//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ter info: ik heb inmiddels een TomTom carkit aangeschaft en kan melden dat een IPhone met Bodyguardz (of Invisible Shield) prima in de carkit past!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 14-05-10, 07:50
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Ter info: ik heb inmiddels een TomTom carkit aangeschaft en kan melden dat een IPhone met Bodyguardz (of Invisible Shield) prima in de carkit past!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 16-05-10, 16:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iadnanovic Bekijk bericht
Ik heb het nu gejailbreaked, hoe zet ik cydia erop?
Hallo! Verkeerde topic? :+
  #243  
Oud 21-05-10, 11:05
Pixeldude Pixeldude is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1
Standaard

Ik ben aan het twijfelen om er een te kopen. Echter wil ik ook van mn muziek genieten tijdens het rijden en navigeren. Uiteraard heb ik dit het liefst over de speakers. is dit mogelijk via de TomTom output, of moet dit via de headphone jack op de iPhone zelf?
  #244  
Oud 21-05-10, 13:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixeldude Bekijk bericht
Ik ben aan het twijfelen om er een te kopen. Echter wil ik ook van mn muziek genieten tijdens het rijden en navigeren. Uiteraard heb ik dit het liefst over de speakers. is dit mogelijk via de TomTom output, of moet dit via de headphone jack op de iPhone zelf?
Het is mij ook niet geheel duidelijk, maar als ik dit topic goed begrepen heb, kan je gewoon muziek luisteren tijdens het navigeren en wordt dat ook uitgestuurd via de carkit (ofwel de ingebouwde speaker, ofwel de line-out van de carkit)
Het geluid schijnt echter enorm beroerd te zijn (de kwaliteit) waardoor sommigen toch de headphone-jack uitgang gebruiken van de iPhone zelf. Nadeel schijnt te zijn, dat als je belt, de ander jou niet kan horen omdat de mic van je iPhone het niet doet.
Overigens Navigeer ik middels een passieve carkit, en gebruik de koptelefoon uitgang van de iPhone om door te lussen (3,5mm stereo kabeltje) naar de AUX van de autoradio. Het geluid is prima/goed. Als ik bel of gebeld wordt, hoor ik de ander over de luidsprekers van de autoradio en kan de ander mij gewoon verstaan (de mic van de iPhone wordt kennelijk niet afgesloten in mijn geval en werkt gewoon)
  #245  
Oud 27-05-10, 01:02
bontuh bontuh is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

ik heb nu al een tydje deze carkit en was zeer tevreden. goede en snelle gps fix altyd. redelijk te verstaan enz. maar als ik nu mijn iphone erin zet kryg ik een melding dat dit accesoire niet bedoelt is om mee op te laden. daarna krijg ik een melding of ik me iphone in vliegtuigmode wil zetten. als ik dan nee selecteer mag ik geluk hebben als hij 5min. niets vraagt of een fout melding geeft. heb dit zelfde ergens geleze in een reactie maar er staat nergens een oplossing.
heeft iemand hier ervaring mee??BVD
  #246  
Oud 28-05-10, 17:11
rgfoto rgfoto is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Schoonhoven
Berichten: 3
Standaard TT carkit met Navigon

Sinds 2 dagen de TT carkit met de vaste aansluiting (geen zuignap) werkt perfect. Wat mij alleen irriteert is dat ik met de Navigon navigatiesoftware niet meer het geluid kan uitzetten. Heeft iemand hier een oplossing voor.
  #247  
Oud 04-06-10, 22:59
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Net de mijne gaan halen... In de winkel nog even gechecked of hij wel in de houder paste met zijn incipio feather case, paste zonder problemen.

Eerst was het wel even vloeken, het stomme ding wou niet verbinden via bluetooth... Blijkbaar zat mijn iphone niet stevig genoeg in de houder... Eens verbonden had hij direct een perfect gps ontvangst.

