iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: roqybt app (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/44189-roqybt-app.html)

iPwn 29-09-09 10:47

Hmm goed die license in je inbox bewaren dus!

Zit hier nu op m'n werk met m'n iPhone en GPS muis naast me lol, zodra hij binnen is ga ik meteen testen, werk wacht wel :P

Is het trouwens ook mogelijk om hem nu bijvoorbeeld al lopend in Google Maps te gebruiken, wanneer je in een vreemde stad bent bijvoorbeeld? Hij zat er eerst nog wel eens naast, maar met een externe GPS module zal dat nu wel een stuk nauwkeuriger zijn toch?

Sonicje 29-09-09 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 358122)
Hmm goed die license in je inbox bewaren dus!

Zit hier nu op m'n werk met m'n iPhone en GPS muis naast me lol, zodra hij binnen is ga ik meteen testen, werk wacht wel :P

Is het trouwens ook mogelijk om hem nu bijvoorbeeld al lopend in Google Maps te gebruiken, wanneer je in een vreemde stad bent bijvoorbeeld? Hij zat er eerst nog wel eens naast, maar met een externe GPS module zal dat nu wel een stuk nauwkeuriger zijn toch?


Hier durf ik me niet over uit te spreken...
Over google maps wordt er eigenlijk niet gesproken op het forum, maar normaal gezien zou het wel moeten lukken !
Er wordt zelfs gezegd dat deze oplossing beter is dan de originele gps chip van de iPhone, het signaal zou een stuk stabieler en sterker zijn.

maar nu vraag ik me af... zou de batterij ook langer mee gaan ?
Want de 3G toestellen lopen na een goede 2 uur helemaal leeg vanwege de gps chip, maar via die draadloze externe verloopt alles via bluetooth, dus volgens mij gaat de batterij voor het navigeren ook een stuk langer mee..

Later in de week zelf eens testen !
Lig nu jammer genoeg ziek thuis en kan dus de baan niet op, moet zo en zo elke dag 2u op de bus of in de wagen zitten, als ik terug in orde ben zal ik deze de volledige 2 uur eens laten draaien en bekijken wat men batterij zegt.

Pscherrenburg 29-09-09 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 357796)
Je hebt al een licentie gekregen? Of werk je nog met een demo?

Demo, maar verwacht hem eigenlijk wel snel.
De demo versie werkt in iedergeval super, dus ga er van ut dat de final nog beter is.

xb9 29-09-09 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 358124)
Er wordt zelfs gezegd dat deze oplossing beter is dan de originele gps chip van de iPhone, het signaal zou een stuk stabieler en sterker zijn.

Logisch toch, in de iphones zitten A-GPS.
Zie : Assisted GPS - Wikipedia

Greets,

JP

Sonicje 29-09-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xb9 (Bericht 358156)
Logisch toch, in de iphones zitten A-GPS.
Zie : Assisted GPS - Wikipedia

Greets,

JP

Bedankt voor de toelichting, iPhone hardware en zeker de gps chips zijn mij vrij onbekend :) de basics ken ik hier wel van, maar type chips...
Weeral wat bij geleerd se ;)

iPwn 29-09-09 13:37

Klopt niet, A-GPS zou juist sterker moeten zijn, omdat het NAAST normale gps OOK gebruikt maakt van die Assisted zaken, waar gps muizen alleen maar gebruik maken van gps zonder Assisted dingen. Normale gps modules zouden dus eerder hun signaal moeten verliezen dan de iPhone, omdat deze terug kan vallen op andere manieren van locatiebepaling.

Nog geen license overigens! Niet binnen de 24u :(

Sonicje 29-09-09 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 358227)
Klopt niet, A-GPS zou juist sterker moeten zijn, omdat het NAAST normale gps OOK gebruikt maakt van die Assisted zaken, waar gps muizen alleen maar gebruik maken van gps zonder Assisted dingen. Normale gps modules zouden dus eerder hun signaal moeten verliezen dan de iPhone, omdat deze terug kan vallen op andere manieren van locatiebepaling.

Nog geen license overigens! Niet binnen de 24u :(

... weet je.. ik ga het houden op "ik ben blij dat ik nu kan navigeren met mijn iPhone" :D

Wat je licentie betreft... ik begon van morgend ook een beetje "ongerust" te worden na de 24u. Men had wel gezegd dat dit langer kon duren, maar toch.. mijn geduld was op, ik had 's nachts tijdens het plotseling ontwaken dan nog maar snel eens de betreffende mail verzonden in de hoop dat ik 's morgens opstond dat deze aanwezig zou zijn in mijn mailbox. Jammer genoeg niet het geval.

