar ik ga 15 juli op vakantie en neem de gok dat hij er dan weer is. En anders maar de volle pond betalen voor Navigon :rolleyes:

Dat staat in een van de eerste topics helemaal bovenaan als ik mij goed herrinner,daar stond een artikel geplaatst er problemen ofzo waren en deze terug uit de app store hebben gehaald.

hublau 03-07-09 20:45

ik heb beide staan op mn 3G en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar navigon.
bij iDA hapert hij nogal veel, wat ik ook had in het begin bij navigon maar nu doet y het perfect, iDA blijft echter haperen...

voor iDA kan je kiezen welke kaarten je eropzet, dacht dat hier ook wel een topic over was.

Robbee 03-07-09 20:59

Zit er in navigon ook waarschuwen voor flitspalen ?
Dat zal mijn keuze duidelijk beinvloeden namelijk.

hublau 03-07-09 23:16

neen navigon heeft geen flitspaalwaarschuwing...
maar dat zal waarschijnlijk wel opgelost worden in een update vermoed ik.

Buur 05-07-09 05:52

Voor een (persoonlijke) vergelijking tussen Navigon en Sygic, verwijs ik naar hier. Niet volledig, maar toch al redelijk uitgebreid... :D

En dan goed nieuws: Sygic Mobile Maps 2009 is weer verkrijgbaar in de NL AppStore! Zowel Europa als N-Amerika, naast Australie+Nieuw Zeeland en Zuid-Oost Azië. (Rechtstreekse iTunes-link Europa-versie)
Voor de vergelijking: Sygic is nu €20,- goedkoper dan Navigon, voor wat betreft de Europa-versie! Ik wist het al wel waar mijn keuze naar uit ging, en dat is niet om die prijs (maar het blijft toch mooi meegenomen). ;)

/edit:
Nieuw in deze versie (want het is 7.71.1 geworden meteen):
- added speed cameras en traffic lights
- voice instructions volume tuned up
- music playback not being interrupted by voice instructions
- GPS signal information improved
- added low battery status information

forum.bericht 05-07-09 10:48

En (helaas) alweer verdwenen.

Buur 05-07-09 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 318421)
En (helaas) alweer verdwenen.

Ik weet niet of Sygic korte tijd verdwenen is geweest vanmorgen, maar nu zie ik hem toch echt, hoor! :D

iScorpio 05-07-09 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 318547)
Ik weet niet of Sygic korte tijd verdwenen is geweest vanmorgen, maar nu zie ik hem toch echt, hoor! :D

Maar de Europa versie niet meer ;)

generator 05-07-09 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 318557)
Maar de Europa versie niet meer ;)

Jah idd, hier baal ik toch echt van! Hoop niet dat we nu weer 2 weken moeten wachten! :(

Heeft iemand m nog te pakken weten te krijgen?

Buur 05-07-09 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 318557)
Maar de Europa versie niet meer ;)

Jawel, ik klikte op die rechtstreekse iTunes-link die ik hierboven al gegeven heb (deze dus) et voila... ;)
Maar zojuist las ik dit artikel pas, dus het is een knipperlicht, begrijp ik... Vreselijk JAMMER voor dit prachtpakket, wat m.i. het beste is wat je kunt kopen op nav-gebied op dit moment! :(

<roddel-modus>
Ik vraag me af of dit misschien te maken heeft met dat Sygic (expres) dwarsgezeten wordt door Apple, omdat ze eerder voor een jailbreak-oplossing al gekozen hebben met iDA?!?! Dit zal toch niet waar zijn, wel? Zou ik heel kinderachtig vinden... 'k Vind het wel frappant, deze 8003 steeds bij Sygic...
</roddel-modus>

generator 05-07-09 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 318565)
<roddel-modus>
Ik vraag me af of dit misschien te maken heeft met dat Sygic (expres) dwarsgezeten wordt door Apple, omdat ze eerder voor een jailbreak-oplossing al gekozen hebben met iDA?!?! Dit zal toch niet waar zijn, wel? Zou ik heel kinderachtig vinden... 'k Vind het wel frappant, deze 8003 steeds bij Sygic...
</roddel-modus>

Dat zou juist de keuze voor een jailbreak rechtvaardigen.

Maar wel apart dat die link nog werkt iid. Ik begreep dat downloaden nog wel voor een error zorgt?

Buur 05-07-09 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door generator (Bericht 318575)
Maar wel apart dat die link nog werkt iid. Ik begreep dat downloaden nog wel voor een error zorgt?

