iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Dan maar Navigon ipv TomTom? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/38054-maar-navigon-ipv-tomtom.html)

joblamie 28-06-09 22:11

Dan maar Navigon ipv TomTom?
 
Ik vind dat TomTom best wel DomDom is, jullie? De einddatum voor de aanbieding van Navigon nadert namelijk, en aangezien je straks niet meer gebruik kunt maken van Navigon's voordelige aanbieding zullen velen denken 'dan maar Navigon'. De kans dat je ook na 30 juni nog een goede navigatie oplossing voor je iPhone kunt gaan krijgen voor een mooie introductie prijs van 50 euro is namelijk nogal klein denk ik.

De vraag is dus: vandaag of morgen nog Navigon aanschaffen of toch wachten op TomTom? En indien je voor het laatste kiest: hoelang gaat dit nog duren?!

Ik twijfel enorm over wat te doen en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Dus vandaar dit topic :-)

Brouwerbustin 28-06-09 22:17

Ik heb Navigon draaien op mijn iphone, vind de gesproken tekst nogal matig echt computer achtig. Misschien is er een update wat stem betreft, maar ik denk dat TomTom beter zal klinken.
Voor de rest ziet het er aardg uit, even wennen heb al jaren tomtom en een vaste nav in mijn auto van navtec.

Shorty007 28-06-09 22:17

tja TomTom is idd niet erg handig bezig. Er zijn volgens mij al heel veel mensen die Navigon hebben aangeschaft omdat we met ze allen al 1 of 2 jaar wachten op navigatie op de iPhone. Dus Tom Tom loopt door te wachten met uitbrengen al een hoop kopers mis :) mja moeten ze maar niet zo dom doen idd.
Ik zelf wacht toch nog even op TomTom, even afwachten wat de prijs is en hoe de kaarten eruit zien, welke paketten ze uit gaan brengen (europa, Benelux.....) en nog belangrijker, of ze de kaarten updaten! Weet trouwens ook niet of Navigon zijn kaarten update..

ℜuben 29-06-09 02:14

Ik weet niet of TomTom dom is of de mensen die geloven in verkooptruukjes als "tijdelijke" aanbiedingen. Dik kans dat TomTom ook met een of andere "start-stunt" gaat komen en als Navigon daar niet in mee gaat maar de nieuwe hogere prijs blijft hanteren gaan er weer meer mensen met TomTom aan de haal.

Ik zou me niet blind staren op mooie verkoop-truukjes zolang er nog geen echte concurrentie is. Zodra er "meerdere spelers" op de markt gaan komen en de kwaliteit is een beetje vergelijkbaar dan ontstaat er vanzelf wel een "prijzenslag" waar je als consument je voordeel uit kunt slaan.

Dejive 29-06-09 21:38

Dat vraag ik me dus af of er echt een prijzenslag komt, denk niet dat Tomtom hier ver onder zal gaan, en of de navigatie van Tomtom beter zal zijn is al zeker de vraag.
Ik ben in elk geval wel heel tevreden over Navigon tot zover.

mhoutman 29-06-09 22:25

tomtom zal toch wel hebben nagedacht over hun launch datum of zijn ze echt verrast door de eerdere release van navigon.

ik was zelf erg sceptisch tegenover navigon - dit zeker gezien een test in de autovisie - maar op de iphone ben ik met het systeem blij verrast. het ziet er mooier uit dan mijn vaste idrive navi pro in een bmw. mogelijke bugs of nadelen bij navigon zullen echt wel met een update worden opgelost..en op elk systeem is wel wat aan te merken.

ik zou navigon gewoon kopen en op termijn kun je altijd nog de tomtom adapter aanschaffen ! :)

p.s. ik ben wel benieuwd of de tomtom iphone ook tomtom home onderteund. dat is de desktop app waarmee je allerlei zaken kunt updaten, syncen etc. (maar gezien de strakke richtlijnen van apple zal dat wel niet het geval zijn).

