iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: CoPilot Live (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/41184-copilot-live.html)

signs2007 07-08-09 15:55

CoPilot Live
 
Copilot Live Europe nu in de appstore

iTunes Store

Bomans 07-08-09 15:57

Ziet er leuk uit

App Shopper: CoPilot Live Europe (Navigation)

forum.bericht 21-08-09 11:21

Binnekort weer in de Appstore:
====================
Discussiethread
---------------------------------------------------------------
Reactie (Mark) - 21-08-2009 07:03
Dear QQQ,

Thank you for contacting CoPilot Technical Support.

We have investigated the problem you have identified, and have found that there is a problem with planning routes to a small subset of addresses that are a long distance away from the departure address. This is only affecting the European maps and we have resolved this problem and re-submitted the updated version to Apple to approve. We hope that Apple will approve this version within the next week. As soon as it has been approved, we will post the update on the App Store and you will be notified through your iPhone that an update is available to download.

We apologise for any inconvenience caused, but rest assured we take customer satisfaction very seriously and will post the new update as soon as Apple approve it.

Regards,

Mark

CoPilot Technical Support

Support Center: ALK Technologies

Klant (QQQ) - 20-08-2009 05:11
When will this be sold again in the Appstore?

Gr,
Ton


Vraagverwijzingsnr.:090820-000398
---------------------------------------------------------------
Productniveau 1: CoPilot 8
Productniveau 2: iPhone
Categorieniveau 1: Mapping
Datum aangemaakt: 20-08-2009 05:11
Laatst bijgewerkt: 21-08-2009 07:03
Status: Opgelost


[---001:002022:62352---]

huibregt 02-09-09 20:39

@ apotheosis:

Hoe is de test van copilot uitgevallen? Ik overweeg namelijk ook om hem aan te schaffen.

apotheosis 03-09-09 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 346636)
@ apotheosis:

Hoe is de test van copilot uitgevallen? Ik overweeg namelijk ook om hem aan te schaffen.

Is uiteraard niet slecht maar wel anders dan alle andere gpsen op de iphone.Als ik bv links afmoet en ik moet wachten om dan naar links over te steken dan toont deze mij rechtdoor aan;ik wil bedoelen dat copilot meteen al de volgende baan opstaan heeft en dat heb je met de andere gpsen niet.Niet dat dit kwaad kan want je ziet ervoor hoe je moet rijden en hoort het uiteraard ook.Maar ik vind copilot niet het beste gps maar das een persoonlijke mening natuurlijk.Wel heel veel opties om in te stellen dat wel.Mijn voorkeur geniet igo my way en toch na meer tests ook voor navigon en sygic maar igo staat nu op mijn nr 1 omdat deze de duidelijkste rij aanrichting geeft en zegt en die reality view is heel goed bij igo,daardoor heb je lane assistant niet eens nodig maar je ziet alsook de pijltjes dan op de borden staan welke baan je moet volgen,heel duidelijk en ook de spraak vind ik heel duidelijk.Flitspalen zitte er helaas nog niet in maar das niet persee nodig vind ik maar ze gaan dat volgens mij in een volgende update erbij steken want ik kan wel al flitspalen aan en uitzetten.Je kan ook onverharde wegen vermijden en das wel interessant vind ik.Tomtom vind ik wel veel info op het scherm maar voor de rest stellen ze voorlopig teleur maar een update kan veel verbetering brengen.Ook sygic vind ik niet slecht,heeft ruime tijd op nr1 gestaan maar toen had ik igo nog niet ;-).Igo doet er soms eens ietsje langer over om gps te vinden maar das geen ramp.Gebeurt het het ooit eens niet wil of vastloopt dan leg je de iphone eens volledig uit.Tja,ik kan niet in uw plaats beslissen he. ;-).Voor mij is het nog steeds igo my way,echt duidelijk en relaxed rijden vind ik,soms zoals ik bij alle gpsen voorheb begint deze opeens te herberekenen terwijl ik niet eens weet waarom maar die herberekent dan zeer snel dus nooit een probleem geweest.Kan aan de gps chip van de iphone ook liggen bij mij?

