//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 "Volgens jou" ... ja daar heeft hij veel aan.... " Volgens " de kerel die mij de TT verkocht heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #301  
Oud 21-07-10, 18:47
tjesis tjesis is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
"Volgens jou"... ja daar heeft hij veel aan.... "Volgens" de kerel die mij de TT verkocht heeft ging het waarschijnlijk wel gaan want het bovenste deel is flexibel en een ipod touch past er ook in....
Nou ja, ik probeer gewoon mee te denken en behulpzaam te zijn.
Snap jouw manier van reageren in zijn geheel niet.....

Maar goed, laat ik het dan zo zeggen, die kerel die jou de TT carkit verkocht heeft het dus mis. De iPhone 4 past er niet in zonder een aanpassing te doen. Zoals gezegd, kijk maar eens op youtube, diverse filmpjes van mensen die laten zien wat je moet veranderen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 22-07-10, 18:28
amaryllida amaryllida is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik heb intussen zelf zo een tomtom carkit gekocht voor de iphone en ik moet zeggen dat het zijn geld wel waard is. Het vindt razendsnel satellieten en geeft een goeie wegbeschrijving.

Top!
  #303  
Oud 23-07-10, 17:06
mbuskens mbuskens is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 25
Standaard

Ik heb de houder met een zuignap aan het raam. Ik ben zeer tevreden over de manier zo als ik het gebruik. Ik draai hem niet en maak ook geen gebruik van de carkitfunctie.
De carkitfunctie vindt ik niet in orde. kwaliteit is niet goed. Hoort de andere slecht.
de draaifunctie is redelijk al kan deze wel wat stroever wat mij betreft. De speaker is erg goed. Ook de GPS ontvangst is optimaal. Heb ook altijd binnen een zeer korte tijd een gps signaal.
  #304  
Oud 25-07-10, 13:34
peanut1685 peanut1685 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Alphen ad Rijn
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glennv Bekijk bericht
Had ik ook.
Oplossing is simpel maar heb ik tot noe toe niet beschreven gezien. (of niet goed gekeken.

Dubbelclick op home button. Click en hold de tomtom app tot ze gaan wiebelen. Nu zie je een "-" teken in de linker bovenhoek van de draaiende apps. Click darop en app is weg.

Das het nadeel van multitasking. Ineens moet je je druk maken over het sluiten van draaiende apps. Doet me weer denken aan de windows mobile horror tijd. Maar goed elk voordeel hep zn nadeel........
Toen ik dit deed en een keer erma weer tomtom opgestart had en opnieuw op deze wijze wilde uitschakelen stond hij niet in het dockscherm met wiebelende icoontjes hebben meer mensen die ervaring? Het extra moeten uitschakelen is wel lastig het zou mooi zijn als tomtom gewoon de optie uitschakelen terugbracht, net zoals bij de pda versie
__________________
Iphone 4G en
een 64GB+3G Ipad 3.2 met Jailbreak
  #305  
Oud 27-07-10, 11:18
henk2 henk2 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard Iphone Case

Ik heb er een gevonden, met extra gps en batterij.

[URL="http://www.magellangps.com/toughcase/"]

TJ
  #306  
Oud 27-07-10, 20:01
ghager ghager is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.I.M.B. Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik wil mijn iPhone samen met een tomtom carkit op mijn motor bevestigen, dit ivm de betere gps-chip etc.

Een 12V aansluiting is al geregeld, evenals een bluetooth headset.

Wat zou de beste waterdichte oplossing zijn?

De afmetingen van de iphone i.c.m. de carkit zijn 14 b/h x 6 b/h x 5 diep
Hoi PIMB,

Ik gebruik al enige tijd de Otterbox (ff Googelen) in combinatie met Ram-Mount bevestiging. Op z'n Hollands : WERELD-spul. Is waterdicht, heeft een waterdichte kabeldoorvoer, en je kan 'm ook nog gewoon bedienen. Het ziet er misschien wat minder gelikt uit dan de foon zelf, maar werkt wel perfekt!

Succes d'r mee,

  #307  
Oud 28-07-10, 21:40
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Mensen ik heb een vreemd probleem. Heb tomtom carkit en heeft altijd goed gewerkt totdat ik onder bluetooth instellingen een keer op 'vergeet dit apparaat' heb gedrukt (Ik wou de 3gs eens koppelen aan een andere carkit namelijk). Nu wil ik de iphone weer terugkoppelen met bluetooth aan de tomtom carkit. Bij het zoeken van de bluetooth apparaten komt dan 'tomtom carkit niet verbonden' tevoorschijn maar als ik hier vervolgens op druk om pincode 5555 in te voeren dat schiet de iphone terug naar het springboard.

Ik heb de iphone al opnieuw gesynchroniseerd in itunes, harde gereset, zo ook de carkit maar het probleem blijft. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

-------------

En zelf het antwoord al gevonden: SB rotator in cydia verwijderd en de pincode is weer in te voeren omdat het scherm niet terug gaat naar springboard. Bizar maar waar, veroorzaakt cydia/sbrotator hier toch onstabiel gedrag.

