//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren (26/10) de carkit ontvangen (besteld via Apple Store) en ik moet zeggen, erg tevreden. Hoor hier allerlei negatieve geluiden, van te duur tot niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 29-10-09, 08:47
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Smile Ervaringen TomTom carkit.

Gisteren (26/10) de carkit ontvangen (besteld via Apple Store) en ik moet zeggen, erg tevreden. Hoor hier allerlei negatieve geluiden, van te duur tot niet (goed) werkend. Denk dat je je wel moet realiseren dat het niet alleen om een houder met oplaadmogelijkheden gaat, maar om een echte carkit met als extra GPS-versterking. Had hiervoor een Carcomm houder voor mijn HTC Touch Diamond en die kostte met bijbehorende Broditt beugel ook al ruim 80 euro. Over de werking het volgende: heb zowel de "ingebouwde" handsfree functie gebruikt als de al (standaard) in mijn auto aanwezige. De TomTom kit werkt gewoon goed. Geen echo's of wegvallende gesprekken e.d. Daarna aan het navigeren gegaan (Navigon Europa 1.2). Ook prima, goed GPS signaal, viel niet meer weg en weinig of geen vertraging. Navigatie-aanwijzingen zowel via de ingebouwde speaker als via bluetooth van mijn al standaard ingebouwde carkit. Beiden ook prima. Daarna via een 2x 3,5 audio kabeltje de carkit verbonden met de AUX-ingang van m'n autoradio, gaf uiteindelijk het beste resultaat.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 29-10-09, 09:04
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtabak Bekijk bericht
Gisteren (26/10) de carkit ontvangen (besteld via Apple Store) en ik moet zeggen, erg tevreden. Hoor hier allerlei negatieve geluiden, van te duur tot niet (goed) werkend. Denk dat je je wel moet realiseren dat het niet alleen om een houder met oplaadmogelijkheden gaat, maar om een echte carkit met als extra GPS-versterking. Had hiervoor een Carcomm houder voor mijn HTC Touch Diamond en die kostte met bijbehorende Broditt beugel ook al ruim 80 euro. Over de werking het volgende: heb zowel de "ingebouwde" handsfree functie gebruikt als de al (standaard) in mijn auto aanwezige. De TomTom kit werkt gewoon goed. Geen echo's of wegvallende gesprekken e.d. Daarna aan het navigeren gegaan (Navigon Europa 1.2). Ook prima, goed GPS signaal, viel niet meer weg en weinig of geen vertraging. Navigatie-aanwijzingen zowel via de ingebouwde speaker als via bluetooth van mijn al standaard ingebouwde carkit. Beiden ook prima. Daarna via een 2x 3,5 audio kabeltje de carkit verbonden met de AUX-ingang van m'n autoradio, gaf uiteindelijk het beste resultaat.
Mooi om te horen dat ie goed werkt! Namelijk bij mij is hij nu ook goed! Was eerst met telefoon gesprekken haperend. Maar als ik het goed begrijp heb je dus je iPhone in de carkit gedaan, maar bluetooth heb je met je ingebouwde bt set verbinding gemaakt? dus dan werkt hij alsvolgt; GPS signaal via carkit en geluiden via bluetooth met je autoradio? Waarom ik dit vraag is; Ik wil weten als je via bt verbinding maakt met je autoradio ipv met je carkit of de GPS signalen dan ook via de carkit komt?
  #43  
Oud 29-10-09, 16:57
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard TomTom Carkit.

Ik het beide opties geprobeerd, maar de gesproken aanwijzingen vanuit je navigatieprogramma werken alleen als je (ingebouwde) bluetooth AD2P ondersteunt. De mijne (Volvo V50) doet dit niet. Blijven bij mij dus over de in de TomTom carkit ingebouwde Bluetooth (werkt prima) en/of de koppeling met het kabeltje via de AUX ingang van m'n (fabrieks)radio. Dit laatste werkt super!
  #44  
Oud 29-10-09, 20:31
wimpiewinger wimpiewinger is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: vlakbij vliegveldje van Eelde
Berichten: 16
Stuur een bericht via MSN naar wimpiewinger
Standaard

het werkt perfect knullen
  #45  
Oud 29-10-09, 21:36
tyfoon tyfoon is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Kan iemand aangeven of je de carkit ook op het dashboard kan bevestigen? Kan dat met de zuignap of moet dat met de 'plakdisk' die er volgens de handleiding bij zou zitten.

Dashboard (Audi A4) is niet helemaal glad maar zie ook niet in waar ik de kit op het raam zou moeten monteren op een plek waar ik er goed bij kan en het zicht niet blokt.
  #46  
Oud 30-10-09, 08:34
Lacroix Lacroix is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Dat zal je de adhesive disk moeten gebruiken vermoed ik.