TMSTT 03-09-09 01:23

De Benelux versie is tegen een zeer lage prijs verkrijgbaar, iemand ervaring mee? Want copilot is niet zo bekend bij ons maar het ziet er heel degelijk uit!

apotheosis 03-09-09 03:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT (Bericht 346750)
De Benelux versie is tegen een zeer lage prijs verkrijgbaar, iemand ervaring mee? Want copilot is niet zo bekend bij ons maar het ziet er heel degelijk uit!

Heb ik al een beetje uitleg over gegeven in de topic navigon,tomtom,sygic,igo reviews.ik heb de europe.Voor mij is copilot niet de beste gps voor op de iphone omdat het niet echt zo mooi oogt en toch beetje minder duidelijk en alsook ik in de opgenoemde topic heb uitgelegd wat die richtingaanduiding betreft,das iets wat je toch gewoon moet zijn en alsook mee willen navigeren.Ik gebruik het af en toe omdat ik zoveel mogelijk wil testen en vergelijken.Wdlke gps het beste is is moeilijk om zegge en is ook iets waar iedereen een andere mening op nahoud ook.Maar copilot vind ik zeker en vast niet het beste.Voor mij is het makkelijk kiezen pomdat ik alle gpsen heb staan en daardoor ze allen kan vergelijken.Ik rij voor naar mijn werk meestal langs dezelfde baan,ik doe dus wel meestal ook mijn eigen zin ook,zo zie ik hoe snel deze herberekenen en welke gps het beste en het duidelijkste aangeeft en daarvoor scoren navigon en vooral igo my way het beste op,TT stelt beetje teleur,sygic is ook nie slecht en bij copilot moet ik morgen of volgende week de test doen naar mijn werk toe,eens zien hoe deze zal reageren dan.Ieder moet voor zich uitmaken wat deze het beste vind maar ik begrijp wel niet iedereen zoveel geld heeft of wil aan uithangen aan al die gpsen al heb ik horen zeggen je deze er gratis zou kunnen opzetten??

TMSTT 03-09-09 10:48

Wat bij copilot live toch meteen opvalt is die scherpe prijs voor Benelux, ik heb gezien dat navigon zijn prijs voor Benelux ook wat lager heeft gezet (49,99) maar er blijft wel een verschil, daardoor twijfel ik nog steeds tussen navigon en copilot, mijn indruk isdat navigon in het algemeen net iets beter is, maar de verschillen lijken me toch ni gigantisch groot...

apotheosis 03-09-09 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT (Bericht 346795)
Wat bij copilot live toch meteen opvalt is die scherpe prijs voor Benelux, ik heb gezien dat navigon zijn prijs voor Benelux ook wat lager heeft gezet (49,99) maar er blijft wel een verschil, daardoor twijfel ik nog steeds tussen navigon en copilot, mijn indruk isdat navigon in het algemeen net iets beter is, maar de verschillen lijken me toch ni gigantisch groot...

Ik ga u echt niet gaan zeggen welke u moet nemen want als het dan toch je zin niet is is het mijn fout.
Onthoud wel echter je bij copilot zoals ik al heb uitgelegd het raar is deze als enige gps als je stilstaat en je bv links af moet oversteken dan bij mij die pijl rechtdoor stond maar al bedoeld was voor als je links afslaat en das iets dat je graag moet hebben om daarmee te willen navigeren,das niet zo meteen iets voor mij,niet dat dit een echt probleem vormt maar voor mij persoonlijk minder leuk.

Qua navigatie zelf scoort igo het beste,heel duidelijk allemaal en ook de kaarten zeer duidelijk en andere dan sommige andere,een veel betere aanduiding vind ik,nog voorlopig wat te weinig instellingen maar dit kan komen met een update natuurlijk.Bij igo is het ook leuk je onverharde wegen kan vermijden,heb ik ingesteld bij deze.