Vervolgens heb ik dit gedaan: www.roqy-bluetooth.net • View topic - Official licenses

een manuele aanvraag voor mijn licentie, het kan toeval zijn hoor, maar een goed uurtje later zat men licentie in mijn mailbox.
Ik zou gewoon eens de bovenstaande link proberen :)

iPwn 29-09-09 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 358241)

Wat je licentie betreft... ik begon van morgend ook een beetje "ongerust" te worden na de 24u. Men had wel gezegd dat dit langer kon duren, maar toch.. mijn geduld was op, ik had 's nachts tijdens het plotseling ontwaken dan nog maar snel eens de betreffende mail verzonden in de hoop dat ik 's morgens opstond dat deze aanwezig zou zijn in mijn mailbox. Jammer genoeg niet het geval.

Vervolgens heb ik dit gedaan: www.roqy-bluetooth.net • View topic - Official licenses

een manuele aanvraag voor mijn licentie, het kan toeval zijn hoor, maar een goed uurtje later zat men licentie in mijn mailbox.
Ik zou gewoon eens de bovenstaande link proberen :)

Heb ik toevallig een uurtje geleden gedaan inderdaad, mijn geduld was ook op :D

Hij zal ongetwijfeld wel komen, en ik weet dat het druk is, dus ik moet gewoon wat geduld hebben, kan nu niet meer doen (helaas) dan afwachten op de licentie :p

boezeke 29-09-09 16:27

ik heb de vlak na de release het programma geinstalleerd en licentie aangekregen
het programma werkt wel ik krijg verbinding met mijn gps module maar als ik navigon opstart krijg ik geen gps signalen. mijn ontvanger is een leadtek modelnummer LR9537
ik heb ook nog een andere ontvanger van garmin maar met deze is het ook hetzelfde.
kan iemand hiermij helpen?

Sonicje 29-09-09 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boezeke (Bericht 358329)
ik heb de vlak na de release het programma geinstalleerd en licentie aangekregen
het programma werkt wel ik krijg verbinding met mijn gps module maar als ik navigon opstart krijg ik geen gps signalen. mijn ontvanger is een leadtek modelnummer LR9537
ik heb ook nog een andere ontvanger van garmin maar met deze is het ook hetzelfde.
kan iemand hiermij helpen?

ik vrees dat ik je hier in ieder geval al niet mee kan verder helpen, ik weet namelijk niet hoe elk gps apparaat gaat reageren en dergelijke...

Als je naar het forum van roqy zelf gaat, zal je zien dat je een sectie hebt genaamd "compatible gps devices" zeg daar even welke gps reciever je gebruikt en welke versie van iPhone je hebt. Leg ook duidelijk je probleem uit.

Maar allereerst kijk even in het zelfde forum bij de compatible gps devices of je devices wel degelijk compatibel zijn, niet alle toestellen gaan werken (veel, maar niet allemaal).

boezeke 29-09-09 16:53

ja deze gps muis staat er ook tussen dat ze werkt, en ik heb een 2G iphone dus dat zou ook moeten werken. ik ga nu effe tomtom proberen en hopen da die wel werkt.

Bertphoon 29-09-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boezeke (Bericht 358339)
ja deze gps muis staat er ook tussen dat ze werkt, en ik heb een 2G iphone dus dat zou ook moeten werken. ik ga nu effe tomtom proberen en hopen da die wel werkt.

Heb je de locatie schakelaar op aan staan bij de settings van je iphone?
Dus gewoon in de standaard settings van de iphone (of evt via sbsettings toggle)

boezeke 29-09-09 17:32

yep deze staat aan, Wi-Fi en bluetooth staat uit dus weet niet goed wat er mis is.

iPwn 30-09-09 10:56

Vreemd, dat zou ik ook niet zo snel weten, wel een goed GPS signaal? Heb je ook gezien dat hij in de RoqyBT app een fix kreeg, voordat je uit de app ging en Navigon opstartte? Staat de GPS ontvanger bij een open raam, zodat je zeker weet dat hij goed verbinding kan maken?

Ik kreeg zojuist m'n licentie en het werkktttttttttt :D
Echt fantastisch, meteen uitproberen op weg naar huis!