Ikzelf heb me een proclip besteld, die ik op ter hoogte van mijn middenste luchtrooster kan bevestigen, zodat ik eventueel daar de adhesive disk op kan hangen.

Heb schrik dat ik de adhesive disk er niet zonder zichtbare averij kan afkrijgen nadien.

Zou ook wel toffer zijn als de ik houder zonder adhesive disk op de proclip krijg, maar vermoed dat dit wel niet zal gaan.
  #47  
Oud 30-10-09, 17:13
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik vind het echt een absurde prijs voor een carkit naast de navigatie vragen ze dus nog eens 99 euro voor dat ding pfff ben ik de enige die dit echt te gek vind of
  #48  
Oud 30-10-09, 18:25
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rmondie Bekijk bericht
Ik vind het echt een absurde prijs voor een carkit naast de navigatie vragen ze dus nog eens 99 euro voor dat ding pfff ben ik de enige die dit echt te gek vind of
dan moet jij eens op zoek gaan naar wat andere "totaaloplossingen" kosten, en dan kom je tot de conclusie dat dit helemaal niet zo duur is, maar in de lijn ligt met andere oplossingen.

Het betreft hier niet enkel een houdertje om je iPhone in te klikken he.
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #49  
Oud 03-11-09, 14:36
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Zopas de TomTom carkit ontvangen, en snel tijdens de lunchpauze een rit gaan maken! Eerste indruk is prima. Zuignap zet zit goed vast op de voorruit in tegenstelling tot de zuignap van de GO720t. Het lukt om de iPhone in de carkit te duwen met een iSkin hoesje, maar de carkit slaagt er niet in om connectie te maken met de iPhone. Zonder werkt het perfect (5sec. extra werk ). Geluid is luid genoeg en je kan vrij gemakkelijk zachter zetten met de volume regelaar op de carkit. GPS signaal is véél sterker in de carkit dan zonder, uitgebreide test volgt later.
Carkit blijft ook stevig op zijn plaats zitten en hangt niet te schudden. Getest op de kasseien van de Koppenberg
  #50  
Oud 03-11-09, 17:44
mscofield mscofield is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 15
Standaard

Ik twijfel nog erg over deze carkit. Wat ik sowieso nodig heb is een houder en oplader, omdat ik toch bang ben dat hij anders snel gaat uitvallen.

Nu dacht ik altijd dat mijn gps wel ok was, maar ga dit vanavond nog even een keer testen.

Als ik de gps chip niet nodig heb ga ik waarschijnlijk voor de navigon voor 45euro.
Als je een houder+lader wilt kom je al snel op 40euro, behalve dat spul uit china.
Of is er een winkel die dat verkoopt en de volgende dag levert?
Jammer dat daar nog geen reviews van zijn van de Navigon..
  #51  
Oud 03-11-09, 17:54
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Ik heb al verschillende houders gehad ten tijde van mijn eerste PDA en daarop volgende en had toen voor mezelf uitgemaakt om nooit meer één aan te schaffen, maar deze van TomTom is van een héél ander niveau.

Meerwaarde voor mezelf:

- houder (uiteraard)
- goeie zuignap
- ook op dashboard te installeren dmv schijf voor dashboardmontage
- 360° kantelen
- lader los van smartphone/PDA maar in de houder
- GPS versterker
- BT carkit
- AUX uitgang

Persoonlijk vind ik z'n prijs gerechtvaardigd vergeleken met andere oplossingen zoals Brodit.

Laatst gewijzigd door rumble101; 03-11-09 om 19:16. Reden: AUX uitgang in ingang ;-)
  #52  
Oud 03-11-09, 19:00
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

De aux uitgang vind ik nou het zwaktepunt van deze carkit...
Had eigenlijk geintregeerd moeten zijn in de accuaansluiting.
Nu heb je nog meerdere kabels daar hangen, terwijl ik eigenlijk dit wil verminderen.
Heb nu een gewone carkit van een paar euro en die werkt prima.
en verder een accuaansluiting met audio signaal.
Dus maar 1 kabeltje..

