//

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews.

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen;toen ik 3.0 opzette toen waren de problemen zo goed als opgelost;het was nog niet perfect maar een gps is nog nooit zelf perfect ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 07-10-09, 14:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Beste mensen;toen ik 3.0 opzette toen waren de problemen zo goed als opgelost;het was nog niet perfect maar een gps is nog nooit zelf perfect geweest en dit komt door bv tt en navigon en dergelijke meer zelf doordat hun kaarten niet perfect zijn maar toen had ik bv zelden of nooit geen gps uitval meer bij bv navigon.Toen 3.1 update deed dan testte ik meteen terug uit en op 25km tot 3 maal gps uitval mee navigon.
Het ligt volgens mij helemaal niet je meerdere gpsen op je iphone hebt staan,zou ook al helemaal niet mogen en als de andere afliggen ook wat niet anders kan toch dan zie ik het probleem ook niet.

Gister dus de test gedaan met Ndrive naar het werk,daarnet terug gedaan; alweer ophetzelfde punt als de dag ervoor wil de gps niet meer (volledig) herberekenen en blijft hangen.Soit;terug herbegonnen en terug alles in orde.
Ik had ook deze maal geen huisnr genomen omdat je dan zoals met alle andere gpsen zeker van bent je aan het begin van de gekozen straat bent en als je een nr invoert deze je soms tever stuurt.Helaas,hetzelfde voor als de dag ervoor toen ik huisnr bij intikte.Zelfs zonder huisnr invoeren maakt deze op die plaats geen verschil in.Deze zou mij evenzeer 2km nog verder doen rijden terwijl mijn 5 andere gpsen er veel correcter in zijn.Toeval? Dat kan.Het zal ervan afhangen wat de komende tests gaan geven.

Mocht ik toch op een plaats rijden waar ik nog nooit ben geweest het zal toch met navigon of igo my way zijn denk ik of eventueel sygic of tt.Copilot is mijn ding zo niet en heb dit in vorige posts al genoeg uitgelegd waarom.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:07. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-10-09, 01:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Update is er voor tomtom benelux

Met Ndrive nieuwe test gedaan sinds de update en deze keer niet vast gelopen.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 19-10-09 om 16:07.
  #63  
Oud 19-10-09, 11:20
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Ik heb de update van TomTom (West-Europa) even kort geprobeerd en ik moet zeggen dat het (op mijn 8gb 3G) een stuk beter werkt. Het na-ijlen (TomTom liep soms wel twee- tot driehonderd meter achter), waardoor TomTom voor mij in een stad of dorp eigenlijk onbruikbaar was) is nagenoeg verdwenen, en ook het 'geslinger' van de pijl in een bocht is nu weg. En omdat de kaarten van TomTom hier in Noord Nederland altijd al beter waren (vooral de rondweg in Groningen) denk ik dat ik nu maar even de overstap van Navigon naar TomTom waag. Ondanks dat TomTom nog steeds erg karig is uitgerust. Navigon is mij net iets te vaak het GPS-signaal kwijt, terwijl TomTom het zelfs binnen doet. Bovendien zijn de (overigens erg fraaie) kaarten en de bediening van Navigon me iets te priegelig. Als Navigon met hun nieuwe update komt (met live-services, is al ingeleverd bij de App Store) kijk ik weer opnieuw.
  #64  
Oud 19-10-09, 15:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik had een kleine test gedaan met Ndrive mee de nieuwe update en op de plaats waar het ieder keer vast liep had ik deze keer niet meer voor.
Vandaag nog eens de test doen,ben benieuwd.
Als ik deze keer over heel het traject tot naar mijn werk geen vastlopers heb dan hebben ze idd dat probleem opgelost.


UPDATE;testje nog gedaan met tomtom en je hebt het toch wel nog voor die pijl opeens er naast zit,vooral in bochten ;-).Ik stoor mij er niet aan want je ziet en hoort zelf nog steeds welke baan je moet nemen maar ik merk wel een verbetering.
En ik heb heel lang tomtom achteruit geschoven maar het is toch zo makkelijk en duidelijk om ermee te rijden.Bv een rotonde word echt enorm goed aangeduid,dusja,als ik echt op een (verre) plaats moet gaan rijden dan zal het meestal toch tomtom of navigon worden.Igo my way vind ik nochthans ook heel goed maar 2probleempjes;het moet teveel herberekenen en het duurd dikwijls heel lang het in gang schiet en in slechtste geval wilt deze helemaal niet opstarten of loopt deze soms tijdens het rijden vast.Aan wat dit juist ligt weet ik niet maar als igo dit oplost en er alsook flitspalen bijsteekt dan heb je een heel goede gps met igo my way.

Bij Ndrive is het de enige gps die mij 2,2km verder wil sturen als ik het adres van mijn werk instel.Tomtom scoort het beste.
Bij mijn huisnr hebben ze meende ik allemaal dezelfde ziekte ze mij paar honderd meters verder sturen maar dat kan geene kwaad.Ik hoop met Ndrive er niet al teveel plaatsen inzitte die zo een fouten bevatten .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 20-10-09 om 01:05.
  #65  
Oud 19-10-09, 21:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Gisteren heb ik eens een uitgebreide test gedaan met Navigon, maar bij nader inzien ben ik daar toch niet helemaal tevreden over. Waarschijnlijk komt het doordat ik 'nog' een iPhone 3G heb, maar toch..

