//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jvs Ik heb mijn TT carkit uit elkaar gehaald en alleen de houder op een brodit swivel gezet. De draad van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 28-02-10, 12:50
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
Ik heb mijn TT carkit uit elkaar gehaald en alleen de houder op een brodit swivel gezet. De draad van het speakertje zit met een klein stekkerje op de print aan de achterzijde vast. Ik heb de stekker er afgeknipt en deze op andere speaker gezet, de geluidskwaliteit is hierdoor sterk verbeterd. Je kan de line-out ook m.b.v. een 3,5 mm jack op de aux van je radio aansluiten...
Ok, zoals ik het begrijp het je dus een andere speaker gemonteerd via het stekkertje aan de printplaat van de TThouder, nietwaar? Wat ik nu zou willen is dit draad niet verbinden met een andere speaker maar verbinden/solderen aan de TTline-out, zodat het geluid van telefoongesprekken ook over deze uitgang naar buiten word gestuurd (zoals muziek en aanwijzigen). Denk je dat dit mogelijk is?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 28-02-10, 12:59
jvs jvs is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Ok, zoals ik het begrijp het je dus een andere speaker gemonteerd via het stekkertje aan de printplaat van de TThouder, nietwaar? Wat ik nu zou willen is dit draad niet verbinden met een andere speaker maar verbinden/solderen aan de TTline-out, zodat het geluid van telefoongesprekken ook over deze uitgang naar buiten word gestuurd (zoals muziek en aanwijzigen). Denk je dat dit mogelijk is?
Ik denk dat dat niet mogelijk is omdat de line out op de print is gesoldeerd. Daarnaast heb je dan geen keuze om of via de radio of via de carkit het geluid te laten lopen, dan kun je bijvoorbeeld geen radio met navigatie aanwijzingen combineren omdat je de radio op aux hebt staan.
  #203  
Oud 28-02-10, 13:38
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

De TTspeaker gebruik ik sowieso niet, ja alleen voor de tel gesprekken en die wil ik over de line-out hebben. Inmiddels heb ik de houder uit elkaar geschroefd. De twee speaker draadjes zijn makkelijk door te knippen maar zoals je zegt vast solderen op de line-out is een ander verhaal. Ben bang dat je sluiting of iets maakt, laat maar zitten dus...

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
  #204  
Oud 01-03-10, 18:50
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
Ik denk dat dat niet mogelijk is omdat de line out op de print is gesoldeerd. Daarnaast heb je dan geen keuze om of via de radio of via de carkit het geluid te laten lopen, dan kun je bijvoorbeeld geen radio met navigatie aanwijzingen combineren omdat je de radio op aux hebt staan.
dat is dus echt waardeloos
ook al alles geprobeerd
of alleen geluid via tomtom plus geluid van je ipod
of alleen radio en geen geluid tomtom
zou toch samen moeten kunnen??
en dan bedoel ik
radio aan
tomtom aan
en als tomtom zegt rechtsaf dat de radio zachter gaat
en daarna weer harder
zonde

groetjes mrfred
  #205  
Oud 16-03-10, 12:50
jeroenski jeroenski is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 27
Standaard TomTom Carkit voor de iphone

Goedemiddag,

Ik heb de tomtom carkit voor de iPhone besteld. Nu wil ik hem graag op mijn auto radio aansluiten zodat ik mijn muziek van mijn iPhone via de boxen kan beluisteren. Ik heb hier geen blue-tooth op zitten dus moet het volgens mij met een aux kabel.

Maar welke kabel heb ik dan nodig? En is het dan zeker dat hij werkt?

Iemand ervaring hier mee? Ik heb een radio van een seat leon. Radio Aura.

Alvast bedankt voor de tips.
  #206  
Oud 17-03-10, 16:14
jeroenski jeroenski is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 27
Standaard

hmmm.. Iemand???
  #207  
Oud 17-03-10, 18:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

gewoon een kabeltje met 2 'koptelefoon' stekkertjes aan weerszijden: 3,5mm jack. Plug de ene kant in je TomTom Carkit of koptelefoon aansluiting van je iPhone, andere helft in je AUX van je autoradio (Front / Aux IN)
  #208  
Oud 17-03-10, 19:35
oberon11 oberon11 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: regio amsterdam haarlemmermeer
Berichten: 9
Standaard

Ik heb zelf de tomtom carkit aangesloten op de Tulp ingangen van m'n Sony Radio ,in plaats van de Wisselaar.
Helaas is de boel niet ontstoord waardoor ik nare bijgeluiden heb...
Dus tja wellicht een goede reden om maar eens te kijken voor andere audio in de auto..
Vraag me af of "een af-fabriek" radio eigenlijk wel enige uitbreidings mogelijkheden kent.
Bij de af-fabriek radio's de VDO leverde was dit heel beperkt.
  #209  
Oud 18-03-10, 13:56
jeroenski jeroenski is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
gewoon een kabeltje met 2 'koptelefoon' stekkertjes aan weerszijden: 3,5mm jack. Plug de ene kant in je TomTom Carkit of koptelefoon aansluiting van je iPhone, andere helft in je AUX van je autoradio (Front / Aux IN)
Die zit er inderdaad niet in. Anders was het makkelijk geweest.

