iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Enquete uitval GPS NAVIGON (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/38379-enquete-uitval-gps-navigon.html)

wout76 30-06-09 20:42

Enquete uitval GPS NAVIGON
 
Hoe vaak heb jij GPS uitval bij gebruik van NAVIGON navigatie ?

apotheosis 30-06-09 21:09

Bij mij het 3de;Mijn Navigon heeft soms geen GPS signaal meer en het systeem loopt vast.

Wel bijzeggen;veel getest hebk nog niet en het was vooral op die ene plaats ik het steeds voorheb,daar zit duidelijk een fout in.
Ik ga zoals hier al gezegd zijnde binnen de 2-3 dagen meer kunnen zeggen want ik ga naar blankenberge en das 75 km enkel van mijn deur dus ik ben benieuwd.

WDS001 12-07-09 17:26

Bij mij gaat het prima! :)

Op de autosnelweg vindt hij soms wel geen signaal (waarschijnlijk omdat hij niet echt een houder heeft om aan de voorruit te bevestigen), maar als je stilstaat heeft hij (bij mij) meteen signaal.

Zelfs als ik hem in mijn zak steek bij het fietsen blijft hij nog steeds door navigeren :D

kouwie 18-07-09 14:02

Volgens mij maakt het niet uit of je nu Navigon of Sygic hebt, maar ligt het aan de update naar 3.0. Ik had hiervoor Ida en nooit problemen, sinds de update naar 3.0 vallen beide navigatie vaak uit, en wat zeer opvalt is dat ze beiden exact op dezelfde locaties uitvallen. Ik rijd elke dag van Rotterdam naar Eindhoven dus ik heb dit goed kunnen testen.
Ik hoop dat het met de 3.1 update is opgelost.

apotheosis 18-07-09 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kouwie (Bericht 326084)
Volgens mij maakt het niet uit of je nu Navigon of Sygic hebt, maar ligt het aan de update naar 3.0. Ik had hiervoor Ida en nooit problemen, sinds de update naar 3.0 vallen beide navigatie vaak uit, en wat zeer opvalt is dat ze beiden exact op dezelfde locaties uitvallen. Ik rijd elke dag van Rotterdam naar Eindhoven dus ik heb dit goed kunnen testen.
Ik hoop dat het met de 3.1 update is opgelost.

De vraag is dan;ligt het dan toch aan die 3.0 of aan de chip?Want als het zoals mss bij velen eventueel aan de chip zou liggen dan gaat volgens mij een update dit probleem niet verhelpen?

Nielsracing 18-07-09 16:15

Hier prima ontvangst. Geen een keer weggevallen in +- 350km.

ajongebreur 18-07-09 18:06

Van de week laten unlocken via tmobiel. Daarvoor nooit problemen met de gps. Het gekke is sinds het unlocken wel. Als ik een adres intyp, gaat het beter dan alleen de kaart laten verschijnen.

kouwie 18-07-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 326112)
De vraag is dan;ligt het dan toch aan die 3.0 of aan de chip?Want als het zoals mss bij velen eventueel aan de chip zou liggen dan gaat volgens mij een update dit probleem niet verhelpen?

Ik denk aan 3.0, want ook met maps heb ik een afwijking van ongeveer 300 meter, dit had ik niet met 2.1. Het maakt niets uit waar ik de iPhone in de auto heb, resultaten zijn overal hetzelfde. Ook Ida heeft inneens een afwijking of valt uit. Tomtom zal dadelijk wel hetzelfde hebben, helaas

Buur 19-07-09 02:04

@kouwie en apotheosis en ajongebreur:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.

/edit:
Beetje krom gezegd van me misschien, dat met die minderheid... :(
Dat is niet om "pechvogels" in de hoek te drukken... INTEGENDEEL, dat verdient juist aandacht en hulp! Ik hoop dat het duidelijk is dat ik die ook probeer te bieden. Laten jullie wat terug weten (hier of in het grote Navigon topic) of die oplossing van NAVTEQ ook werkt? Ook al heb ik geen problemen, zelfs ik ben er erg nieuwsgierig naar!

ajongebreur 19-07-09 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 326316)
@kouwie en apotheosis:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.


Ik heb net een backup gemaakt en de iphone teruggezet naar het begin, zoals beschreven wordt bij Navman. Was er eerst een beetje bang van omdat ik net mijn iphone simlockvrij heb laten maken bij tmobile. Alles terug gezet en nu maar hopen. Nog even over de opermerking "minderheid".Misschien is dat zo; ik ben een oma van 63, maar ik leer veel van jullie en probeer bij te blijven. de meeste van jullie hadden mijn zoon/dochter kunnen zijn. Dus gewoon van elkaar leren. oke?

