//

TomTom

TomTom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Goed dat Bright met een 'review' is gekomen. Ik moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat maar weinig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 17-08-09, 20:04
Dipsausje Dipsausje is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
Goed dat Bright met een 'review' is gekomen. Ik moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat maar weinig mensen melden hoe goed of slecht TomTom nou uiteindelijk is geworden. Al maanden lang wordt er vreselijk over gespeculeerd, maar nu het moment daar eindelijk is houdt iedereen zijn mond. Vreemd dat niemand even zijn bevinden post en duidelijk aangeeft wat er aan scheelt of wat er goed aan is.
Ik heb ook het idee dat alle problemen die men met Navigon, Sygic, iGo, CoPilot etc. heeft gewoon precies weer terugkomen in TomTom. De klachten zijn vaak dat wegen niet helemaal kloppen of dat je op te kleine wegen wordt gestuurd of dat de gps uitvalt. Al deze problemen zijn echter niet met software op te lossen. De eerste twee hebben te maken met de kaarten, de laatste met de iPhone en de hoeveelheid storing (hoge gebouwen, dik warmtewerend glas in je auto etc).

Zo heb ik met Navigon hier in de buurt dat hij me heel raar van de hoofdweg af stuurt naar een zijweg aan de rechterkant om daarna links te gaan, terwijl er ook gewoon een afslag naar links op de hoofdweg is. Echter TomTom doet [b]precies/b] hetzelfde, ik denk dus dat die ene kruising nooit goed in de kaarten is gezet, verkeerde informatie van de wegbeheerder misschien?

Verder zie je mensen met klachten dat wegen niet op de kaart staan of niet goed geregistreerd staan. Ook hier ben je afhankelijk van het kaartmateriaal, en de makers van de kaarten zijn weer afhankelijk van de informatie die zij binnen krijgen. Dit jaar op vakantie in Frankrijk merkte ik met de TomTom (op een HTC niet op de iPhone) dat de nieuwste kaarten ook tal van wegen niet kloppend hebben, één grote N weg bleek zelfs al anderhalf jaar niet meer te bestaan. Vorig jaar stuurde de TomTom mij nog van de Peripherique af om dwars door een (niet zo fraaie) buitenwijk van Parijs te gaan over een weg met stoplichten. Tsja waarschijnlijk op de kaart gezien was het een grote weg en snelle route. Misschien dat je met TomTom/TeleAtlas combinatie soms net wat meer up-to-date bent ergens, maar een weg later blijkt Navteq het eerder in kaart gebracht te hebben en ben je met Navigon beter af.

Zowel TeleAtlas als Navteq zijn wereldwijd opererende bedrijven die een gigantische hoeveelheid aan data moeten verwerken om een even zo grote hoeveelheid aan wegen en situaties in kaart te brengen. Voor een eenmalige betaling van €50-100 kun je moeilijk verwachten dat men de moeite neemt om jou constant op de hoogte te houden van al die wegen die veranderd worden, open gaan, dicht gaan, wegens werkzaamheden net even anders zijn etc. En zo'n groot probleem is dat toch ook niet? Als de weg niet blijkt te kloppen dan rij je gewoon een andere weg in en binnen no-time is er een nieuwe route berekend.

Ik heb TomTom gebruikt op een HTC en met een TomTom PND, gebruik nu Navigon op mijn iPhone. Ik zeggen dat ik de iPhone en de interface van Navigon prettiger vind, ook het beeld van Navigon vind ik zelf prettiger. Van TomTom vind ik dan weer de manier waarop de snelheid wordt aangegeven duidelijker (als in rood worden met te hard rijden). Ook kan ik zeggen dat beiden er wel eens naast zitten en dat je als local vaak net even de betere route weet. Maar naar mijn idee doen beide prima waar ze voor bedoeld zijn: namelijk je naar een plek toebrengen zonder dat jij je aandacht van het verkeer hoeft te halen en zonder dat je je druk hoeft te maken over de route of de weg kwijtraken.

