iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/40856-tomtom.html)

WvB22 30-06-09 13:25

Geloof niet dat Apple interesse heeft in Teleatlas kaarten. Wat moeten ze ermee? Ze zijn al beschikbaar via Maps van Google. Die kaarten business heeft TomTom €2.9 miljard euro gekost. Die gaan ze echt niet verkopen op dit moment want dan kunnen ze rustig één of twee miljard afschrijven in de boeken. Daar gaan de aandeelhouders niet snel mee akkoord. Bovendien verwacht ik echt niet dat Apple in de navigatie business gaat roeren. De markt is vrijwel verzadigd en ook op het gebied van maps valt er weinig te halen. Google gebruikt al maps van Tele-Atlas! Als die al in de iPhone zit ingebakken voor weinig geld, waarom dan moeilijk doen en zelf Tele-Atlas opkopen?

Natuurlijk zit TomTom in zwaar weer. Het is nu niet echt heel gunstig om net bijna 3 miljard euro besteed te hebben aan een kaartenmaker om vervolgens in een zware recessie terecht te komen en nog eens in een verzadigde markt te werken. Het enige waar ik nog kansen in zie zijn ingebouwde TomTom's in nieuwe modellen auto's. Hier en daar zijn er al een paar modellen maar daar is nog wel winst te halen denk ik.

iScorpio 30-06-09 13:38

Zullen we weer on-topic gaan en het niet over geruchten hebben. Daar hebben we een ander gedeelte van het forum voor ingericht ;)

Leonk 30-06-09 15:19

en weer een berichtje van TOMTOM.

Citaat:

Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care.
Het referentienummer voor uw vraag is *****-******.
Ik kan me heel goed voorstellen dat u heel graag iets meer duidelijkheid zou willen over wanneer TomTom voor de Iphone beschikbaar komt. Ik kan u hier echter helaas echt geen enkele indicatie over geven omdat die informatie echt nog niet bekend is. Mijn excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
*****
TomTom Customer Care Team

WvB22 30-06-09 15:24

Bij nader inzien past TomTom heel goed bij Apple. De medewerkers van Apple hebben ook nooit een idee wanneer nieuwe producten komen en hoe die er precies gaan uitzien!

Appel en peer 04-07-09 04:54

Ik geloof dat dit precies de bedoeling is van zowel apple als tomtom.
stom geheimzinnig doen, waardoor het lijkt of de vraag toeneemt of iig de discussie en dan met het product komen. Het nut om zo zaken te doen is mij niet helemaal duidelijk,(de concurrent loopt inmiddels als een gek te verkopen) maar de knappe koppen (zij gaan altijd op tijd naar de kapper) bij deze bedrijven zullen het wel weten..........

tiempie 06-07-09 00:06

Tja het word nu inderdaad wel is tijd om een intro datum los te laten!
Volgens mij missen ze best wel een beetje de boot met de vakanties die vertrekken.

iScorpio 06-07-09 01:12

Geduld, de maand juli heeft nog een aantal dagen in zich ;)

kangedde 06-07-09 19:18

ik ben net nieuw en heb echt geen idee hoe die gps systemen werken. heb je bijvoorbeeld persee internet nodig voor een gps op je iphone? of kan je net zoals een normale tom-tom zonder internet zien waar je bent?

apotheosis 06-07-09 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kangedde (Bericht 319351)
ik ben net nieuw en heb echt geen idee hoe die gps systemen werken. heb je bijvoorbeeld persee internet nodig voor een gps op je iphone? of kan je net zoals een normale tom-tom zonder internet zien waar je bent?

Gps op de iphone heeft niks te maken met het internet.
Das nethetzelfde als een gewone gps;wachten op een fix en een straatnaam invoeren en je bent vertrokken.
Al moet ik zeggen een gewone gps nog steeds het beste en leukste blijft hoor.

Ik heb navigon alleen voor belgie/nederland aangeschaft omdat het soms bv eens gebeurt ik opeens goesting heb om bv naar mediamarkt ofzo te gaan rechtstreeks na mijn werk, ik weet mijn baan niet natuurlijk en dan zat ik dus met het probleem van shit,mijn gps ligt thuis=tijdverlies als ik daar eerst nog eens achter moet gaan dus heb ik nu in noodgevallen zeg maar de iphone gps achter de hand.

