//

Enquete uitval GPS NAVIGON

Enquete uitval GPS NAVIGON discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 3g werkt super met navigon, nooit problemen! Vriendin met 3g heeft echter wel de genoemde problemen, ook na de tip en restore nog niks ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Wat voor problemen heb jij met GPS bij gebruik NAVIGON navigatie?

Mijn Navigon werkt prima met de GPS. 62 41,06%
Mijn Navigon heeft helemaal geen GPS signaal. 24 15,89%
Mijn Navigon heeft soms geen GPS signaal meer en het systeem loopt vast. 10 6,62%
Mijn Navigon heeft soms even geen GPS signaal maar het signaal komt na korte tijd vanzelf terug. 55 36,42%
Aantal stemmers: 151. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-07-09, 20:14
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Mijn 3g werkt super met navigon, nooit problemen! Vriendin met 3g heeft echter wel de genoemde problemen, ook na de tip en restore nog niks beter geworden!!! Vreemd vreemd vreemd! Wat is het verschil? Waarom de 1 super en de ander niet? Beide geen jailbreak trouwens!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-07-09, 14:45
headout headout is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Navigon pakte in eerste instantie snel een fix op, later weer niet. Recentelijk naar Frankfurt gereden, met fix. Geen enkel probleem. Gisteren dagje Hellendoorn: geen signaal. Nu vanochtend hier op kantoor eens gaan kijken: zonder probleem een fix.
  #23  
Oud 27-07-09, 17:00
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Troost je, je bent niet alleen, voorbije week super, gisteren en vandaag wel fix, maar onnauwkeurig...
De eerste fix wel altijd binnen de xx seconden, bliksemsnel.
Er is duidelijk iets aan de hand, en voor mij is het de iphone zelf. Is die chip wel geschikt om echt mee te gaan navigeren? Als de helft goed werkt (dan werkte de andere helft NIET goed), is het echt balen..
  #24  
Oud 27-07-09, 17:30
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Bij mij doetie het alweer een week zonder problemen ik snap er niks van maar het lijkt wel oftie het beter doet als Wi-Fi aanstaat ook al heb je geen verbinding ermee. Wat volgens mij ook wel heb gewerkt maar dat weet ik niet zeker is locatie instellingen resetten,locatie instellingen uitzetten, rebooten. locatie weer aanzetten , ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
  #25  
Oud 27-07-09, 17:34
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Als ik het zo allemaal goed lees is de iPhone 3G(s) volledig onbetrouwbaar om als echte GPS te gebruiken.

Ik begrijp dit niet goed, er zijn toch reeds zoveel mobieltjes op de markt die perfect werken als GPS?

Ik heb zelf een 3GS en nog geen navigatie-software aangekocht precies omdat ik geen 100 euro wil betalen voor iets die dan weer wel, dan weer niet zal werken.

Mijn iPhone is op zich al duur genoeg en voldoet volledig waarvoor ik het uiteindelijk gekocht heb. Nu nog 100 euro betalen voor wat ik sporadisch eens nodig heb zal ik enkel doen wanneer ik dan ook zeker weet dat het werkt.

Ik wacht dus rustig op TomTom en dan zal ik hier wel lezen als dit al dan niet zal werken, is het probleem met TomTom als met Navigon dan kan ik de conclusie nemen om mijn 100 euro aan iets nuttigers uit te geven dan op essentiële momenten mijn weg kwijt te geraken.

__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #26  
Oud 27-07-09, 18:00
Beaux's schermafbeelding
Beaux Beaux is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 122
Standaard

Op de 3g heb ik geen problemen gister uit Amsterdam naar huis gereden. Daarnaast mijn 3Gs zelfde route, maar na de eerste bocht is het signaal al verdwenen. Erg vreemd. De 3G is beter dan de 3Gs :S
Beide zit er firmware 3.0 op en beide zijn jb met het zelfde software (redsn0w 8.0)
  #27  
Oud 27-07-09, 18:28
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Als ik het zo allemaal goed lees is de iPhone 3G(s) volledig onbetrouwbaar om als echte GPS te gebruiken.
Als je goed leest zie je dat 86% GPS ontvangst heeft volgens deze poll....dus niet echt onbetrouwbaar te noemen?

Ik gebruik het sinds de introductie, en hoewel er best wel verbeterpuntjes zijn, is de GPS ontvangst bij mij nog nooit een probleem geweest.
  #28  
Oud 27-07-09, 19:43
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Als je goed leest zie je dat 86% GPS ontvangst heeft volgens deze poll....dus niet echt onbetrouwbaar te noemen?

