iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/38473-geen-gps-fix-sinds-de-firmware-3-0-upgrade.html)

forrestgumpx 01-07-09 19:10

geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade.
 
-- edit --
2 Juli 2009 08:00
Het is me eindelijk gelukt om een snelle goede GPS fix te krijgen, zie handleiding onderaan dit bericht. Ben zo ontzettend blij :D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D


-- einde edit--


Door de onlangs uitgebrachte navigatie apps zoals bijvoorbeeld Navigon komen steeds meer mensen erachter dat de GPS fix van hun Iphone 3G of GS het niet goed doet. In het forum zie ik een wildgroei aan topics over de
GPS fix en haar issues. Misschien dat we dit kunnen consolideren.

Eerst dacht ik dat het aan mijn Navigon appplicatie lag. Ik ging er vanuit dat Google Maps mij wel een goede GPS fix kon geven. Echter was dit niet waar. Ik kreeg een blauw bolletje met een onnauwkeurigheid van 100m. Ik werd erop aangewezen dat het blauwe bolletje moet "pulseren". Dat is dan een GPS fix. Na deze aanwijzing kon ik me herinneren dat ik met 2.2.1 altijd een pulserende blauwe bolletje had in Google Maps. Dus ik betwijfel het of het hardwarematig aan mijn Iphone 3G ligt.

Na de upgrade van 3.0 heb ik geen enkel keer gehad dat het bolletje pulseert. Al zoekenden ben ik op het officieuze forum thread gekomen van Apple waar tal van lotgenoten zitten. Apple - Support - Discussions - GPS and Maps not working after 3.0 ...

Aantal quotes:
Citaat:

Same problem to me!
I'm from Sao Paulo/Brazil and my GPS on Maps points to somewhere in USA.
This started after the upgrade from 2.2.1 to 3.0 on my 3G!

My wife has the 3G too, and it's using the 2.2.1 and still works fine!

It's the software!
Citaat:

Same thing here in Portugal.
I have a blue dot but 1Km away from the location where I'm. And it doesn't move. Worked perfectly with FW.2.2.1
Citaat:

Thanks for the info - but this failed to work for me. Tried several times from different positions outdoors (even the **** roof!) and no go - GPS still locating me in the wrong spot. Kinda strange how we've been seeing different solutions popping up here and there and they seem to work for some phones while failing on others - it would indicate that while we all share the same symptoms (wrong location via GPS) that there may be different causes, but all of them related to the 3.0 OS?

Stranger still that Apple continues to be mum on the issue... they will probably release a 3.0.1 patch later this week as i'm driving the hour+ to the apple store to get this **** thing replaced.
Al denkende dat het aan de 3G en 3.0 upgrade ligt en het een software matig probleem is, heb ik toch mijn twijfels, zie deze bijzonde post over een 3GS:

Citaat:

For what it is worth, I went into the Apple Store, showed a "Genius" my iPhone, and he agreed to replace it (after walking outside the store to test the GPS functionality). I got my new iPhone two days ago, did a complete restore from my old backed up iPhone 3gs, and have not had an issue with GPS since.

The new iPhone 3gs doesn't seem to get "great" reception, but it DOES get reception outside, and indoors if there are not too many obstructions. For me anyway, the problem was fixed with a hardware swap. I also noticed in the store, that some of the iPhone 3gs on display got a good signal, while others sitting right next to them did not.

I am now thinking this may have more to do with hardware then with software. But that still doesn't explain why someone's iPhone 3g worked fine before the 3.0 update, and now does not. Baffling!!!
Wellicht kunnen mensen die wel of geen GPS fix hebben. Hun configuratie posten. Firmware versie, GPS applicatie, Jailbreak te ja/nee. Ik probeer beetje bij beetje uit te zoeken waar het nou aan ligt.


