//

TomTom

TomTom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tijlonmac Maar alle andere gps applicaties werken bij mij wel... Das idd heel raar . Heb je je iphone al eens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 29-08-09, 16:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijlonmac Bekijk bericht
Maar alle andere gps applicaties werken bij mij wel...
Das idd heel raar .
Heb je je iphone al eens uitgelegd?

Ik ga een voorbeeldje geven;ik heb alle gpsen nu;nu goed;paar dagen geleden nog kon ik TT,navigon en sygic zonder probleem opladen maar igo my way wilde maar niet werken,ingang schieten zoals ze bij ons in belgie zeggen.
Ik legde de iphone volledig uit en beetje nadien terug aan en opeens gaat het terug..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 01-09-09, 18:52
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

ik heb nu op mn iphone nog 2.35 gig aan geheugen vrij en nog blijft hij zeggen dat er onvoldoende geheugen is op mn iphone .. het is de TomTom met Europa map.

is er een mogelijkheid zoals bij navigon dat je mappen kan wissen of dergelijke ?

grtzz
  #223  
Oud 01-09-09, 18:53
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
ik heb nu op mn iphone nog 2.35 gig aan geheugen vrij en nog blijft hij zeggen dat er onvoldoende geheugen is op mn iphone .. het is de TomTom met Europa map.

is er een mogelijkheid zoals bij navigon dat je mappen kan wissen of dergelijke ?

grtzz
De stemmen die je niet nodig hebt kan je wissen, daarna hou je nog ongeveer een gigabyte over
  #224  
Oud 01-09-09, 19:30
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
De stemmen die je niet nodig hebt kan je wissen, daarna hou je nog ongeveer een gigabyte over
thx voor de snelle reactie .. kzal dat snel eens proberen se !

grtzz & thxx

(BtW .. hoe zie ik welke stemmen weg mogen want ze staan aangegeven met data01 tot data173 , of ergens een TUT?)

Laatst gewijzigd door PearLRoX; 01-09-09 om 19:35.
  #225  
Oud 01-09-09, 20:11
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Gewoon even muziek en foto's er af gooien, installeren, dan weer lles er op.
  #226  
Oud 01-09-09, 21:27
tijlonmac tijlonmac is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Das idd heel raar .
Heb je je iphone al eens uitgelegd?

Ik ga een voorbeeldje geven;ik heb alle gpsen nu;nu goed;paar dagen geleden nog kon ik TT,navigon en sygic zonder probleem opladen maar igo my way wilde maar niet werken,ingang schieten zoals ze bij ons in belgie zeggen.
Ik legde de iphone volledig uit en beetje nadien terug aan en opeens gaat het terug..
Ik heb het hele fokken apparaat ingeleverd bij t-mobile, drie weken lang modderen met een Samsung

Want inmiddels deden ook de andere GPS applicaties moeilijk, sterker nog, de Wi-Fi finder werkte ook niet meer.

Inmiddels spijt van mijn aankoop, want:

- google maps biedt natuurlijk hetzelfde
- mijn buurvrouw had de app illegaal voor me
- hij neemt mijn halve geheugen in beslag
- als je gebeld wordt moet je keihard op de rem of je raakt de weg kwijt
- die meneer en mevrouw praten Vlaams

  #227  
Oud 02-09-09, 12:48
binaries4me binaries4me is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Als ik in tomtom ga naar: navigeer naar >contactpersoon en kies een adres van iemand dan klapt tomtom er uit. zijn er meer met dit probleem? en hoe kan ik dit oplossen?
  #228  
Oud 03-09-09, 01:00
deragear deragear is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb recentelijk ook TomTom gekocht en ik wil mensen alert maken op een klein probleempje binnen de software.

Het lijkt er heel erg op dat de TT app soms niet goed communiceert met de GPS chip van de iPhone. Op sommige momenten wanneer je de app osptart geeft hij aan totáál geen GPS verbinding te hebben. Wat je dan doet is je gaat naar je home screen > instellingen > opnieuw instellen > locatiewaarschuwingen. Als je nu TT opnieuw opstart vraagt de app opnieuw toestemming de GPS te gebruiken en *PLOP* ineens goeie GPS ontvangst. Jammer genoeg blijft dit echter niet aan; en moet je dit proces soms herhalen wanneer je TT opnieuw opstart. Als dit niet helpt, helpt het compleet resetten van de iphone wel.

Ik heb hierover reeds een mailtje gestuurd naar TT, ik ben eens benieuwd of ze daar iets over te zeggen hebben.

Ik ervaar daarnaast óók dat TT erg lijkt achter te lopen met de huidige locatie, terwijl GoogleMaps nauwkeuriger lijkt (als in: níet 80 meter verder naar achter, maar dichter bij je echte lokatie).