Ik gebruik het sinds de introductie, en hoewel er best wel verbeterpuntjes zijn, is de GPS ontvangst bij mij nog nooit een probleem geweest.
Vergeleken met mijn andere GPS devices met navigatiesoftware vind ik de iPhone GPS juist zwaar onbetrouwbaar. Ik weet niet hoe jij aan die 86% komt maar als je ook de bezitters waarvan af en toe de gps ontvangst wegvalt meerekent...zo lust ik er nog wel een paar
  #29  
Oud 27-07-09, 21:48
kouwie kouwie is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Ik heb echt nu elke optie geprobeerd, gerestored, navigon methode, alle meldingen die hier nog staan vermeld, met jb en zonder jb maar het blijft drama. Zowel Navigon ( valt nog meer uit ) als Sygic vallen grotendeels op dezelde locaties uit. Nogmaals met Ida en 2.1 firmware had ik geen problemen. Ik blijf erbij dat het in Firmware 3.0 zit. Het lijkt ook wel of het signaal blijft hangen, als ik bij een stoplicht vertrek rijd ik op mijn kilometerteller al 60+ terwijl de snelheid in de navigatiesoftware op 0 blijft staan. Hierna moet hij gaan rekenen voor mijn locatie en dan valt het signaal uit.

Vreemd allemaal.
  #30  
Oud 28-07-09, 10:59
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik gebruik navigon nu al een paar weken en hij doet het uitstekend, Ik woon zelf in Amsterdam en mijn vriendin in Maastricht. Ik rij dan ook heeeeeel wat kilometers af. Ik heb totaal geen problemen met GPS uitval, zelfs niet op de A2 waar gewerkt word aan de weg. Nav ziet dat ik verkeerd rij omdat de weg anders loopt en coriceert binnen en paar sec. Van de week vanuit A'dam naar Maastricht toen een uitstapje naar Antwerpen en Zeeland en weer terug naar A'dam en totaal geen enkel probleem.

Wat ik lees en vooral denk is dat het probleem zich voor doet in de Iphone en dat het een hardware probleem is. Kijk eens of je het op de garantie kan gooien en gewoon een nieuwe kan krijgen. Het product werkt niet naar behoren en moet dus vervangen worden teminste dit zou natuurlijk kunnen.......fabrieks fout of zo. Wat denken jullie ?

Gr Bas
  #31  
Oud 31-07-09, 20:15
kouwie kouwie is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Hij doet het

Ik heb nog twee andere opties geprobeerd, waarmee ik nu eindelijk een functionerend navigatiesysteem heb.

1. Navigon 1.1 geïnstalleerd.
2. Ik heb de iphone van een meter hoog op het laminaat laten vallen. ( per ongeluk )

Dus nu weet ik alleen nog niet wat de oplossing is, maar ik ga ervan uit dat Navigon 1.1 de oplossing is geweest.
  #32  
Oud 31-07-09, 21:39
Celestine09 Celestine09 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard gps bereik navigon

Beste mensen, ik heb gisteren de 1.1 van navigon over de 1.0 geïnstalleerd op een 3gs 32 gb en ben vandaag naar Sevenum limburg (toverland) gereden en het werkte buitengewoon één keer viel de gps uit maar 5 tellen later had ik weer bereik. Ook bij de controles geeft hij aan "pas op gevaarlijk punt" en zie je een rode stip. Ik heb Sygic er ook op staan, wat ook een prima navigatie software is maar het niet wint van navigon. Fijn is ook dat nu te zien is hoeveel km de rit is en de verwachte tijd van aankomst enz. enz. Van een tevreden navigon gebruiker.

Groeten, dave
  #33  
Oud 01-08-09, 20:37
skalpel skalpel is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10
Standaard

Ik heb een iPhone 3G 16GB, navigon 1.1 gekocht uit app store. Nog nooit een fix gehad, ook niet na 2u buiten te leggen. Volledige restore gedaan, geen backup teruggezet (dus de 'naakte' firmware), via app store Navigon 1.1 terug gedownload, nog steeds niets. Mijn collega met dezelfde iPhone config heeft de gekraakte 1.0 op zijn gejailbreakte iPhone gezet, en daar zonder probleem direct een fix. Maw kan niet anders dan hardware zijn, heb dus ook mijn iPhone eergisteren bij een Mobistar center binnengebracht, ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen.
  #34  
Oud 04-08-09, 17:21
skalpel skalpel is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10
Standaard

Net bericht gekregen van het mobistar center dat er een nieuwe iPhone op mij ligt te wachten, da's pas snelle en goeie service
  #35  
Oud 24-07-10, 22:08
f.kuppers f.kuppers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard Navigon problemen

Mijn Navigon werkt niet meer na de laatste update 1.6
Ik heb een IPhone 3GS van 4 maanden oud
Alles geprobeerd. Krijg hem niet meer aan de gang
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon geen GPS fix rschilders iPhone Apps 17 14-01-11 23:55
Navigon t-mobile geen GPS Patavo iPhone Navigatie 5 21-10-10 10:51
Hardware: gps uitval in auto twerff11 iPhone Navigatie 6 25-09-09 20:19
Navigon: FW3.0 Navigon met externe GPS Reloader iPhone Navigatie 56 20-08-09 22:36
Software: Geen GPS Navigon naturel00 iPhone Navigatie 2 06-08-09 08:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.