//

Dan maar Navigon ipv TomTom?

Dan maar Navigon ipv TomTom? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vind dat TomTom best wel DomDom is, jullie? De einddatum voor de aanbieding van Navigon nadert namelijk, en aangezien je straks niet meer gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-09, 21:11
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard Dan maar Navigon ipv TomTom?

Ik vind dat TomTom best wel DomDom is, jullie? De einddatum voor de aanbieding van Navigon nadert namelijk, en aangezien je straks niet meer gebruik kunt maken van Navigon's voordelige aanbieding zullen velen denken 'dan maar Navigon'. De kans dat je ook na 30 juni nog een goede navigatie oplossing voor je iPhone kunt gaan krijgen voor een mooie introductie prijs van 50 euro is namelijk nogal klein denk ik.

De vraag is dus: vandaag of morgen nog Navigon aanschaffen of toch wachten op TomTom? En indien je voor het laatste kiest: hoelang gaat dit nog duren?!

Ik twijfel enorm over wat te doen en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Dus vandaar dit topic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-09, 21:17
Brouwerbustin Brouwerbustin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Westland
Berichten: 4
Standaard

Ik heb Navigon draaien op mijn iphone, vind de gesproken tekst nogal matig echt computer achtig. Misschien is er een update wat stem betreft, maar ik denk dat TomTom beter zal klinken.
Voor de rest ziet het er aardg uit, even wennen heb al jaren tomtom en een vaste nav in mijn auto van navtec.
  #3  
Oud 28-06-09, 21:17
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

tja TomTom is idd niet erg handig bezig. Er zijn volgens mij al heel veel mensen die Navigon hebben aangeschaft omdat we met ze allen al 1 of 2 jaar wachten op navigatie op de iPhone. Dus Tom Tom loopt door te wachten met uitbrengen al een hoop kopers mis mja moeten ze maar niet zo dom doen idd.
Ik zelf wacht toch nog even op TomTom, even afwachten wat de prijs is en hoe de kaarten eruit zien, welke paketten ze uit gaan brengen (europa, Benelux.....) en nog belangrijker, of ze de kaarten updaten! Weet trouwens ook niet of Navigon zijn kaarten update..
  #4  
Oud 29-06-09, 01:14
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Ik weet niet of TomTom dom is of de mensen die geloven in verkooptruukjes als "tijdelijke" aanbiedingen. Dik kans dat TomTom ook met een of andere "start-stunt" gaat komen en als Navigon daar niet in mee gaat maar de nieuwe hogere prijs blijft hanteren gaan er weer meer mensen met TomTom aan de haal.

Ik zou me niet blind staren op mooie verkoop-truukjes zolang er nog geen echte concurrentie is. Zodra er "meerdere spelers" op de markt gaan komen en de kwaliteit is een beetje vergelijkbaar dan ontstaat er vanzelf wel een "prijzenslag" waar je als consument je voordeel uit kunt slaan.
  #5  
Oud 29-06-09, 20:38
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Dat vraag ik me dus af of er echt een prijzenslag komt, denk niet dat Tomtom hier ver onder zal gaan, en of de navigatie van Tomtom beter zal zijn is al zeker de vraag.
Ik ben in elk geval wel heel tevreden over Navigon tot zover.
  #6  
Oud 29-06-09, 21:25
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

tomtom zal toch wel hebben nagedacht over hun launch datum of zijn ze echt verrast door de eerdere release van navigon.

ik was zelf erg sceptisch tegenover navigon - dit zeker gezien een test in de autovisie - maar op de iphone ben ik met het systeem blij verrast. het ziet er mooier uit dan mijn vaste idrive navi pro in een bmw. mogelijke bugs of nadelen bij navigon zullen echt wel met een update worden opgelost..en op elk systeem is wel wat aan te merken.

ik zou navigon gewoon kopen en op termijn kun je altijd nog de tomtom adapter aanschaffen !

p.s. ik ben wel benieuwd of de tomtom iphone ook tomtom home onderteund. dat is de desktop app waarmee je allerlei zaken kunt updaten, syncen etc. (maar gezien de strakke richtlijnen van apple zal dat wel niet het geval zijn).
  #7  
Oud 29-06-09, 21:41
K'rim K'rim is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

navigon heeft al aangegeven zeer binnenkort met een update te komen met oa flitspalen navigon parking..dus veelbelovend!

Maar ik denk dat tomtom d.m.v de cradle veel gaat verkopen aangezien je dan gelijk handsfree kan bellen, sterkere gps signaal krijgt en er gewoon mooi uitziet
  #8  
Oud 29-06-09, 21:58
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Ik blijf het erg moeilijk vinden een keuze te maken. Misschien inderdaad maar Navigon aanschaffen en dan op termijn TomTom met bijhorende houder. Maar voor hetzelfde geld komt TomTom over een paar dagen met zijn software en houder. Zou mij niets verbazen, want dat soort dingen overkomen mij werkelijk altijd. En hoewel 50 euro best te doen is, is het toch zonde.
  #9  
Oud 29-06-09, 22:19
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K'rim Bekijk bericht
navigon heeft al aangegeven zeer binnenkort met een update te komen met oa flitspalen navigon parking..dus veelbelovend!

