//

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews.

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Het leek mij mss makkelijker om meteen alle gpsen in 1 topic te gooien?Ik hoop dan ook jullie mods mijn topic laten staan of op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-08-09, 17:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard TomTom, Navigon, Sygic,iGo & copilot reviews.

Het leek mij mss makkelijker om meteen alle gpsen in 1 topic te gooien?Ik hoop dan ook jullie mods mijn topic laten staan of op z'n minst hier mijn hele lange post niet zomaar teniet doen,ik heb er heel wat tijd ingestoken om het proberen zo duidelijk mogelijk te brengen,ben er zo al geen te goeie in.;p.
Ik wil op deze manier ook reageren op de review van iphoneclub.Dit is geen aanval of wat dan ook,laat staan betweterigheid maar toch enkele opmerkingen ivm wat er werd geschreven.Uiteraard gaat dit alleen maar slechts om mijn eigen kijk op de zaak.

We kunnen altijd wel van eender wat min en pluspunten opnoemen daar zijn we het denk ik wel met z'n allen eens, alleen zijn er soms zaken bij die echte futuliteiten zijn en ik ga er eentje noemen bv dat bij sygic dat toestenbord het kleinst van allemaal is, ja , dat is correct maar ik stel mij de vraag dan; zijn er hier echt dan mensen bij die naar zo'n futuliteit kijken en dit al meteen een reden zou zijn om dus sygic niet aan te schaffen?

Ik wil maar zeggen;met de iphone had ik in het begin ook problemen om een berichtje te typen,ik heb nu niet de aller maagerste vingers en ik was telkens meer mis dan wat anders,zeer vervelend dus maar zoals bij alles; blijven oefenen en nu is het een fluitje van een cent en wetende het iphone toestenbord dus ook niet bepaald groot is.

Nog een ander futuliteit en muggezifterij vind ik; weinig keuze uit navigatiestemmen.
Das nu wel het laatste waar ik wakker van lig, als er een vrouwenstem (nl/be) inzit is dat meer dan goed genoeg,waarom meer stemmen nodig zijn is mij een raadsel?Mss voor kinderen of jongere mensen,dat kan ik nog ergens begrijpen.

Routeplanning;gebruik ik nooit en is ook alweer niet nodig vind ik,is overbodige luxe maar ik begrijp wel heel wat mensen dat echt makkelijk en leuk/handig vinden.

Navigon snelle routeberekening?Ja en nee,de ene moment wel de andere dan weer niet.Vandaag alle 3 gpsen getest om op te starten en navigon was de traagste van de 3.
Dan navigon laten draaien, express verkeerd gereden en deze keer wel tot meermaals toe even snelle fix/herberekening als de sygic en TT maar zoals ik al heb gezegd; in zijn geheel bekeken ga je met navigon sneller tegen komen deze zich verslikt en als je dit tegen komt met navigon dan duurd de fix/herberekening weldegelijk langer dan bij de andere genoemde en ik vrees vooral in de stad navigon het minst van de 3 zal scoren.

De opstarttijd bij de iphone 3gs;1)tomtom
2)navigon
3)sygic

Wel zeggen dat het verschil in seconden wat opstarttijd betreft er max 2 sec ofzo verschil inzit dusja,echt wel verwaarloosbaar alweer.
Dit zal dan ook hetzelfde zijn wat betreft routeberekening,dit gaat bij allen heel snel.
IGO hebk voorlopig nog niet.

Dat van bij sygic je eerst altijd bv belgie moet tikken vind ik alweer een futuliteit maar ik begrijp wel sommige mensen er zich aan storen, geen probleem voor mij, dit duurd welgeteld slechts 1 seconde om dit te doen.

Het navigeren naar contacten uit je adresboek ontbreekt bij Sygic; ik moet heel eerlijk zeggen dat ondanks ik van verschillende mensen hun adres heb instaan ik dit nooit of zelden gebruik, ik vergeet het altijd of ik hou mij er liever mee bezig om het in te typen .

Informatie op de kaart tijdens het rijden geen winnaar?Ben ik het helemaal niet mee eens; navigon scoort voor mij slecht bij deze,er staat nauwelijks wat op af te lezen,pf.
Sygic is het beste samen met tomtom,tomtom is het duidelijkste van allemaal vind ik en bij sygic zie je bv de satteliet ontvangst.