Navigon is ook oke vind ik,herberekent wel (redelijk) snel maar er zijn er die nog iets sneller herberekenen.
Maar navigon is sowieso wel oke ook.

Tomtom is qua info op het scherm die je te zien krijgt heel goed en duidelijk en duidelijk om te navigeren ook maar flipt wel eens int stad en de pijl gaat dikwijls naast de baan eerst en komt dan er terug op.Bij TT vind ik ze er hun gat aangeveegd hebben.

Sygic is beste qua flitspaalaanduiding maar ik ben 1 paal tegen gekomen die er nog niet inzat maar dit kan je ook voorhebben bij de andere + een update dit kan verhelpen en binnenkort als ik mij niet vergis komt er een update van sygic.

TMSTT 10-09-09 00:42

Copilot benelux gekocht. Eerste indruk: de prijs laat zien waar er wat op bespaard is, de menu's zijn niet echt helder en eenvoudig, ook de Nederlandse taal laat te wensen over. Dan ging ik op de baan, als de route is ingesteld gaat het veel beter, de route is duidelijk, niet altijd met zekerheid de snelste of kortste, maar als je de weg naar ergens niet kent weet je dat toch niet:), het zijn maar een paar minuten verschil. Ik hoop dat copilot iets doet aan de duidelijkheid van de menu's, want voor de prijs moet je het zeker niet laten, de goedkoopste gps voor de Benelux en voor mij geen miskoop. Misschien moeten we iets langer zoeken naar de juiste instellingen, maar voor deze prijs is dat geen beperking.

allewijn 12-09-09 19:14

Iemand al een complete CoPilot Live Benelux review?
 
Voorheen altijd HTC Windows Mobile pocketpc's gehad met verscheidene versies van Tomtom.
Tomtom beviel mij altijd bijzonder goed.

Nu enkele weken in het bezit van een 3GS en wil nóóóóit meer terug naar Windows Mobile (gatsie-bàh-blééhh)
Echter schrok ik wel van de prijs van Tomtom (aan Benelux maps zou ik in principe genoeg hebben): € 69,99 euro.
Totdat ik ineens iets las over CoPilot Live (Benelux versie) van het bedrijf 'ALK' voor maar € 33,99 euro.
Kijk, dat scheelt!

Ik heb direct gezocht naar reviews, maar geen complete/goede gevonden.
Wel enkele 'afbeeldingen' verspreid over het internet, waarbij de navigatie er in mijn ogen 'gelikt' uitziet.
Vooral de afslaghulp spreekt mij érg aan en ziet er fraai uit.

Is er iemand die dit navigatiepakket al op zijn 3G/3GS heeft?
Iemand die zijn ervaringen wil delen?
Weet iemand een goede review/filmpje te vinden?
Van welke fabrikant gebruikt CoPilot eigenlijk kaarten voor de Benelux? En zijn deze up-to-date?
Wat ikzelf wel als een groot pluspunt zie (nog niet getest natuurlijk) is dat ik op vele plaatsen lees dat de GPS ontvangst stukken beter is dan in Tomtom en Navigon! De GPS Performance schijnt bij CoPilot in de software verwerkt te zitten.

Ik ben me bewust van het feit dat dit pakket de 'helft' van de prijs is tov andere top-aanbieders als Tomtom en Navigon...
(opvallende is dan wel weer dat de sprong naar complete europa kaarten ineens een absurde 46 euro hoger ligt!)

Enige wat ik heb weten te vinden mbt vergelijking tussen navigatiepakketten is dit: iPhone Navigation App Comparison Chart
Hier helaas niet echt bruikbare antwoorden in weten te vinden...

http://images.appshopper.com/screenshots/324/591983.jpg

apotheosis 12-09-09 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door allewijn (Bericht 350467)
Voorheen altijd HTC Windows Mobile pocketpc's gehad met verscheidene versies van Tomtom.
Tomtom beviel mij altijd bijzonder goed.