Ik denk dat ik maar even naar de Seat dealer ga kijken of ze daar meer kunnen vertellen. Lijkt me toch dat er wel iets voor te verzinnen is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
  #210  
Oud 20-03-10, 19:09
simonbv simonbv is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon
  #211  
Oud 20-03-10, 23:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr_dree Bekijk bericht
- ja, geluid van iPod gaat via TTcarkit naar de boxe van je wage
- nee, bellen gaat via de TT luidspreker of je iPhone luidspreker
- je ringtone van binnenkomend gesprek gaat wel via de autoboxen
- als je je aux-kabel in je koptelefoon uitgang van je iPhone plugt hoor je de beller wel over je boxen, alleen hoort hij jou niet (geen mic. actief)
Dat laatste, weet je dat heeel zeker? Ik heb een passieve houder en gebruik een 3,5" kabeltje van de koptelefoon uitgang van de iPhone zelf naar de AUX- Front ingang van de autoradio. Ik werd tijdens het navigeren gebeld en nam op: ik hoorde heel duidelijk degene die mij belde over de luidsprekers van de auto (logisch) maar ik kon ook terug praten, want degen die mij belde hoorde (en verstond) mij ook. De microfoon van de iPhone zelf doet het blijkbaar wel als je een 3,5" kabeltje in de koptelefoon uitgang hebt zitten.
Vreemd dat dezelfde constructie niet zou werken op de TomTom Carkit?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 20-03-10 om 23:20.
  #212  
Oud 21-03-10, 11:22
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simonbv Bekijk bericht
Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon
ik heb een leuke radio voor jou met een aux aan de achterkant
het betreft een sony xplod 4x50 watt radio cdx-s2050
mss heb je daar wat aan?
  #213  
Oud 22-03-10, 12:14
Acorn Acorn is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard aux-ingang op autoradio

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simonbv Bekijk bericht
Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon
Ik heb een ingebouwde VW Radio CD systeem. Ik had al een ice>link (Dension) om een ipod op mijn VW autoradio aan te sluiten. Dit systeempje bevat ook een aux-ingang en kan netjes worden weggewerkt aan de achterkant van de autoradio. Kabels (voeding en geluid) door garage netjes achter dashboard weggewerkt.
  #214  
Oud 22-03-10, 13:56
simonbv simonbv is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

@mr fred. Bedankt voor je aanbieding. Een leuke radio maar wil toch graag een wat nieuwere radio met bluetooth ondersteuning.

@ Acorn. Wat ik zo begrijp uit de website kan je dit kastje van Dension aansluiten op de antenne kabel van je autoradio en aan de andere kant heb je een aux ingang. Op deze manier kan ik dus elke auto radio gebruiken. Interessant. Ik zal eens kijken waar je zoiets kan halen

Bedankt voor de reacties alvast
  #215  
Oud 24-03-10, 10:07
alsatian alsatian is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

Is er nog iemand die een kortingsvoucher heeft?
  #216  
Oud 26-03-10, 14:58
partyfart partyfart is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: NL
Berichten: 87
Stuur een bericht via Instant Messenger naar partyfart
Standaard TomTom carkit geluid weggevallen

Ik heb mijn tomtom carkit al enkele maanden in gebruik. Gebruik de aux uitgang voor geluid in de auto. Nu is sinds enkele dagen mijn geluid links weggevallen. Dit ligt aan de aux uitgang, gecheckt met oordopjes. Wat nu? Claimen onder garantie? Iemand ervaring?
  #217  
Oud 27-03-10, 18:37
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

Ik heb ook net de tomtom carkit. Opzich werkt het en ben ik ook tevreden.
Ik wil nog wel proberen om de aux te gebruiken. Maar helaas zit die niet voorop bij mij in de autoradio.

model no: 4UUB4
Firmware: 0.0.4.8
Hardware: 1.0.0

Wat ik me afvraag voor degene die firmware 0.0.4.5 hebben hoe die moeten upgraden naar 0.0.4.8. En dan is het natuurlijk ook gelijk de vraag is 0.0.48 de meest recente firmware van de tomtom carkit? Ik heb nog niets gevonden hoe je dat kunt controleren etc.
  #218  
Oud 30-03-10, 19:21
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

niemand die bekend is met het updaten van de firmware?
  #219  
Oud 30-03-10, 20:23
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

mail eens met tomtom
mss helpt dat
  #220  
Oud 10-04-10, 16:30
rosje77 rosje77 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ik een koptelefoon aansluit heb ik hetzelfde. Is dit normaal?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.