En met alle respect maar dit is al helemaal overbodig; Muziek luisteren.
Komaan,je hebt een radio in je wagen steken,ik heb vorige week een nieuwe radio speler gekocht,tuner,cd en usb,vooral dat usb is echt zeer leuk en handig.Ik zet de muziek sowieso altijd redelijk stil als ik gps gebruik,das het beste en verstandigste.Alleen op een stuk waar je lang rechtdoor moet blijven rijden zet ik het luider.
En laat staan ik het leuk zou vinden telkens de muziek onderbreekt als je ergens moet afslaan ofzo of zelf op de mute knop moet gaan duwen,dzjeezes,echt geen zin in om mij bezig te houden met al dat gepruts en trouwens ook gevaarlijk als je zo op de baan rijd.

Snelheidswaarschuwingen; gebruik ik ook nooit,vind dat echt irritant want ik rij dikwijls te snel en ik zie zelf wel op mijn meterke hoeveel ik rij of op de gps ook,das meer dan voldoende voor mij.
Ook nog eens rekening houdend op redelijk wat plaatsen de snelheden niet kloppen.

Allesins wel een heel goed en mooie review waar heel wat tijd en denkwerk is ingestoken waarvoor dank.Ik vind het een objectieve review maar zoals hier uitgelegd vind ik persoonlijk er een aantal zaken bij die gewoon een futuliteit zijn of echt niet eens nodig zijn.

Dat tomtom en sygic beter scoren in z'n geheel bekeken dan navigon ben ik volledig mee eens.I go ga ik mss ook nog aanschaffen,voorlopig kan ik daar niks over zeggen.
Sygic en TT liggen zoals in julie review heel dicht bij elkaar en terecht.Sygic is het meest onderschatte gps van allemaal vind ik.
Mensen gaan vooral af op de bekende merknamen zoals navigon en tomtom en nog andere zoals garmin en mio maar zo zie je maar er altijd een verrasing kan inzitten en dat is zonder twijfel sygic voor mij.

Wat ik mis in de review en wat ik trouwens zelf nog niet echt getest heb is hoe deze allen reageren in de stad,niet onbelangrijk toch?
Of heb ik mij ergens overgelezen ofzo,zoja,zeg het mij aub?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 20-08-09 om 20:21.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-09, 17:30
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Mooi opsom lijstje dacht ik zo....








Bron
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 20-08-09, 19:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

iGO My way 2009 for iPhone - Features

De update zou wel eens heel wat kunnen veranderen aan IGO my way.

Maar ik heb gezien copilot er heel goed uitziet.
Ik merk deze niet meer in de app store te koop is,grmbblll.

Vandaag en gister een test gedaan met tomtom en sygic en 2 opmerkelijke verschillen.

Terwijl tomtom zegt ik rechts af moest en ik ook de pijl volgde bleek het de volgende baan in te zijn die ik gewoon dan moest mee volgen.TT herberekende net op de moment je van plan bent om rechts mee te draaien/af te slaan terwijl deze dan pas aangeeft het de volgende dus is ong 200tal meters verder.
Hier scoorde sygic een stukje beter;op de meters afgaande maar vooral de pijl te volgen gaf sygic meteen het correcte aan zonder opeens te moeten herberekenen.

Dan vandaag kom ik zoals steeds van mijn werk en wat ik dus opmerkelijk vond is dat sygic mij gewoon rechtdoor blijf sturen naar de autosnelweg op en TT mij een hele eind ervoor rechts wilde doen afslaan naar gewone banen en banen nadien waar je maar 50 mag rijden.Ik veegde er terug m'n gat aan door gewoon rechtdoor te rijden en ik won 1 km/1minuut mee uit.

Dus sygic scoort alweer het beste.

Gisteren dan toch een klein minpuntje op een bepaald tegen gekomen met sygic;ik moest afslaan naar rechts (op autosnelweg) en oke,geen probleem,sygic zegt dan rechts af maar wat ik dan moest doen???
Pas toen ik al ong tussen de 2 banen in kwam te staan zegde sygic dan pas ik rechts moest aanhouden/meevolgen wat behoorlijk laat was maar anderzijds op de pijl afgaande het wel klopte.
Dus bij dit was het een beetje met gemengde gevoelens maar als die pijl altijd zou kloppen dan zit je sowieso er goed mee.