Ik heb mijn iPhone in het engels dus doe zelf de vertaalslag op je nederlandse iPhone
  1. Ga naar Settings > General > Reset > Reset Location Warnings
  2. Restart je iPhone
  3. Open Maps of MotionX GPS of een ander GPS app
  4. En wacht geduldig op een GPS fix. ik had het binnenshuis voor mijn raam in 20 sec! :D

Succes!

rbadehaan 01-07-09 19:52

Er stond ook een oplossing bij die ik even geprobeerd heb. Dat is bij de instellingen het automatische slot op "never zetten" en dan naar "algemeen" en vervolgens bij "gebruik" de netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Na deze acties werkte bij mij de gps weer. (heb een 3gs)

forrestgumpx 01-07-09 21:03

-- edit, zie begin post --

forrestgumpx 22-07-09 15:01

shit, het werkte maar voor een keer, nu krijg ik geen gps fix meer :S

Luiindezon 25-07-09 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx (Bericht 327971)
shit, het werkte maar voor een keer, nu krijg ik geen gps fix meer :S

Nou je bent niet de enige. Bij mij heeft t ook 1x gewerkt. 3G jailbrake OS 3.0. Zit ik met 1.3 GB aan kaarten waar ik niks mee kan. Als je nog een oplossing weet, graag.

Sloper 25-07-09 15:19

Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714

forrestgumpx 25-07-09 15:51

die hard reset heb ik ook geprobeerd, tot 2 maal toe. geen succes...

Animestyle 25-07-09 16:12

Ik had geen problemen met mijn GPS maar door die waarschuwingen te resetten krijg ik wel veel sneller een fix (bijna meteen)

hbieshe 28-07-09 09:48

Ik krijg wel een fix en de ene keer wat sneller dan de andere. Ik kom qua smartphone vanaf het windows mobile platform en daar bestaat een applicatie genaamd 'quickgps'. Deze applicatie download een klein bestandje waarin de posities van de satellieten (zijn met een logarithme te berekenen) staan. Na het downloaden van dit bestandje, wat voor 7 dagen geldig is, had je vrijwel onmiddelijk een fix. Ik ben quickgps voor de Iphone nog niet tegengekomen, maar bestaat er misschien een andere software voor de iphone die zoiets doet?

lowfly 09-08-09 13:04

bij mij blijft er geen fix komen... Ook niet na het opvolgen van de vele "oplossingen" uit dit topic en uit anderen van dit forum/apple's eigen support forum.

Heeft iemand anders nog een geniaal idee?
Ik kan de iphone hiervoor toch wel terug brengen naar de tmobile winkel? Door update is mijn iphone gps functie onbruikbaar geworden, 1 jaar garantie schijt aan want de update is een nieuw onderdeel op de iphone, dus vanaf dan weer een jaar garantie op de onderdelen daarvan. Net als met je macbook e.d.

Hopelijk komt er iemand nog met een idee voordat ik mijn iphone een week of wat kwijt ben...

ButcherJF 09-08-09 16:16

Of het geniaal is betwijfel ik, maar je zou eens kunnen updaten/herstellen naar 3.0.1 zonder een backup terug te zetten. Denk daarbij wel aan je belangrijke gegevens als sms e.d.

fuqua 16-08-09 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sloper (Bericht 329270)
Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714

ik ben nu ook met de harde reset vanuit de iphone bezig, maar volgens mij is het ondertussen nu al meer dan 2 uur bezig en nog is het niet klaar, telkens komt het apple logo, verdwijnt komt weer maar dan met de lader indicatie dat verdwijnt weer en begint met weer met het apple logo, lijkt wel of ie in een soort loop zit, gaat dit wel goed ?

fuqua 16-08-09 11:01

was dus niet goed, 8 uur later zat ie nog steeds in een loop.

heb een systeemherstel gedaan van de iphone. en gps lite geinstalleerd, maar nog steeds geen gps. zucht.

fuqua 16-08-09 11:31

iemand eerder dit gehad ? na alle hints te hebben geprobeerd nog steeds geen gps signaal !?

skazz 25-08-09 14:20

Voor mij was de Navigon FAQ oplossing ook perfect op mijn 3G. Na 3.0 OS had ik ineens hele slechte GPS (meestal gewoon geen exacte fix, heel soms een fix na minuten wachten). Navigon FAQ oplossing uitgevoerd, 2 uur later klaar, daarna snelle fix en altijd werkend tot nu toe.

fuqua 25-08-09 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skazz (Bericht 342859)
Voor mij was de Navigon FAQ oplossing ook perfect op mijn 3G. Na 3.0 OS had ik ineens hele slechte GPS (meestal gewoon geen exacte fix, heel soms een fix na minuten wachten). Navigon FAQ oplossing uitgevoerd, 2 uur later klaar, daarna snelle fix en altijd werkend tot nu toe.