Ik heb het idee dat de verschillen tussen de navigatiesystemen voor op de iPhone toch vooral te maken hebben met voorkeur, ze ontlopen elkaar maar op een paar features en hebben verschillende looks interfaces. En aangezien je bij de App store kunt proberen en daarna je geld terug kan krijgen kun je volgens mij prima uitzoeken bij welk programma je voorkeur ligt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 18-08-09, 00:36
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montie83 Bekijk bericht
Kan nergens een bevredigend antwoord vinden omtrent mijn vraag?
Jazeker; als je een beetje had gezocht had je kunnen zien in de eerste (sticky) posting dat GPS gebruik gratis is: https://forum.iculture.nl/f28/i...-over-gps.html en had je kunnen lezen in deze topic dat TomTom kaartmateriaal op de Iphone zet en niet zoals diverse gratis pakketjes online.
  #123  
Oud 18-08-09, 00:44
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dipsausje Bekijk bericht
Ik heb TomTom gebruikt op een HTC en met een TomTom PND, gebruik nu Navigon op mijn iPhone.
Tot gisteren bleef ik mijn TTN op mijn HTC naast de Iphone gebruiken dus ik kan m.i. aardig vergelijken. Wat mij echter opvalt op mijn 3G is dat het nogal 'schokkerig' overkomt. Niet vloeiend zoals op de HTC maar 'stapje-voor-stapje'.

Of dat nu veroorzaakt wordt door mijn trage 3G (is dit beter op de 3GS of een 3G zonder jailbreak???) of door de manier van programmeren/ instellen weet ik niet.

Het is geen levensbedreigende zaak maar ik vind het iets minder prettig. Hoe is dat met Navigon?

Edit: uit het redelijk aardige/ informatieve stukje op Bright heb ik dit citaat gehaald:"De GPS-ontvanger in de iPhone is voldoende voor een goede ontvangst in veruit de meeste gevallen. Een eerste proefrit met een iPhone 3GS bevestigt dat. Op een iets tragere iPhone 3G kan de app soms een fractie achterlopen heb ik vernomen."

Mocht Navigon vloeiender draaien op een 3G dan durf ik te stellen dat TomTom kennelijk 'zwaarder' is. Verdikkie waarom zit ik nu al 8 weken te wachten op mijn 3GS .....

Laatst gewijzigd door Bimmer; 18-08-09 om 00:53.
  #124  
Oud 18-08-09, 16:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ondertussen zeer kleine test gedaan en het oogt in orde en duidelijk ook.
Alleen en dat is iets wat ik nu eens niet goed snap; mijn pa heeft nog zo'n redelijk ouwe tomtom die hij gebruikt en dat ding doet het correct als we ons huis nr mee instellen.

Ik deed daarnet hetzelfde en zowel navigon als tomtom sturen mij een paar honderd meters verder dan mijn huis terwijl dus de oude gewone gps tomtom het wel correct doet, onbegrijpelijk zoiets vind ik maar het is geen ramp.
Dit is één van de redenen waarom ik meestal geen nr mee intik als ik ergens naartoe moet gaan, dan begin je vanaf je aan de straat komt waar je moet zijn en das beter vind ik dan, zelf effe kijken een beetje verder rijden meestal en klaar is kees,geen schrik om te ver te rijden .

De sygic en jawel hoor scoort op dit vlak ook het beste.
Zoals buur al heeft gezegd;sygic word zwaar onderschat.Ik vind sygic beter dan navigon,niet op alle vlakken uiteraard maar in z'n geheel bekeken dus wel beter.
Over tomtom beter of niet dan sygic/navigon kan ik nog niet echt oordelen, daarvoor moet ik nog meerdere verschillende soorten tests doen,die volgen later en ik laat zo snel mogelijk weten hoe het was.

Ik zou het nog vergeten;op het eerste zicht lijkt het er ook op dat ook bij tomtom er zeer snelle herberekening is als je mis zou rijden of zoals ik doe en test door dus gewoon de baan waar je normaal in moet te negeren.
Ook hier is tomtom (voorlopig) net zo goed als sygic,dit is een punt waar navigon het slechtst in scoort (voorlopig) en das nu net vind ik persoonlijk één van de belangrijkste zaken aan een gps zeker als je je baan niet kent en je bv in het stad zit al moet ik zeggen; int stad nog niet uitgetest,wie weet kom ik daar tot een ander resultaat.

In tstad alleen nog maar met navigon getest en dat is nu niet bepaald een kassucces geworden.Door z'n tragere herberekening zorgt dit voor miserie.