Wijcky 30-09-09 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boezeke (Bericht 358356)
yep deze staat aan, Wi-Fi en bluetooth staat uit dus weet niet goed wat er mis is.


Wi-Fi en Bluetooth staan uit??? Je bluetooth moet toch zowiezo op staan om contact te hebben met je GPS module?

btentusscher 30-09-09 13:57

Wat een geweldige oplossing zou dit zijn als deze app officieel zou worden, mijn interne GPS heb ik namelijk compleet opgegeven. Zien jullie het gebeuren dat deze app of een zelfde soort officieel in de appstore zal opduiken? Zie een Jailbreak namelijk niet zo zitten.....

boezeke 30-09-09 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wijcky (Bericht 358725)
Wi-Fi en Bluetooth staan uit??? Je bluetooth moet toch zowiezo op staan om contact te hebben met je GPS module?

de Bluetooth van apple zelf moet afstaan anders werkt het zeker niet, men gps antenne ligt buiten op tafel, heb men iphone al gerestord en alles opnieuw geinstalleerd maar tevergeefs...
de fix is er met roqyBT de gps cordinaten staan erbij, het is bij mij eigelijk net hetzelfde als de demo versie wat raar is...

iPwn 30-09-09 15:31

De bluetooth van je iPhone zelf moet uitstaan voordat je RoqyBT start inderdaad, RoqyBT activeert zelf bluetooth (maar dan een ander protocol waardoor hij kan communiceren met de GPS module).

Ik acht de kans op het verschijnen van deze app in de AppStore HEEL erg klein, dus mocht je een externe GPS module draadloos willen gaan gebruiken, is deze oplossing voorlopig de enige...

In dit subforum loopt ook een topic over GPS via een bedrade GPS module, daarvan weet ik niet zeker of je er ook een jailbreak voor nodig hebt, misschien daar eens naar kijken.

M'n GPS muis is alweer leeg door al het gespeel ermee lol :D

boezeke 30-09-09 19:31

ik heb het probleem gevonden (via het forum van roqy)
je moet blijkbaar SBSettings en MobileSubstrate installeren via cyndia.
door dit te installeren was het bij mij in orde en werkte het perfect!! super programma!!!!

EldertV 30-09-09 21:28

Ik heb nog steeds geen licentie. Ik heb hem de 28ste aangevraagd. Moet ik gewoon wachten??

boezeke 30-09-09 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EldertV (Bericht 359055)
Ik heb nog steeds geen licentie. Ik heb hem de 28ste aangevraagd. Moet ik gewoon wachten??

je moet wel eerst de 8euro hebben betaald en dan een licentie aanvragen, je kan ook altijd op het forum van roqy kijken voor meer info.
www.roqy-bluetooth.net • Index page

EldertV 30-09-09 21:37

Natuurlijk heb ik 8 euro betaald.

Sonicje 30-09-09 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EldertV (Bericht 359055)
Ik heb nog steeds geen licentie. Ik heb hem de 28ste aangevraagd. Moet ik gewoon wachten??

www.roqy-bluetooth.net • View topic - Official licenses

marcelh 30-09-09 22:30

Heb vanmorgen de licentie gekregen en het geheel getest meet tomtom sygic en navigon.In een woord geweldig ,je moet wel zorgen dat je eerst de connectie maakt met de gps-muis,dan de locaties inschakelen en dan pas tomtom of een van de anderen opstarten.Gebruik de 3gs met de tomtom mk11

koekjedebij 01-10-09 00:16

Zolang je er per iphobe voor moet betslen begin ik er nieg aan. Ik heb 3 iphones en 1 touch. Dat is dus 32euro. De iphone waar ik het meest op wil gebruiken is die van mijn baas. Maar ik ga dan kan ik het weer niet op mijn eifen iphones gebruiken. Voor mij niet interessant genoeg dus.

EldertV 01-10-09 08:34

Ik heb manueel de licentie aangevraagd en binnen twee uur binnen. Tanx

snurkie 02-10-09 13:57

Het werkt P E R F E C T !!!
 