Er was de hele tijd een GPS-signaal, daar dus geen problemen, maar de dame die de instructies geeft vond het blijkbaar niet zo leuk dat we haar aan het uitlachen waren met haar spraakgebreken tijdens het uitspreken van straatnamen dat ze er na een tijdje gewoon mee stopte en er steeds een onderbreking te horen was. Ook de muziek haperde. Op dat moment waren er drie (zware) processen aan het draaien (Bluetoothverbinding, Navigon en iPod) en dat kon m'n iPhone duidelijk niet aan waardoor er niets meer soepel leek te gaan.

Moraal van het verhaal: voor een navigatie waarbij je de instructies wil doorsturen naar de radio dmv een bluetoothverbinding én waarbij je naar muziek wil luisteren, heb je een iPhone 3GS nodig. De iPhone 3G die ik heb is helaas veel te traag..
  #66  
Oud 22-10-09, 14:09
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Ik ben toch weer terug gegaan naar Navigon. Na wat meer rondrijden bleek TomTom toch nog wat gebreken te vertonen (soms is ie de weg nog steeds even compleet kwijt of zet ie me op een zijstraat), en bovendien is Navigon veel beter uitgerust.
  #67  
Oud 29-10-09, 10:14
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard welke navigatie is het beste?

Hallo iPhoneclub leden,

Ik heb 1 vragen. Ik heb een iPhone 3g en heb de volgende vraag. Welke navigatie vinden jullie het beste om te gebruiken?

M.V.G. sentmen.
  #68  
Oud 29-10-09, 10:17
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Arrow

// discussies samengevoegd
__________________

  #69  
Oud 29-10-09, 15:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentmen Bekijk bericht
Hallo iPhoneclub leden,

Ik heb 1 vragen. Ik heb een iPhone 3g en heb de volgende vraag. Welke navigatie vinden jullie het beste om te gebruiken?

M.V.G. sentmen.
Heel moeilijk hoor en daar heb ikzelf al talloze posts over geplaatst.
Laat mij zeggen je mss het best zit met navigon.Met navigon kan je nu ook verkeersinfo bijkopen aan 19,99 euro.

Tomtom is natuurlijk heel duidelijk ook maar moet je rekening houden de pijl voor de aanduiding er soms opeens eens naast zit .Ikzelf trek mij van dit niet veel aan,heb er niet echt last van.

Ndrive is goedkoop maar vind ik allemaal zo duidelijk niet.

Igo my way is qua aanduiding en kaarten heel goed maar het probleem is deze jammer genoeg teveel moet herberekeken of vastloopt en traag opstart of soms helemaal niet opstart.

Sygic;zeker niet slecht.

copilot;heb je veel info op het scherm maar ook niet zo mijn ding en heb ook al uitgelegd waarom.Uiteraard zijn dit mijn eigen persoonlijke meningen.

Ik zou moest ik u zijn voor navigon gaan of eventueel tomtom.
Houd er rekening mee ik u wel bijzeg geen enkele op de gps perfect is.
  #70  
Oud 29-10-09, 15:25
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentmen Bekijk bericht
Hallo iPhoneclub leden,
Ik heb 1 vragen. Ik heb een iPhone 3g en heb de volgende vraag. Welke navigatie vinden jullie het beste om te gebruiken?
M.V.G. sentmen.
ik heb enkel TomTom en doet zeker zijn werk goed (nu met de nieuwe versie toch )
gps fix heb ik ook altijd direct en in lange tunnels heb ik de indruk dat tomtom verder denkt als je mij begrijpt .

Over andere navigatie kan ik niets zeggen want ik heb ze gewoon niet, dus ga ik ook niet beginnen bashen
  #71  
Oud 31-10-09, 21:07
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard Tomtom sneller GPS oppakken?

Hallo lezers,

Ik heb tomtom en navigon, om te kijken welke beter zijn. Mijn vraag is waarom tomtom veel sneller de gps signaal oppakt dan navigon? Is dat bij jullie ook zo, of ligt het aan mijn iPhone? Want om 10 min. te wachten voor een signaal vindt ik veel te lang.

Kan het toevallig zijn dat ik mijn instellingen niet goed heb staan?

M.V.G. Sentmen.
  #72  
Oud 06-11-09, 09:20
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Iemand een idee wanneer ze een Vlaamstalige stem gaan uitbrengen voor Navigon, dat Hollands accent
  #73  
Oud 06-11-09, 10:21
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Gisteren heb ik eens een uitgebreide test gedaan met Navigon, maar bij nader inzien ben ik daar toch niet helemaal tevreden over. Waarschijnlijk komt het doordat ik 'nog' een iPhone 3G heb, maar toch..