3 nieuwe wendingen dus waar sygic het beste uitkwam.

Nu nog navigon nog eens op dezelfde manier testen,ik meende die zelfs nog beter deed op de 2 van de 3 plaatsen,op die ene plaats ben ik vergeten te testen/kijken.

Ook nogmaals vandaag alle 3 gewoon eens laten opstarten en eens zien welke het traagste het gps signaal word en dat was zoals steeds navigon,uiteraard zat er geen wereld van verschil op,is maar een futuliteit voor mij zolang het maar geen 3-5min of langer duurd is het oke voor mij.

De flitspalen aanduiding blijft sygic het beste scoren gevolgd door tomtom en navigon duid het ook wel aan maar het is allemaal minder zichtbaar en noem maar op bij navigon.

Wat ook nog een pluspunt was met sygic vanmorgen was de gele lijn die je zag in den donker als je aa het rijden bent,doordat al het andere redelijk donker was op het scherm zag je de gele lijn enorm goed om dan je weg te volgen,heel goed dus alweer.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:02. Reden: Opschonen.
  #4  
Oud 21-08-09, 19:31
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Net een tourtje gemaakt met zowel Navigon als TomTom.

TomTom vind ik maar een onafgewerkt product. De positie op de kaart loopt achter op je werkelijke positie, heel vervelend. Toch één van de belangrijkste zaken lijkt me.
Als je stilstaat zit TomTom vaak in het rond te springen. Flitspaalwaarschuwing vind ik bij TomTom wel ok qua opzet, lijkt me in tegenstelling tot de positie op de kaart wel vrij nauwkeurig. Voorts heeft de TomTom software (kaart/nav gedeelte) nog altijd dezelfde look and feel als 5 jaar geleden, dit kan je ofwel een voor of nadeel vinden.

Navigon daarentegen lijkt me een veel volwassener product. Mooie kaartweergave, vloeiender dan bij TomTom, correcte positie op kaart. Lane assist, het snelheidsbordje op de kaart, heel mooi uitgevoerd. Bovendien waren de snelheidsbordjes zeer correct in de regio waar ik het getest heb.
Minder info bij Navigon, welke info dan wel?
Dat je de navigatiestem in de taal van je iphone OS hebt is iets minder, zal wel een fix voor uitkomen vermoed ik. Flitspalen waarschuwing vind ik iets minder dan bij TomTom, beware zegt die madam altijd, zou liever één of ander camera/beep/flitssignaal hebben.

Al bij al veel meer positief over Navigon als over TomTom.

Laatst gewijzigd door Jamez; 21-08-09 om 20:02.
  #5  
Oud 21-08-09, 20:48
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Bekijk bericht
Net een tourtje gemaakt met zowel Navigon als TomTom.

TomTom vind ik maar een onafgewerkt product. De positie op de kaart loopt achter op je werkelijke positie, heel vervelend. Toch één van de belangrijkste zaken lijkt me.
Als je stilstaat zit TomTom vaak in het rond te springen. Flitspaalwaarschuwing vind ik bij TomTom wel ok qua opzet, lijkt me in tegenstelling tot de positie op de kaart wel vrij nauwkeurig. Voorts heeft de TomTom software (kaart/nav gedeelte) nog altijd dezelfde look and feel als 5 jaar geleden, dit kan je ofwel een voor of nadeel vinden.

Navigon daarentegen lijkt me een veel volwassener product. Mooie kaartweergave, vloeiender dan bij TomTom, correcte positie op kaart. Lane assist, het snelheidsbordje op de kaart, heel mooi uitgevoerd. Bovendien waren de snelheidsbordjes zeer correct in de regio waar ik het getest heb.
Minder info bij Navigon, welke info dan wel?
Dat je de navigatiestem in de taal van je iphone OS hebt is iets minder, zal wel een fix voor uitkomen vermoed ik. Flitspalen waarschuwing vind ik iets minder dan bij TomTom, beware zegt die madam altijd, zou liever één of ander camera/beep/flitssignaal hebben.

Al bij al veel meer positief over Navigon als over TomTom.
Wat flitspalen betreft;
ieder zijn meug natuurlijk, beiden kunnen op dat vlak niet tegen sygic op qua duidelijkheid,sygic heerst op dat vlak voor mij al had ik een paal tegen gekomen die er nog niet inzat maar ik moet toegeven;ik kom toch meestal op dezelfde banen en ik weet alle palen vanbuiten staan.
De info op de tomtom vind ik mooier en beter en vooral duidelijker dan bij navigon.

