//

TomTom

TomTom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Je hebt gelijk, a naar b kan wel natuurlijk. De rest van mijn kritiek blijft overeind....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 18-08-09, 23:06
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Je hebt gelijk, a naar b kan wel natuurlijk. De rest van mijn kritiek blijft overeind.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 18-08-09, 23:07
mcoster mcoster is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard TomTom iPhone vs Navigon

Ik heb geen ervaring met Sygic, dat vooropgesteld. Ik heb een stukje gereden met beide systemen aan (mbv backgrounder). Wat mij opvalt is:

Voordeel TomTom tov Navigon
  • Sneller herberekening route
  • Steminstructies duidelijker. Niet qua volume, maar bijvoorbeeld 'Rotonde rechtdoor, 2e afslag' ipv 'rotonde 2e afslag' bij Navigon. En ook 'Rotonde rechtdoor, 2e afslag. Daarna 1e links'. Er wordt rekening gehouden met kort op elkaar liggende instructiepunten. Dit heeft Navigon niet.
  • Veel gebruikersvriendelijkere interface (subjectief, ben ook TomTom gewend ondanks nu >1 maand navigatie met Navigon)
  • IQ routes (zie onder 'Instellingen')
  • Kaartkleuren instelbaar, zowel dag- als nacht
  • Stemtaal instelbaar onafhankelijk van ingestelde taal van iPhone
  • Zeer overzichtelijke navigatie-balk met alle essentiele info erin (afstand tot bestemming, snelheid (rood indien te hard), tijd tot bestemming, verwachte aankomsttijd, afstand tot volgende instructiepunt)
  • Instructievolume handiger instelbaar
  • Vooraf route berekenen, ga naar 'Geavanceerde Planning'. Eerste keuze is hier je vertrekpunt, 2e keuze je bestemming.
Nadeel TomTom iPhone tov andere TomTom versies/apparaten
  • Nog geen optimale kaartweergave in vergelijking met PND's
  • Nog geen traffic informatie (en ik heb nog een abo lopen!!!)
  • Flitslocaties staan in de voorkeuren maar ik heb nog geen waarschuwing gehad (maar goed ik heb ook nog niet zo veel gereden ermee)
Voordeel Navigon tov TomTom
  • Lane assist. Ik vind dit persoonlijk een zeer wenselijke functie. Heel helder laat Navigon zien welke rijbaan je moet hebben op de snelweg, inclusief borden etc
  • Snelle, ongecompliceerde interface (maar niet zo mooi en uitgebreid als TomTom)
  • Flitslocaties staan erin
  • Nauwkeurigere weergave van huidige locatie
  • Mooiere kaartweergave
  • Goedkoper
  • Update met text-to-speech aangekondigd. Hierdoor zal Navigon ook de straatnaam uitspreken
Al met al voor ieder wat wils. Ik ben er zelf nog niet uit. Als trouwe TomTom klant ben ik geneigd om voor TomTom te gaan, maar vooral de afwezigheid van Lane Assist gecombineerd met de afwezigheid van Traffic weerhouden mij nog. Ik blijf ze nog een paar dagen allebei uitproberen, om ook te kijken hoe ze hun basiswerk doen: navigatie. Daarvoor zijn punten zoals hierboven beschreven, de audio instructie, van belang.

Aanvulling op deze vergelijking zijn welkom!
  #143  
Oud 18-08-09, 23:30
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Iemand al een waarschuwing voor een flitser gehad?
Ik heb een paar keer de demo gedraaid met locatie's waar al een paar jaar flitsers staan, maar krijg geen melding?
  #144  
Oud 19-08-09, 00:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Ben geen speciale van welk navigatiesysteem dan ook maar ook bij herhaaldelijk testen blijft TomTom het (aanzienlijk) beter doen dan Navigon. Veel snellere fix, correctie, herberekening en ook het programma zelfs werkt beter (minder traag). Ook ik vind Navigon mooier en uiteraard is de prijs-prestatie beter; meer kaarten en functies voor minder geld. Helaas doet de hoofdfunctie (het navigeren) het bij mij onvoldoende..... Binnenkort komt mijn 3GS en wellicht doet hij het dan goed....
Idd,met tomtom en met sygic een veel snellere fix,herberekening,correctie dan met navigon,zonder twijfel.
  #145  
Oud 19-08-09, 01:22
Rielplayer Rielplayer is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Dongen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Iemand al een waarschuwing voor een flitser gehad?
Ik heb een paar keer de demo gedraaid met locatie's waar al een paar jaar flitsers staan, maar krijg geen melding?
Heb ik al een paar keer gehad. Werkt naar behoren.
  #146  
Oud 19-08-09, 06:25
Too Too is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcoster Bekijk bericht

[..]
  • Lane assist. Ik vind dit persoonlijk een zeer wenselijke functie. Heel helder laat Navigon zien welke rijbaan je moet hebben op de snelweg, inclusief borden etc
[..]
Lane assist schijnt er in te komen in de komende update (zie het bericht op frontpage over Navigon), want dat is eerlijk gezegd ook wat ik nu wel mis.