Bij tomtom weet ik niet of er reality view/lane assistant opzit maar dat is natuurlijk leuk bij navigon,heel mooi en toch altijd iets duidelijker vind ik maar echt 100% nodig hebben moet en hoeft niet voor mij al zou het wel leuk zijn mocht sygic bv dit ook doen maar met een optie om aan of uit te zetten,degene die het dan willen content en degene die het niet willen ook content .

Enige opmerking wat tomtom nog betreft;dat ding zegt steeds;slecht gps signaal en toch vind deze bijzonder snel een fix,zeer snelle herberekening en voorlopig ook geen gps uitval enz....
Snap alleen niet goed dan waarom dat er steeds opkomt?
Bij sygic heb ik volle bal bereik (meestal).

Laatst gewijzigd door apotheosis; 18-08-09 om 16:39.
  #125  
Oud 18-08-09, 17:31
mcoster mcoster is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Bellen tijdens navigeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Tomtom aan -> gebeld worden-> praten -> ophangen -> TomTom staat nog steeds aan..... Als je zelf wilt bellen zul je TT af moeten sluiten maar dat is bij alle navi's zo!
Als je een ge-jailbreakte iPhone hebt kan je de Cydia-applicatie 'Backgrounder' downloaden. Deze maakt multi-tasking mogelijk en kan dus je nav 'op de achtergrond' draaien zodat je wel nog voice-instructies doorkrijgt!
  #126  
Oud 18-08-09, 17:52
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcoster Bekijk bericht
Als je een ge-jailbreakte iPhone hebt kan je de Cydia-applicatie 'Backgrounder' downloaden. Deze maakt multi-tasking mogelijk en kan dus je nav 'op de achtergrond' draaien zodat je wel nog voice-instructies doorkrijgt!
Heb jij dat al getest (op een 3G)? Gelet op het geheugen en de traagheid van TomTom nu al ben ik bang dat het zaakje vastloopt.

Maar ik zal het eens testen ....
  #127  
Oud 18-08-09, 17:57
RoytenS RoytenS is offline
• iOS 6.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik heb net met TomTom genavigeerd naar mijn vriendin 4km verderop.
Tijdens deze rit werd ik door haar gebeld. Waardoor TT dus afsloot.
Ik heb geen backgrounder en toch startte TT weer automatisch op.

Dit heb ik bij iGo en Navigon niet.

Het nadeel vind ik echter dat TT niet altijd kan bijhouden waar ik rijd. Navigon kan mij beter bijhouden.

Dus ik laat ze er allebei opstaan.
  #128  
Oud 18-08-09, 18:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoytenS Bekijk bericht
Ik heb net met TomTom genavigeerd naar mijn vriendin 4km verderop.
Tijdens deze rit werd ik door haar gebeld. Waardoor TT dus afsloot.
Ik heb geen backgrounder en toch startte TT weer automatisch op.

Dit heb ik bij iGo en Navigon niet.

Het nadeel vind ik echter dat TT niet altijd kan bijhouden waar ik rijd. Navigon kan mij beter bijhouden.

Dus ik laat ze er allebei opstaan.
Hug?
Net nog een nieuwe kleine test gedaan naar een andere baan toe;moest naar mijn bank en had toch de nr ingesteld,deze keer deed deze het wel goed wat dat betreft.Express dan zoals steeds als ik test de straat waar ik in moest negeren en een zeer snelle fix/herberekening alweer van tomtom,zeer stabiel en snel dus dus ik snap niet goed wat je bedoelt deze je niet kan bijhouden?
Ik heb dit nu net met navigon voor omdat deze zo snel niet is als deze moet herberekenen.

Als je bedoelt dat die pijl soms opeens er eens naast gaat,das bij tomtom normaal,ben dat al gewoon.

Wat ik wel nog nieuw opgemerkt is deze soms zegt;rechts af terwijl ik gewoon de bocht moet meedraaien,rechts af zegt deze dan en ik denkende van allee,da kan toch niet want er is geen straat om in te slaan en dan als ik wel rechts af moet zegde deze van rechts meevolgen of toch zoiets in dienen aard,ben het effe vergeten wat em dan juist zegt maar dan zegt deze dus niet van,nu rechts af .Das effe wennen toch maar ik moet eerlijk bekennen ik meestal gewoon op de pijl afga inplaats van dat gezwets .

