//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rosje77 Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 10-04-10, 19:07
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosje77 Bekijk bericht
Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ik een koptelefoon aansluit heb ik hetzelfde. Is dit normaal?
bij mij is dat ook het geval
stop je hem in de iphone zelf dan niet meer dat probleem
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 17-04-10, 21:43
flepflobber flepflobber is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Heb hetzelfdeprobleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memyself71 Bekijk bericht
Hallo,

Ben nu een maandje in het bezit van de TT carkit en ben super tevreden. heb zelf een 2G en het was dus even de vraag of deze zou werken, maar na 5 minuten installeren werkt deze supersnel. Na minder dan 1 min een Fix en de TT app werkt perfect.

Wat ik wel vevelend vind is dat ik het geluid van de auto hoor op het AUX kanaal van de autoradio. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de aarding van het sigarettenaansteker aansluiting. Indien de AUX kabel in de Iphone zelf zit heb ik hier geen last van, echter moet ik dan wel ieder maal de kabel handmatig verwijderen. Dit heeft dus geen voorkeur.
Heeft iemand hier een oplossing voor om het verhaal helemaal perfect te maken.
Ik heb hetzelfde probleem en ik zag dat er nog niet op is gereageerd. Ik heb ook perfect geluid totdat ik de houder op de lader aan sluit, dan hoor ik de ontsteking van de cilinders over mijn boxen. zodra ik gas geef hoor ik de frequentie toenemen. Weet iemand hoe dit is op te lossen?
  #223  
Oud 19-04-10, 20:33
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard TomTom carkit + FM Transmitter?

Hallo allen,

zoals velen van jullie gebruik ik mijn IPhone 3gs regelmatig om mee te navigeren. Of liever gezegd: doe ik een dappere poging hiertoe, aangezien de GPS chip nogal eens te wensen overlaat.
Op dit moment gebruik ik een 'carkit' van Belkin, tunebase FM (Belkin : TuneBase FM met handsfree belfunctie). Op zich werkt dit voor het opladen en muziek luisteren prima, maar erg bevorderlijk voor de GPS ontvangst is het niet.

Na wat rondgelezen te hebben op internet en op deze forums lijkt de carkit van TomTom uitkomst te bieden, omdat deze betere GPS ontvangst heeft.
In dat opzicht lijkt met deze carkit beter dan degene die ik nu heb, alleen wat ik een voordeel van de Belkin vind, is dat er een FM Transmitter op zit.
Ik heb namelijk een leaseauto en daarop kan ik geen audio aansluiten.

Waar ik nu dus eigenlijk naar op zoek ben, is het beste van beide werelden. Weet iemand of het mogelijk is om een FM transmitter op de TomTom carkit aan te sluiten, zodat je via de autoradio muziek kan luisteren en toch fatsoenlijk kan navigeren? Of wellicht heeft iemand hier al ervaring mee? Suggesties zijn meer dan welkom, want ik zou graag een werkende oplossing in mijn auto willen hebben!
  #224  
Oud 19-04-10, 22:23
firstred firstred is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 37
Standaard

Een korte blik op de productpagina leert al dat je de iPhone niet én aan de carkit kunt aansluiten én aan de FM-transmitter, omdat beide de iPhone dock-connector nodig hebben.
Wat wel een mogelijkheid is om de FM-transmitter te behouden en een losse GPS-muis te kopen die ondersteunt wordt door RoqyBT, zodat je via Bluetooth je ontvangst kunt verbeteren. Maar daarvoor moet je wel je telefoon jailbreaken.
  #225  
Oud 19-04-10, 23:05
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie firstred.

Ik had inderdaad al wel gezien dat rechtstreeks aansluiten niet zomaar kan, omdat de IPhone dan in de dock zit. Maar volgens de productpagina heeft de dock een AUX uitgang, die je normaal gesproken op je radio zou aansluiten. Dit is mijn geval lastig, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk was om een FM Transmitter op de AUX uitgang aan te sluiten?
  #226  
Oud 19-04-10, 23:12
firstred firstred is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 37
Standaard

Ja, ik zie onder de specificaties van de TomTom-carkit het volgende staan:
Audio out
: 3,5-mm audio out.

En je kunt een losse FM-transmitter kopen met een 3,5mm-aansluiting bij vrijwel elke elektronica zaak.
Lees het volgende artikel maar eens:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/autoradios/extra/mp3-in-de-auto/

Volgens mij is voor jou de goedkoopste oplossing hetgeen wat ik al eerder gepost heb: jailbreaken en RoqyBT gebruiken.

Laatst gewijzigd door firstred; 19-04-10 om 23:23.
  #227  
Oud 20-04-10, 12:54
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor je suggestie Firstred, hier ik zeker wat aan!
Ik zal me vanavond eens verdiepen in de mogelijkheden, mocht ik overgaan tot aanschaf dan zal ik hier wel even een update posten. In ieder geval bedankt tot zover.
  #228  
Oud 20-04-10, 21:10
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik denk er ook over om een tomtom carkit aan te schaffen, maar zit nog een beetje met een vraag. Ik heb zojuist deze hele thread doorgescand, maar kon geen concreet antwoord vinden op de volgende vraag: past mijn IPhone 3GS in de TomTom carkit mét Bodyguardz shield? En dan bedoel ik niet alleen de screenprotector, want ik heb ook zo'n folie-ding op de achterkant van mijn telefoon. Dat hij er niet met een dikke case in past begrijp ik, maar ik hoop stiekem dat ie er met zo'n dunne protector wel in past.