Nu enkele weken in het bezit van een 3GS en wil nóóóóit meer terug naar Windows Mobile (gatsie-bàh-blééhh)

Echter schrok ik wel van de prijs van Tomtom (aan Benelux maps zou ik in principe genoeg hebben): € 69,99 euro.

Totdat ik ineens iets las over CoPilot Live (Benelux versie) van het bedrijf 'ALK' voor maar € 33,99 euro.

Kijk, dat scheelt!

Ik heb direct gezocht naar reviews, maar geen complete/goede gevonden.
Wel enkele 'afbeeldingen' verspreid over het internet, waarbij de navigatie er in mijn ogen 'gelikt' uitziet.
Vooral de afslaghulp spreekt mij érg aan en ziet er fraai uit.

Is er iemand die dit navigatiepakket al op zijn 3G/3GS heeft?
Iemand die zijn ervaringen wil delen?
Weet iemand een goede review/filmpje te vinden?

Ik ben me bewust van het feit dat dit pakket de 'helft' van de prijs is tov andere top-aanbieders als Tomtom en Navigon...
(opvallende is dan wel weer dat de sprong naar complete europa kaarten ineens een absurde 46 euro hoger ligt!)

Enige wat ik heb weten te vinden mbt vergelijking tussen navigatiepakketten is dit: iPhone Navigation App Comparison Chart
Hier helaas niet echt bruikbare antwoorden in weten te vinden...

http://images.appshopper.com/screenshots/324/591983.jpg

Ik weet ik het niet goed kan uitleggen en mijn schrijven geen al te vetten is maar ik zal het nog eens zeggen;toen ik deze foto's zag had ik ook zoiets van "wauw" maar toen ik dat zag mee die pijlen op de borden vond ik het al veel minder om eerlijk te zijn,ik verkies voor dit meer voor navigon of igo my way.

Zoals ik al heb gezegd ook;ik moest op een bepaald moment links afslaan maar moest nog effe wachte om over te steken,dat ding gaf meteen al de pijl aan om rechtdoor te rijden terwijl alle andere gpsen de linkse pijl blijven aangeven en dan pas als je links af bent geslaan deze pas dan de rechte pijl toont je rechtdoor moet rijden.Met andere woorden;das toch wel iets dat je graag wil hebben en wil gebruiken wat copliot betreft en das niet iets wat ik graag heb.
Ik heb het liefste zoals al de andere gpsen die de pijl links blijft aantonen en je dan afdraait en deze dan de volgende baan toont enz....
Natuurlijk is copilot benelux heel goedkoop.;).

Ik heb ook een nieuwe wagen en daar zit er al automatisch een aansluiting in om je iphone/ipod op aan te sluiten en zo meteen rechtstreeks op aan te sluiten,daar vind ik ook dat copilot minder scoort tijdens de muziek door en TT ook.
Op dat gebied scoort navigon,sygic en igo het beste.
Grafisch lijkt copilot heel mooi,op foto, maar toen ik ermee op de baan kwam vond ik het al minder.

Voor mij voor de moment scoren igo,navigon en sygic het beste.
TT zal deze inhalen met de update die er nog aankomt,anderzijds komen de andere ook nog mee een update.

