//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) ik zag dit staan in het forum: Kenstington heeft toch wel een mooi systeem voor carholders waarbij het niet uitmaakt of je een ipod, ipod ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 28-11-09, 09:10
marius34 marius34 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 11
Standaard

ik zag dit staan in het forum:
Kenstington heeft toch wel een mooi systeem voor carholders waarbij het niet uitmaakt of je een ipod, ipod touch of iPhone hebt, los van of je een case hebt of niet....
Nou ik heb er zo 1 gewoon troep en duur, zit niet stevig als je de bocht om gaat, gaat dat ding ook de bocht om. NIET KOPEN ZONDE VAN HET GELD
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 29-11-09, 19:12
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Alleen vandaag (volgens mij of tot middernacht of tot morgen middag 12 uur):
Daily Mania - Media Markt
iPhone TOMTOM Carkit voor 88 euro.
  #123  
Oud 01-12-09, 19:46
Macrogman Macrogman is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 30
Standaard

Ik heb de TT carkit nu een week en heb in Navigon nog geen seconde de overbekende rode GPS balk gezien die dagelijks op de meest onhandige momenten opdook. Zelfs onder bruggen en in de Velsertunnel gewoon GPSontvangst. Een aanrader!
  #124  
Oud 03-12-09, 20:08
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.


Hij is hier te bestellen

Update 4-12:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ik zie net dat het easyport systeem niet uit elkaar gehaald van worden bij de carkit van de tomtom... Toch even een andere oplossing gaan bedenken :S

Laatst gewijzigd door Disksoft; 04-12-09 om 18:48.
  #125  
Oud 03-12-09, 20:32
ridsel ridsel is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 44
Standaard

Ik heb de mijne nu ook sinds gisteren. Van de gps ontvangs allesinds heel content. Ook afspelen van muziek over aux uitgang werkt goed. Telefoon gesprekken gaan ook super, enkel vind ik het een klein beetje jammer dat het geluid van een gesprek niet naar de aux uitgang gestuurd kan worden.
Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik hem het best bevestig, ik wil de kabels een beetje uit het zicht krijgen.
  #126  
Oud 04-12-09, 12:55
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Gisteren centrum Rotterdam continue slecht ontvangst, en vaak naast de goede rijbaan aangeven...zucht

dus vandaag dan maar de iPhone houder besteld
  #127  
Oud 06-12-09, 20:49
I_Phone's schermafbeelding
I_Phone I_Phone is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: The Netherlands
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
Als je hem aan de autoruit hangt, mag je nog stef stuntpiloot spelen, de carkit zal niet vallen.
Ehhhmmm... Wat bedoel je daarmee...
Citaat:
Als je hem ergens anders wil hangen, gewoon je verstand gebruiken
In welk opzicht?

Nee, ik bedoel het serieus...
  #128  
Oud 07-12-09, 08:56
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I_Phone Bekijk bericht
Ehhhmmm... Wat bedoel je daarmee...
Dat je waarschijnlijk heel wat moet gaan stunten voordat hij gaat vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I_Phone Bekijk bericht
In welk opzicht? Nee, ik bedoel het serieus...
Gewoon goed en creatief nadenken.
  #129  
Oud 07-12-09, 17:40
hermienhaar hermienhaar is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard Tom Tom carkit

Ik heb de TomTom carkit gekocht. Als ik met moeite een bluetooth verbinding tot stand gebracht heb staat er na een aantal minuten weer weer 'Geen verbinding'. En kan ik weer opnieuw beginnen. Dat is toch niet de bedoeling. Iemand een idee hoe ik dan kan verhelpen?
  #130  
Oud 10-12-09, 16:46
Who_Cares Who_Cares is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik krijg sinds een aantal dagen geen geluid meer over de interne speaker van de Tomtom carkit (zowel met Tomtom als met Navign). Wel als ik bel. Dus de speaker is niet kapot. Ik heb de nieuwste tomtom 1.2 geinstalleerd en als ik het scherm aan de onderkant aanraak dan zie ik links het mondje en rechts de ipod control. Daar tussen staat iets met "volume aanpassen". Geen slider maar gewoon tekst. Ik kan dus geen volume aanpassing doen. Hebben meer mensen dit ervaren?
  #131  
Oud 13-12-09, 12:21
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Gisteren 200 km gereden met de iPhone in de TomTom carkit. Eerst gereden met TomTom navigatie en wat mij opviel was dat de batterij wel werd opgeladen maar in percentage langzaam naar beneden ging i.p.v. omhoog (laden). Daarna Navigon navigatie geprobeerd en daarmee zie ik wel langzaam de batterij opladen (percentage gaat omhoog).