dat heeft helaas ook niks voor me gedaan, sterker nog, mijn iphone bleef door dit truckje in een loop hangen, daarna normale herstel gedaan vanuit itunes, deed ook niks en toen zelfs maar via dfu herstelt, maar ook dit had geen effect :(

nu is mn iphone sinds vorige week vrijdag weg naar tmobile shop ter reparatie. de verkoper zei mij mijn eigen iphone weer terug te krijgen (het is te hopen want ik heb er een zagg invisible shield en brando screenprotector er op zitten.)

praatpaal 25-08-09 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sloper (Bericht 329270)
Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714

Wat me niet helemaal duidelijk is of je opnieuw moet jailbreaken na deze harde reset. Weet iemand dat?

praatpaal 26-08-09 11:09

Ik heb op het internet nog even verder gezocht naar oplossingen. Ik heb hieronder twee vermeld, bij mij werkten ze niet, maar misschien wel bij iemand anders?

Since last two weeks I tried to solve the problem with GPS signal on iPhone 3G upgraded to fw 3.0 as many people all around the world. I could see only a blue circle with accuracy in miles (GSM and Wi-Fi location) and no pulsing blue dot with exact position. After many hours with mr. Google I can see a blue dot again and GPS work fine. No restore, backup or downgrade needed.
I THINK the solution is:

1. Settings -> General -> Lock -> Set to "Never"
2. Settings -> General -> Network -> turn 3G off
3. Settings -> General -> Location services turn off
4. Settings -> Wi-Fi turn off

5. Restart your iPhone (turn off and on)
6. Go out with no trees and buildings to make GPS signal accurate
7. Turn on Location services in Settings -> General
8. Start Google Maps and wait for a few minutes, be patient. I waited for a 12min.

9. I hope you see a blue dot pulsing
10. Restart
11. Turn on 3G, restart, turn on Wi-Fi (if you need), restart
12. After last restart the GPS signal receive in seconds and from that time my iPhone works fine for a several days.

------------------------------------------------------------------------------------------------
So, for those of you with wonky GPS positioning on the iPhone 3G, try this fix:
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “OFF”
  • Locate yourself using the iPhone 3G’s GPS receiver
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “ON”

glenner 31-08-09 22:45

Ik ben ook al weken aan het sukkelen met mijN 3gs... Zelfde problemen, duurt heel lang voor ik een fix krijg in open hemel, als ik er al een krijg. Als het uiteindelijk lukte, verloor hij het signaal heel veel onderweg, en kwam meestal zelden terug (TomTom). Talloze keren hersteld, locatie waarschuwingen resetten, niks hielp. Soms ging het beter als ik 3g uitzette, maar na 1 rit was het weer om zeep.
Vandaag heb ik voor de lol eens netwerk instellingen gereset... En guess what... Perfecte gps! Onmiddellijk een fix, gps volgt perfect in TomTom. Heel af en toe verloor ik het signaal enkele seconden, maar corrigeerde onmiddellijk. Ongelooflijk. Hopelijk helpt het voor sommigen onder jullie ook. Dus gewoon onder 'algemeen, reset netwerk instellingen' . iPhone start vanzelf terug op.
daarna naar buiten gaan, maps openen en ik had binnen 10 seconden een perfecte fix. Nadien heb ik mijn data abbo instellingen terug goed gezet en sindsdien blijft de gps goed werken....

kingster 03-09-09 11:50

Hier op een 3gs ook geen bereik in de auto met Navigon. Zelfs geen fix na 30 minuten wachten terwijl de maps applicatie gewoon bereik had. Daarom herstart en hierna direct naar Navigon gegaan. Toen ook binnen 30 seconde een fix en hierna weinig uitval.