De afstand van tot de flitspalen zijn niet correct maarja,het scheelt hem bv 50tal meters ongeveer,who cares,ik word al ruim op voorhand gewaarschuwd,das nog steeds het belangrijkste dan.

Beware zegt die madam?Ga ik nog eens nagaan want dat heb ik dan toch nog niet gehoord .
Bij navigon zegt deze;pas op,gevaarlijk punt.Dat ze meteen zeggen;u nadert een flitspaal,toch veel duidelijker dan vind ik .

TT is voorlopig idd een onafgewerkt product en zal volgens mij in een update hoop ik althans de zaken krijgen die in TT missen,die je in de grote gpsen wel hebt zoals oa lane assistant enz....

Volgende week schaf ik mij normaal gezien dan ook copilot live aan,dat ziet er op het eerste zich echt wel top uit.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 21-08-09 om 21:03.
  #6  
Oud 21-08-09, 22:43
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Beware, dat zegt die madam van Navigon hé bij het naderen van flitspaal

Meest hinderlijke aan TomTom vind ik dat de positie op de kaart niet correct is, deze loopt steeds een behoorlijk stuk achter op de realiteit.
Ik heb ook de indruk dat TomTom ook vaker in de fout gaat, verkeerde positie op kaart, paralelweg, ...

Ook heel slordig dat TomTom hun houder nog niet beschikbaar is, zou je toch verwachten dat ze beide op hetzelfde moment lanceren, met de soft er gratis bij of aan helft van de prijs of dergelijke. Volgens mij heeft TomTom maar gauw een soort beta soft uitgegeven om te grote massa tevreden te stellen, en om niet al te veel extra marktaandeel te verliezen in tussentijd

Zo ga je zien dat volgende maand ofzo de houder uitkomt, waar alsnog ook de software bijzit, dus betaal je 2 keer voor de software ...
  #7  
Oud 22-08-09, 01:50
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Leuke review van TomTom en Navigon van de heren van Bright.

Uitpakparty: TomTom vs Navigon | B R I G H T
  #8  
Oud 22-08-09, 14:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zojuist TomTom en navigon getest op de fiets. Beide kunnn geen fietsroute berekenen, ik werd op eens stuk weg gestuurd waar je met de fiets niet mag komen. Het fietspad wat onder die bewuste weg door ging, werd niet gebruikt, ook niet toen ik daar eenmaal fietste. TomTom leek achter te blijven op de kaart, maar dat gebeurde bij navigon ook daarentegen gaf Navigon wel eerder en tijdig aan waar ik à moest slaan. Het is maar afwachten op gps versterking, want het is eigenlijk niet te doen zo, en fan zit ik nog maar op de fiets!
  #9  
Oud 22-08-09, 14:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ben gister nog wat tegen gekomen zowel met sygic als met tomtom.

Ik ga naar de cinema en tikte dat adres in.Oke,geen probleem,goed vertrokken maar dan begint het;opeens zegt sygic mij ik links af moest slaan naar de autosnelweg op terwijl dat onbegrijpelijk was + ik er mijn gat aan veegde en mijn eigen zin deed en wat bleek,had ik geluisterd dan mocht ik 2km extra langer rijden.
Maar das nog niet alles;paar kilimoters verder begon deze volledig tilt te slaan en wilde deze mij opeens rechts laten afslaan wat nog meer niet te verstaan was want ik zat slechts 2tal km meer van de decascoop en gewoon rechtdoor rijden en links afslaan en ik ben er.
Was dus niet goed gisteren de test.

Nadien met tomtom terug naar huis gekeerd en moest een ander baan nemen;ook daar begon TT op een bepaald moment ferm door te slaan,tis niet dit zo lang duurd ofzo maar wel lang genoeg om verkeerd te rijden of een omweg te gaan maken.

Dit was ook meer naar het stad op(gent) ik dit voor ben gekomen.
Het is duidelijk dat grotere banen of vooral autosnelwegen geen probleem vormt maar vanaf je de gewone of kleinere wegen tegen komt is het regelmatig omzeep.

Met navigon komt vandaag normaal gezien terug een beetje van een zelfde test.Ik ben benieuwd.