En dat voor 8 euro. Eerst overwogen GPS Serial, wat je daar voor aan moet schaffen is duur (ronde de 80 euro) en het is nog een lelijk apparaat ook.
De service van Roqy is uitmuntend. Ik dacht ik geen buil kon vallen voor
8 euro en had betaald, maar verder nog geen actie ondernomen.
Kreeg netjes een mail waarin de ontvangst van het geld werd bevestigd, maar dat ze nog geen licentie-aanvraag hadden ontvangen.
Binnen een paar uur was ie binnen. In het begin duurde het even voordat het programma mijn BT Receiver vond, maar nu niet meer.
Zodra ik het propramma opstart vindt ie gelijk mijn BT Receiver (Globalsat BT 338) en mij GPS coordinaten.
Navigon (Benelux) had ik al geinstalleerd, maar in eerste instantie kreeg ik geen GPS info. Dat bleek aan het geinstalleerde programma GPS Serial te liggen. Nadat ik dat verwijderd had werd ik helemaal BLIJ.
Navigon vind nu supersnel het GPS Signaal.

Thanks Roqy

P.S. Sonicje ook bedankt voor de heldere uitleg, hoe te installeren. De readme.txt bij het gedownloade bestand maakte het compleet.

josilonka 02-10-09 15:46

roqybt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 357641)
Ik denk dat Cydia nog niet op punt gesteld is, of zelfs nog niet geplaatst is. Kan me herinneren dat het iets langer kon duren vanwege de repo's ofzo iets dergelijks.

De installatie is opzich vrij eenvoudig hoor :) (natuurlijk als je weet hoe het moet is alles simpel).

1. Je download het .DEB bestandje naar je PC/Mac.
2. Je SSH't naar je iPhone via eender welke FTP client. (WinSCP, CuteFTP, enz.)
3. Je plaatst de .deb file ergens waar je hem snel kan vinden. Ik heb hem geplaatst in de "/private" map, helemaal naar de root gaan, en dan de map private openen en daar de .deb in droppen.
4. Je opent/installeert Terminal
5. Om eventuele fouten te voorkomen typ je eerst "su" in, waarop je het wachtwoord gevraagd wordt, geef hier in "alpine" en klik op return.
6. Het volgende commando dat je moet ingeven is: "cd /private"
(zonder de " natuurlijk)
7. Vervolgens geef je als commando in: "dpkg -i roqyBT-0.8.0-1.deb"
8. Nu zou de installatie moeten beginnen (duurd enkele seconden).
9. Na de installatie duw je op de Home-knop om terug naar je springboard te gaan.
10. Je herstart de iPhone door de power button 3-5 seconden in te houden en de slide opzij te schuiven, je wacht even en herstart je iPhone.

Nu zou de file op je springboard moeten staan.

Bij het starten van het programma ga je echter de melding krijgen dat je licensie nog niet in orde is.
Als je een donator bent (eender wanneer gedoneert hebt voor midderdagnacht 28-09) moet je gewoon onderaan het scherm "auto e-mail" sturen, waarin je code naar de server wordt gestuurd, dan zou je morgen de serial moeten ontvangen.
Heb je nog niet gedonate ? Dan moet je eerst via PayPal €8 betalen en met het e-mail adres dat je de betaling doet de code vervolgens doormailen en krijg je deze ook in de 24u aan.


hoi de uitleg ziet er goed uit,maar ik snap het verhaal van hoe of wat ik het via cuteftp moet doen niet (zijn daar instellingen voor)openssh heb ik geinstalleerd op mijn ipodtouch maar hoe nu verder roqy staat op mijn comp hoe krijg ik het op mijn ipod
kan iemand mij hierbij helpen aub :(

iPwn 02-10-09 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josilonka (Bericht 359776)
hoi de uitleg ziet er goed uit,maar ik snap het verhaal van hoe of wat ik het via cuteftp moet doen niet (zijn daar instellingen voor)openssh heb ik geinstalleerd op mijn ipodtouch maar hoe nu verder roqy staat op mijn comp hoe krijg ik het op mijn ipod
kan iemand mij hierbij helpen aub :(

Met deze tutorial op Youtube moet je er wel uit zien te komen denk ik:

http://www.youtube.com/watch?v=wAI4vrixVtY

josilonka 02-10-09 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 359791)
Met deze tutorial op Youtube moet je er wel uit zien te komen denk ik:

YouTube - How to: Use CuteFTP Pro + Where to download it for Mac+PC!

ik ga het proberen thnx:)

EldertV 03-10-09 13:58

Hallo mensen alvast bedankt voor de geboden hulp.
Maar ik heb nog steeds problemen.

