iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Software: roqybt app (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/44189-roqybt-app.html)

iPwn 05-10-09 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fmb (Bericht 360711)
Google Maps werkt nog niet met roqyBT versie 0.8.0-1 of 0.8.2-1.


Helaas niet, is wel eens handig in een onbekende stad als je ergens loopt :)

Sonicje 08-10-09 22:13

iPhone update 3.1.2 is gereleased... heb op het forum gerequest of het mogelijk is om de gewone roqy (0.8.2-1) meteen te installeren na de update.

Zal het antwoord later hier even vermelden.

EldertV 12-10-09 19:50

Weet iemand hoe het zit met de nieuwe Jailbreak 3.2.1. Werkt roqyBt daar ook op. Kun je gewoon updaten en daarna RoqyBT installeren en key ingeven en verder gaan??

Sonicje 12-10-09 20:53

Op het forum wordt gezegd dat alles normaal zou moeten werken.
Helaas heb ik de eerste generatie iPhone en moet ik dus wachten op een unlock tool voor ik dit kan testen :)

Maar nogmaals... blijkbaar gaat het om de zelfde codering als 3.1 en zou de huidige versie van roqy gewoon moeten werken op de 3.1.2.

ArB 12-10-09 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 365523)
Op het forum wordt gezegd dat alles normaal zou moeten werken.
Helaas heb ik de eerste generatie iPhone en moet ik dus wachten op een unlock tool voor ik dit kan testen :)

Maar nogmaals... blijkbaar gaat het om de zelfde codering als 3.1 en zou de huidige versie van roqy gewoon moeten werken op de 3.1.2.

Als je echt wilt kan je gewoon naar 3.1.2 met een 2G, maar een waarschuwing, het kost je minimaal 1 uur aan down en upgrades.
Maar dan is hij unlocked+jailbroken+geactiveerd.

Sonicje 13-10-09 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 365527)
Als je echt wilt kan je gewoon naar 3.1.2 met een 2G, maar een waarschuwing, het kost je minimaal 1 uur aan down en upgrades.
Maar dan is hij unlocked+jailbroken+geactiveerd.

thanks for the tip :)

maar ga precies toch maar even afwachten tot er een simpelere oplossing is :D
Devteam en geohot laten meestal niet erg lang op zich wachten met de eerste generatie toestellen :)

Sonicje 13-10-09 07:15

Ben even op de site van roqybt gaan kijken en ben dit te weten gekomen:
www.roqy-bluetooth.net • View topic - Iphone update 3.1.2

er zijn verscheidene mensen die problemen hebben met de gps app, maar dan vooral iPod gebruikers.
De ene heeft geen problemen, bij de ander lukt het gewoon niet...
Mensen denken dat het ligt aan de jailbreak methode van blackra1n.

Dan zijn er ook weer mensen die jailbreaken, mobile substrate opnieuw installeren en vervolgens overschrijven met een gepatchte versie waardoor alles wel werkt.

Met andere woorden, toch nog vrij bugy met de 3.1.2.
Maar roqy had al vermeld dat de versie 0.9.0 in ontwikkeling was, dus hopelijk komt deze snel of komen er wat concretere antwoorden of het nu al dan niet deftig lukt op een iPhone.

EldertV 13-10-09 07:47

Ok fijn om te horen. Ik heb een iPod touch 2G dus ik wacht nog wel even dan.

MichelR 13-10-09 08:10

Lees net op forum Rogy dat versie v9.0.1 via Cydia apps kan worden geinstalleerd.
Veel makkelijker qua installatie dan.. (Let op deze versie is er nog niet)

Link naar forum
http://www.roqy-bluetooth.net/forum/....php?f=3&t=257

Wacht zelf dus nog maar even af.

Ook helemaal niet beweerd dat de versie er al was.. :-)

Sonicje 13-10-09 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichelR (Bericht 365706)
Lees net op forum Rogy dat versie v9.0.1 via Cydia apps kan worden geinstalleerd.
Veel makkelijker qua installatie dan..

www.roqy-bluetooth.net • View topic - Latest release in cydia?

Wacht zelf dus nog maar even af.

even voor alle duidelijkheid...
De versie 0.9.0 is nog NIET te downloaden.
Deze zal mogelijks via cydia te downloaden zijn, als de release definitief is. Roqy is zelf nog volop bezig met de nieuwe versie, maar deze is nog niet te downloaden, zowel niet op de site als in cydia.