Ik las hier net in de TT topic iemand zegde TT alles correct doet en noem maar op;niks is minder waar,ik heb navigon,TT en sygic en alledrie vertonen ze soms op bepaalde plaatsen redelijk wat problemen.


Even een update;23:59;ook navigon wilde mij via autosnelweg nog eens extra opsturen dus toch geen fout in het gps zelf en alsook op dat punt geen fout in sygic ook al blijf ik erbij als je je baan ergens kent je zelf je zin doet.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 23-08-09 om 00:59.
  #10  
Oud 24-08-09, 00:37
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Lees hier mijn persoonlijke 'review' over TomTom voor de iPhone: TomTom op de iPhone JOBLAMIE.COM
  #11  
Oud 24-08-09, 16:38
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

wat mij van de week opviel ik wilde eens kijken hoelang je erover doet op de fiets naar Spanje (ik zal het nooit doen maar sommigen vinden dat wel leuk)
met Navigon zegt die gewoon dat de route te lang is en niet kan met dat routeprofiel tomtom rekent het gewoon uit.
  #12  
Oud 25-08-09, 14:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

overlaatst nog had ik een verschil opgemerkt tussen tt en sygic waar sygic het beste op scoorde maar ik ha dnog niet getest met navigon;Terwijl tomtom zegt ik rechts af moest en ik ook de pijl volgde bleek het de volgende baan in te zijn die ik gewoon dan moest mee volgen.TT herberekende net op de moment je van plan bent om rechts mee te draaien/af te slaan terwijl deze dan pas aangeeft het de volgende baan is ong 200tal meters verder.Niet goed dus.
Hier scoorde sygic een stukje beter;op de meters afgaande maar vooral de pijl te volgen gaf sygic meteen het correcte aan zonder opeens te moeten herberekenen.

Gister dus hetzelfde met navigon uitgetest,deze wilde mij als enige eerst een eind ervoor al rechts doen afslaan maar heb ik genegeerd en toen stuurde mij ook deze dan toch naar dezelfde plaats als de andere 2gpsen en daar scoorde navigon nog het beste van allemaal,perfect zelfs en het meest duidelijke,tis één van de weinige keren navigon als beste eruit komt deze keer.Kort gevolgd door sygic.

Het is gewoonweg bijna onmogelijk om te gaan zeggen welke gps de beste is,ze hebben allen hun goede en minder goede punten.

Ondertussen gisteren igo my way aangeschaft ook.

Moet zeggen het beter is dan ik had verwacht.
Op diezelfde plaats waar ik het hierboven al heb overgehad scoort zelfs igo nog een tikkeltje duidelijker dan al de andere.
Wat ik wel raar vind;je kan flitspalen al aanstellen maar er zitten er geen in .
Beetje jammer er zeer weinig instelmogelijkheden zijn.Wel leuk je onverharde wegen kan vermijden,in hoeverre dit allemaal werkt weet ik nog niet.
Als je aan het rijden bent is het ook een beetje jammer je niet ziet wanneer je op je bestemming zal zijn tenzij je dit toch ergens zou kunnen instellen?
Ook dat opeens herberekenen heeft ook deze dit voor net zoals de andere maar door z'n zeer snelle herberekenen ook vormt dat geen enkel probleem.
Op de autosnelweg ga ik vandaag effe testen.GPS uitval ook nog niet mee voorgehad.
Qua duidelijkheid en spraak van hoe je moet rijden vind ik igo mss zelfs nog een stukje beter dan al die andere.

Ik vind dat igo mits een goede update en een paar extra functies en noem maar op zonder twijfel evengoed of mss zelfs nog beter is dan alle anderen.

Iemand een idee hoe het nu zit mee copilot want zit er op te wachten .

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:03. Reden: Opschonen.
  #13  
Oud 28-08-09, 10:41
Zephyer Zephyer is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

Poi en Custom poi's kunnen worden toegevoegd (1 enkel bij jailbreak).
Het leuke is.. kan men custom poin uploaden (zoals bijv. Macdonalds oid)?
(dus niet handmatig invoeren..)
  #14  
Oud 29-08-09, 17:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Heb nu copilot aangeschaft en heb een vraagje;er staat;

clearturn.

Toon clearturn bij uitstappunten
Dat kan je aan of uitvinken.