Ik heb dit meerdere malen uitgeprobeerd de afgelopen week. En elke keer na een herstart werkte het gewoon....

glenner 03-09-09 13:36

Heb nog wat geëxperimenteerd met het gps gebeuren. Zoals in eerder vermelde werkte mijn gps elke keer vlotjes na een reset van de netwerk instellingen, maar het probleem keerde telkens weer terug na een rit of twee.
Hetgeen ik nu heb gedaan is de optie automatische vergrendeling bij instellingen op 'nooit' gezet, en ik laat mijn Wi-Fi ook constant aanstaan, maakt niet uit of ik verbinding met een netwerk heb of niet, gewoon Wi-Fi aanlaten.
Een van deze twee dingen heeft voor mij daadwerkelijk een oplossing gegeven. Ik navigeer als sinds gisteren perfect zonder enige uitval, telkens met een supersnelle fix! En ik heb al veel ritten gedaan, van klant tot klant. Ook sporadisch TomTom afzetten en op een heel andere locatie terug opzetten, geen enkel probleem. Instant fix! Ook mijn locatiebepaling in maps is sneller dan ooit!
Ik heb nu echt het gevoel dat het nu echt werkt en blijft werken. Ga nu juist nogeens uitzoeken aan wat het nu ligt, het feit dat de Wi-Fi radio consant opstaat, of dat dat autovergrendeling op nooit staat. Dit laatste is soms wel vervelend, want als je je iPhone vergeet in stand by te zetten blijft hij gewoon volle bak aanstaan, de schermverlichting dimt zelfs niet...
Ik denk echt dat die gps problemen een software bug oorzaak hebben, en vroeg of laat zal het wel opgelost geraken met een firmware update. In ieder geval ben ik al blij dat ik nu echt goed kan 'tomtommen' zonder mijn vaste gps steeds als backup te moeten meenemen!

kingster 03-09-09 14:00

Ik heb inderdaad ook erg het gevoel dat veel problemen veroorzaakt worden door een software bug. Het lijkt wel alsof het OS de GPS informatie niet goed door geeft aan de applicaties. Na een reset (in welke vorm hierboven ook besproken) zijn namelijk sommige problemen ineens tijdelijk opgelost.

Iphone Lunatic 06-09-09 18:54

gps problems / problemen
 
Do you experience problems with your GPS on your iPhone 3G and 3GS?
Well, it does not have to be a software- and or hardwareproblem.
Most commen problem is that the GPS needs strong satellites to do its work.

This practically means that going outside (open air area!) solves the GPSproblems.

Following trick workes for sure on jailbroken phones, up to iphone OS 3.0.1!

- download iPhonebrowser, install it and start it with your iphone connected to a USB2-port.
- close itunes
- find cache.plist in /private/var/root/Library/Caches/locationd/cache.plist
- copy cache.plist to your desktop
- open, empty and save cache.plist in notepad.exe (or similar)
- replace cache.plist in phone with empty one from your desktop
- close iphonebrowser
- turn of 3G in iPhone
- turn on Wi-Fi in iPhone
- install MotionX lite (GPS application, free) through itTunes shop
- shutdown (powerdown!) iphone
- go outside to an open terrain.
- startup the phone
- start MotionX lite
- let it search the sky... This can take up to 20 minutes, you'll see the battery go weaker!
- at a certain point you will see a blue instead of a red rotating earth.
- GPS-FIX is now complete AND working.
- stop motionX
- activate 3G
- start maps: voila, it works, a blue flashing point....

If motionX does not do the trick: go to the Apple Repairshop...

By the way: MotionX is much fancier and more volatile than the Iphone-standard Maps-application.

praatpaal 17-09-09 19:02

Ik had gehoopt dat OS 3.1 het probleem op zou lossen... bij mij is dat niet het geval. Iemand anders al een oplossing tegengekomen?