Is het dan zo dat TomTom navigatie meer vergt van de batterij op de iPhone en zodoende niet bij laad terwijl de carkit wel aan de stroom hangt? Navigon vergt ook veel van de batterij maar daarbij wordt de batterij wel (langzaam) opgeladen.

Ben benieuwd of dit bij meer mensen voorkomt die de beschikking hebben over zowel TomTom, Navigon en de TomTom carkit.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #132  
Oud 13-12-09, 13:04
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Gisteren 200 km gereden met de iPhone in de TomTom carkit. Eerst gereden met TomTom navigatie en wat mij opviel was dat de batterij wel werd opgeladen maar in percentage langzaam naar beneden ging i.p.v. omhoog (laden). Daarna Navigon navigatie geprobeerd en daarmee zie ik wel langzaam de batterij opladen (percentage gaat omhoog).

Is het dan zo dat TomTom navigatie meer vergt van de batterij op de iPhone en zodoende niet bij laad terwijl de carkit wel aan de stroom hangt? Navigon vergt ook veel van de batterij maar daarbij wordt de batterij wel (langzaam) opgeladen.

Ben benieuwd of dit bij meer mensen voorkomt die de beschikking hebben over zowel TomTom, Navigon en de TomTom carkit.
Dat zal wel meer toeval zijn denk ik. Ik heb ook beide en je ziet het percentage bij beide omhoog gaan. Ik heb ook lange tijd zonder JB gewerkt en dan werkt het percentage van de batterij OK. Met JB, kan de percentage soms rare sprongen beginnen vertonen (vooral goed te merken bij apps die veel stroom eisen).
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #133  
Oud 16-12-09, 22:16
robke1689 robke1689 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard AUX i.c.m. TT Carkit luidspreker

Ik gebruik de TomTom carkit inmiddels ruim één week en ben er zeer tevreden mee.

Wat ik graag gewijzigd zou willen zien aan het apparaat is dat je kunt kiezen als je de AUX aansluit of je de TT carkit luidspreker aan of uit kunt zetten.

Als nu de AUX kabel ingestoken wordt, wordt de TT luidspreker uitgeschakeld. Met als gevolg dat als ik naar de auto radio wil luisteren ik telkens het (aux) stekkertje uit de carkit moet halen omdat ik anders geen gesproken route aanwijzingen hoor. Ik vraag me af naar hoeveel in/uit handelingen er losse contacten ontstaan.

Weet hier iemand een andere oplossing voor?
  #134  
Oud 17-12-09, 09:03
ridsel ridsel is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 44
Standaard

De ringtone komt wel via de luidsprekers, kan je het gesprek dan ook niet via de luidsprekers laten horen?
  #135  
Oud 18-12-09, 20:35
robke1689 robke1689 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridsel Bekijk bericht
De ringtone komt wel via de luidsprekers, kan je het gesprek dan ook niet via de luidsprekers laten horen?
Ik gebruik de Ipod Touch. Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest met mijn vraag. Als ik mijn Ipod aansluit op de autoradio hoor je het geluid van de route aanwijzingen en de MP'3's over de autoradio. Als ik het stekkertje in de AUX laat zitten en gewoon naar de radio (v/d autoradio) wil luisteren hoor je geen route aanwijzingen meer, de ingebouwde luidspreker van de TT carkit wordt uitgeschakeld als de 3.5mm stekker in de TT carkit gestoken wordt.
Is daar een oplossing voor?
  #136  
Oud 18-12-09, 21:47
Acorn Acorn is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robke1689 Bekijk bericht
Ik gebruik de Ipod Touch. Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest met mijn vraag. Als ik mijn Ipod aansluit op de autoradio hoor je het geluid van de route aanwijzingen en de MP'3's over de autoradio. Als ik het stekkertje in de AUX laat zitten en gewoon naar de radio (v/d autoradio) wil luisteren hoor je geen route aanwijzingen meer, de ingebouwde luidspreker van de TT carkit wordt uitgeschakeld als de 3.5mm stekker in de TT carkit gestoken wordt.
Is daar een oplossing voor?