Wanneer het afsluiten is binnen
O,5km en je kan andere afstanden instellen ook.

Huid wanneer de draai binnen is
O,1 km en kan je ook nog anders instellen.

Maar wat betekent dit nu in feite want daar geraak ik niet aan uit .

Subiet een eerste test gaan doen se.

Net zeer kleine test gedaan;grafisch niet zo mooi maar i don't care want al de rest is ook duidelijk af te lezen op je scherm zoals de straatnaam en ook de icoonetjes van de nuttige plaatsen is goed te zien.
Ook je nutige plaatsen die je kan instellen en degene die je dan hebt aangeduid kan je ook het aantal meters instellen + je gps je telkens zegt als je bv binnen de straal van 500meters bent,nuttig punt of u nadert nuttig punt,zou nog eens moeten horen wat deze nu juist zegt maar tis allesins één van deze.
Ook snelle herberekening,voorlopig ook geen gps uitval gehad en ook na de korte test geen fouten of plotse herberekening gekregen(maar dat kan in volgende tests mss nog komen).

Straks een test doen op de autosnelweg want ik wil eens zien hoe het zit met de flitspalen geluid en aanduiding en anderzijds de lane assistant en reality view,heel benieuwd al naar.

Ook als je op je bestemming bent aangekomen vraagt deze meteen of je naar je beginpunt wil terug keren nadien wat heel makkelijk en leuk is als je dit van plan bent.

Bij modus/routebepaling kan je automobil nemen,motor,wandelen,RV,fiets.

Tolwegen;altijd vermijden,vermijden indien mogelijk of gebruiken.

Je kan ook in hoeverre dit zal werken ook drukke zones vermijden of toestaan of waarschuw toen rijd.

Ook in de buurt op zoek gaan naar tankstation ofzo is bijzonder makkelijk en heel goed dus.

Je kan ook het weer bekijken.Je kan zelf ook instellen wat je op je scherm wil zien,jammer genoeg kan je zeer beperkt maar instellen.

Je ziet ook de batterijstatus en de satelliet al is dat wel kleintjes maar zijn zaken die voor mij niet moeten zelfs.

Reis plannen of bewerken kan je ook doen.

Test naar F1 gedaan vandaag met igo my way;zeer duidelijk wat betreft de banen en ook de reality view,heel goed dus,enige minpuntje was dat ding regelmatig eens herberekent,doorslaat maar door z'n snelle herberekenen het gelukkig geen kwaad kan.
Voor de rest niks op aan te merken,ik gebruik deze het liefste,de kaarten zijn op de plaatsen waar ik ben geweest echt wel mooi uitgewerkt.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:03. Reden: Opschonen - gebruik voortaan de Edit-knop.
  #15  
Oud 03-09-09, 18:30
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

ja al een tijdje alle 4 getest op copilot na en ben ook tot de conclusie gekomen dat igo het beste is.
  #16  
Oud 03-09-09, 19:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Bekijk bericht
ja al een tijdje alle 4 getest op copilot na en ben ook tot de conclusie gekomen dat igo het beste is.
Ik heb wel voor toen ik naar de F1 afgelopen zondag ging gaan kijken opeens deze meermaals herberekende maar kon geen kwaad want ik wist ik op de goeie baan zat en gewoon moest volgen en herberekent ook snel.Ik heb dit trouwens met alle gpsen voor deze soms opeens zomaar zonder enige reden beginnen te herberekenen maar mss ligt het wel aan mijn gps chip van mijn iphone?

Ook al heeft igo voorlopig nog geen flitspalen en niet al teveel opties;dit is gewoonweg niet echt nodig omdat alles zo duidelijk word uitgelegd en aangetoond word,ook bij mij op de plaatsen waar TT,sygic en copilot vervelend doen doet navigon het meestal beter en igo het beste .

Er is niet ver van mijn deur zo'n baan en je moet eerst rechts af slaan,dan paar meter rechtdoor rijden en kort nadien al terug links meedraaien en dan terug rechts,dus allemaal heel kort op elkaar en igo toont dit op de kaartweergave en spraak ook het beste aan gevolgd door navigon en sygic enz....

Int stad nog allemaal niet echt uitgetest al deden daar sygic en TT beetje vervelend.De andere 3 moetk nog wat meer testen eerst wat het stad betreft.