Wel jammer vind de Tom tom geweldig uitzien.
zou hem alleen daar al voor willen hebben.
Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #53  
Oud 03-11-09, 20:52
TheProphet's schermafbeelding
TheProphet TheProphet is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 28
Standaard

Mmm ik wacht nog een paar gebruikers ervaringen meer af.... ik wil er ook nog steeds 1 hebben, maar als het door te veel personen blijft tegenvallen dan hou ik het maar bij mn pioneer BT.
__________________
vB Guru
  #54  
Oud 03-11-09, 21:25
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheProphet Bekijk bericht
Mmm ik wacht nog een paar gebruikers ervaringen meer af.... ik wil er ook nog steeds 1 hebben, maar als het door te veel personen blijft tegenvallen dan hou ik het maar bij mn pioneer BT.
Zelfde hier ik twijfel nog wel als ik de eerste paar al hoor dat handsfree bellen niet al te goed is wat bij mij toch op zijn minst goed moet zijn dus ik wacht nog een paar personen afvoordat ik de carkit ga aanschaffen
  #55  
Oud 03-11-09, 22:09
dentoon dentoon is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

iemand al eens de carkit op een Brodit-proclip gemonteerd? Of heeft iemand de kit al gesloopt voor directe montage? Voor mij is de voorruitbev. geen optie: ziet er gewoon niet uit!
  #56  
Oud 04-11-09, 01:18
wimpiewinger wimpiewinger is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: vlakbij vliegveldje van Eelde
Berichten: 16
Stuur een bericht via MSN naar wimpiewinger
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dentoon Bekijk bericht
iemand al eens de carkit op een Brodit-proclip gemonteerd? Of heeft iemand de kit al gesloopt voor directe montage? Voor mij is de voorruitbev. geen optie: ziet er gewoon niet uit!
jawel ziehier:
Review: TomTom Carkit voor de iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl
en dan een van de antwoorden van 30 oktober

Laatst gewijzigd door wimpiewinger; 04-11-09 om 01:20.
  #57  
Oud 07-11-09, 11:51
Lacroix Lacroix is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Heeft iemand nog last van héél slechte gps ontvangst via de TomTom karkit, als hij niet tegen de ruit hangt?

Tegen de ruit kan hij direct satelieten vinden, en is er een fix na 10-20 seconden.
Als hem echter ter hoogte van mijn ventilatorrooster vastmaak (boven de radio), vind hij GEEN ENKELE satteliet.

De TomTom carkit tool vind dus geen enkele sateliet, maar als ik navigon opstart dan krijgt hij wel een fix na 20-30 seconden. Volgens mij krijgt navigon dan dus de fix via de ingebouwde GPS van de 3GS, en doet de karkit niets. Tijdens het navigeren verliest navigon dan ook af en toe het GPS signaal, al kan hij het wel terug krijgen.

Ik zou het raar vinden als op de plaats waar ik de iphone monteer, de tomtom carkit geen enkele gps kan ontvangen, en de ingebouwde gps wél.

Dus... iemand ervaringen met de TomTom Car Kit als die iets verder van de voorruit gemonteerd is?
  #58  
Oud 07-11-09, 12:47
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard Positionering TomTom carkit.

Herken het probleem. Bij mij tegen de voorruit (Volvo V50) fix binnen enkele seconden en geen verlies meer van signaal. Echter, gemonteerd (Brodit clip) lager op het dashboard, minder goede ontvangst en regelmatig verlies van signaal. Kennelijk is de GPS-chip in de TomTom carkit niet van die kwaliteit als bij PND's en PDA's. Had eerder op dezelfde plek op het dashboard een HTC TyTn 2 in een Carcomm carkit en daarmee prima ontvangst (viel slechts een enkele maal weg). Moet zeggen dat mijn huidige combinatie, iPhone 3GS, Navigon 1.3, TomTom carkit OP het voorruit perfecte resultaten oplevert (beter dan m'n oude TomTom PND en ook beter dan de HTC combinatie).
  #59  
Oud 07-11-09, 13:19
Lacroix Lacroix is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik ga waarschijnlijk ook geen problemen meer hebben als ik de TomTom carkit tegen de ruit hang, maar ik zou hem veel liever op het luchtrooster hebben (heb de adhesive dashboard sticker op een brodit proclip gehangen). Hangt stukken dichter dan, wat makkelijker te bedienen is.

Lijkt mij toch raar dat de GPS ontvangst van de car kit SLECHTER zou zijn dan die van de 3GS.

Hier een S40 overigens, zou het aan Volvo liggen?
  #60  
Oud 07-11-09, 19:40
mr_ootez mr_ootez is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 49
Standaard

Ik heb mijn tomtom carkit al 1 maand.
Ik gebruik de zelf klevende schijf voor dachboord montage.
Maar tijdens het rijden valt de carkit iedere keer.
als ik de carkit weer terug plaats dan controleer ik of hij goed vast zit. En dat zit hij dan je kan hem dan ook niet verschuiven wat goed is. Maar iedere keer valt de carkit weer.
Zijn er mensen die ook dit probleem hebben?
Ik heb het trouwens niet als ik hem monteer op de voorruit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 10:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 21:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 28-06-10 00:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 11:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.