Mijn eigen ervaringen:

  • binnen mum van tijd een GPS-fix; bij een lange testrit 1x weggevallen, maar vrijwel direct weer een fix;
  • software is een stuk sneller (door menu-items gaan dus), Navigon was helaas rete-traag;
  • IQ routes erg fijn
  • Volume veel harder (ik heb het geluid niet altijd via de autoradio lopen)
  • Interface vind ik prettiger werken (maar dat is persoonlijk)
  • Flitsers werken prima (al een paar meldingen gehad)

Al met al bevalt het me prima. Tuurlijk is het aan de prijzige kant; maar het werkt in ieder geval.
Enigste wat ik wel irritant vind t.o.v. Navigon is het feit dat, wanneer je de iPod aan hebt, je muziek letterlijk onderbroken wordt bij een instructie. Dat heeft Navigon wel netter opgelost, door de muziek in dat geval iets zachter te zetten. Maar wie weet wordt dat wel opgelost.
  #147  
Oud 19-08-09, 08:08
frenske1973 frenske1973 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Het voordeel van Navigon, is dat je de kaarten kunt verwijderen uit de West Europa versie.
Toch wel handig met een 8GB iPhone..

Zou bij Tomtom ook wenselijk zijn. In principe kan ik met Benelux en Duitsland prima uit de voeten..
  #148  
Oud 19-08-09, 08:48
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Iemand al gevonden hoe je de korste weg of niet via snelwegen kunt instellen? Hij heeft mij altijd de snelste route
  #149  
Oud 19-08-09, 08:57
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ok, hier mijn ervaringen met TomTom t.o.v. Navigon.

Ik heb deze morgen TT uitgeprobeerd.
Wat me opviel was dat als tijdens de navigatie gesproken navigatiek omt, de muziek volledig uigezet wordt, en je vervolgens dus (als je hard muziek draait) KEIHARD de stem te horen krijgt! Dit vind ik een heel groot minpunt t.o.v. Navigon.
Bij Navigon is het zo, dat als er gesproken navigatie komt, de muziek gemute wordt, dus dachter wordt gezet, en de stem vervolgens op datzelfde niveau komt, dus je hoort het door je muziek heen, maar wel op een manier dat het heel duidelijk verstaanbaar is.
1-0 dus voor Navigon.

Ten tweede, als je schakeld tussen TT en bijvoorbeeld je iPod, en je start daarna TT weer op, is TT volledig de weg kwijt. Als je op de snelweg rijdt hoef dit nog niet zo'n groot probleem te zijn, maar als je binnen de BB kom rijdt, kan het behoorlijk voor problemen zorgen omdat je snel bij een volgende 'afsleg' kan zijn die je daardoor dus mist. Het duurt ook vrij lang voordat TT weer de weg goed oppikt, zeker 30 sec voordat die weer GOED zit....
Bij Navigon is it eveneens anders. Navigon is de weg niet eens kwijt, lijkt net of die op de achtergrond gewoon doorgaat (wat niet kan, dat weet ik). Maar Navigon stopt pas met navigeren als je zelf op cancel drukt, misschien dat dit bij TT toch iets anders in elkaar zit waardoor hij dus volledig de weg kwijt is als je m opnieuw start.
2-0 dus voor Navigon.

Ook herkende TT een adres van 1 van mijn contacten niet! Navigon kent dit adres wel.
Verder was TT 2 keer de weg kwijt (zn gps signaal iig) zonder dat ik aan het switchn was tussen apps....Dit heb ik bij Navigon nog niet gehad.

Dusja das al 4-0 voor Navigon

Maar....
Ik denk dat TT nog een goeie inhaalslag gaat maken hoor, met stempakketten en allemaal andere accessoires..En met een paar goeie fixes kan het zomaar zijn dat TT toch nog een heel groot marktaandeel krijgt binnen de iPhone industrie
Mja moeten ze niet een heleboel geld ervoor gaan vragen haha.
Voor een stempakket een paar euro hooguit bijvoorbeeld...
Denk dat het nog wel goed komt met TT, mja voorlopig hou ik het bij mijn Navigon