Ik kwam in de comments bij dat artikel tegen dat er aangeraden wordt het nog 2 weken niet te downloaden... Maar of dat zomaar wat roepen weer van diegene is geweest, of dat het echt is, is niet te achterhalen. Helaas geen bronvermelding... :(

/EDIT:
OH, ik heb die comment niet goed door laten dringen! Die kerel heeft het 2 weken geleden al aangeschaft en vertelt dus oud nieuws! Tsja, zo komen misverstanden in de wereld, ik herstel dit maar snel. :)

We zullen moeten afwachten, dit geknipperlicht vanmorgen belooft nog steeds mogelijke problemen... Dus...ik waag het er nog even niet op, al zit ik te popelen!!! Eerst maar eens afwachten of Sygic er iets over vrijgeeft of dat tenminste Sygic Europa PERTINENT in de AppStore te vinden is... Maar dat is mijn mening, misschien zijn anderen wat avontuurlijker met €80 dan ik... ;)

Dogcow 05-07-09 14:12

Ik denk dat ze bij Sygic inmiddels wel flink balen van Apple.
Laat Apple het maar goedmaken door tijdelijk van de 30% commissie af te zien...:D

Berten25 08-07-09 00:10

Ik zou graag ook routes uit google maps importeren, maar vind dit bij geen van beide programma's terug bij de functies. Weet er iemand als dit lukt?

Dogcow 08-07-09 08:31

@Berten25: dat is nu precies de reden dat ik op TomTom wacht...

Dejive 09-07-09 18:00

Persoonlijk heb ik Navigon en ben ook zeer tevreden moet ik zeggen, bijna geen GPS problemen.
Had altijd TomTom en vind dat ook heel goed hoor, maar qua praten/stem en duidelijkheid vind ik Navigon iets prettiger.
Info op mijn scherm vind ik niet zo erg..hoe hard ik rijd zie ik wel op mijn dashboard en ik mis het zelf totaal niet.
Bij Navigon kun je trouwens wel wijzigen wat je op het scherm te zien krijgt, alleen kun je op dit moment maar 1 ding tegelijk zien, misschien dat dat in de update anders is hoor, maar ik vind het niet storend, juist niet zelfs.

generator 12-07-09 03:08

Sygic is weer beschikbaar!!! (elke keer als ik dronken thuis kom?) heeft iemand al getest of hij nu echt te downloaden is?

mastermark 12-07-09 20:39

Ik heb met navigon heel vaak geen bereik vind Sygic beter
mvg Mark

matthijst 12-07-09 21:42

Ik hoop dat TomTom wel het interne kompas gebruikt, da's toch wel een minpunt van Navigon: afgelopen weekend gebruikt om mee rond te lopen, maar je loopt steeds eerst 50 meter de verkeerde kant op voordat Navigon weet waar je bent :(

Verder erg onhandig dat je niet vooraf een route kunt bepalen...

Hoop dat TT snel komt

Shorty007 12-07-09 21:49

Sygic heb ik totaal geen ervaringen mee. Navigon vind ik heel goed werken, nog geen 1 keer gps uitval gehad (alhoewel ik zelf denk dat dat niks met de software te maken heeft maar met je iphone).
Af en toe wel dat de meters niet helemaal kloppen naar mijn idee (20 eter verschil ofso, vooral bij stoplichten, mja dat had ik met mijn vorige navigatie ook en vind ik niet echt een probleem. Alleen als je in straatjes rij kan t wel es vervelend zijn....
Maar ben over t algemeen dus zeer tevreden met Navigon...Kaarten zijn erg up to date heb ik het idee, hoop wel dat je regelmatig updates binnen kan halen voor de kaarten...dat weet ik niet eigenlijk...

apotheosis 13-07-09 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 322987)
Sygic heb ik totaal geen ervaringen mee. Navigon vind ik heel goed werken, nog geen 1 keer gps uitval gehad (alhoewel ik zelf denk dat dat niks met de software te maken heeft maar met je iphone).
Af en toe wel dat de meters niet helemaal kloppen naar mijn idee (20 eter verschil ofso, vooral bij stoplichten, mja dat had ik met mijn vorige navigatie ook en vind ik niet echt een probleem. Alleen als je in straatjes rij kan t wel es vervelend zijn....
Maar ben over t algemeen dus zeer tevreden met Navigon...Kaarten zijn erg up to date heb ik het idee, hoop wel dat je regelmatig updates binnen kan halen voor de kaarten...dat weet ik niet eigenlijk...

Een gps zal nooit perfect zijn zowel niet op een iphone als een gewone gps voor in de wagen van eender welk merk;ik heb al meer dan 4 gps'en gehad en allen hetzelfde.

Hetgeen waar ik mij het meest aan erger is;waarom altijd op eender wat ik neem ze mij die kleinere banen opsturen?
Ik zou gewoon graag een gps willen die mij alleen de grote banen laat nemen om ergens te geraken.