Bert Z 18-09-09 19:05

Vanaf het begin dat ik mijn iPhone 3G heb, ondervind ik totaal geen problemen met de GPS-fix, altijd na het starten van Google maps weet deze meteen waar ik mij bevind. En zo ook met TomTom, soms duurt het 5 seconden, soms 30. Wél zijn er soms dagen dat het meer dan 10 minuten duurt, maar als ik dan mijn TT-One er bij pak, dan duurt het daarmee ook heel lang. Ik krijg dus sterk de indruk dat het met de satellieten te maken heeft, ik heb eens ergens gelezen dat er een paar stuk zijn en mijn One vindt er soms ook maar twee of drie. Logisch dat de iPhone op die momenten ook moeite heeft om een fix te krijgen en te houden.
Ik rij nu al een paar weken met de One én de TT-app samen en ik moet eerlijk zeggen dat de gesproken aanwijzingen bijna altijd synchroon lopen, soms komt de One iets eerder maar soms ook de iPhone. Wél loopt de kaart een stuk achter op de One (en de werkelijkheid). Ook het herberekenen van de TT-app begint later dan de One.
Geen idee of de slechte GPS-fix die velen hebben iets te maken heeft met wel of geen jailbreak, mijn toestel is origineel in ieder geval.
Ook is het voor een snelle fix uiteraard noodzakelijk dat Wi-Fi en 3D aan blijven staan maar dat is inmiddels algemeen bekend volgens mij. (Wikipedia zoeken op assisted gps)
Quick-GPS ben ik ook nog niet tegengekomen op de iPhone, wél op de losse TT-apparaten dus misschien komt dit nog in een update van TT.
Ik ben dus erg benieuwd naar reacties van mensen die een slechte fix hebben of zij hun toestel hebben gejailbreaked en of zij Wi-Fi en/of 3G aan hebben staan.

lowfly 18-09-09 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Z (Bericht 353599)
Vanaf het begin dat ik mijn iPhone 3G heb, ondervind ik totaal geen problemen met de GPS-fix, altijd na het starten van Google maps weet deze meteen waar ik mij bevind. En zo ook met TomTom, soms duurt het 5 seconden, soms 30. Wél zijn er soms dagen dat het meer dan 10 minuten duurt, maar als ik dan mijn TT-One er bij pak, dan duurt het daarmee ook heel lang. Ik krijg dus sterk de indruk dat het met de satellieten te maken heeft, ik heb eens ergens gelezen dat er een paar stuk zijn en mijn One vindt er soms ook maar twee of drie. Logisch dat de iPhone op die momenten ook moeite heeft om een fix te krijgen en te houden.
Ik rij nu al een paar weken met de One én de TT-app samen en ik moet eerlijk zeggen dat de gesproken aanwijzingen bijna altijd synchroon lopen, soms komt de One iets eerder maar soms ook de iPhone. Wél loopt de kaart een stuk achter op de One (en de werkelijkheid). Ook het herberekenen van de TT-app begint later dan de One.
Geen idee of de slechte GPS-fix die velen hebben iets te maken heeft met wel of geen jailbreak, mijn toestel is origineel in ieder geval.
Ook is het voor een snelle fix uiteraard noodzakelijk dat Wi-Fi en 3D aan blijven staan maar dat is inmiddels algemeen bekend volgens mij. (Wikipedia zoeken op assisted gps)
Quick-GPS ben ik ook nog niet tegengekomen op de iPhone, wél op de losse TT-apparaten dus misschien komt dit nog in een update van TT.
Ik ben dus erg benieuwd naar reacties van mensen die een slechte fix hebben of zij hun toestel hebben gejailbreaked en of zij Wi-Fi en/of 3G aan hebben staan.

Mijn iPhone is NIET gejailbreaked.
Alle combi's met Wi-Fi aan/uit, 3G aan/uit, herstel van locatieinstellingen, complete herinstal van iPhone, reboots van iPhone, 4 uur wachten op fix, flightmodus aan/uit.

Het heeft allemaal GEEN zin!
Alle trangulation...
Ook 3.1 geeft geen oplossing. Morgen ga ik voor de ZOVEELSTE keer naar deTmobile winkel. En nu ga ik niet meer weg voordat ze mij garanderen dat ik een nieuwe krijg. Hij's al meer dan een jaar oud, maar daar is Apple altijd wel schappelijk mee.

Bert Z 18-09-09 21:38

Tja, dan klinkt het inderdaad alsof er iets defect is op jouw toestel....

serapim 20-09-09 00:45

ik had ook een slecht gps bereik maar heb het opgelost door in var\root\library\caches\locationd\cache.plist. de cache plist de inhoud te deleten hierdoor heb ik nu een snelle gps fix.

ssh in je iphone kopieer dan de cache.plist naar je computer en maak een backup voor de zekerheid. met een plist editor kun je dan de inhoud deleten en weer terugplaatsen op je iphone

Bert Z 20-09-09 09:00

Dat is toch exact hetzelfde als je locatievoorzieningen wissen?

