iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/42155-tomtom-carkit-ervaringen-verzameltopic.html)

Yakuzi 05-09-09 02:08

Nou via bonjour kan je Bluetooth apparaten aansturen, net als wat ze gebruiken bij games om een p2p connectie op te stellen... Daarvoor is een firmware update niet nodig

eriksmith200 17-10-09 15:03

TomTom Carkit: diameter zuignap en plakschijf?
 
Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de zuignap en meegeleverde plakschijf van de TomTom carkit?

ℜuben 18-10-09 21:59

Heb ff snel op Google en op de TomTom site gekeken, maar dat soort info staat nergens bij de "specs". Als het erg belangrijk is voor je zou ik gewoon even een mailtje naar TomTom support sturen met die vraag. (Of wachten tot een iPhoneClub lid die 'm heeft zin heeft met een rolmaat in de zak richting auto te lopen.) ;-)

gadgetman 18-10-09 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eriksmith200 (Bericht 368904)
Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de zuignap en meegeleverde plakschijf van de TomTom carkit?

waarvoor wil je dat weten dan?:confused::confused::confused::confused:
meestal is zo een ding een cm of 5

eriksmith200 18-10-09 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gadgetman (Bericht 369807)
waarvoor wil je dat weten dan?:confused::confused::confused::confused:
meestal is zo een ding een cm of 5

Omdat ik wil weten waar ik m wel en waar vooral niet kan plaatsen. (Onder mijn radio zit zo'n open vakje, maar die is niet zo diep)

ℜuben 19-10-09 20:25

Off-topic: waarom willen mensen altijd weten waarom iemand iets wil weten? :p

WDS001 19-10-09 20:27

Tja, vraag het even aan Gonny of JP, die hebben die toch gereviewd? Het artikel vind je wel op de homepagina.

eriksmith200 20-10-09 18:49

Reactie van TomTom support:

Citaat:

De zuignap is zo te zien dezelfde als de zogenaamde easyport houder die wij ook via onze website verkopen.

De diameter van de zuignap is ongeveer 5 cm - 6 cm (sorry heb geen liniaal).

Yzord 21-10-09 00:59

Tomtom carkit ervaringen topic
 
Hierbij de ervaringen topic voor de Tomtom carkit. Ik ben namelijk van plan er eentje aan te schaffen maar ik zit nog met wat vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden.

- Ik heb een BestSkinEver op mijn 3GS zitten. Wat gebeurt er met de bovenkant van deze skin als ik hem constant in en uit mijn carkit haal? Zit er nog wat flexibiliteit in het bovenstukje of moet je hem er echt inklikken met als gevolg dat mijn skin gaat raffelen?

- Ik heb een AUX ingang op mijn radio. Worden de wegaanwijzingen dan via de radio doorgegeven alsmede mijn telefoon gesprekken?

- Kan je meerdere telefoons koppelen via bluetooth op de carkit?

- Hoe is de GPS ontvangst als ik mijn carkit op hoogte van mijn knie laat inbouwen? Dus niet achter het raam.

Tevens vroeg ik mij af of de carkit niet 5 cent duurder gemaakt kan worden :D want dan betaal je geen verzendkosten meer namelijk :)

SPehlivan 21-10-09 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371495)
Hierbij de ervaringen topic voor de Tomtom carkit. Ik ben namelijk van plan er eentje aan te schaffen maar ik zit nog met wat vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden.

- Ik heb een BestSkinEver op mijn 3GS zitten. Wat gebeurt er met de bovenkant van deze skin als ik hem constant in en uit mijn carkit haal? Zit er nog wat flexibiliteit in het bovenstukje of moet je hem er echt inklikken met als gevolg dat mijn skin gaat raffelen?

- Ik heb een AUX ingang op mijn radio. Worden de wegaanwijzingen dan via de radio doorgegeven alsmede mijn telefoon gesprekken?

- Kan je meerdere telefoons koppelen via bluetooth op de carkit?

- Hoe is de GPS ontvangst als ik mijn carkit op hoogte van mijn knie laat inbouwen? Dus niet achter het raam.

Tevens vroeg ik mij af of de carkit niet 5 cent duurder gemaakt kan worden :D want dan betaal je geen verzendkosten meer namelijk :)

Hallo,

Ten eerste ik heb ook een Tomtom carkit voor de iPhone, alleen heb em nog niet kunnen testen omdat mn iPhone is opgestuurd naar garantie!

