iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: Flitspalen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/41430-flitspalen.html)

wvy 11-08-09 10:47

Flitspalen
 
Hoi,

Binnenkort vertrek ik op reis en neem natuurlijk mijn iPhone mee :D

Nu lees ik dat in verschillende landen het verboden is om flitspalen op je toestel te hebben.
Hoe zit het dan bv. met Navigon op je iPhone, daar staan flitspalen in en ik wil nl. niet dat mijn toestel hiervoor in beslag wordt genomen :(

Kan ik de flitspalen verwijderen en zo geen risico lopen?

thanks

madcat 20-08-09 16:00

navigon wel, maar tomtom niet. tenzei je het jailbreakt (denk ik)
maar bij tomtom kan je het wel uit zetten.

WDS001 20-08-09 16:23

Waar ga je op vakantie? Het is niet overal verboden: ANWB - Rechtshulp - Buitenlands verbod op GPS met flitspaalsignalering

EDIT
Met Winrar kan je trouwens wel eens gaan snuffelen in je Navigon bestanden: https://forum.iculture.nl/f28/i...nrar%2FStuffit


MrBrightside 20-08-09 17:07

Hoe kunnen zij dat trouwens zien?!

apotheosis 20-08-09 17:29

Waar men toch schrik van heeft :-).
Ik zou dat sowieso laten aanstaan,kom ik een politie tegen dan 1 druk op de homebutton en klaar is kees,hoezo,ik gps gebruikt meneer,neen hoor,ik gebruik mijn kaart hier.
De kans ze zich daar mee bezig houden acht ik trouwens klein,gewoon een beetje slim tewerk gaan he.

drive_a_legend 31-08-09 23:04

Mobiele snelheidscontroles in TomTom?
 
Is er een app die het mogelijk maakt om ( via dataverbruik) de mobiele snelheidscontroles ("vallende sterren") op TomTom weer te geven? (of sygic/navigon?)

lijkt mij wel killer-app feitelijk

apotheosis 01-09-09 19:04

Mobiele controles heb ik Q-flits.
Alleen is het probleem;ze staan er nooit allemaal op natuurlijk en soms zijn er al controles en staan ze er maar na 1 uur later op op q-flits.
Ik heb nog geen enkele zender of app geweten die alle controles doorgeeft.

forrestgumpx 12-10-09 13:57

Navigatie + Automatische Flitspalen Fetch & Sync
 
Bestaan er al naadloze oplossingen met Navigon/TomTom om actuele flitspalen van internet af te halen en automatisch te updaten? Jailbreak solution? Heb er naar gezocht maar totzover heb ik alleen handmatige oplossingen kunnen vinden.

thelorrr 04-11-09 01:11

mobiele radarcontroles tomtom iphone
 
Ik heb via Jailbreak&openssh alle flitspalen van europa in tomtom weten te gooien. Dit werkt goed. Maar een gemis vind ik echt de actuele mobiele radarcontroles.

Naar mijn weten is er geen mogelijkheid deze in tomtom op de iphone te laten verschijnen (ja er zijn natuurlijk genoeg andere apps, maar als ik een route rij met tomtom dan ga ik niet nog een gps applicatie opstarten, kan evt via backgrounder, maar is niet handig)

Nu de vraag: is er niet een programmeur die op een of andere manier een tool kan maken die:
1: actuele radarcontroles via 3g van internet plukt (database flitsservice of flitspaal.nl oid?)
2: deze via zijn ontwikkelde tool laat plaatsen in het mapje w.europe van tomtom op de iphone

3---> nu worden ze automatisch tijdens het rijden in tomtom weergegeven. Is dit geen cool idee? :)

Of bestaat er al zoiets :D

mvveelen 04-11-09 08:56

Leg eens precies uit hoe je de actuele flitspalen in TT hebt weten te zetten ? Ik heb dit namelijk zelf ook geprobeerd met actuele .ov2 bestanden van flitspalen.nl omdat de meegeleverde flitslocaties van TT lang niet actueel zijn, maar dat werkte niet.