Ow en de interface van TT vind ik wel mooier dan die van Navigon eigenlijk..Lkkr overzichtelijk en ingezoomd
  #150  
Oud 19-08-09, 09:01
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

jammer dat er weinig vergeleken wordt met sygic want het is echt erg mooi en lijkt een beetje op TT maar dan mooier en met meer instellingen. Dus als je het niet hebt zou ik het zeker eens proberen het stelt mij in ieder geval zeker niet teleur en de update komt er aan die is al aangekondigd
  #151  
Oud 19-08-09, 09:11
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik blijf, voor nu, nog even bij Navigon. Ik vind de prijzen net te hoog om alles even te gaan 'proberen en testen'. Als TomTom in de toekomst met een update komt en duidelijk maakt hoe het zit met kaart updates (ben bang dat we de volle prijs dan weer moeten betalen) ga ik misschien over.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #152  
Oud 19-08-09, 09:32
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rmondie Bekijk bericht
jammer dat er weinig vergeleken wordt met sygic want het is echt erg mooi en lijkt een beetje op TT maar dan mooier en met meer instellingen. Dus als je het niet hebt zou ik het zeker eens proberen het stelt mij in ieder geval zeker niet teleur en de update komt er aan die is al aangekondigd
Ik zal Sygic ook eens gaan proberen
  #153  
Oud 19-08-09, 10:10
Furies Furies is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 43
Standaard

Heb gisteren voor het eerst rit met TomTom gemaakt. Echter, vind ik Navigon een stuk fijner. Ik mis erg de rijstrookaanduiding en visuele borden op het scherm. Ik zat op gegeven moment bijna op de verkeerde rijbaan, omdat ik bij een knooppunt echt op het kaartje moest kijken om uit te vogelen waar ik er precies af moest.

Halfverwege de rit maar weer Navigon aangezet. Werkt als een trein.
  #154  
Oud 19-08-09, 10:43
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik ben ook van plan om TT op mijn Iphone te plaatsen maar kan ik het geluid van de TT uitzetten tijdens het navigeren?
En hoe zit het met de GPS werkt die goed? Want ik heb een programma op mijn Iphone MotionX GPS maar dit kan ik dus niet gebruiken om mijn GPS op de TT te versterken?

Gr Arjan
  #155  
Oud 19-08-09, 12:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Ik ben ook van plan om TT op mijn Iphone te plaatsen maar kan ik het geluid van de TT uitzetten tijdens het navigeren?
En hoe zit het met de GPS werkt die goed? Want ik heb een programma op mijn Iphone MotionX GPS maar dit kan ik dus niet gebruiken om mijn GPS op de TT te versterken?

Gr Arjan
Ja,je kan het geluid aan en uitzetten bij tomtom.
Gps werkt bij mij heel goed.
Op dat laatste kan ik helaas geen antwoord geven.

Ik heb zowel sygic,tomtom als navigon en elk heeft zijn goede en minder goede punten maar sygic staat op nr 1 bij mij.
Navigon is de traagste van de 3 als het om een snelle fix,correctie en te herberekenen gaat.
  #156  
Oud 19-08-09, 15:15
bont bont is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 58
Standaard

Weet iemand misschien hoeveel ruimte de TomTom Europe op de iPhone in beslag neemt? Op de pc neemt die 1.44GB in beslag, maar als ik hem dan wil syncen geeft die aan dat ik te weinig ruimte overheb :s Terwijl er 2.7GB vrij is....
  #157  
Oud 19-08-09, 15:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bont Bekijk bericht
Weet iemand misschien hoeveel ruimte de TomTom Europe op de iPhone in beslag neemt? Op de pc neemt die 1.44GB in beslag, maar als ik hem dan wil syncen geeft die aan dat ik te weinig ruimte overheb :s Terwijl er 2.7GB vrij is....
Je hebt nooit bv de volle 16 of 32 gb,dat kan de reden zijn waarom je het er niet op kan krijgen,te weinig ruimte is goed mogelijk.
  #158  
Oud 19-08-09, 15:32
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bont Bekijk bericht
Weet iemand misschien hoeveel ruimte de TomTom Europe op de iPhone in beslag neemt? Op de pc neemt die 1.44GB in beslag, maar als ik hem dan wil syncen geeft die aan dat ik te weinig ruimte overheb :s Terwijl er 2.7GB vrij is....
1,56Gb (OpenSSH)
  #159  
Oud 19-08-09, 15:34
bont bont is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 58
Standaard

Ok, thanks. Maar dan zou het toch gewoon moeten passen?

iTunes geeft gewoon aan dat er nog 2.7GB vrij is...
  #160  
Oud 19-08-09, 15:42
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Hij kopieert volgens mij de ipa en pakt hem dan uit ofzo. Dus zou gokken dat 1.44 + 1.56 = 3.0GB voldoende moet zijn

Eerst ff een paar mp3's eraf gooien, TomTom installeren en mp3's terugsyncen...
Reageren

Labels
navigatie, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Tomtom openen vanuit Safari via tomtom:// URI? Ruud_ iPhone Navigatie 0 24-11-09 20:08
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 16:56
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 18:40
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.