Maar ik heb wel een antwoord op een van je vragen;
Als je een kabel aansluit op je AUX aansluiting hoor je alles via je auto speakers, dus zowel de navigatie aan wijzigingen en telefoon gesprekken + je kan nog je mp3tjes op je iPhone afspelen via je speakers!

Voor de verzendkosten betreft. Als je het via tomtom besteld hoef je geen verzendkosten te betalen.

Voor de andere vragen kan ik je geen antwoord geven omdat ik het nog niet heb kunnen testen.

Yzord 21-10-09 10:03

Dat is het probleem...via TT kan ik hem niet bestellen :(

ridsel 21-10-09 13:44

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen. Functioneerd hij echt goed als carkit? Ook als je hem aan de middenconsole zou bevestigen?

eriksmith200 22-10-09 18:51

fcc plaatje met liniaal erbij (pdf link):

https://fjallfoss.fcc.gov/prod/oet/f...ive_or_pdf=pdf

SPehlivan 23-10-09 08:31

Totnu toe functioneert hij perfect! geluid is perfect, GPS ontvangst veel beter! zelfs direct nadat je tomtom hebt gestart!

dthiemann 27-10-09 22:52

Ik heb er vandaag 2 ontvangen. Echter tot mijn verbazing kan ik de inkomende gesprekken NIET volgen! Meer dan eens vallen woorden weg zodat er geen fatsoenlijk gesprek is te voeren.
Ik heb dit op beide kits.
De bellende partij verstaat mij wel perfect. Heeft hier iemand ervaring mee?

Verder heb ik nog niets getest (GPS). Had baalzin omdat de spraak niet goed werkt!

pascalletje 27-10-09 23:36

Ik heb vandaag ook de carkit ontvangen, en na een half uurtje de handsfree functie getest te hebben, heb ik hem weer netjes terug in de doos gedaan en bij Apple een retourmelding gemaakt.
Ik vind de kwaliteit van de handsfree functie ontzettend tegenvallen, en dat was de hoofdreden voor mij dat ik hem wilde hebben.
Ik ga nu maar een Parrot carkit inbouwen, alleen jammer dat ik dan geen vaste houder meer heb om mijn iPhone in op te laden...

SPehlivan 27-10-09 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dthiemann (Bericht 375621)
Ik heb er vandaag 2 ontvangen. Echter tot mijn verbazing kan ik de inkomende gesprekken NIET volgen! Meer dan eens vallen woorden weg zodat er geen fatsoenlijk gesprek is te voeren.
Ik heb dit op beide kits.
De bellende partij verstaat mij wel perfect. Heeft hier iemand ervaring mee?

Verder heb ik nog niets getest (GPS). Had baalzin omdat de spraak niet goed werkt!

Dit heb ik ook soms, dan is t weer niet goed dan wel weer. Ik hoor ze stotterend maar mij horen ze goed.

En we hebben dr zoveel voor betaald!

Yzord 27-10-09 23:52

Kijk eens aan. Nu komen de echte gebruikerservaringen omhoog. Dat zijn hele andere verhalen dan de review.

Ik ga maar voor een BT autoradio.

Erhan 28-10-09 00:30

hallo, mijn kennis heeft er ook een besteld echt hij vind het waardeloos.
hele slechte kwaliteit.

beter een autoradio met ingebouwde bt of parrot.

dthiemann 28-10-09 22:28

Wat mij opgevallen is is dat als je belt naar of met iemand die een voip telefoon heeft (ziggo bijvoorbeeld) dan heb je het fenomeen dat sommige stukken van de gesprekken wegvallen. Bel je naar iemand met een kpn lijn dan gaat het perfect.
Dit viel mij vandaag op toen ik naar huis reed en enkele test gesprekken voerde.

Over de kwaliteit van de houder ben ik wel tevreden. Dat mag natuurlijk ook gezegd worden. De ingebouwde GPS chip doet super zijn werk. Alhoewel ik met de in de iPhone ingebouwde GPS chip ook een perfecte ontvangst heb. Het systeem wat ik gebruik is Sygic.

Het volume van de speaker uit de carkit is meer dan voeldoende om iemand duidelijke te kunnen verstaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.