//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Dank! Ik heb Navigon al draaien, alleen heeft mijn 3G steeds vaker grote problemen om een 'fix' te krijgen. Soms helemaal niet. En áls hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 18-11-10, 20:29
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Dank! Ik heb Navigon al draaien, alleen heeft mijn 3G steeds vaker grote problemen om een 'fix' te krijgen. Soms helemaal niet. En áls hij een fix heeft, valt deze weg op het moment dat je nét die ingewikkelde samenkomst van wegen tegemoet rijdt
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 18-11-10, 20:57
oberon11 oberon11 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: regio amsterdam haarlemmermeer
Berichten: 9
Standaard

Ben zeer tevreden met de TT carkit, gebruik 'm dagelijks als navigatie (Navigon), als Carkit en natuurlijk als oplader.
Met m'n 3gs snel een fix. De Iphone4 lijkt de GPS versterker niet echt nodig te hebben.
Het feit dat je iphone wordt opgeladen zonder geworstel met draden is ook wel fijn.
Ik heb een tijdje de carkit via tulp stekkertjes aangesloten op de Autoradio, maar dat is geen succes.(geen ontstoorder).
In de vakantie (italie) echt prima, zeker in combinatie met Navigon Software (grafisch vele malen beter als TomTom software).
De oude 3g lijkt nog het meeste baat te hebben bij de GPS versterker.
  #323  
Oud 18-11-10, 21:01
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oberon11 Bekijk bericht
Ben zeer tevreden met de TT carkit
[ ...... ]
De oude 3g lijkt nog het meeste baat te hebben bij de GPS versterker.
Ook jij hartelijk dank Oberon, vooral dat laatste is voor mij een issue. Mijn 3G wil in de nieuwe auto (zonwerende ruit?) zo goed als nooit een fatsoenlijke fix krijgen. Vreemd genoeg doet de 3G van mijn vrouw het op dat punt een stuk beter. Maar goed, daar ga ik verder niet naar zoeken als de TT houder met de GPS chip de boel al verbetert. En een nieuwe houder moest ik toch hebben
  #324  
Oud 18-11-10, 21:24
mikekeasberry mikekeasberry is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard tomtom carkit

Een goede avond,

Ik ben al een tijdje in het bezit van de tomtom carkit en deze heeft altijd prima gewerkt!
Nu zet ik vanavond mijn iPhone weer in de houder en wil mijn tomtom niet meer open. Ook wil de App "car kit tool" niet meer openen en dit geld ook voor de standaard App "Instellingen".

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reactie..!

M.v.g. Mike.
  #325  
Oud 21-11-10, 22:06
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Zo. TomTom Carkit zit in de auto, Navigon doet het er prima mee, nogmaals dank voor de antwoorden!
  #326  
Oud 29-01-11, 00:29
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Zijn er al mensen met een oplossing voor de carkit als je hem zowel met een iPhone 4 als 3 GS gaat gebruiken?
Ik heb weinig zin om een adapter op mijn iPhone 4 te plakken.

Kan de 3GS in de carkit met een iPhone 4 adapter?

Ben benieuwd!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #327  
Oud 08-02-11, 18:19
llcoolc llcoolc is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 1
Standaard

Kan ik zo'n tomtom carkit met baseband 06.15 gebruiken op mn iphone 3g? Heb namelijk geen gps ontvangst meer na update baseband.
  #328  
Oud 08-02-11, 18:38
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

@marcoryn nee dat gaat niet lukken,...tenzij jij die adapter op je iphone4 wilt plakken
Heb met de TT carkit ook al "kreuzundquer" door eurpa gereden. Ik heb ook TT Oosteuropa, ook in Zagreb geen probleem gehad ;-)
Een tevreden TT gebruiker ;-)
  #329  
Oud 09-02-11, 16:38
Guest-201205292233
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TR1969 Bekijk bericht
Standaard staat dataroaming in het buitenland uitgeschakeld.
Je hoeft dus niets te doen.

Dus nogmaals, standaard fabrieksinstelling is geen dataverkeer in het buitenland.
Volgens mij met lokatie voorziening aan koste het ook data ( ligt er wel aan via welk progje). Ik was afgelopen weekend in Belgie met mijn zoon - en lokatie voorziening aan icm. Google Maps om de snelste weg richting huis te zoeken. Zie ik 2 dagen laten € 28 Euro buiten de bundel....

Data roaming stond dus wel uit ..... nu mijn vraag of dit met Tomtom ook zo is want dan wordt ik er niet vrolijk van. Tomtom vraagt wel direct bij opstart om lokatie voorziening aan te zetten
  #330  
Oud 09-02-11, 19:41
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Weet je wel 100% zeker dat dataroaming uit stond? Google Maps moet dataverkeer hebben om de kaart te kunnen laden (tenzij de betreffende kaart nog op de iPhone stond van de laatste keer Google Maps gebruiken). Schakelt Google Maps misschien tegenwoordig dan dataroaming aan en weer uit???. Vroeger met mijn 3G had ik nog geen navigatieprogramma. In het buitenland deed Google Maps het toen niet, tenzij ik dataroaming even aan zette. Uiteraard koste dat dan de nodige Euro's.
Tegenwoordig met mijn iPhone 4 en Navigon laat ik dataroaming uit en heb dan nooit kosten in het buitenland. Uiteraard staat Locatievoorzieningen op aan, anders werkt het Navigatieprogramma niet.
  #331  
Oud 09-02-11, 19:56
Guest-201205292233
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja , Dataroaming stond uit - verbinding gaat dan via 3G en dat gaat redelijk snel en hoeft niet via Dataroaming - zo zei de Vodafone medewerker mij. Ook keek hij even wat ik verbruikt had was dus ca 10Mb aan kaart data.... Ik zal deze vraag even opnieuw stellen in een ander topic - zie dat het hier goed fout staat.... ;(