Ik heb vandaag een andere nieuwe test gedaan;ik heb een nieuwe wagen gekocht en daar zit zo'n aansluiting aan om de iphone op aan te sluiten en dan speelt mijn muziek en gps via de radioboxen wat sowieso veel beter is natuurlijk.

Mijn test kwam als volgt uit van beste naar minder beste;
1)Navigon;Scoort het beste van allemaal,de muziek gaat meteen een pak stiller en de spraak van de gps is heel goed en duidelijk te horen,ondertussen blijft je muziek heel zachtjes spelen en vanaf de gps gedaan heeft mee spreken dan gaat de muziek lekker verder met spelen.Navigon scoorde het beste voor mij.

2)Sygic;Heel goed ook,de reden waarom ik deze niet boven navigon heb gezet is de muziek niet verstild als je een instrucitie krijgt maar het voordeel is wel de gps zich boven de muziek stelt en daardoor heel duidelijk en verstaanbaar is dus heel goed ook.

3)Igo my way;gaat een beetje luider dan de muziek en ook goed verstaanbaar dus geen probleem mee.

4)Tomtom;tja,stelt alweer teleur vind ik;de muziek stopt steeds keer op keer volledig als er een instructie komt wat heel vervelend is vind ik.Uiteraard doordat het volledig stil is hoor je voor de volle 200% de instructies maar dit hoeft dus voor mij al helemaal niet.

5)Copilot scoort het minste,niet slecht natuurlijk maar wel minder goed dan de andere omdat die stem doffer is en daardoor wat moeilijker en/of vervelender is om te verstaan maar begrijp mij niet verkeerd,ook bij deze lukt het wel maar tis een beetje minder aangenaam.

Conclusie;navigon en sygic steken er in deze test bovenuit kort gevolgd door IGO en dan toch een gat tussen TT en copilot die op de voorlaatste en laatste plaats komen.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:04. Reden: Opschonen.
  #17  
Oud 05-09-09, 12:11
StreetBiker StreetBiker is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Rummen, Belgium
Berichten: 9
Standaard Nav N iGO iphone

Ik heb TomTom, Sygic, Navigon en iGo geprobeerd. Mijn voorkeur gaat naar iGO; Helaas heeft deze bij elke aanduiding een vervelend biepje. Is dit ergens uit te zetten? Door dit biepje gebruik ik iGO niet meer en ben overgegaan naar Navigon.
Dus: iemand een idee hoe ik dat kan uitzetten (bedoel niet het geluid bij het typen, wel deze voor de gesproken instructies)
Bedankt
  #18  
Oud 05-09-09, 16:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StreetBiker Bekijk bericht
Ik heb TomTom, Sygic, Navigon en iGo geprobeerd. Mijn voorkeur gaat naar iGO; Helaas heeft deze bij elke aanduiding een vervelend biepje. Is dit ergens uit te zetten? Door dit biepje gebruik ik iGO niet meer en ben overgegaan naar Navigon.
Dus: iemand een idee hoe ik dat kan uitzetten (bedoel niet het geluid bij het typen, wel deze voor de gesproken instructies)
Bedankt
Ik ben dat ondertussen al gewoon geworden al + dat zo slecht nog niet is,dat houd je alert vind ik .
Maar ik heb het ook nog niet kunnen uitzetten.
Mss in een volgende update?
Als dit niet het geval is dan ga ik eens een mailke naar hen sturen of ze dat niet kunnen insteken je aan of uit kan zetten.

Het valt mij op er meer en meer mensen het voor IGO my way hebben en niet ten onrechte;scoorde hier het slechtse in de test maar is wel het beste om mee te navigeren kort gevolgd door sygic en navigon.
  #19  
Oud 05-09-09, 23:51
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Best had je ook een ingebouwde GPS genomen in je nieuwe auto
  #20  
Oud 06-09-09, 14:35
StreetBiker StreetBiker is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Rummen, Belgium
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Bekijk bericht
Best had je ook een ingebouwde GPS genomen in je nieuwe auto

Een ingebouwde GPS is niet zo handig als je regelmatig in het buitenland bent. Je auto meenemen op het vliegtuig is niet zo gemakkelijk. Deze geraakt niet in mijn handbagage en mijn iPhone wel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Navigon of Sygic? forum.bericht iPhone Navigatie 75 17-01-12 02:28
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.