iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: welke navigatie progamma rade jullie mij aan? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/38973-welke-navigatie-progamma-rade-jullie.html)

kangedde 07-07-09 19:10

welke navigatie progamma rade jullie mij aan?
 
hoi ik ga over een paar weken op vakantie en ik vroeg me af wat voor een soort navigatie app ik zou moeten downloaden. We gaan waarschijnlijk naar frankrijk en over een 6weken zelfs naar afrika (kenia).

weten jullie dus een goede gps voor europa en misschien zelfs afrika (kenia)?

het liefst heb ik natuurlijk een soort tomtom achtig iets waarbij een stem bijvoorbeeld 'zegt ga na 50meter naar rechts'. een eventuele detail zoom lijkt me ook wel mooi of een systeem dat bijvoorbeeld de dichtsbijzijnde media markt kan vinden.

als jullie een leuke weten laat het dan maar horen:D

Patran 07-07-09 23:58

Momenteel zijn alleen Navigon en Sygic beschikbaar. Waarvan Sygic volgens mij weer verwijdert is uit de app store. Ik heb zelf Navigon en ALS het werkt, werkt het goed! Met Sygic heb ik nog geen ervaring.

GPS op FW3.0 en Turn-by-Turn (zoals tomtom) werkt echter nog niet vlekkeloos bij iedereen en in elke auto. Het is daarom misschien raadzaam om even goed te onderzoeken, of het al verstandig is om een navigatie app aan te schaffen!

WDS001 12-07-09 17:21

Navigon is enkel voor Europa, in Kenia zal je er dus niet echt veel mee kunnen doen :)
Maar, bij mij werkt het SUPER! Mooie kaarten, duidelijke aanwijzigingen enz.
Het enige nadeel is dat de batterij op 2 uur helemaal leeg kan zijn, wat je dus zeker nodig hebt is een autolader ;)

kangedde 12-07-09 18:19

heb net gekeken naar navigion maar kzie nu dat hij in de itunes store bij apps gewoon 100euro kost :(. beetje aan de dure kant.

toch bedankt voor de reactie!

WDS001 12-07-09 18:25

Ander staat e ook nog Sygic in de appstore, die kost €80 geloof ik..;)

EDIT
Ik zie trouwens dat je nog geen iPhone hebt.. Waar zou je die app dan opzetten?;)


kangedde 16-07-09 02:16

haha:P ik kan een iphone 3g 16 gig voor 100 euro van mijn baas kopen over een week want dan heeft hij een 3gs:)

WDS001 16-07-09 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kangedde (Bericht 324869)
haha:P ik kan een iphone 3g 16 gig voor 100 euro van mijn baas kopen over een week want dan heeft hij een 3gs:)

EDIT
Ik ben duidelijk nog niet goed wakker


soedjono 02-08-09 07:53

NAVIGON! Had hem gisteren getest van Groningen naar Hardewijk. In een woord SUPER. Wel een oplader voor in de auto aanschaffen. Om eerlijk te zijn, ik vind hem beter dan mijn vorige TOM TOM mobile navigatie ( pda ). Alles werkt perfect. Intussen al een update geinstalleerd ( gratis ) via iTunes.

Shorty007 02-08-09 10:07

NAVIGON Europe! :) heb je ook navigatie in grankrijk en hij is nu volgens mij tijdelijk voor dezelfde prijs als Benelux normaal gesproken is :)

soedjono 02-08-09 11:02

Volgens mij niet. Als ik Parijs ( stad ) tikt bij adres dan gebeurt er niks. Dus waarschijnlijk niet. Wel jammer vind ik ondanks Europa versie. Zou eigenlijk niet weten wat de nieuwe update precies inhoud.

WDS001 02-08-09 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soedjono (Bericht 332564)
Volgens mij niet. Als ik Parijs ( stad ) tikt bij adres dan gebeurt er niks. Dus waarschijnlijk niet. Wel jammer vind ik ondanks Europa versie. Zou eigenlijk niet weten wat de nieuwe update precies inhoud.

Als ik Parijs invul kom ik wel degelijk in Parijs.
Je moet natuurlijk wel het bestemmingsland veranderen in Frankrijk ipv België/Nederland ;)

soedjono 02-08-09 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 332566)
Als ik Parijs invul kom ik wel degelijk in Parijs.
Je moet natuurlijk wel het bestemmingsland veranderen in Frankrijk ipv België/Nederland ;)

CORRECT! Had het over mijn hoofd gezien.
Dus wel degelijk alle landen binnen Europa.
Very nice!

ASNNetworks 02-08-09 11:52

Ik zou Sygic nemen, heb zowel Navigon als Sygic getest en Sygic is echt zoooooveel beter!

Navigon vind zelfs minder signaal:S Bovendien is Sygic naar mijn mening veel overzichtelijker en completer.

Rene1979 03-08-09 09:40

Navigon is voor mij een ideale Navigatie....

bbgt 05-08-09 20:54

Is het zo dat als je gebeld wordt of zelf moet bellen Navigon uit gaat en je weer alles
opnieuw (sommige mensen zeggen overnieuw...) moet instellen?

Shorty007 05-08-09 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 334319)
Is het zo dat als je gebeld wordt of zelf moet bellen Navigon uit gaat en je weer alles
opnieuw (sommige mensen zeggen overnieuw...) moet instellen?

Dit is NIET waar...
Navigon stopt pas met navigeren als je zelf op annuleer druk en dat bevestigd..
Je kan navigon gewoon afluiten en bellen en dan navigon weer aanzetten..
Ik schakel zelf veel over naar me ipod app vor me muziek en daarna weer naar navigon en navigon gaat gewoon verder met waar die was, sterker nog hij stopt volgens mij helemaal niet :)

matthijst 05-08-09 20:59

Navigon doet het wel goed op platte stukken (NL naar de grens van Oostenrijk, zonder problemen), maar ga er de bergen mee in en het is drama: ding is te dom om te vatten dat het bergachtig gebied is en geeft nonstop NO GPS meldingen.
Ik zou zo lang mogelijk wachten met kiezen, misschien komt TomTom nog voor die tijd uit.

bbgt 05-08-09 21:05

..en hoe gaat het als je gebeld wordt? Geluid gaat via bluetooth over de speakers van de autoradio?
(Mocht er iemand in Almere wonen die Navigon op zijn iPhone werkend heeft dan zou ik
graag een demonstratie willen hebben!).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:36.