Denk dat menigeen hier het interessant zou vinden om te weten hoe je dit gedaan hebt.

thelorrr 04-11-09 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 379244)
Leg eens precies uit hoe je de actuele flitspalen in TT hebt weten te zetten ? Ik heb dit namelijk zelf ook geprobeerd met actuele .ov2 bestanden van flitspalen.nl omdat de meegeleverde flitslocaties van TT lang niet actueel zijn, maar dat werkte niet.

Denk dat menigeen hier het interessant zou vinden om te weten hoe je dit gedaan hebt.

dat staat bovenin mijn bericht: openssh naar mapje tomtom europe. hier ov2 + bmp bestand in plaatsen en ze staan erin

flitsers zijn oa te downloaden van flitspaal.nl maar daar krijg je geen plaatje erbij die weergegeven wordt op de kaart. ik heb dat plaatje wel (bmp speedcam), weet echter niet meer waar ik die vandaan geplukt heb. Ook zijn 2009 flitsers op veel torr *kuch* ent sites te downloaden. als je nou een .ogg bestand in dezefde maps plaatst met dezelfde bestandsnaam dan krijg je nog een geluidje ook als het goed is bij de flitser (overigens nog niet getest).

ik kan originele flitspalen niet selecteren in mijn tomtom, wel staan ze in het mapje als ik openssh naar de map weurope... hoe ken dit?

mvveelen 04-11-09 13:18

Ja, je hebt dat wel in je berichtje gezet, maar ik heb dat zelf al eens geprobeerd maar het werkte niet. Áls het bij jou wél werkt, zou je de bestandjes dan eens willen inpakken en hier uploaden zodat we dat ook eens kunnen testen ? Ik denk namelijk dat het niet kan op deze manier.

PvdH 04-11-09 16:59

De lui van flitsservice hebben voor WM telefoons volgens mij reeds zoiets: Flitsnav

thelorrr 04-11-09 18:19

dat flitsnav lijkt me wel wat, dat ga ik binnekort testen!

geef je mail maar, dan stuur ik die palen

ASNNetworks 04-11-09 20:56

Bij mij kan het ook gewoon...Het kon altijd al bij TomTom voor iPhone (kan ook voor de normale TomTom trouwens)

thelorrr 04-11-09 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 379637)
Bij mij kan het ook gewoon...Het kon altijd al bij TomTom voor iPhone (kan ook voor de normale TomTom trouwens)

wat kan gewoon? flitspalen aan/uit zetten in tomtom v1 iphone?

thelorrr 12-11-09 21:12

Beste flitspaal app met mobiele flitsers
 
Er is een waslijst met flitspaalapps te vinden. Dit maakt het wat moeilijk een geschikte te vinden.

Wat is nu echt een betrouwbare flitspaal app waarin de mobiele controles ook verwerkt worden (door sync met internet)

kilzone 21-11-09 12:50

ik zou ook wel eens willen weten welke flitspaal en radar app het betrouwbaarste is. Dus geen app waar mensen zelf door op ene knop te drukken een flitsmelding kunnen doorgeven. Iets wat aan flitsservice hangt bijvoorbeeld, Dat is het meest actueel.

mastermark 30-11-09 02:09

Ik heb de ipa bewerkt en flitspalen van scdb en flitspalen.nl
toegevoegt en nog meer extra,s

Gerry Ewing 31-05-10 17:21

Vaste en mobiele flitspalen
 
Ik heb een vraagje. Hoe gebeurt de update van de vaste flitslocaties op de iphone? Vroeger met mijn "gewone" tom tom ging dat via betaling met tom tom home? Ik heb nu een abbo op HD Traffic genomen. Zitten die vaste flitslocaties daar bij inbegrepen, alsook de mobiele? Dan nog een tweede vraagje. Worden de mobiele flitslocaties ook vermeld als je geen route ingegeven hebt? En dan nog een derde vraagje, kan ik die veiligheidswaarschuwingen bij flitslocaties wijzigen in andere als dat er in de iphone app standaard staan? Bedankt voor jullie antwoord.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.