Het probleem met roqy in combinatie met de firmware 3.1.2. blijkt te liggen bij Blackra1n jailbreak. Omdat deze problemen veroorzaakt bij de "mobilesubstrate", een essentieel onderdeel voor roqyBT.

Normaal gesproken zou de huidige versie van RoqyBT (0.8.2-1) perfect moeten draaien op een gejailbreakte 3.1.2 FW maar dan via pwngtool of een geposte custom FW van het forum die (hopelijk :D) later deze avond te downloaden zullen zijn op het forum. :)

Zal na jailbreak 3.1.2 met pwngtool bevestigen of roqy al dan niet werkt.

Sonicje 13-10-09 20:21

Ok, klaar met testen :)

dit is mijn setup:

- iPhone 1ste generation (US 16GB)
- Firmware 3.1.2 - unlockt and jailbroken with pwngtool of "the devteam".
- Holux m-1200 gps reciever
- roqyBT 0.8.2-1

resultaat: alles werkt perfect.
Ik ben aan de slag gegaan met TomTom en Navigon en heb een rit gemaakt met de wagen.
Alles was even acuraat als voordien.

Mocht je toch problemen ondervinden met roqyBT, probeer dan je iPhone eens te her-jailbreaken met de devteam tool. Dit zou de mobilesubstrate terug naar "normaal" moeten brengen.

Sonicje 14-10-09 07:05

RoqyBT in Cydia
 
RoqyBT heeft gisteren bevestigt dat zijn app vanaf 16 oktober (overmorgen :D) in Cydia zal verschijnen, eveneens dus de nieuwste versie van app 0.9.0-1.

MichelR 14-10-09 07:20

Mooi op tijd krijg morgen mijn iPhone als het goed is. :-)

fmb 14-10-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 366622)
RoqyBT heeft gisteren bevestigt dat zijn app vanaf 16 oktober (overmorgen :D) in Cydia zal verschijnen, eveneens dus de nieuwste versie van app 0.9.0-1.

De nieuwe versie zal inderdaad vrijdag de 16e verschijnen en hier te downloaden zijn. Of hij dan ook meteen in Cydia verschijnt is nog niet zeker, daar kan wat vertraging ontstaan door (bijwerken van) de repositories.

forrestgumpx 14-10-09 23:25

Mijn Maps doet het niet ookal als ik Roqybt heb uitgeschakeld. Is dat bij jullie ook?

Sonicje 15-10-09 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx (Bericht 367440)
Mijn Maps doet het niet ookal als ik Roqybt heb uitgeschakeld. Is dat bij jullie ook?

Is normaal hoor :)
Je zal zien dat je gewone GPS van je iPhone (als je 3G/3GS hebt dan) ook niet meer zal werken. Om roqyBT uit te schakelen en terug naar je eigen gps over te stappen moet je de "mobile substrate" van roqy nog uitschakelen.

klinkt misschien heel fancy, maar is vrij simpel om uit te voeren. :)


Eerst en vooral heb je SBSettings nodig, moest je dit nog niet hebben kan je dit downloaden in Cydia.
Vervolgens open je SBSettings, en klik je op het icoon "more", je zal een scherm krijgen met verschillende opties, met normaal gezien als voorlaatste "mobilesubstrate addons".
Dit open je, en je zal 2 keuzes zien, de eerste ken ik niet meer uit mijn hoofd, maar de 2e zal "RoqyBT" noemen, en je zal zien dat ze beide op aan staan.
Je verschuift de knop van roqyBT naar off en klikt dan op de main button om terug te keren naar je springboard. Je scherm zal even zwart worden met de tekst "taal instellen" en na een paar seconden zie je je springboard en is de substrate van roqy uitgeschakelt.

Moest je maps dan nog niet werken, even herstarten en nog eens kijken, maar normaal gesproken is een herstart niet vereist.

Sonicje 17-10-09 13:14

Voor mensen die problemen hebben met de roqyBT app en firmware 3.1.2.