Geweldige verbetering van de ontvangt, zeer praktische houder... Best zijn geld waard.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #248  
Oud 05-06-10, 07:47
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bontuh Bekijk bericht
ik heb nu al een tydje deze carkit en was zeer tevreden. goede en snelle gps fix altyd. redelijk te verstaan enz. maar als ik nu mijn iphone erin zet kryg ik een melding dat dit accesoire niet bedoelt is om mee op te laden. daarna krijg ik een melding of ik me iphone in vliegtuigmode wil zetten. als ik dan nee selecteer mag ik geluk hebben als hij 5min. niets vraagt of een fout melding geeft. heb dit zelfde ergens geleze in een reactie maar er staat nergens een oplossing.
heeft iemand hier ervaring mee??BVD
Deze melding heeft meestal te maken met vuil in de dockconnector aan de onderkant van je iPhone. Goed schoonmaken, evt. (een beetje!!) contactspray gebruiken en het zou weer goed moeten werken.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #249  
Oud 12-06-10, 22:37
psychomac psychomac is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Hai ,

Ik ben nieuw op dit forum. Natuurlijk vanwege een probleem met de TTcarkit. Bij mij dus de TTcarkit voor de iPodTouch.
Als ik via de 3,5 mm jack in de radio de muziek en de stem afspeel is alles veel te hard en sterk vervormd. Navigatie is verder prima, daar heb ik geen problemen mee.. De koptelefoonuitgang is bij deze carkit niet te gebruiken, de carkit blokkeert de ingang net genoeg.
Als ik de Touch in een normale houder stop, kan ik gewoon de navigatie gebruiken, en via de koptelefoonuitgang alles perfect horen.

Iemand vergelijkbare ervaringen gehad en vooral wellicht een oplossing gevonden?

bij voorbaat dank

PM
  #250  
Oud 13-06-10, 16:38
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Dit heb ik onlangs meegemaakt.
Ik heb op mijn iphone TT West Europa.
Deze heb ik 2 uur intensief gebruikt.
Thuis gekomen kon ik mijn ogen niet geloven. Scherm + iconen waren groter geworden en pasten niet meer in het scherm.

iphone paar uur uitschakelen hielp niet, herstel doen en reservekopie opnieuw installeren hielp niet. Scherm en iconen bleven groter worden.

Uiteindelijk herstel gedaan zonder reservekopie en achteraf alles opnieuw geïnstalleerd.
Bleek dat TomTom niet kon geïnstalleerd worden omdat er een fout was. Nu staat TomTom er opnieuw op, dus alels ok.

Nog mensen die een dergelijk probleem hebben gehad en wat was jullie oplossing??
  #251  
Oud 17-06-10, 13:30
CLL-Martin CLL-Martin is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Bergen op Zoom - NL
Berichten: 16
Standaard

Ik wil deze carkit gaan gebruiken om hands free te bellen, muziek te luisteren, en op te laden. Ik zou dan de versie met de brodit houder willen gebruiken, dus die krijgt een vaste plaats op het dashboard. Ik zou dan beide snoeren altijd kunnen laten zitten en wegwerken.

Kortom, ik wil em dus niet grbuiken om te navigeren, maar wel voor al het andere.
Wie kan zijn/haar ervaringen met mij delen?
  #252  
Oud 18-06-10, 11:37
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLL-Martin Bekijk bericht
Ik wil deze carkit gaan gebruiken om hands free te bellen, muziek te luisteren, en op te laden. Ik zou dan de versie met de brodit houder willen gebruiken, dus die krijgt een vaste plaats op het dashboard. Ik zou dan beide snoeren altijd kunnen laten zitten en wegwerken.

Kortom, ik wil em dus niet grbuiken om te navigeren, maar wel voor al het andere.
Wie kan zijn/haar ervaringen met mij delen?
Ik gebruik mijn houder nu voornamelijk om muziek te luisteren tijdens het rijden eigenlijk. Zelfs zonder gebruik te maken van de gsp functie blijft een schittereden houder. Het geluid wordt deftig versterkt en de houder heeft genoeg verstel/draaimogelijkheden dat je hem altijd wel op een geschikte plaats kunt aanbrengen.

Voor mij is de truk vooral het terug plaatsen van de houder (ik laat die nooit zitten zichtbaar in de auto omwille van diefstal.) Maar dat leer je verrassend vlot.