Laatst gewijzigd door omehar; 28-07-10 om 22:25. Reden: zelf het antwoord al gevonden
  #308  
Oud 29-07-10, 09:37
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbuskens Bekijk bericht
De carkitfunctie vindt ik niet in orde. kwaliteit is niet goed. Hoort de andere slecht.
Je bent je er toch bewust van dat je het geluid van de carkit manueel kunt verhogen met dat schakelaartje he?
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #309  
Oud 08-08-10, 21:31
spiekry spiekry is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brusilov Bekijk bericht
Binnenkort ga ik samen met mn vriendin op vakantie naar Polen en wil daar graag naar toe navigeren met behulp van de TomTom carkit + software.

Nu vraag ik me dus af of ik hiermee prettig kan navigeren zonder extra telefoon kosten.
Met andere woorden.. is de in de carkit gebouwde GPS antenne genoeg om een goede navigatie te verkrijgen of moet er nog altijd gebruik gemaakt worden van de diverse zendmasten langs de te rijden route?

met vriendelijke groeten,
Sander.
Ik ben ook richting italie geweest met de tom tom.; werkte perfect. de igps antenne is genoeg.
  #310  
Oud 09-08-10, 20:08
Brusilov Brusilov is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 4
Standaard

Hey gaaf! bedankt voor je reactie nog ff en ik kan m testen richting Polen
  #311  
Oud 10-08-10, 18:01
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Bedankt voor jullie reacties, vroeg me dit namelijk ook af.
Met een gerust hart richting Frankrijk!
  #312  
Oud 11-08-10, 18:07
Liesbeth Sikking Liesbeth Sikking is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Beste mede iPhone bezitters,
Ik wil graag zeker weten dat ik geen extra kosten voor dataverkeer op mijn dak krijg als ik TomTom Europa gebruik in Frankrijk op mijn iPhone 4 (zonder TT carkit): als ik het goed begrijp kost het niks als ik de functie locatievoorziening aan heb staan en 3g / mobiele data en dataroaming uit?
  #313  
Oud 11-08-10, 18:09
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Volgens mij kunnen ze je zo niets aanrekenen nee.
Extra vraagje hierbij: Kunnen ze het wel aanrekenen als je 3G en mobiele data hebt aanstaan?
  #314  
Oud 11-08-10, 18:20
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

Die zou ik zowieso in het buitenland uitzetten, dat kan aardig uit de klauwen lopen als je niet in de gaten hebt.
  #315  
Oud 11-08-10, 18:31
TR1969 TR1969 is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Standaard

Standaard staat dataroaming in het buitenland uitgeschakeld.
Je hoeft dus niets te doen.

Had het afgelopen vakantie ook, zolang er verbinding was met T-Mobile NL gewoon het rondje of 3G melding op m'n display en dus data verkeer mogelijk.
Op het moment dat T-Mobile Duitsland het vernam geen dataroaming meer.

Verder probleemlos genavigeerd naar Italië zonder de TT houder.
Was bij mij (met Navigon) niet nodig.

Dus nogmaals, standaard fabrieksinstelling is geen dataverkeer in het buitenland.
  #316  
Oud 11-08-10, 20:44
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Inderdaad, alleen dataroaming moet uit staan om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben. Alle extra dingen als 3G, etc. uitzetten is totaal overbodig.

Ik zou nog wel even controleren of dataroaming echt wel uitstaat (instellingen >algemeen >netwerk en daar schuifje Dataroaming naar links op 0), want een heleboel mensen zitten van alles in de instellingen te wijzigen om e.e.a. uit te proberen. Misschien is dan zonder dat je het beseft hebt dataroaming een keer aangezet.
  #317  
Oud 05-10-10, 23:44
Icepod Icepod is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Na één week vele km's op de Belgische wegen, hier mijn ervaring van de TT-carkit in kombinatie met een iphone 4:

- Snelle gps-fix, in beide gevallen, dus zowel ip4-chip als TTCK-chip.
- Geluid van speakertje op de TTCK, niet teveel van verlangen...
- Audio-OUT 3,5 stekker van TTCK naar auto-radio aux-IN, werkt als een speer.
- Micro werkt volodoende, volgens gesprekpartners.
- Zuignap-montage op glas werkt perfekt.

Tegenvallend:
- Te slappe rotatie-systeem ( kan verholpen worden, maar zou niet mogen voor die prijs )
- Dat viltje dat extra moet besteld worden ( ook al krijg je het gratis ). Moest intussen in de doos zitten!

Nog even vermelden dat hij draait op Tom Tom W-Europa.

I'

Laatst gewijzigd door Icepod; 05-10-10 om 23:47.
  #318  
Oud 05-10-10, 23:45
Icepod Icepod is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Oeps, dubbel post!

I'
  #319  
Oud 18-11-10, 21:18
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Snelle vraag, ongetwijfeld dom, maar toch:
Is het zinvol om de TomTom houder te bestellen voor een iPhone 3G, waar vervolgens Navigon op draait? Ofwel: Heeft Navigon lol van de betere GPS ontvangst?
  #320  
Oud 18-11-10, 21:26
memyself71 memyself71 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 17
Standaard

Dat heeft zekerzz zin. Heb zelf tijden met Navigon op m'n TT carkit gereden en werkt perfect!!!!
Snelle fix en Navigon is zoveel mooier dan TT.
Of het ook beter is wil ik niet zeggen. Heb beide geprobeerd en zit niet zoveel verschil in
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 10:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 21:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 28-06-10 00:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 11:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.