Deze vraag is vast al eerder ergens gesteld, maar ik kan het niet vinden
Ik zou het ontzettend jammer vinden als ik de carkit koop en dat het dan vervolgens niet past.. dus als iemand uit de praktijk het verlossende antwoord zou kunnen geven, graag!
  #229  
Oud 20-04-10, 21:20
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

hoe dun is dun?? ik heb zo,n tomtom carkit en je hebt wel iets spelling als je iphone er in zit dus.
mss even iemand vragen in de buurt die er een heeft kan je even testen

gr mrfred
  #230  
Oud 20-04-10, 21:33
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Het probleem is dat niemand van mede-iphonebezitters een TomTom carkit bezit
En je kan ze geloof ik alleen online kopen, dus even in de winkel passen is ook lastig.
Dus ik hoop eigenlijk dat er onder de lezers iemand is die het al geprobeerd heeft.

En het is erg dun trouwens, maar een millimeter kan al teveel zijn natuurlijk..
  #231  
Oud 20-04-10, 21:36
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...
  #232  
Oud 20-04-10, 22:23
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert Bekijk bericht
die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...
veel plaats is er niet over voor een case indd...

maar schitterend ding. duur ma doet zijn werk meer dan behoorlijk!
aan te raden dus!
  #233  
Oud 20-04-10, 22:55
_Lemon _Lemon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert Bekijk bericht
die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...
EBaycase, zijn dat van die kleurrijke rubberen dingen? (http://www.google.nl/m/url?cd=4&client=safari&ct=res&ei=YgXOS8CfNIO3jAfRsNDNAQ&hl=nl&oe=UTF-8&oi=video_result&q=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DbfErWxNrVu8&resnum=4&sa=X&usg=AFQjCNH eTLzTxOEZ0ynqUDiU-qkIXnJO-A)
Die heb ik zelf nog nooit in mijn handen gehad, maar ik denk dat mijn bodyguardz/invisible shield niet dikker zal zijn. Alvast bedankt voor je input!
  #234  
Oud 22-04-10, 23:39
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Ik heb me vandaag een TomTom carkit aangeschaft en heb een vraagje over de bluetooth functie van de kit.
Waarvoor dient de bluetooth connectie van de kit eigenlijk
Is het om handsfree te kunnen bellen en het geluid van een telefoongesprek door de luidspreker van de kit te horen ofzo
Kan er iemand dit bevestigen
Indien dit het geval is dan heeft deze functie voor mij geen zin aangezien ik in mijn nieuwe Ford Fiesta reeds over bluetooth beschikt die alle functies handsfree van de iPhone overneemt.
Ik heb ook gemerkt dat ik ofwel een connectie heb met de carkit, ofwel met mijn wagen ... tegelijk lukt blijkbaar niet.
  #235  
Oud 03-05-10, 13:04
iadnanovic iadnanovic is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het nu gejailbreaked, hoe zet ik cydia erop?
  #236  
Oud 03-05-10, 22:23
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Hoe het horizontaal kantelen wat strakker zetten van de TT houder?

Trouwens wel een aanrader als je wil navigeren, houder bevalt goed.
  #237  
Oud 04-05-10, 11:22
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Hoe het horizontaal kantelen wat strakker zetten van de TT houder?
Zelf al uitgevogeld, staaldraadje wat als veer fungeert onder de kogel wat verbogen. Klikt nu echt goed in positie.
  #238  
Oud 06-05-10, 09:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door firstred Bekijk bericht
Ja, ik zie onder de specificaties van de TomTom-carkit het volgende staan:
Audio out
: 3,5-mm audio out.

En je kunt een losse FM-transmitter kopen met een 3,5mm-aansluiting bij vrijwel elke elektronica zaak.
Lees het volgende artikel maar eens:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/autoradios/extra/mp3-in-de-auto/

Volgens mij is voor jou de goedkoopste oplossing hetgeen wat ik al eerder gepost heb: jailbreaken en RoqyBT gebruiken.
Dat is slecht nieuws, zeg, die test. Het is eigenlijk allemaal crap, die FM transmitters. Ik heb er zelf ooit 2 geprobeerd, langere tijd geleden. Daar had ik toen ook al slechte ervaringen mee, dat i dus helaas nog steeds niet beter.
  #239  
Oud 13-05-10, 15:35
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Ikzelf heb tom tom geïnstalleerd, ik gebruik deze wel af en toe.
Ik sluit mijn iphone aan op een fm transmitter, dit wil zeggen ik heb mijn muziek in de auto en als ik mijn tom tom aanzet en deze wil een aanwijzing geven dimt mijn muziek en hoor ik op de radio van de wagen de gps praten, dus het is perfect mogelijk deze 2 samen te gebruiken!
  #240  
Oud 13-05-10, 15:49
jansenpam jansenpam is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Ik heb dit dingetje ooit gekocht:
FM Sound Transmitter für Apple iPhone 2G 3G iPod Nano - eBay, Other Apple iPod Accessories, Apple iPod Accessories, MP3 Player Accessories, Consumer Electronics. (Eindtijd 13-mei-10 15:28:37 CEST)
Geen idee of dit is wat je zoekt, maar je kunt hem dus onder je iphone hangen, met daaraan weer de oplaad kabel in de auto.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 10:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 21:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 28-06-10 00:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 11:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.