Ik ben inmiddels in het bezit van een Holux gpsslim 236. Ik kan keurig verbinden en de data in roqyBT kun je gewoon zien, maar dan. Als ik roqyBT afsluit en Navigon opstart zie ik geen melding verbonden met roqyBT oid. En ik kan ook een gps starten omdat er geen signaal gevonden wordt.

Ik gebruik een iPod Touch 2g met software 3.0. Ik gebruik geen gps serial.

snurkie 03-10-09 14:07

Stond Navigon al geinstalleerd op je iPod ?
Misschien is het een optie, om dat te verwijderen en een herinstallatie te doen ?
Wie weet helpt dat, want ik zie jouw type receiver wel bij de compatible apparaten staan.
Succes ermee.

EldertV 03-10-09 14:09

Sterker nog holux gps slim 236 is de gps die roqy zelf gebruikt in zijn RC1 filmpje. Dus het moet hoe dan ook werken.

josilonka 03-10-09 16:36

roqybt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 359791)
Met deze tutorial op Youtube moet je er wel uit zien te komen denk ik:

YouTube - How to: Use CuteFTP Pro + Where to download it for Mac+PC!

hoi
ben er ff mee bezig geweest maar hij is gejailbreakt maar ik heb geen installer.app waar haal ik deze app vandaan(staat niet op mijn ipod)
vr gr

Brandius 03-10-09 20:04

Als je weer gebruik wil van de interne GPS, na gebruik van je gps-muis.
From Roqy the following advice;

*******if GPS is disconnected, and if you want to use the internal GPS, just switch off roqyGPS in mobile substrate (there's a lock in SBSettings!).***

In detail for all of you;
Go to SBSettings; (if you not have this, install it from Cydia)
Go to More;
Go to Mobile Substrate Addons
Switch off roqyGPS.

iPwn 03-10-09 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josilonka (Bericht 360260)
hoi
ben er ff mee bezig geweest maar hij is gejailbreakt maar ik heb geen installer.app waar haal ik deze app vandaan(staat niet op mijn ipod)
vr gr

Je hebt OpenSSH al op je iPhone/iPod toch? Na het activeren van OpenSSH en het verbinden met je Wi-Fi thuis, hoef je alleen nog wat instellingen in te geven in CuteFTP (ip-adres, username, wachtwoord) die in het filmpje ergens gegeven worden.

iPwn 03-10-09 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josilonka (Bericht 360260)
hoi
ben er ff mee bezig geweest maar hij is gejailbreakt maar ik heb geen installer.app waar haal ik deze app vandaan(staat niet op mijn ipod)
vr gr

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EldertV (Bericht 360193)
Hallo mensen alvast bedankt voor de geboden hulp.
Maar ik heb nog steeds problemen.

Ik ben inmiddels in het bezit van een Holux gpsslim 236. Ik kan keurig verbinden en de data in roqyBT kun je gewoon zien, maar dan. Als ik roqyBT afsluit en Navigon opstart zie ik geen melding verbonden met roqyBT oid. En ik kan ook een gps starten omdat er geen signaal gevonden wordt.

Ik gebruik een iPod Touch 2g met software 3.0. Ik gebruik geen gps serial.

Heb je dit ook al gecheckt?

'ik heb het probleem gevonden (via het forum van roqy)
je moet blijkbaar SBSettings en MobileSubstrate installeren via cydia.
door dit te installeren was het bij mij in orde en werkte het perfect!! super programma!!!!'

EldertV 03-10-09 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 360344)
Heb je dit ook al gecheckt?

'ik heb het probleem gevonden (via het forum van roqy)
je moet blijkbaar SBSettings en MobileSubstrate installeren via cydia.
door dit te installeren was het bij mij in orde en werkte het perfect!! super programma!!!!'


Dat had ik beide al, maar ik ben er nu achter ik moest locatie voorziening aanzetten. Het werkt Tanx roqy

josilonka 03-10-09 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 360342)
Je hebt OpenSSH al op je iPhone/iPod toch? Na het activeren van OpenSSH en het verbinden met je Wi-Fi thuis, hoef je alleen nog wat instellingen in te geven in CuteFTP (ip-adres, username, wachtwoord) die in het filmpje ergens gegeven worden.

Tis gelukt nu nog ff license kopen
thnx;)

fmb 04-10-09 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPwn (Bericht 358122)
Is het trouwens ook mogelijk om hem nu bijvoorbeeld al lopend in Google Maps te gebruiken...

Google Maps werkt nog niet met roqyBT versie 0.8.0-1 of 0.8.2-1.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.