Als ik nu een voorlopig top 3 moet maken;1)Sygic zonder twijfel.
2)tomtom
3)navigon.
  #129  
Oud 18-08-09, 18:16
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

ik ben ook pro sygic, de snelheid waar die idd mee berekend gaat vliegensvlug en soms herberekend die echt mega snel dat als je ff niet kijkt je het niet eens door hebt dat je verkeerd zat. (als test) de huisnummers kloppen bij mij meestal wel dus ik wordt juist afgezet. De rijstrookadviseur doet ook goed werk toch wel handig bij grote kruissingen in vreemde steden. Ik ben er zeer tevreden over en heb tot nu toe nog geen fouten ontdekt in de straten waar ik naar toe ben genavigeerd. Enige dat ik wel een keer had is dat de stem wat anders zei dat de pijl aangaf maar ik heb de stem toch meestal uit dus dat is geen probleem. Zo zullen er bij iedere navigatie software nog wat kleine euvels zitten maar ja waar gaat het over het zijn vaak toch kleine dingen. Het is al een luxe dat het er is

Laatst gewijzigd door rmondie; 18-08-09 om 18:19.
  #130  
Oud 18-08-09, 18:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rmondie Bekijk bericht
ik ben ook pro sygic, de snelheid waar die idd mee berekend gaat vliegensvlug en soms herberekend die echt mega snel dat als je ff niet kijkt je het niet eens door hebt dat je verkeerd zat. (als test) de huisnummers kloppen bij mij meestal wel dus ik wordt juist afgezet. De rijstrookadviseur doet ook goed werk toch wel handig bij grote kruissingen in vreemde steden. Ik ben er zeer tevreden over en heb tot nu toe nog geen fouten ontdekt in de straten waar ik naar toe ben genavigeerd. Enige dat ik wel een keer had is dat de stem wat anders zei dat de pijl aangaf maar ik heb de stem toch meestal uit dus dat is geen probleem. Zo zullen er bij iedere navigatie software nog wat kleine euvels zitten maar ja waar gaat het over het zijn vaak toch kleine dingen. Het is al een luxe dat het er is
Ja toch wel,was ik effe vergeten;ik moest naar de kapper en stelde toen ook de nr in en toen stuurde deze mij een beetje te ver.
Maar dat was geen 250-300meters zoals bij tomtom en navigon soms het geval is.
Ik denk daar geen enkel systeem perfect voor is daarom ik zeg ik dikwijls gewoon geen nr invul;gewoon de straatnaam en dan ben je er zeker van je nooit tever word gestuurd .

Er is idd geen enkel gps systeem die perfect is,bij allen vind je wel z'n nadelen maar zoals ik al mooi heb uitgelegd,navigon heeft het meeste last en vooral de traagste van allemaal wat zeer nadelig is op minder grote tot gewone en tot kleinere wegen.Autostrade allemaal geen probleem.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 18-08-09 om 18:25.
  #131  
Oud 18-08-09, 18:42
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoytenS Bekijk bericht
Ik heb net met TomTom genavigeerd naar mijn vriendin 4km verderop.
Tijdens deze rit werd ik door haar gebeld. Waardoor TT dus afsloot.
Ik heb geen backgrounder en toch startte TT weer automatisch op.

Dit heb ik bij iGo en Navigon niet.
Bij mij start Navigon gewoon weer op en gaat weer verder met navigeren na een inkomend gesprek. Ook zonder backgrounder. Bij iGo heb ik het nog niet geprobeerd.
  #132  
Oud 18-08-09, 19:03
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Vandaag TomTom voor het eerst getest. Ik vind het perfect: loopt prima "op tijd", herberekent redelijk snel (laat iig wel op het scherm zien dat je bent afgeslagen, waar Navigon soms stug rechtdoor gaat)...
En handig dat je de kaart kunt bekijken en vervolgens kunt zoeken op de kaart...