WFJ 07-07-09 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 318933)
Geduld, de maand juli heeft nog een aantal dagen in zich ;)

augustus en september ook. Zomer is zomer (aangezien ze zeggen dat TT er komt in de zomer) ;)

eriksmith200 19-07-09 15:48

Weet iemand misschien of HD traffic beschikbaar komt voor tomtom voor de iphone?
Zal muziek af te spelen zijn tijdens het gebruik van tomtom?

jemoer 20-07-09 00:30

Jaja als je nu tom tom intyped in itunes dan komt daar al tom tom maar als je erop drukt krijg je nog niks, dus beter komtie snel.

lapje 20-07-09 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemoer (Bericht 326724)
Jaja als je nu tom tom intyped in itunes dan komt daar al tom tom maar als je erop drukt krijg je nog niks, dus beter komtie snel.

Ik zie nog niets??

http://www.lapje.nl/tomtom.jpg

jemoer 20-07-09 00:40

nee ik bedoel ook in de zoekbalk van itunes als je daar tom to heb getyped staat daar als optie tom tom maar die werkt dan niet, dan duurt het meestal niet lang meer.

lapje 20-07-09 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemoer (Bericht 326730)
nee ik bedoel ook in de zoekbalk van itunes als je daar tom to heb getyped staat daar als optie tom tom maar die werkt dan niet, dan duurt het meestal niet lang meer.

Dat staat er al een hele lange tijd. Maar ik hoop dat je gelijk hebt. Dan kan ik de reviews gaan lezen van mensen die de eerste ervaringen delen via I-tunes. Ik gebruik nu Navigon terwijl ik ook een echte TomTom gebruiker was. Maar voordat ik weer rond de 100 euro ga uitgeven moet TT wel heel erg goed zijn voordat ik overstap. Ik ben erg tevreden over Navigon en helemaal als de aangekondigde update voor juli geinstalleerd is op mijn iphone. En mij bekruipt het gevoel dat de update van navigon er nog eerder is dan de eerste versie van TT. Dat de beste moge winnen.

pietg 23-07-09 14:56

Ben bang dat TT te laat gaat komen voor deze vakantieperiode. In ieder geval voor mij.
Pas als de kaarten vernieuwd moeten worden, hetgeen bij alle leveranciers wel tegen betaling zal gaan, dan overweeg ik weer om naar alternatieven te gaan kijken en komt TT weer in aanmerking.
Al met al niet al te goed gepland van TT.

fgeer 23-07-09 15:48

Volgens mij heeft tomtom nog gigantische problemen met de iphone. Iedereen verwacht dezelfde mogelijkheden op de Iphone als op hun andere navigatie apparaten. Echter, dit kunnen ze niet waarmaken. Oorzaken, mindere gps in de iphone, hitte problemen van de iphone tijdens navigatie, iedereen zal de schuld geven aan tomtom (krijgen dan een slechte reputatie).
T-mobile netwerk is bagger voor bepaalde diensten van tomtom. Ik denk dat ze al lang spijt hebben, om in de iphone markt te stappen.

bartman 23-07-09 17:20

zie ik dat nu over het hoofd, maar op de homepage van tomtom lijkt me hun reklame voor de tomtom iphone app verdwenen te zijn. Vind enkel bij de persberichten nog dat artikel van hun demo bij Apple terug. Bij producten staat er ook niets van een toekomstige iphone app.

forum.bericht 23-07-09 21:03

[QUOTE=fgeer;328440Iedereen verwacht dezelfde mogelijkheden op de Iphone als op hun andere navigatie apparaten..[/QUOTE]

Dat is niet echt slim van die mensen want de iPhone software zul je moeten vergelijken met Navigator zoals die geleverd wordt voor PDA's en Smartphones. Dat is de categorie waarin de iPhone valt.

iSher 02-08-09 15:17

Tom Tom
 
Ze waren er helemaal klaar voor...
Als de iPhone kwam, dan had TomTom de App!
Inmiddels zijn we bij de 2e generatie iPhone en waar is de TomTom App?
Ongelovelijk wat een stel prutsers.
Kan iemand mij vertellen op welke datum de App in de store komt :confused:
Ik heb toch echt een nav nodig en ik ga niet met een te lelijk halve TV in mijn auto zitten. Ik heb een iPhone omdat ik voor design kies en daar wil ik het graag bij houden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.