@lowfly
Heb je ook al eens de home en unlock-button langer dan 10 sec. ingedrukt? Dus als
je de slider van uitzetten in beeld krijgt nog even de knoppen beethouden tot hij vanzelf uitgaat. Het scherm wordt dan even wit en je dient hem daarna weer aan te zetten. Na het opstarten hoef je hem nu niet te unlocken met je simpincode. Er is nu o.a. wat extra geheugen vrij gekomen.

praatpaal 21-09-09 10:45

Even voor de mensen die het idee hebben dat het wellicht een hardware probleem is en dat het probleem niet veel voorkomt:

http://www.tuaw.com/2009/09/12/unhap...nd-each-other/
Apple - Support - Discussions - GPS! SOMEONE realize this is an issue!! ...
Apple - Support - Discussions - GPS problem after 3.0 upgrade SOLVED! ...
Apple - Support - Discussions - GPS and Maps not working after 3.0 ...

Het is ondertussen bij Apple aangekomen dat het een wereldwijd probleem is en "ze zijn het aan het onderzoeken".

praatpaal 21-09-09 10:46

Misschien is het volgende voor mensen een oplossing, bij sommigen heeft dit gewerkt...

Since last two weeks I tried to solve the problem with GPS signal on iPhone 3G upgraded to fw 3.0 as many people all around the world. I could see only a blue circle with accuracy in miles (GSM and Wi-Fi location) and no pulsing blue dot with exact position. After many hours with mr. Google I can see a blue dot again and GPS work fine. No restore, backup or downgrade needed.
I THINK the solution is:
1. Settings -> General -> Lock -> Set to Never
2. Settings -> General -> Network -> turn 3G off
3. Settings -> General -> Location services turn off
4. Settings -> Wi-Fi turn off
Settings -> General -> Reset -> Reset Location Warnings.
5. Restart your iPhone (turn off and on)
6. Go out with no trees and buildings to make GPS signal accurate
7. Turn on Location services in Settings -> General
8. Start Google Maps and wait for a few minutes, be patient. I waited for a 12min.
9. I hope you see a blue dot pulsing
10. Restart
11. Turn on 3G, restart, turn on Wi-Fi (if you need), restart
12. After last restart the GPS signal receive in seconds and from that time my iPhone works fine for a several days.


Andere optie:
I had problems with my GPS after update to 3.0, first I reset my network settings, nothing happend. After that I tried with the GPS app opened hold the Lock button and wait till turn off appear and then hold the home button, it quits the app, relaunch maps and problem solved, GPS alive again.


Andere optie:
- Go to settings, general, auto-lock, change it from 1 Minute to NEVER
- Go to settings, general, reset, reset network settings (THIS WILL REBOOT YOUR IPHONE)
- Go outside, in a clear place with NO tree's, buildings, or anything blocking your view of the sky
- Open "MAPS", click NO on all that wi-fi crap, then click the little gps icon, and let it sync up with the satellites (this could take a few minutes)


Andere optie:
I tested this solution on one 3GS FW 3.1 and two 3G FW 3.0.1 and 3.1

At first go to general settings
Go on clock settings and change your Time zone (not lagos default settings)and check your right time zone!
Change your clock with the right time
Reboot your iphone

After restart go on maps and you have an accurate gps under 10 seconds.
During few minutes you have a right ephemeride saved in your iphone.

If after your test is ok you can remove your sim card and test maps, after 10 seconds your gps is always ready.

If after you change to another time zone, your GPS system is always ok because the ephemeride was saved in your phone.

Sorry if my english isn't perfect.

siccobijl 21-09-09 10:55

Gisteren flink gescholden op mijn iphone. De GPS met TomTom werkte voor geen meter, en als het al werkte, scheelde het soms honderden meters van de plek waar ik was. Gisterenavond op het balkon nog eens geprobeerd met google maps en MotionX light, maar toen werd er zelfs helemaal geen fix gevonden. Daar maar besloten om firmware 3.1 erop te gooien. Dan maar tijdelijk geen jailbreak. Weer buiten gestaan. Fix binnen 20 seconden.