Gelieven hier even te kijken :) --> www.roqy-bluetooth.net • View topic - How To: run roqyBT 0.9 on FW 3.1.2.

jjbakker 23-10-09 20:22

Ik kan 't nergens in Cydia vinden, is 't daar al te krijgen?
alvast bedankt

Sonicje 23-10-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jjbakker (Bericht 373292)
Ik kan 't nergens in Cydia vinden, is 't daar al te krijgen?
alvast bedankt

Jammer genoeg nog niet :)
er zijn blijkbaar veel problemen met de 3.1.2 update, en roqy is blijkbaar volop bezig met dat in orde te brengen.. met gevolg dat het programma nog niet in Cydia te verkrijgen is :)

jjbakker 23-10-09 22:12

Okay bedankt

umpire 29-10-09 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcelh (Bericht 359088)
ldig ,je moet wel zorgen dat je eerst de connectie maakt met de gps-muis,dan de locaties inschakelen en dan pas tomtom of een van de anderen opstarten.

Op het filmpje schakelen ze de locaties niet in en hebben ze toch een fix, ik krijg wel een fix als ik locatie aanzet maar hoe weet ik dan of ik Roqy of mijn interne gebruik?

Ruud

Stefenjolanda 30-10-09 00:16

Het staat nu in Cydia.

wbua 05-11-09 16:05

onteverden over roqyBT
 
Ik heb deze week het programma aangeschaft en het leek te werken.
Alleen als TT moet herberekenen knalt i er uit en moet ik deze opnieuw opstarten. Een ander groot nadeel is dat je je Bluetooth moet uitschaken om roqyBT te kunnen draaien. Hierdoor werkt mijn carkit niet meer.

Nu ik weer gebruik van de gps van Iphone probeer te maken werkt deze niet meer en krijg geen enkele fix meer.....:confused:

Sfinxweb 11-11-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wbua (Bericht 379993)
Ik heb deze week het programma aangeschaft en het leek te werken.
Alleen als TT moet herberekenen knalt i er uit en moet ik deze opnieuw opstarten. Een ander groot nadeel is dat je je Bluetooth moet uitschaken om roqyBT te kunnen draaien. Hierdoor werkt mijn carkit niet meer.

Nu ik weer gebruik van de gps van Iphone probeer te maken werkt deze niet meer en krijg geen enkele fix meer.....:confused:

Even goed lezen.

fabulaus 11-11-09 20:23

Vanavond Navigon succesvol geinstalleerd op mijn 2G en roqybt er op gezet via Cydia. Net de licentie aangeschaft en nu wachten op de key. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken met mijn Qstarz BT-Q1000P.

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als er een update komt of als ik mijn iPhone ga updaten? Moet ik dan de licentie opnieuw aanschaffen?

omikron777 12-11-09 03:49

Hoi,

ik was ten eerste zeer positief verrast hoe goed roqybt werkt, maar minder mooi vond ik dat hij mijn hele bluetooth-chip "kaapt" zodat ik mijn bt-carkit niet meer kan gebruiken :-(

Ik zoek dus nog steeds een oplossing waarbij het volgende allemaal tergelijk kan:

- externe gps ontvanger (intern is waardeloos in de auto)
- bt carkit (autoradio)
- muziek afspelen, het liefst via een dock-connector

op dit moment is dat zeker alleen de tomtom houder ? nadeel vind ik dat ik dan 2 kabels heb hangen en goedkoop is het zeker ook niet ...

tasarhans 09-03-10 15:00

Ik heb Roqy vandaag geinstalleerd en het werkt denk ik..
op mijn 3g 3.1.2 heb ik icm navionics normaal een matige ontvangst via de interne gps...
Op deze waterkaarten (nautsche navigatie) heb je een minimale snelheid nodig om een koers te kunnen bepalen..
Ik hoop dat dat met mijn mainnav BT sirfIII ontvager wel gaat..

Ik zag ook en dat verrast mij een beetje.. dat er met Roqy ook een BT mono meegeinstalleerd is (zichtbaar in SB settings...)..
geen idee wat dat doet (ik heb wel een idee.. muziek via een BT telefoon oortje).. heeft iemand anders dat ook ?? ik heb er nog geen informatie over gevonden op internet..
(of heb ik dat wellicht op een zwerftocht in cydia per abuis mee geinstalleerd..)

tasarhans 28-03-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 (Bericht 382919)
Hoi,

Ik zoek dus nog steeds een oplossing waarbij het volgende allemaal tergelijk kan:

- externe gps ontvanger (intern is waardeloos in de auto)
- bt carkit (autoradio)
- muziek afspelen, het liefst via een dock-connector

op dit moment is dat zeker alleen de tomtom houder ? nadeel vind ik dat ik dan 2 kabels heb hangen en goedkoop is het zeker ook niet ...