Ik zit ook al weken met bovenstaand "probleem" te stoeien, maar dan met een iPhone.
Echter als ik bel in de auto, kan ik binnen de telefoon-app kiezen om het geluid op drie verschillende manieren uit te sturen: via de Bluetooth Carkit (Parrot), via de iPhone, of via de luidspreker van mijn TomTom Carkit.
Een soortgelijke functie binnen de TomTom-app zal het probleem ook oplossen, maar deze heb ik nog niet kunnen ontdekken. Maar misschien zijn er nog andere work-arounds ...
  #137  
Oud 18-12-09, 22:53
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

even een vraagje tussendoor
hebben robke en acorn een bt radio?????????
  #138  
Oud 18-12-09, 23:49
P-Jay P-Jay is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via Instant Messenger naar P-Jay
Standaard

Ik denk dat het probleem ontstaat doordat bij het inpluggen van de aux stekker, deze mechanisch de interne speaker uitschakelt. dat wil zeggen er wordt een contactje onderbroken door het jackplugje in de carkit.

Dat is softwarematig niet op te lossen. Je zou alleen de carkit los kunnen halen en het contactje doorverbinden, maar dat vergt enige technische kennis.

Het nadeel is dan dat de speaker nooit meer wordt uitgeschakeld. Ik weet niet of normaal gesproken de iPod muziek ook via de interne speaker wordt afgespeeld als de aux niet is aangesloten?

Als dat zo is, dan is mijn oplossing geen goede, je zal dan altijd via de interne speaker en via de autoradio muziek horen en dat lijkt me niet wenselijk.
__________________
Nu ook een iMac aangeschaft, superrrr!
  #139  
Oud 19-12-09, 00:08
Acorn Acorn is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robke1689 Bekijk bericht
Ik gebruik de Ipod Touch. Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest met mijn vraag. Als ik mijn Ipod aansluit op de autoradio hoor je het geluid van de route aanwijzingen en de MP'3's over de autoradio. Als ik het stekkertje in de AUX laat zitten en gewoon naar de radio (v/d autoradio) wil luisteren hoor je geen route aanwijzingen meer, de ingebouwde luidspreker van de TT carkit wordt uitgeschakeld als de 3.5mm stekker in de TT carkit gestoken wordt.
Is daar een oplossing voor?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfred Bekijk bericht
even een vraagje tussendoor
hebben robke en acorn een bt radio?????????
Ik heb een BT Parrot CK3100 (geen radio dus). Deze werkt overigens prima met de iPhone.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem ontstaat doordat bij het inpluggen van de aux stekker, deze mechanisch de interne speaker uitschakelt. dat wil zeggen er wordt een contactje onderbroken door het jackplugje in de carkit.

Dat is softwarematig niet op te lossen. Je zou alleen de carkit los kunnen halen en het contactje doorverbinden, maar dat vergt enige technische kennis.

Het nadeel is dan dat de speaker nooit meer wordt uitgeschakeld. Ik weet niet of normaal gesproken de iPod muziek ook via de interne speaker wordt afgespeeld als de aux niet is aangesloten?

Als dat zo is, dan is mijn oplossing geen goede, je zal dan altijd via de interne speaker en via de autoradio muziek horen en dat lijkt me niet wenselijk.
Bovenstaand lijkt een logisch verhaal (dacht het zelf eerst ook), maar binnen de Telefoon App kan ik dus wel de luidspreker van de TomTom carkit apart aansturen, ook als de plug erin zit. Dus via de software kun je deze uitgang kennelijk wel activeren. Het zou dan in principe ook binnen de TomTom App opgelost kunnen worden.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 19-12-09 om 00:21.
  #140  
Oud 19-12-09, 08:40
robke1689 robke1689 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfred Bekijk bericht
even een vraagje tussendoor
hebben robke en acorn een bt radio?????????
Hoi Mfred, mijn autoradio heeft een 3,5mm (bedraade) AUX ingang.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.