Met gemak de beste carkit for iPhone's om de markt wat mij betreft
  #253  
Oud 21-06-10, 10:54
jochinho jochinho is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Opglabbeek (België)
Berichten: 52
Standaard

dikke aanrader die tt-carkit! ben er supertevreden mee!
  #254  
Oud 24-06-10, 20:27
tjesis tjesis is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 35
Standaard

Ik heb onlangs mijn TomTom carkit op een losse Brodit swivel gemonteerd.
Het was even een geduldig werkje om de veer weer goed terug te plaatsen (ivm horizontale draai) maar dit is uiteindelijk gelukt.

In het begin zat alles goed klem maar sinds kort zit de houder veel te los op de kogel van de Brodit houder. Gevolg is dus dat de iPhone veel te makkelijk (verticaal) kantelt en na 1 minuut auto rijden is de iPhone al komleet naar beneden gekanteld/gevallen door trillingen tijdens het rijden. De schroeven zitten nog wel goed vast.

Is er iemand die dit herkent? Ik heb de houder nu klem gezet met wat plakband maar vind dit niet echt een fraaie oplossing.
  #255  
Oud 24-06-10, 21:12
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjesis Bekijk bericht
Ik heb onlangs mijn TomTom carkit op een losse Brodit swivel gemonteerd.
Het was even een geduldig werkje om de veer weer goed terug te plaatsen (ivm horizontale draai) maar dit is uiteindelijk gelukt.

In het begin zat alles goed klem maar sinds kort zit de houder veel te los op de kogel van de Brodit houder. Gevolg is dus dat de iPhone veel te makkelijk (verticaal) kantelt en na 1 minuut auto rijden is de iPhone al komleet naar beneden gekanteld/gevallen door trillingen tijdens het rijden. De schroeven zitten nog wel goed vast.

Is er iemand die dit herkent? Ik heb de houder nu klem gezet met wat plakband maar vind dit niet echt een fraaie oplossing.

Yep, ik heb het zowel met de zuignap, dan met het kogelplaatje van Brodit.
Bij warm weer komt het ding losser. Beetje aanschroeven hielp bij mij.
  #256  
Oud 24-06-10, 21:47
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Zelf al uitgevogeld, staaldraadje wat als veer fungeert onder de kogel wat verbogen. Klikt nu echt goed in positie.
hee een oplossing! Ben mijn veer dus kwijt geraakt. Heb je een tekening hoe je deze hebt gemaakt?
  #257  
Oud 25-06-10, 19:03
marcelh marcelh is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

Misschien een hele domme vraag,maar ik heb sinds een uurtje de tomtom houder,moet ik nu nog steeds locatievoorzieningen in de telefoon aanzeten voor gps ontvangst,m.a.w. heeft de telefoon ook nog eigen gps-ontvangst nodig?Bedankt voor jullie reactie!!!!
  #258  
Oud 30-06-10, 07:43
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Hallo,

Nog iemand ervaring met de iPhone 4 en TomTom carkit? Want de mijne ziet hem niet, Als ik mn iPhone 4 in de carkit doe gebeurt er helemaal niks?
  #259  
Oud 02-07-10, 18:33
rgfoto rgfoto is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Schoonhoven
Berichten: 3
Standaard TomTom Carkit en iPhone mechaniek

De TT carkit die ik heb is de vaste set zonder zuignap.
De set werkt prima maar het draaien van horizontaal naar verticaal en omgekeerd gaat veel te soepel. Weet iemand een manier om dat stroever te laten gaan.
  #260  
Oud 02-07-10, 20:31
Maan Maan is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 11
Standaard Tomtom carkit voor Brodit

Hallo,

Ik ben opzoek naar de tomtom carkit maar dan zonder een zuignap maar die je op een brodit clip kan zetten. Deze staat op de tomtom site.
Is deze alleen te bestellen via de tomtom site? Ik heb bij verschillende winkels en zelfs contact gehad met de pdashop en die hebben deze uitvoering niet.

Heeft iemand ervaring met het bestellen via tomtom, zoals de levertijd?

Martin
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.