Maar ik denk dat tomtom d.m.v de cradle veel gaat verkopen aangezien je dan gelijk handsfree kan bellen, sterkere gps signaal krijgt en er gewoon mooi uitziet
De cradle is gewoon lader; imo geen handsfree of betere gps ontvangst
  #10  
Oud 29-06-09, 22:24
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
De cradle is gewoon lader; imo geen handsfree of betere gps ontvangst
TomTom for iPhone

- Handsfree
- Enhanced GPS
- Charger


Verder wacht ik ook gewoon op wat er allemaal gaat komen en laat me niet gek maken door die geforceerde korting.
  #11  
Oud 30-06-09, 08:10
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ben bang dat de houder van TomTom net onder de 100 euro uit gaat komen. Tel daarbij nog eens de software+kaarten bij (zal wel vergelijkbaar zijn met Navigon) en je moet weer een aardig bedrag neertellen.

Ga dit wel overwegen want ik kan altijd mijn TomTom 730T nog verkopen

Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 30-06-09 om 08:24.
  #12  
Oud 30-06-09, 08:25
lainke lainke is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Tomto had zijn navigatie net voor de vakantie moeten uitbrengen... nu gaan er veel mensen op vakantie en zijn genoodzaakt een alternatief te zoeken volgens mij... slechte zet tomtom !!!
  #13  
Oud 30-06-09, 08:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).
Navraag gedaan bij de webwinkel en deze krijg de houder over ongeveer 1½ week binnen. Kijk, voor het eerst dat ik een ruwe datum hoor

Laatst gewijzigd door iScorpio; 30-06-09 om 08:33.
  #14  
Oud 30-06-09, 09:05
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Volgensmij Komen er wel kaart updates voor TomTom maar of navigon dat doet?
  #15  
Oud 30-06-09, 10:14
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ik hoor in deze discussie Sygic niet terugkomen? Da's toch dezelfde prijs als Navigon's actieprijs was en zeer zeker ook het overwegen waard!
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #16  
Oud 30-06-09, 10:18
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Ben bang dat de houder van TomTom net onder de 100 euro uit gaat komen. Tel daarbij nog eens de software+kaarten bij (zal wel vergelijkbaar zijn met Navigon) en je moet weer een aardig bedrag neertellen.

Ga dit wel overwegen want ik kan altijd mijn TomTom 730T nog verkopen

Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).
Nou als ze zo brutaal gaan doen dan schaf ik lkkr Navigon Benelux aan. Zijn ze gek ofso.
  #17  
Oud 30-06-09, 10:39
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Navigon is een aanrader, zeker als je toch al een handsfree oplossing hebt.
Ik gebruik het in combinatie met een Sony BT radio, werkt echt fijn, de gps ontvangst is prima (en mijn iphone zit in een houder aan het dashboard, niet aan de voorruit!) en de navigatie werkt goed.

Als je echt TT wilt, of die cradle zou ik wachten, maar zoek je voor een redelijk bedrag een prima navigatie app, zou ik absoluut Navigon kopen.

(overigens, ik vraag me af of het echt duurder gaat worden morgen)
  #18  
Oud 30-06-09, 11:40
oetje oetje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Wellicht is TomTom gewoon een goede 3GS test aan het doen met de cradle. Zelf denk ik dat ze beide samen gaan launchen en er dan een package deal van maken waar je U tegen zegt. Wachten is echt niet goed voor hun tenzij ze een perfect product hebben dat de hele concurrentie wegblaast....
  #19  
Oud 30-06-09, 13:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Navigon is een aanrader, zeker als je toch al een handsfree oplossing hebt.
Ik gebruik het in combinatie met een Sony BT radio, werkt echt fijn, de gps ontvangst is prima (en mijn iphone zit in een houder aan het dashboard, niet aan de voorruit!) en de navigatie werkt goed.

Als je echt TT wilt, of die cradle zou ik wachten, maar zoek je voor een redelijk bedrag een prima navigatie app, zou ik absoluut Navigon kopen.

(overigens, ik vraag me af of het echt duurder gaat worden morgen)
Het probleem is als je je gps(navigon) opstaan hebt op je iphone en je word gebeld je niks meer ziet of hoort,dat horen kan ik begrijpen maar je zou toch het moeten zien,zo zie je tenminste nog of je dan ergens moet afslaan of niet,vind dat navigon er niet veel moeite heeft voor gedaan om het ding echt goed te maken,puur geld in de zakken willen steken op een goedkope manier zeg ik daar tegen.
  #20  
Oud 12-07-09, 17:27
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Het probleem is als je je gps(navigon) opstaan hebt op je iphone en je word gebeld je niks meer ziet of hoort,dat horen kan ik begrijpen maar je zou toch het moeten zien,zo zie je tenminste nog of je dan ergens moet afslaan of niet,vind dat navigon er niet veel moeite heeft voor gedaan om het ding echt goed te maken,puur geld in de zakken willen steken op een goedkope manier zeg ik daar tegen.
Volgens mij kunnen ze daar niet echt veel aan doen en is het gewoon Apple die beperkingen oplegt..
Is het bij Sygic beter
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
navigon vs tomtom ivotje10 iPhone Navigatie 26 30-08-12 23:14
Navigon of TomTom?? windofsurf iPhone Navigatie 31 20-09-10 19:21
Hardware: TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap rheveling iPhone Navigatie 65 27-06-10 22:37
TomTom en Navigon 3g 8gig stony667 Archief 11 19-10-09 15:49
Tomtom of Navigon? vbbmartin Archief 1 21-06-09 19:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.