De tip van NAVIGON (complete herstel van de iphone) hielp voor mij totaal niet: naar mijn gevoel is de GPS lokatie zelfs sléchter geworden (in TT dan) na het volledige herstel (heb ik daar 2 uur op zitten wachten, zucht).

Laatst gewijzigd door deragear; 03-09-09 om 01:03.
  #229  
Oud 03-09-09, 08:12
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijlonmac Bekijk bericht
- mijn buurvrouw had de app illegaal voor me
Praten over illegaal verkregen software is uit den boze hier op het forum en kan leiden tot een berisping. Let hier even op!

Omdat je het (nog) niet via die weg hebt geprobeerd is je redding nu........
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #230  
Oud 03-09-09, 10:16
marco_sire marco_sire is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zuid-holland
Berichten: 170
Standaard

is dit al vermeld in het topic? je kan zelf de stemmen op je tomtom plaatsen (vervangen van de huidige). ik ben er nog niet achter hoe je de namen van de stemmen in het menu kan wijzigen (de .vif-file aanpassen misschien).

heb nu bert visscher op me tomtom
  #231  
Oud 03-09-09, 11:02
binaries4me binaries4me is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco_sire Bekijk bericht
is dit al vermeld in het topic? je kan zelf de stemmen op je tomtom plaatsen (vervangen van de huidige). ik ben er nog niet achter hoe je de namen van de stemmen in het menu kan wijzigen (de .vif-file aanpassen misschien).

heb nu bert visscher op me tomtom
Hoe vervang je dat dan? Als je dat wil vermelden zou geweldig zijn.

Hebben jullie er ok last van dat als je in TomTom naar je adresboek gaat en je klikt op een adres van een contactpersoon dat dan TomTom er uitklapt?
  #232  
Oud 03-09-09, 11:06
deragear deragear is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik gok dat je stemmen vervangen alleen met een JB kan doen... ik kan me slecht voorstellen hoe dat op de legale manier in z'n werk moet gaan.

Ik heb overigens geen last van het crashen van TomTom bij het navigeren naar een adres.
  #233  
Oud 03-09-09, 11:12
marco_sire marco_sire is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zuid-holland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door binaries4me Bekijk bericht
Hoe vervang je dat dan? Als je dat wil vermelden zou geweldig zijn.

Hebben jullie er ok last van dat als je in TomTom naar je adresboek gaat en je klikt op een adres van een contactpersoon dat dan TomTom er uitklapt?
wat je nodig hebt is een gekochte tomtom stem naar keuze (laten we er van uit gaan dat je die legaal op bijvoorbeeld een pda hebt staan).

je tomtom-stem bestaat uit een .chk-file, .vif-file en een .bmp-file. met die laatste doe je niets. die andere 2 kopieer je via ifunbox/winscp/iphonebrowser naar de juiste map op je iphone (even zoeken naar de map voices binnen de tomtom-mappen-structuur op je iphone)....tada. gelukt.

LET OP: voordat je een huidige stem op je iphone door een nieuwe gaat vervangen, open dan even de .vif-file van die oude stem op je iphone. daar zie je hoe de stem heet op je iphone. als je dan de bestanden hebt overschreven weet je welke stem je op je iphone moet openen.
  #234  
Oud 03-09-09, 14:03
deragear deragear is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb een reactie gekregen van TomTom op mijn eerdere vragen en opmerkingen. Ik vind dat het antwoord erg netjes is en mijn vraag is snel behandeld.

"Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care betreffende de iPhone applicatie.
Het referentienummer voor uw vraag is 090903-004742.

Inderdaad is de informatie op onze website summier te noemen en bieden wij niet genoeg ondersteuning online. Dat ben ik met u eens en wij zijn ook bezig om dat te verbeteren.
Ik zal op uw email antwoord proberen te geven

1. betreffende de GPS ontvangst, wij weten dat deze niet optimaal is. Dit wordt opgelost wanneer de carkit eindelijk beschikbaar komt. Deze heeft een ingebouwde GPS ontvanger. Maar op het moment is er nog geen datum bekend wanneer deze uit komt.

2. Tevens is er op het moment nog niet bekend hoe het gaat om de applicatie te updaten als nieuwe kaarten beschikbaar worden gemaakt. Dit zal te zijner tijd bekend worden gemaakt.

3. Google Maps heeft de mogelijkheid om veranderingen beter door te voeren omdat deze niet samen hangen met ingewikkelde applicatie er achter. Wij proberen onze kaarten zo gedetailleerd mogelijk te maken maar omdat onze kaarten 100% gecontroleerd moeten zijn voordat een verandering wordt doorgevoerd zijn wij niet in staat om elke veranderin meteen door te voeren.