Bij copilot heb je ook wel veel instelmogelijkheden maar sommige instelmogelijkheden geraak ik er niet aan uit omdat die soms korte commentaar zeg maar heel raar is ;).
Ook bij een rotonde/rondpunt vind ik het niet zo goed aangegeven,er zijn erbij die dit veel duidelijker aangeven,daar scoort bv TT altijd al goed op.
De vraag is ook;wat wil jij en verwacht je van een gps?

kjsep 13-09-09 02:34

Ik heb vorige week copilot Benelux aangeschaft. Het kost maar 34 euro, dat is een stuk minder dan de concurentie. Ik ben tot nu tevreden over copilot. Grafisch ziet het er prima tot goed uit, wellicht is navigon nog iets gelikter, maar ik heb de demo getest en vind het aantal functies bij navigon te beperkt. Bij copilot kun je navigeren naar poi, laatste bestemming, adres favoriet, contactpersoon, gps coodinaat en plaats op kaart. Het navigeren verloopt prettig, hij geeft de eerste afslag, maar ook de volgende standaard aan. Lane assist is ook aanwezig en ook borden op snelwegen etc. Dit ziet er goed uit. Flitspalen doen het ook prima. Informatiebalk is handmatig in te stellen (ETA, aantal kilometer, aankomsttijd etc.). Bijna alles is configureerbaar. Handig zijn ook de grote knoppen in het menu. Stem is redelijk met een beetje engels accent, maar fade licht uit bij muziek en dat vind ik prettig. Omleidingen zijn te plannen, herbereking bij fout rijden is prima. GPS ontvangst is heel behoorlijk, heb eigenlijk niet of nauwelijks uitval bemerkt. Kaarten up to date? Geen idee, heb alles nog kunnen bereiken.

Minpunten: vertaling van de menu's,het ontbreken van een qwerty keybord en het ontbreken van een iphone user-interface. Dit kan beter, maar voor nu is het al beter dan mijn oude tomtom One. Het meeste zal wel gefixed worden in een update verwacht ik.

Kortom: een tevreden gebruiker, weinig geld voor een pakket met zeer veel functies (meer dan tomtom en navigon in elk geval). Interface kan beter. Ik zie nu geen reden om een duurder pakket aan te schaffen, ik hoor behoorlijk veel klachten over tomtom en navigon. Mochten er fatsoenlijke updates komen en ik wil volgend jaar op vakantie in europa, dan koop ik er wellicht een pakket bij, maar voor nu is Copilot meer dan voldoende. Just my 2 cents;)

Timmeh_ 13-09-09 11:00

// Discussies samengevoegd en tevens topic-titel aangepast.

allewijn 13-09-09 14:15

"kjsep" dankje voor je duidelijke ervaringsuitleg. Klinkt dus aantrekkelijk! Weet je welke kaarten copilot nou gebruikt? Up to date? Merk?

apotheosis 13-09-09 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kjsep (Bericht 350594)
Ik heb vorige week copilot Benelux aangeschaft. Het kost maar 34 euro, dat is een stuk minder dan de concurentie. Ik ben tot nu tevreden over copilot. Grafisch ziet het er prima tot goed uit, wellicht is navigon nog iets gelikter, maar ik heb de demo getest en vind het aantal functies bij navigon te beperkt. Bij copilot kun je navigeren naar poi, laatste bestemming, adres favoriet, contactpersoon, gps coodinaat en plaats op kaart. Het navigeren verloopt prettig, hij geeft de eerste afslag, maar ook de volgende standaard aan. Lane assist is ook aanwezig en ook borden op snelwegen etc. Dit ziet er goed uit. Flitspalen doen het ook prima. Informatiebalk is handmatig in te stellen (ETA, aantal kilometer, aankomsttijd etc.). Bijna alles is configureerbaar. Handig zijn ook de grote knoppen in het menu. Stem is redelijk met een beetje engels accent, maar fade licht uit bij muziek en dat vind ik prettig. Omleidingen zijn te plannen, herbereking bij fout rijden is prima. GPS ontvangst is heel behoorlijk, heb eigenlijk niet of nauwelijks uitval bemerkt. Kaarten up to date? Geen idee, heb alles nog kunnen bereiken.

Minpunten: vertaling van de menu's,het ontbreken van een qwerty keybord en het ontbreken van een iphone user-interface. Dit kan beter, maar voor nu is het al beter dan mijn oude tomtom One. Het meeste zal wel gefixed worden in een update verwacht ik.