Buur 19-07-09 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 326402)
ik ben een oma van 63, maar ik leer veel van jullie en probeer bij te blijven. de meeste van jullie hadden mijn zoon/dochter kunnen zijn. Dus gewoon van elkaar leren. oke?

Precies, daarom bestaat dit forum! Minderheid of meerderheid doet er niet toe (leeftijd trouwens ook niet ;) ), problemen zijn er om aan te pakken, de hulp van anderen is daarbij erg prettig.
Hou je ons op de hoogte of de oplossing van NavTEQ werkte bij je? Dat is natuurlijk wel heel erg interessant. Toppie!

/edit:
Zei ik Navteq? Bedoel natuurlijk Navigon! Al die nav...namen, hahaha, je vergist je soms snel. En dit was hun oplossing.

ajongebreur 20-07-09 12:47

Net een aantal korte ritjes gemaakt, navman aangezet met alleen de keuze: Kaart. Dus geen route aangegeven. GPS blijift het nu prima doen na de tip van Buur hierboven. Hij doet het ook prima met een route (gelukkig). Na 6 tellen heeft hij steeds de gps te pakken en valt niet meer weg.

kouwie 21-07-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 326938)
Net een aantal korte ritjes gemaakt, navman aangezet met alleen de keuze: Kaart. Dus geen route aangegeven. GPS blijift het nu prima doen na de tip van Buur hierboven. Hij doet het ook prima met een route (gelukkig). Na 6 tellen heeft hij steeds de gps te pakken en valt niet meer weg.

Helaas, bij mij blijft het hetzelfde. ik heb een complete restore gedaan, opnieuw jb uitgevoerd enz. maar geen oplossing.

iemand nog een idee? of toch maar wachten op tomtom, inclusief houder.

Buur 21-07-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kouwie (Bericht 327551)
Helaas, bij mij blijft het hetzelfde. ik heb een complete restore gedaan, opnieuw jb uitgevoerd enz. maar geen oplossing.

Erg jammer dat te horen. :(
Waar ik benieuwd naar ben in deze: heb je Navigon ook geprobeerd voordat je opnieuw JBte? Ik hoop het eigenlijk zo !!!
Bijkomende vragen:
Welke JBmethode heb je gebruikt, wel/geen unlocktool en wat heb je allemaal geïnstalleerd via Cydia en/of SSH (wat mogelijk n negatief effect heeft op een juiste werking van Navigon achter de schermen)? Ik zit nu even in die richting te denken qua mogelijke oorzaak, aangezien degene met positief nieuws geen JB heeft en jij wel... Het zou fijn zijn om te weten of je verschil zou hebben gemerkt tussen voor en na de JB.

Kokkie76 21-07-09 18:14

Op mijn 3g (3.0 incl JB) werkt Navigon perfect zonder GPS problemen. Op mijn 3Gs (incl JB) valt de GPS vaak (een paar sec weg) weg. Ook zonder jailbreak heb ik problemen met de GPS :(
Getest met beide iPhone's pal onder de vooruit met een zuignap houder. Op beide toestellen zit een gekochte versie van Navigon.

maxjbo 21-07-09 21:43

ik heb gekraakte navigon europa.ipa bestand van 1,6 GB die wil ik nu op mijn iphone hoe krijg ik dit voor elkaar en in welke root moet hij gezet worden.

Goostert 21-07-09 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 326316)
@kouwie en apotheosis en ajongebreur:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.

/edit:
Beetje krom gezegd van me misschien, dat met die minderheid... :(
Dat is niet om "pechvogels" in de hoek te drukken... INTEGENDEEL, dat verdient juist aandacht en hulp! Ik hoop dat het duidelijk is dat ik die ook probeer te bieden. Laten jullie wat terug weten (hier of in het grote Navigon topic) of die oplossing van NAVTEQ ook werkt? Ook al heb ik geen problemen, zelfs ik ben er erg nieuwsgierig naar!

De help functie van navigon heeft bij totaal niet geholpen!! Zonde van de tijd.....

lapje 21-07-09 22:19

Wat mij in ieder geval opvalt is dat je niet kunt zeggen dat problemen bij een specifiek model voorkomen icm met bepaalde firmware. De problemen komen bij iedereen voor 3G, 3GS, Jailbreak Ja/Nee. Ikheb iig geluk. Bij mij werkt het als een zonnetje. Binnen paar seconden de sats gevonden en die laat hij ook niet meer los.

Justfool 26-07-09 18:13

Bij mij werkt alles naar behoren, alleen batterijtje moet BATTERIJ worden. Te snel leeg jammer genoeg...

Kokkie76 26-07-09 19:13

Na de update geen problemen meer met de 3GS :confused::D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.