Je zit bv int stad en inplaats van mij gewoon de baan van bv 70 per uur te laten nemen wat o zo makkelijk is...................Wat doet deze,die stuurd mij straatje in straatje uit met resulaat je veel meer tijd verliest natuurlijk en het vervelender is.Das hetgeen ik dus niet snap is waarom ze ne mens gewoon die grotere baan niet laten nemen en blijven nemen om zo dan naar huis te gaan of dus via de autosnelweg op,niks simpeler als dat maar geen enkele gps voldoet daaraan.

forum.bericht 13-07-09 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 323294)
Je zit bv int stad en inplaats van mij gewoon de baan van bv 70 per uur te laten nemen wat o zo makkelijk is...................Wat doet deze,die stuurd mij straatje in straatje uit met resulaat je veel meer tijd verliest natuurlijk en het vervelender is.Das hetgeen ik dus niet snap is waarom ze ne mens gewoon die grotere baan niet laten nemen en blijven nemen om zo dan naar huis te gaan of dus via de autosnelweg op,niks simpeler als dat maar geen enkele gps voldoet daaraan.

Omdat Navigatiesoftware niet kan denken en niet weet dat jij een andere weg wil nemen dan de rest.


Overigens houden al dit soort systemen rekening met de wensen van gemeentes en lokale overheden aangaande voorkeuren voor specifieke wegen.

apotheosis 13-07-09 16:37

vraagje;bij sygic;heb je daar ook lane assistent zoals bij navigon?Dat je dus die pijlen ziet als je moet afslaan want das veel duidelijker dan dat een gps gewoon zegt,rechts af.Nu zie je dat ook dat van die pijlen die je de juiste baan laat nemen.Heel makkelijk.

En zitten er flitspalen bij sygic(voor belgie vooral en eventueel de andere landen)?

Shorty007 13-07-09 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 321277)
Bij Navigon kun je trouwens wel wijzigen wat je op het scherm te zien krijgt, alleen kun je op dit moment maar 1 ding tegelijk zien, misschien dat dat in de update anders is hoor, maar ik vind het niet storend, juist niet zelfs.

Hoe en waar kun je dat instellen dan?? Ik zie nu de snelheid die je mag rijden ergens....Wat kan je nog meer laten weergeven op het scherm dan??

jemoer 13-07-09 19:08

Nou vandaag hele dag sygic geprobeert maar is toch niet zo mooi als navigon die rijbaanassistentie is veel mooier en duidelijker en reality view wil je nooit meer missen als je een paar keer op de snelweg bent geweest dus conclusie navigon wint het van sygic en helemaal na de update. Maar geen van 2e was zo duidelijk als me ouwe tom tommetje van vroeger dus ik hoop toch nog wel dat tom tom dit jaar nog komt met hun app.

z-nyx 13-07-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemoer (Bericht 323396)
Nou vandaag hele dag sygic geprobeert maar is toch niet zo mooi als navigon die rijbaanassistentie is veel mooier en duidelijker en reality view wil je nooit meer missen als je een paar keer op de snelweg bent geweest dus conclusie navigon wint het van sygic en helemaal na de update. Maar geen van 2e was zo duidelijk als me ouwe tom tommetje van vroeger dus ik hoop toch nog wel dat tom tom dit jaar nog komt met hun app.


Hoe bedoel je tom tom van vroeger , ik heb ook tom tom gehad maar vond die echt zo duidelijk als Navigon .

:confused:

pietpiet50 17-07-09 21:30

De kaarten van Navigon zijn recenter dan van Sygic. Eindelijk is na 4 jaar, de weg in de binnenstad van Alkmaar veranderd in de navigatie. Je werd telkens een verboden rijrichting ingestuurd.

Voor mij blijft het navigon, werkt helemaal top.

Buur 18-07-09 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietpiet50 (Bericht 325828)
De kaarten van Navigon zijn recenter dan van Sygic.

Waar haal je dat vandaan? Beide gebruiken de TeleAtlas-kaarten (ja, onderdeel van TomTom tegenwoordig) van februari 2009.

Magick 18-07-09 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 325914)
Waar haal je dat vandaan? Beide gebruiken de TeleAtlas-kaarten (ja, onderdeel van TomTom tegenwoordig) van februari 2009.

Navigon gebruikt navteq kaarten, ik heb zelf overigens gemerkt dat navigon soms geen rontondes ingetekend heeft terwijl die er wel zijn.

forum.bericht 18-07-09 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogcow (Bericht 320326)
@Berten25: dat is nu precies de reden dat ik op TomTom wacht...

Geen enkele reden om te denken dat TT een dergelijke functie zal hebben. Trouwens waarom zou je eer via Google Maps een route willen maken en die dan overnemen?

mastermark 18-07-09 18:03

De nieuwe Sygic europe is echt een aanrader veel verbetert

mvg Mark


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:08.