K'rim 29-06-09 22:41

navigon heeft al aangegeven zeer binnenkort met een update te komen met oa flitspalen navigon parking..dus veelbelovend!

Maar ik denk dat tomtom d.m.v de cradle veel gaat verkopen aangezien je dan gelijk handsfree kan bellen, sterkere gps signaal krijgt en er gewoon mooi uitziet

joblamie 29-06-09 22:58

Ik blijf het erg moeilijk vinden een keuze te maken. Misschien inderdaad maar Navigon aanschaffen en dan op termijn TomTom met bijhorende houder. Maar voor hetzelfde geld komt TomTom over een paar dagen met zijn software en houder. Zou mij niets verbazen, want dat soort dingen overkomen mij werkelijk altijd. En hoewel 50 euro best te doen is, is het toch zonde.

mhoutman 29-06-09 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K'rim (Bericht 314595)
navigon heeft al aangegeven zeer binnenkort met een update te komen met oa flitspalen navigon parking..dus veelbelovend!

Maar ik denk dat tomtom d.m.v de cradle veel gaat verkopen aangezien je dan gelijk handsfree kan bellen, sterkere gps signaal krijgt en er gewoon mooi uitziet

De cradle is gewoon lader; imo geen handsfree of betere gps ontvangst

Rsport20 29-06-09 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 314627)
De cradle is gewoon lader; imo geen handsfree of betere gps ontvangst

TomTom for iPhone

- Handsfree
- Enhanced GPS
- Charger


Verder wacht ik ook gewoon op wat er allemaal gaat komen en laat me niet gek maken door die geforceerde korting.

iScorpio 30-06-09 09:10

Ben bang dat de houder van TomTom net onder de 100 euro uit gaat komen. Tel daarbij nog eens de software+kaarten bij (zal wel vergelijkbaar zijn met Navigon) en je moet weer een aardig bedrag neertellen.

Ga dit wel overwegen want ik kan altijd mijn TomTom 730T nog verkopen ;)

Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).

lainke 30-06-09 09:25

Tomto had zijn navigatie net voor de vakantie moeten uitbrengen... nu gaan er veel mensen op vakantie en zijn genoodzaakt een alternatief te zoeken volgens mij... slechte zet tomtom !!!

iScorpio 30-06-09 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 314796)
Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).

Navraag gedaan bij de webwinkel en deze krijg de houder over ongeveer 1½ week binnen. Kijk, voor het eerst dat ik een ruwe datum hoor :)

PeterTe 30-06-09 10:05

Volgensmij Komen er wel kaart updates voor TomTom maar of navigon dat doet?

Buur 30-06-09 11:14

Ik hoor in deze discussie Sygic niet terugkomen? Da's toch dezelfde prijs als Navigon's actieprijs was en zeer zeker ook het overwegen waard!

Shorty007 30-06-09 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 314796)
Ben bang dat de houder van TomTom net onder de 100 euro uit gaat komen. Tel daarbij nog eens de software+kaarten bij (zal wel vergelijkbaar zijn met Navigon) en je moet weer een aardig bedrag neertellen.

Ga dit wel overwegen want ik kan altijd mijn TomTom 730T nog verkopen ;)

Kwam al wel deze link tegen voor de houder (maar nog zonder prijs).

Nou als ze zo brutaal gaan doen dan schaf ik lkkr Navigon Benelux aan. Zijn ze gek ofso.

Pete.Z 30-06-09 11:39

Navigon is een aanrader, zeker als je toch al een handsfree oplossing hebt.
Ik gebruik het in combinatie met een Sony BT radio, werkt echt fijn, de gps ontvangst is prima (en mijn iphone zit in een houder aan het dashboard, niet aan de voorruit!) en de navigatie werkt goed.

Als je echt TT wilt, of die cradle zou ik wachten, maar zoek je voor een redelijk bedrag een prima navigatie app, zou ik absoluut Navigon kopen.