Laatst gewijzigd door Guest-201205292233; 09-02-11 om 20:09.
  #332  
Oud 09-02-11, 20:09
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Vreemd verhaal. Dataroaming betekent dat je data kunt ontvangen via een andere provider als je eigen provider niet bereikbaar is. Meestal zal dat in het buitenland zijn. En als je niet op Wi-Fi zit zal die data altijd via 3G of GPRS gaan. Dataroaming is dus niet iets anders als 3G, maar werkt ook op 3G.
Had je in België misschien gewoon je eigen Vodafone als provider, terwijl die wel buitenland data rekende?? Dan hoefde dataroaming natuurlijk niet aan te staan.
  #333  
Oud 09-02-11, 21:52
Guest-201205292233
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Vreemd verhaal. Dataroaming betekent dat je data kunt ontvangen via een andere provider als je eigen provider niet bereikbaar is. Meestal zal dat in het buitenland zijn. En als je niet op Wi-Fi zit zal die data altijd via 3G of GPRS gaan. Dataroaming is dus niet iets anders als 3G, maar werkt ook op 3G.
Had je in België misschien gewoon je eigen Vodafone als provider, terwijl die wel buitenland data rekende?? Dan hoefde dataroaming natuurlijk niet aan te staan.
In Belgie had ik BelProximus als provider , alleen Dataroaming en Schakel 3G in is dus in de iPhone 4 is dus wel apart in het menu onder instellingen/algemeen/netwerk.

3G kan dus aanstaan met Dataroaming uit !

Maar hier hoort deze discussie niet thuis zag ik dus ... mijn fout om het originele bericht hier te zetten. Ik had het ook al verplaatst naar een nieuw topic.
  #334  
Oud 09-02-11, 22:39
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Natuurlijk kan 3G aan staan met dataroaming uit. Je gewone telefoongesprekken gaan dan via 3G, en je data in principe niet als je je eigen provider niet hebt.
  #335  
Oud 13-02-11, 22:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Natuurlijk kan 3G aan staan met dataroaming uit. Je gewone telefoongesprekken gaan dan via 3G, en je data in principe niet als je je eigen provider niet hebt.
Klopt idd, als data roaming uit staat, schakelt je iPhone idd automatisch alle mobiele data verkeer uit. Omdat het dan zinloos is de (relatief batterij intensievere) 3G verbinding te gebruiken, kiest je iPhone automatisch het gsm netwerk (tenzij er natuurlijk ergens alleen UMTS of 3G dekking is maar géén gsm - maar dat is ondenkbaar) en verdwijnt het 3G icoontje en ook het gprs bolletje.
Viel mij op dat m'n batterij veel en veel langer mee ging op vakantie omdat er geen dataverbinding actief was...
Met data roaming uit heb je no worries. Dat is echt voldoende.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 13-02-11 om 22:52.
  #336  
Oud 16-02-11, 23:08
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor moet ik dan mijn aankoopbewijs scannen/mailen ook nog... Maar dat terzijde)

Ik zou toch denken dat als ik de iPhone 4 op de connector druk, ik in elk geval wel zou kunnen opladen. Maar ook dat doet ie niet. De "Adapter" zou de iPhone 4 een stukje naar voren duwen. Nou dat kan ik zelf ook wel even doen natuurlijk, maar ook dan wordt er niet opgeladen. Met de iPhone 3G van mijn vrouw geen probleem, maar de 4 wordt niet geladen en kan ook via BT de TomTom houder niet vinden.

Iemand anders soortgelijke ervaringen? Als het ding het zó slecht doet met een 4, heb ik niet eens zin om de moeite te nemen die "Adapter" te bestellen. Dan staat er binnenkort een TomTom houder voor iPhone 3 op Marktplaats.
  #337  
Oud 17-02-11, 13:22
EMS EMS is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb een iphone 4 met parrot carkit in de auto en TomTom navigatie op mijn telefoon. Ben nu op zoek naar de best passende houder, heb even gekeken naar de houder van TomTom en die van Navigon. Een behoorlijk prijs verschil al zeg ik het zelf alleen omdat de TT versie een handsfree systeem (wat ik niet nodig heb vanwege parrot) heeft en een GPS versterker. Ik hoor alleen maar goede verhalen over de GPS op iphone 4, is een GPS versterker dan wel nodig?
  #338  
Oud 21-02-11, 15:00
Trebor13 Trebor13 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 26
Standaard

Gejailbreakedte 3gs 4.2.1, geprobeerd met TT- carkit en de gps werkte toen wel, zowel met navigon als met TT.
  #339  
Oud 21-02-11, 18:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMS Bekijk bericht
....
Ik hoor alleen maar goede verhalen over de GPS op iphone 4, is een GPS versterker dan wel nodig?
Nee. Hoewel je er een mooie houder voor krijgt (vind ik; ik heb 'em zelf niet hoor)
Ik heb zelf altijd met de 3G genavigeerd (passieve houder) en dat ging prima. Hoewel hij wel altijd iets achterliep en tussen hoge gebouwen iets meer nog. Maar de gps van de iPhone 4 is stúkken beter.
Ik denk wel dat de gps van zon houder altijd wel winst geeft (die lijkt in de tests en filmpjes oa op YouTube absoluut geen last te hebben van signaal verlies en heeft geen last van vertraging); een dedicated gps lijkt mij altijd iets beter te werken.
  #340  
Oud 26-02-11, 00:04
fedor07 fedor07 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 67
Standaard

Is het mogelijk om een iphone 4 te koppelen aan de gps en dan mn gesprekken langs mn bluetooth radii te laten looen (en muziek e.d)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.