Ik vind het super, alleen was 100 euro wel wat duur
  #133  
Oud 18-08-09, 19:15
ifone-freak's schermafbeelding
ifone-freak ifone-freak is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Ergens op deze planeet :-)
Berichten: 8
Standaard

Heb hem geinstalleerd en ik vind dit veel beter dan Navigon duidelijker harder volume tijdens het rijden alleen de eerste gps fix duurde 5 minuten maar daarna toppie

Echt een aanrader
  #134  
Oud 18-08-09, 19:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ifone-freak Bekijk bericht
Heb hem geinstalleerd en ik vind dit veel beter dan Navigon duidelijker harder volume tijdens het rijden alleen de eerste gps fix duurde 5 minuten maar daarna toppie

Echt een aanrader
5min ,heb ik niet voor gehad,altijd al meteen snelle fix maar ben jij het niet tegen gekomen op het scherm slechte gps ontvangst opkwam?
Bij mij kom dat er regelmatig op en ondanks dat er opkomt heb ik voorlopig nochthans geen enkel probleem mee.

Ook nog eens zeggen het in mijn geval opmerkelijk is sinds die laatste update ik geen gps uitval meer heb terwijl het ervoor regelmatig het geval was.
  #135  
Oud 18-08-09, 20:49
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Heb hem ook maar eens geprobeert. Vind hem wat stroperig overkomen. Namen intikken gaat wat stroperiger dan met Navigon.
gps fix zelfde als met navigon, zelfs in huis fix.. Nooit gehad met een gps device..
verder
Hier houd ik het even bij Navigon. Ideaal dat rijassist of hoe het heet...
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #136  
Oud 18-08-09, 20:50
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ifone-freak Bekijk bericht
Heb hem geinstalleerd en ik vind dit veel beter dan Navigon duidelijker harder volume tijdens het rijden alleen de eerste gps fix duurde 5 minuten maar daarna toppie

Echt een aanrader
Wat vind je veel beter dan Navigon dan? Bijvoorbeeld duidelijker en harder volume is voor mij nou niet echt belangrijk. Loopt toch via de autoradio (bluetooth), maar wat is qua navigeren beter dan Navigon dan?
  #137  
Oud 18-08-09, 21:13
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Wat vind je veel beter dan Navigon dan? Bijvoorbeeld duidelijker en harder volume is voor mij nou niet echt belangrijk. Loopt toch via de autoradio (bluetooth), maar wat is qua navigeren beter dan Navigon dan?
Heb het ook via de radio (aux) en ik vind dat wanneer je zowel ipod als navigatie aan hebt dat navigon veel prettiger het muziekgeluid dimt. Verloopt langzaam naar een zacht volume waardoor stem goed verstaanbaar is en dan loopt volume weer langzaam op. TomTom knalt muziek op 0 dan een seconde 'radiosilence' dan de stem en knalt muziek weer op het normale volume. Dat vind ik echt niets.

Ik vind zowiezo, na ook TomTom goed te hebben geprobeerd, dat Navigon echt veel prettiger is. Kaart is veel mooier, positieaanwijzer gaat zeer vloeiend over de kaart. Bij TomTom is de kaart allemaal met rechte lijnen en de positieindicator is niet vooruit te branden en gaat met horten en stoten over de kaart. Deze loopt wanneer je langs een paar zijstraten rijdt echt een stuk achter. Dit is naar mijn idee juist voor navigeren nogal belangrijk dat hij precies aangeeft waar je zit. Ook de ontvangst van gps is bij navigon beter. Bij TomTom lijkt hij soms kort het signaal te verliezen en begint de kaart een beetje van links naar rechts te draaien. Ik ontvang overigens met beide ook signaal in huis.

Ik lees veel dat mensen vinden dat het herbereken van een route bij tt veel sneller gaat als bij andere. Dat zou kunnen maar ik heb me hier bij Navigon nog niet aan gestoord.

De menu's in TomTom vind ik prettiger dan bij Navigon. Hier zou Navigon iets meer de wijze van Iphone menu's kunnen hanteren.

Rijbaanassistentie is bij Navigon echt een sterk pluspunt. Die mis ik bij TomTom.

Ik ben echt altijd een TomTom fan geweest maar ik vind wat ze nu hebben afgeleverd echt bagger. Een stuk later opleveren en dan ook nog minder aan functionaliteit/kwaliteit leveren.

Navigon heeft nu alweer een update aangekondigd met daarin text to speech. Van TomTom hoor je niets. Ik las hierover ook iets van muziek ondersteuning in de applicatie zelf.

Beide zouden bellen tijdens navigeren moeten ondersteunen en niet zoals nu de applicatie afsluiten en na ophangen weer opstarten.

Daarnaast is het wachten wanneer de eerste met file info komt. Dit zou echt een verademing zijn. TomTom zou hier toch een voordeel moeten hebben gezien de HD Traffic ervaring. Ik ben benieuwd.