Hopelijk heeft dit uw vragen een beetje beantwoord. Bedankt voor uw feedback, de applicatie is natuurlijk nog redelijk nieuw dus wij zijn constant bezig deze te verbeteren en uw feedback helpt ons daar natuurlijk bij.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Catherina"


Het lijkt erop dat TomTom echt nieuw is in het programmeren op de iPhone en alles nog stapje voor stapje is aan het leren.
Het antwoord van Catherina lijkt daarentegen wel te suggereren dat er updates beschikbaar worden gesteld wanneer ze weten hoe ze moeten updaten, dit is goed nieuws. (ze zullen ook wel moeten willen ze de concurrentie voorblijven)

Wat mij tevens opvalt is het gebruik van het woord "eindelijk" bij het beschikbaar worden van de carkit. Kennelijk gaat het bij TomTom ook niet allemaal gepland, en mijns inziens voelt het een beetje aan alsof ze tegen problemen aanhikken die ze niet zagen aankomen (hoop bureaucratie, problemen met productieproces o.i.d.).

Mijn laatste vraag heeft ze kennelijk niet goed begrepen; ik mailde dat ik het frappant vond dat de locatie in TomTom achterloopt op de locatie in Googlemaps; (daar waar ik in Gmaps al op de kruising ben, heb ik in TomTom nog 80m te gaan) kennelijk heeft ze dit opgevat als de recentelijkheid van de kaarten. Ondanks dat ze dit verkeerd begrepen heeft (kan ook aan mijn formulering gelegen hebben) vind ik het wel een netjes antwoord. Ik heb de vraag herformuleerd en nogmaals teruggestuurd om te kijken of ze hier een antwoord op hebben. Update volgt

Laatst gewijzigd door deragear; 03-09-09 om 14:19.
  #235  
Oud 03-09-09, 14:29
binaries4me binaries4me is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Haha ik vindt het wel netjes dat ze zo goed antwoord geven. ik kan er ook alleen maar uit concluderen dat catherina heel snel die carkit in de schappen wil hebben.
  #236  
Oud 04-09-09, 00:33
stippel2003 stippel2003 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 25
Standaard tom tom op iphone 2g

een vraagske, ik heb een iphone 2G, zou tom tom erop werken als ik de carkit erbij koop,(omdat daar een gps ontvanger in), zonder werkt het niet dat weet ik ook wel.
wie weet hier meer over.
op de site van tom tom staat , vereist 3G of 3Gs maar veronderstel dat dat over de app zelf gaat.
gr
  #237  
Oud 04-09-09, 01:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stippel2003 Bekijk bericht
een vraagske, ik heb een iphone 2G, zou tom tom erop werken als ik de carkit erbij koop,(omdat daar een gps ontvanger in), zonder werkt het niet dat weet ik ook wel.
wie weet hier meer over.
op de site van tom tom staat , vereist 3G of 3Gs maar veronderstel dat dat over de app zelf gaat.
gr
Toen de 3g uit kwam had ik de oude nog zoals u en ik had mij ook zo'n ding gekocht om je iphone in wagen op te laden.Ik kocht toen de nieuwe iphone 3g en wat bleek;die paste niet in die lader omdat ze de nieuwe iphone toen en alsook die van nu anders hebben gemaakt,de kabel om in de iphone te steken nu is voorzover ik nog weet groter dan bij de 2g.Dus als er staat 3g/3gs dan gaat je 2g er niet mee gaan.
  #238  
Oud 05-09-09, 00:21
imagine imagine is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: N-Brabant
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door binaries4me Bekijk bericht
Haha ik vindt het wel netjes dat ze zo goed antwoord geven. ik kan er ook alleen maar uit concluderen dat catherina heel snel die carkit in de schappen wil hebben.
Wellicht mogen deze pas in de schappen komen als Apple de software van de iPhone aanpast en GPS signalen over bluetooth laat gaan.

Wellicht is er ook een firmware update van de iPhone voor nodig...

Dus wacht TT op Apple...
__________________
Nothing To Declare...
  #239  
Oud 05-09-09, 00:54
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard TomTom werkt aan update

Zojuist gelezen op NU:

iPhone
TomTom is tevreden over de verkoop van de applicatie die is ontwikkeld voor de iPhone van Apple. Deze werd vorige maand uitgebracht. "De voorlopige verkopen zijn bemoedigend. Ze liggen ongeveer in lijn met onze verwachtingen", aldus Vigreux. Ze voegde er aan toe dat TomTom al werkt aan een verbeterde versie van de applicatie.
© ANP
  #240  
Oud 05-09-09, 19:00
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd, kan hier gewoon bij.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren

Labels
navigatie, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Tomtom openen vanuit Safari via tomtom:// URI? Ruud_ iPhone Navigatie 0 24-11-09 21:08
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 17:56
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 19:40
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.