(overigens, ik vraag me af of het echt duurder gaat worden morgen)

oetje 30-06-09 12:40

Wellicht is TomTom gewoon een goede 3GS test aan het doen met de cradle. Zelf denk ik dat ze beide samen gaan launchen en er dan een package deal van maken waar je U tegen zegt. Wachten is echt niet goed voor hun tenzij ze een perfect product hebben dat de hele concurrentie wegblaast....

apotheosis 30-06-09 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z (Bericht 314912)
Navigon is een aanrader, zeker als je toch al een handsfree oplossing hebt.
Ik gebruik het in combinatie met een Sony BT radio, werkt echt fijn, de gps ontvangst is prima (en mijn iphone zit in een houder aan het dashboard, niet aan de voorruit!) en de navigatie werkt goed.

Als je echt TT wilt, of die cradle zou ik wachten, maar zoek je voor een redelijk bedrag een prima navigatie app, zou ik absoluut Navigon kopen.

(overigens, ik vraag me af of het echt duurder gaat worden morgen)

Het probleem is als je je gps(navigon) opstaan hebt op je iphone en je word gebeld je niks meer ziet of hoort,dat horen kan ik begrijpen maar je zou toch het moeten zien,zo zie je tenminste nog of je dan ergens moet afslaan of niet,vind dat navigon er niet veel moeite heeft voor gedaan om het ding echt goed te maken,puur geld in de zakken willen steken op een goedkope manier zeg ik daar tegen.

WDS001 12-07-09 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 315040)
Het probleem is als je je gps(navigon) opstaan hebt op je iphone en je word gebeld je niks meer ziet of hoort,dat horen kan ik begrijpen maar je zou toch het moeten zien,zo zie je tenminste nog of je dan ergens moet afslaan of niet,vind dat navigon er niet veel moeite heeft voor gedaan om het ding echt goed te maken,puur geld in de zakken willen steken op een goedkope manier zeg ik daar tegen.

Volgens mij kunnen ze daar niet echt veel aan doen en is het gewoon Apple die beperkingen oplegt..
Is het bij Sygic beter :confused:

apotheosis 12-07-09 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 322901)
Volgens mij kunnen ze daar niet echt veel aan doen en is het gewoon Apple die beperkingen oplegt..
Is het bij Sygic beter :confused:

Schijnt als je gps opstaan hebt en gebeld word je op de home button moet duwen en dan op die manier toch beeld krijgt van de gps waar je moet rijden.Heb het nog niet getest.

WDS001 12-07-09 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 322913)
Schijnt als je gps opstaan hebt en gebeld word je op de home button moet duwen en dan op die manier toch beeld krijgt van de gps waar je moet rijden.Heb het nog niet getest.

Dat zou wel eens goed kunnen!
Probleem opgelost..!:)

Spaceman 27-09-10 21:16

Er zijn vele alternatieven
vele goedkope navigatie-software
NAVV gps bijvoorbeeld
Navvgps.com

apotheosis 28-09-10 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spaceman (Bericht 571738)
Er zijn vele alternatieven
vele goedkope navigatie-software
NAVV gps bijvoorbeeld
Navvgps.com

Ik kies toch voor prijs kwaliteit en tomtom is de beste die er is, mss niet qua flitspalen alhoewel ik merk er geen enkele gps is die ze er allen instaan heeft maar voor de rest is tomtom de beste, int begin was navigon en igo en sygic beter maar tomtom heeft enorm werk geleverd en sindsdien zeer tevreden van en hunne live traffic is ook pakken beter dan bij navigon.

Perfect gps moet ik wel nog altijd tegen komen ;).

deappelbeer 28-09-10 21:44

Ik koop Navigon
 
Marrrrr,

Ik ben op andere forums geweest UK, Ierland en zag dat ze het hadden over NAVV in
Nederland. Blijkbaar een nieuwkomer in mobiele navigatie 5EU?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.