Kortom: een tevreden gebruiker, weinig geld voor een pakket met zeer veel functies (meer dan tomtom en navigon in elk geval). Interface kan beter. Ik zie nu geen reden om een duurder pakket aan te schaffen, ik hoor behoorlijk veel klachten over tomtom en navigon. Mochten er fatsoenlijke updates komen en ik wil volgend jaar op vakantie in europa, dan koop ik er wellicht een pakket bij, maar voor nu is Copilot meer dan voldoende. Just my 2 cents;)

Ben je hetgeen ik al ben tegen gekomen nog niet tegen gekomen?

kjsep 13-09-09 17:10

Copilot
 
Volgens copilot zijn de kaarten uit 2009. De herkomst is mij niet helemaal duidelijk, volgens mij teleatlas. @apotheosis: dit zou best kunnen, maar vind ik persoonlijk niet hinderlijk en of is mij nog niet opgevallen. Met name de prijs in combi met de functionaliteit gaf voor mij de doorslag. De komende tijd zal blijken of het allemaal naar behoren werkt en of er goede updates aankomen. Maar voor 34 euro kon ik het niet laten en vooralsnog tevreden. Het aantal poi's lijkt ook groter dan bijvoorbeeld bij navigon (campings wel bij copilot en heb ik niet kunnen vinden bij navigon).

apotheosis 14-09-09 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kjsep (Bericht 350798)
Volgens copilot zijn de kaarten uit 2009. De herkomst is mij niet helemaal duidelijk, volgens mij teleatlas. @apotheosis: dit zou best kunnen, maar vind ik persoonlijk niet hinderlijk en of is mij nog niet opgevallen. Met name de prijs in combi met de functionaliteit gaf voor mij de doorslag. De komende tijd zal blijken of het allemaal naar behoren werkt en of er goede updates aankomen. Maar voor 34 euro kon ik het niet laten en vooralsnog tevreden. Het aantal poi's lijkt ook groter dan bijvoorbeeld bij navigon (campings wel bij copilot en heb ik niet kunnen vinden bij navigon).


Ik wil wel duidelijk punt maken;ik vind ze alle 5 goed,ze hebbe hun goede en minder goede punten maar de èèn is wat beter dan de ander vind ik maar het is en blijft een persoonlijke keuze,ik kan niet andermans gedachten lezen wat deze willen en wie wat liever heeft.1ding is wel een feit;qua duidelijkheid is navigon en vooral igo en tt en sygic beter.Bv als je een rondpunt of rotonde tegen komt vind ik dat niet mooi aangeduid bij copilot.Maar ieder moet voor zich maar uitmaken welke deze het liefste heeft.Ik probeer af en toe wat meer info mee te geven maar er kruipt veel werk in als je ze allemaal staan hebt ;-).

Ozjifu 20-09-09 16:06

Copilot Live BeNeLux
 
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ongeveer een uur geleden heb ik het navigatieprogramma Copilot Live BeNeLux gekocht in de app store. Nu probeer ik het al een uur lang aan de praat te krijgen.

Het enige wat ik steeds te zien krijg is "Huidige positie aan het bepalen". Ik kan dan wel een rood puntje zien van waar ik ben, maar toch blijft ie dit zeggen. Ook als ik een bestemming instel blijft ie dit zeggen. Ik heb "Maps" van iPhone zelf al opgestart en daarmee een location gekregen, maar dat schiet niet op.

Ik heb em op verschillende plekken gehouden, etc etc, maar het probleem is er nog steeds. Ook al een half uur aan laten staan om te kijken of ie het dan zou doen, maar helaas.

Kan iemand mij helpen?

Mvg,

Donny

brummy 20-09-09 21:55

hoi

heb je hem al eens opnieuw opgestart (gereset) ?

(homeknop en aan/uit knopje ingedrukt houden tot appeltje verschijnt)

rob


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:19.