Interne GPS werkt bij mij acceptabel (sygic) wanneer ik hem op een bepaalde plek in het dashbourd leg (Dock connector naar rechts in de (voormalige) asbak nu iphone houder. Ik heb dan 3-4 streepjes ontvangst in de C5. Alternatief voor externe gps: serial gps met een IGPS360. BT blijft dan beschikbaar voor telefoon of muziek.
Muziek over BT vind ik overigens naadje met een iphone 3g.
Voor jou de beste oplossing is wellicht de TT houder vast monteren in het dashboard met vaste kabels... en een dockconnector naar je radio voor de muziek. telefoon via de BT connectie. Met mijn Pioneer BT werkt dat overigens (maar dan geen ruimte meer voor Roqy BT stack).

nawikre 01-06-10 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus (Bericht 382833)
Vanavond Navigon succesvol geinstalleerd op mijn 2G en roqybt er op gezet via Cydia. Net de licentie aangeschaft en nu wachten op de key. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken met mijn Qstarz BT-Q1000P.

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als er een update komt of als ik mijn iPhone ga updaten? Moet ik dan de licentie opnieuw aanschaffen?

misschien een beetje laat, maar oke

ik heb hem ook geinstalleerd op mijn 2G i.c.m Navigon. Werkt tot nu toe erg goed. Als je je iphone update o.i.d hoef je niet opnieuw een licentie aan te schaffen, je oude blijft van kracht.

Iwan
p.s i ben zeer tevreden met de navigatie..ik gebruik hem alleen lopend of op de motor...in de auto heb ik een vaste navi... een uitkomst voor de 2G

tasarhans 01-06-10 22:43

Voor zover iki kan zien blijft je key gewoon werken.
Ik heb mijn iphone via tmobile geunlocked en vervolgens firmware geupgrade. Spirit jailbreak en opniew Roqy erop. Oude key er weer in gekopieerd en dat werkt gewoon...

ps.. ik gaf eerder aan dat de BT met muziek maar matig werkt.. mijn winterboard eraf en lckscreen etc. gedumpt.. hele iphonbe veel sneller en ook geen BT problemen meer.
De meeste apparaten kunnen maar een keer pairen met een ander apparaat. dan zit de poort vol....

Mr_Alex 03-06-10 09:42

Beetje irri dat sommige mensen hun post niet doorlezen alvorens te posten.

Hier gister RoqyBT geïnstalleerd. Mijn iPhone 3gs GPS is zo goed als kapot na het gebruiken van jailbreak Spirit. Nu was de GPS sowieso al een beetje een drama en was de nauwkeurigheid ver te zoeken.
Ik had nog een Holux 236 liggen en icm RoqyBT en Navigon: Toppie! Loopt als een zonnetje. Ben erg blij dat ik mijn navigatie nu ook weer kan gebruiken zonder hartkloppingen.

8 eurie m.i. dik waard en gebruik ik die Holux van een meier ook nog :)

johndegr 24-01-11 13:45

Ik krijg geen goede fix te zien met mijn jentro. zegt 2d.
Wel connect, maar geen satellieten te zien.
Bij geen van mijn prg werkt het goed.
Gekocht via cydia.

Met btstack gps 1.5 werkt het wel???????????

Graag advies.

boomer21 29-05-11 12:19

iPad en externe gps
 
Heb nog een een gps muis liggen van TomTom die via mijn PDA met Windows werkte via bluetooth vraag af als dit ook via roqy op mijn iPad kan werken

fmb 30-05-11 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boomer21 (Bericht 677834)
Heb nog een een gps muis liggen van TomTom die via mijn PDA met Windows werkte via bluetooth vraag af als dit ook via roqy op mijn iPad kan werken

Dat moet werken als je iPad gejailbreakt is. Lees ook even het forum van roqybt voor de zekerheid: http://www.roqy-bluetooth.net/forum/

boomer21 30-05-11 10:03

iPad nav
 
Dank je nu nog even wachte waneer iPad 2 gejailbreak wordt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.