// Moderator:
Laatste opmerking verwijderd.
Discussiëren over illegaal verkregen applicaties is niet toegestaan.
Eenmalige waarschuwing!

praatpaal 28-09-09 19:20

Zijn er mensen die roqyBT hebben geprobeerd om een goede fix te krijgen?
Ik hoop dat met het eenmalig juist localiseren van je positie dmv een externe gps, de iPhone daarna zelf het weer kan.

maff 13-10-09 20:55

Even mijn ervaring wat betreft de gps fix...
Op m'n 3G 16Gb Tom Tom geinstalleerd en gedurende een ruime maand proberen instellingen te wijzigen talloze uren rongereden en aantal keer herstel gedaan.. helemaal niets.. gps signaal bleef ver te zoeken.
Zelfs bij een reradiating antenne geprobeerd signaal op te pakken maar... niet dus.
Sinds kort een 3G 8GB fw 3.0 erbij en daarmee dus ook geprobeerd Tom Tom aan de gang te krijgen maar helaas zelfde verhaal.
Nu heb ik gisteren de 3G 8Gb geupdate van fw 3.0 naar 3.1.2 en heel eigenwijs weer Tom Tom erop gezet, tot mijn grote verbazing binnen een kleine minuut gps signaal te pakken!!:D voor de zekerheid een kleine proefrit gemaakt toestel aan en weer uit maar blijft nu werken.
Lijkt mij dan toch voor de hand liggen dat het een software probleem is?
Ga binnenkort de 16Gb ook updaten naar 3.1.2 en zal Tom Tom er dan weer opzetten. Indien deze dan ook werkt zal ik t laten weten!!

huibregt 13-10-09 21:07

Ik heb al meer gehoord dat zowel gewone navigatiesystemen als iPhone navigatie app's soms geen fix krijgen en pas na volledig uitschakelen en weer aanzetten ineens wel een fix hadden. Nieuwe firmware er op zetten is net zo, dus heb je kans dat het dan ineens werkt.

Je zou op je 16GB dus TomTom er op kunnen zetten, daarna helemaal uit zetten en weer opstarten. Dat is een goed probeersel om te zien of dat werkt, of dat het toch zit in de firmware. Dat laatste is minder waarschijnlijk, omdat de meeste gebruikers geen problemen met navigatie hebben bij welke firmware dan ook.

avkhusial 21-11-09 00:01

LET OP: Als je roqtBT heb op je iPhone [jailbroken] verwijder die dan! het is een omleidng naar bluetooth maar voor roqyBT moet je betalen.

vrd drunen 16-08-10 01:11

Geen Gps signaal bij firmware 4.0.1
 
Na mijn update naar firmware 4.0.1 had ik geen GPS signaal meer, ik had van alles geprobeerd, gegoogeld en noem maar op. Bij toeval opende ik de kaarten van Google op de iphone zelf,en daar kreeg ik de melding dat ik mijn instellingen bij de locatie voorzieningen in moest stellen, en inderdaad mijn navigatie systeem stond uit. Eenmaal ingeschakeld, werkte alles weer perfect.

Hoe in te stellen! ! !

1. Ga naar instellingen
2. Open algemeen
3. Open locatie voorzieningen
4. Maak betreffende app actief

En hoppa, het werkte bij mij !

Ik hoop dat ik hier een bijdrage aan geleverd heb.

Succes VRD Drunen

kakker 10-09-10 12:06

Voor mij werkt het niet, want ik kan die individuele apps niet aanzetten. Locatievoorzieningen staat automatisch aan, maar de apps eronder staan op uit. Het scherm is lichtgrijzer dan normaal en ik kan niets veranderen. Ik kan enkel ALGEMEEN aanklikken om een scherm terug te gaan. Ik wil de individuele apps aanzetten (zoals navigatiesoftware) wat nu te doen?

kakker 10-09-10 14:34

Probleem opgelost: had te maken met BEPERKINGEN in INSTELLINGEN (na een upgrade vd software). Daar stond locatie op uit en dan werkt Locatievoorzieningen niet. Berperkingen uitzetten en Locatievoorzieningen werkt weer en dan evt de individuele app op ja zetten.

tomjansen1948 13-01-11 16:30

i phone 3gs
 
net een nieuwe 3GS 16 gig gekocht en balen want maps geeft geen goede lokalisatie. Altijd paar honderd meter ernaas en geen pulserend blauw bolletje zoals mijn vroegere 3G wel had.
Heb spijt dat ik deze gekocht heb:mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.