Ik schrijf dit stukje echt niet om mensen tegen het zere been te schoppen die wel blij zijn met TomTom. Nogmaals ik ben ook een TomTom fan maar dit is een objectieve mening en ik vind dat navigon zijn zaakjes gewoon beter voor elkaar heeft. Betere communicatie, goedkoper, uitgebreidere kaarten.

Ik hoop dat de mensen die gewacht hebben op TomTom uit de kast durven te komen en hun eerlijke mening te geven ipv de strijd tussen TomTom en andere aanbieders. Dit geldt uiteraard ook voor de Navigon fans. Daar schiet niemand iets mee op en de reacties zijn vaak gebaseerd op emotie. Vertel gewoon eerlijk wat je van je aankoop vindt en deel je mening en ervaring met anderen. Daar heeft iedereen wat aan.

Laatst gewijzigd door lapje; 18-08-09 om 22:39.
  #138  
Oud 18-08-09, 22:17
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Ben geen speciale van welk navigatiesysteem dan ook maar ook bij herhaaldelijk testen blijft TomTom het (aanzienlijk) beter doen dan Navigon. Veel snellere fix, correctie, herberekening en ook het programma zelfs werkt beter (minder traag). Ook ik vind Navigon mooier en uiteraard is de prijs-prestatie beter; meer kaarten en functies voor minder geld. Helaas doet de hoofdfunctie (het navigeren) het bij mij onvoldoende..... Binnenkort komt mijn 3GS en wellicht doet hij het dan goed....
  #139  
Oud 18-08-09, 22:23
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt Bekijk bericht
Ik denk dat het ook nog niet de officiele TomTom release is.
Natuurlijk is de sw wel van TT, maar ik bedoel dat ze er zelf nog geen bekendheid aan geven tot 22 september, of versie 1.01

Wat meer reviews van gebruikers zou wel mooi zijn.
Ik hoop'm morgen te hebben, en heb al een tijdje Navigon, dus mijn ervaringen volgen.
En vind je dat niet interessant; tsja, kan je geen ongelijk geven...
Ik heb TomTom voor de iPhone inmiddels in mijn bezit en ik denk dat je gelijk hebt. Dit kan nog niet de officiele TomTom release zijn. Het is namelijk een extreem simpele versie van TomTom, de meest standaard functies zitten er niet in. Zo viel mij direct op dat ik geen berekening vooraf kan doen van A naar B. Het kan alleen maar vanaf huidige locatie naar B. Daarnaast zijn de instelmogelijkheden miniem. Pak een willekeurige TomTom PND uit de afgelopen jaren en je zult daar veel, heel veel meer mogelijkheden op tegenkomen.

Hoewel de prestaties van TomTom voor de iPhone prima lijken, de concurrentie heeft een veel uitgebreider pakket. Zowel Sygic als Navigon. Ik blijf puur vanwege de naam vertrouwen houden in TomTom, maar als ze niet bekend waren, dan had niemand dit pakket gekocht.

Ik hoop dan ook dat jij gelijk hebt en dat TomTom spoedig met een serieuze versie van zijn navigatie voor de iPhone komt. Want dit is overduidelijk een haastklus geweest onder de druk die op hen wordt uitgeoefend. Puur omdat ze IETS uit moesten brengen.

Jammer.
  #140  
Oud 18-08-09, 22:44
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Van A naar B berekenen kan gewoon via geavanceerde planning?
Als je tenminste berekening vooraf bedoelt?

Ik mis in TomTom 4 dingen:
- lane assistentie. En dan hoeft dat niet eens met dat hele plaatje te zijn, maar zoals Navigon het zoms laat zien rechtsonder in beeld: schematje met oranje pijlen.
- echte verkeersborden (net iets handiger weer)
- kompasondersteuning op de 3GS: leek me nou juist handig dat ie meteen weet hoe je "staat" voordat je wegrijdt, dat je niet eerst een paar meter moet rijden...
- iPod-ondersteuning

Laatst gewijzigd door matthijst; 18-08-09 om 22:47.
Reageren

Labels
navigatie, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Tomtom openen vanuit Safari via tomtom:// URI? Ruud_ iPhone Navigatie 0 24-11-09 20:08
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 16:56
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 18:40
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.