Er was de hele tijd een GPS-signaal, daar dus geen problemen, maar de dame die de instructies geeft vond het blijkbaar niet zo leuk dat we haar aan het uitlachen waren met haar spraakgebreken tijdens het uitspreken van straatnamen dat ze er na een tijdje gewoon mee stopte en er steeds een onderbreking te horen was. Ook de muziek haperde. Op dat moment waren er drie (zware) processen aan het draaien (Bluetoothverbinding, Navigon en iPod) en dat kon m'n iPhone duidelijk niet aan waardoor er niets meer soepel leek te gaan.

Moraal van het verhaal: voor een navigatie waarbij je de instructies wil doorsturen naar de radio dmv een bluetoothverbinding én waarbij je naar muziek wil luisteren, heb je een iPhone 3GS nodig. De iPhone 3G die ik heb is helaas veel te traag..
De iPhone 3G die ik heb doet dat prima. Muziek uit iPod op mijn radio over bluetooth + Navigon zonder haperingen. Het moet dus wel kunnen. Dat straatnamen uitspreken heb ik overigens uitstaan. Is niet om aan te horen.
  #74  
Oud 20-11-09, 00:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb update van tomtom gedaan en alles werkt ook de reality view die ze er hebben ingestoken maar em spreekt de straatnamen niet uit terwijl dit er normaal gezien ook bij zou moeten zitten?
Wat doe ik verkeert?
  #75  
Oud 20-11-09, 09:17
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

mijn navigon is meer dan superieur aan domdom. het oppakken van het gps signaal is prima, duurt een halve minuut of zo. geen enkel probleem. het werkt feilloos. mijn ervaring met domdom is dermate dat ik het niet meer wil gebruiken en ik heb mijn domdom apparaat aan m'n zwager gegeven. navigatie kiezen is voor mij duidelijk; navigon. als je een los apparaat zou kopen, zou ik sterk aanraden eens te kijken naar de jvc. het is maar wat voor apparaat je kiest. voor de iphone is het duidelijk.
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #76  
Oud 25-11-09, 21:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

IGO heeft update gehad en merk toch enkele goeie verbeteringen maar nog steeds geen flitspalen ondanks je deze kan aanzetten of doe ik dan toch wat verkeerds?
  #77  
Oud 02-01-10, 01:23
sNicker's schermafbeelding
sNicker sNicker is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 124
Standaard

Kijk, die vergelijkingstabellen op de 1e pagina van dit Topic zijn erg handig, alleen niet zo up to date meer Diezelfde tabellen maar dan met de huidige versies van de verschillende software zou erg fijn zijn.

Misschien een nieuwe vergelijkingsreview vanuit iPhoneclub zelf met de geupdate versies?

Ik ben nu een tijdje in het bezit van de nieuwe iPhone 3GS waardoor navigatie-software nu wél een optie voor me is... (m'n 2G had geen GPS) Maarja, welke is nu beter. Ik heb wel een (aantal) review(s) gelezen, maar die zijn niet allemaal meer actueel, dus niet te vergelijken.
Ik hoop binnenkort een (goede) keuze te kunnen maken.
  #78  
Oud 10-02-10, 15:08
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Even een algemene vraag over de navigatiepakketten (dit is de enige actuele algemene topic waar het kan). Kan je met 1 of alle pakketten ook de kaart aanzetten, zonder dat je een route moet inplannen, zodat je gewoon kan zien waar je rijdt?

Ik zit namelijk met het volgende, misschien wat vreemde, gedachte. Komende zomer ga ik met de trein op vakantie en ben benieuwd of je zodoende kan volgen waar de trein zich bevind (b.v. tijdens een langdradig saai stuk). Tevens vroeg ik me af of je via de GPS kan meten hoe hard de trein gaat (eventueel via een app zoals speed; het schijnt wel in de auto te werken). Ik weet dus niet of dit technisch kan. Misschien zijn er forummers die dit eens hebben getest.

Laatst gewijzigd door martwout; 10-02-10 om 16:30. Reden: lidwoord gecorrigeerd
  #79  
Oud 10-02-10, 15:09
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Even een algemene vraag over de navigatiepakketten (dit is de enige actuele algemene topic waar het kan). Kan je met 1 of alle pakketten ook de kaart aanzetten, zonder dat je een route moet inplannen, zodat je gewoon kan zien waar je rijdt?

Ik zit namelijk met de volgende, misschien wat vreemde, gedachte. Komende zomer ga ik met de trein op vakantie en ben benieuwd of je zodoende kan volgen waar de trein zich bevind (b.v. tijdens een langdradig saai stuk). Tevens vroeg ik me af of je via de GPS kan meten hoe hard de trein gaat (eventueel via een app zoals speed; het schijnt wel in de auto te werken). Ik weet dus niet of dit technisch kan. Misschien zijn er forummers die dit eens hebben getest.
Dat kan allemaal (met Navigon, de rest heb ik niet).
  #80  
Oud 10-02-10, 15:33
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

lijkt me met geen enkele navigator een probleem, dit is de basics... met google maps kom je ook een end (maar dan wel internet gebruik)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Navigon of Sygic? forum.bericht iPhone Navigatie 75 17-01-12 02:28
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.