iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon problemen i.c.m. ipodfunctie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/45467-navigon-problemen-i-c-m-ipodfunctie.html)

Erik1965 10-10-09 11:54

Navigon problemen i.c.m. ipodfunctie
 
Ik heb nu een paar weken Navigon op mijn iphone (de nieuwste update) en het bevalt me niet goed. Gisteren een test gedaan: van Zeist naar Middelburg gereden met Navigon aan i.c.m. muziek/ipodfunctie. De iphone zit dan in een Brodit active holder en ik gebruik de Parrot carkit MKI9200 (versie 1.21).
Dan zijn er eigenlijk voortdurend (verschillende) problemen met de navigatie i.c.m. de muziek. Het is net alsof die twee functies elkaar 'in de weg zitten'. De afgelopen weken had ik dat ook regelmatig, heb al eens gereboot, maar het blijft maar doorgaan:
- de muziek springt vaak over alsof je een oude CD op een hobbelige weg afspeelt...
- de albumafbeeldingen in het schermpje van de Parrot zijn vervormd
- de muziek loopt regelmatig vast
- de iphone ging eenmaal helemaal uit
- de muziek vervormt (geluid)
- de pairing met de parrot verloopt moeizaam, dan geeft ie aan dat de accesoire niet bestemd is voor de iphone en schakelt ie over op bluetooth, waardoor navigon niet meer werkt.
- enzovoorts
Ik zit dan tijdens het rijden voortdurend aan de knoppen wat natuurlijk levensgevaarlijk is en niet zou moeten!!!
Hebben anderen deze problemen ook?
Voor de goede orde: op de terugweg van Middelburg naar Zeist heb ik de Navigon uitgeschakeld en alleen de ipodfunctie gebruikt: geen problemen!
Het zit dus niet in de brodit houder, niet in de parrot carkit mki9200 of in de iphone. Het lijkt me echt een probleem van Navigon in combinatie met de ipodfunctie. Wie kan me helpen?
groet, Erik

WDS001 17-10-09 21:53

Navigon al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

nifle 26-02-10 11:43

Zijn er meer mensen met het probleem van Erik1965 m.b.t. navigon i.c.m. ipodfunctie.
Muziek begint te over te slaan, navigatiestem begint over te slaan, navigatieschermen lopen vast en soms valt de iphone gewoon uit... En hoe hebben jullie dit opgelost.

jvs 27-02-10 13:24

Ik herken deze problemen niet, ik heb mijn Iphone met Navigon icm TT-carkit. Absoluut geen problemen, wanneer ik navigeer en muziek luister gaat tijdens de navigatie aanwijzingen netjes het volume van de muziek naar laag.

Het pairen met de TT-carkit gaat ook zonder problemen...

jefjef 27-02-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nifle (Bericht 420975)
Zijn er meer mensen met het probleem van Erik1965 m.b.t. navigon i.c.m. ipodfunctie.
Muziek begint te over te slaan, navigatiestem begint over te slaan, navigatieschermen lopen vast en soms valt de iphone gewoon uit... En hoe hebben jullie dit opgelost.

ja ik ook. mijn combi is iphone-carkit nokia (BT)- carkit tomtom (die trouwens uitstekend zijn werk doet!) oplossing nog niet voorhanden hoop met de volgende fw update

ballegooier 28-02-10 01:45

hmm ik herken de hik-ups in het geluid wel, ja. Ik wijt dit vooral aan de beperkte processor kracht van de iPhone (3G). Vooral de wat langere mp3's zoals Podcasts, trekt de iPhone (danwel Navigon) slecht.
Als ik apart iPod functie of Navigon gebruik, gaat het nl. wel allemaal goed. Tegelijkertijd lijkt de iPhone niet te trekken. En dan is de situatie bij de TS nog ingewikkelder omdat er gepaired moet worden via bluetooth. Ik heb ook ooit een uur lang zitten rijden met vastlopende iPhone - ik werd er doodziek van.
Ik ben gestopt; mijn iPhone herstart, dan eerst via de iPod muziek uitkiezen (probeer dat maar eens vanuit Navigon in landscape modus!), daarna pas Navigon opgestart, toen gaan rijden en geen knop meer aangeraakt. Komt er een minder leuk liedje? Pech gehad, want voordat de interface reageert op mijn aanraken, is het 3 minuten verder en loopt de boel gigantisch vast.
Het is zeker geen ideale combi zo, als ik het over mocht doen, kocht ik een Navigon PND (absoluut geen TomTom!). Kon ik lekker hassle-free iPod luisteren (en bedienen) en Navigon z'n werk laten doen op z'n eigen hardware...

Erik1965 28-02-10 14:55

ja, ik ben nu alweer enige tijd verder en het is en blijft echt hopeloos.... Volgens mij is navigon software (laatste versie heb ik) in combinatie met de parrot 9200 (heb nu versie 1.21a) de boosdoener. Ik heb enige tijd geleden een enquete van navigon ingevuld. nooit meer iets gehoord. Wat Ballegooier beschrijft herken ik dus volledig:apart gaat het wel, de combi muziek/navigon = drama!!!
Ik overweeg tomtom aan te schaffen met een gps houder van TT om. Ik heb besloten de navigon software op de iphone niet meer te gebruiken, wel zonde van de € 100..... (was incl. fileinfo), maar ja. Heb een hekel aan allerlei aparte apparaten die ik steeds mee moet nemen dus mij leek juist die geintegreerde oplossing ideaal. Toekomstmuziek?

nifle 01-03-10 11:03

Laatste versie van de iphone 3.1.3. geupdate, laatste versie van Navigon europe 1.4 opnieuw gedownwload. Dus eerste de oude versie van navigon verwijderen.
Maar volgens mij (nog geen lange rit gereden) blijven de problemen aanhouden en ik heb niet het idee dat het aan mij brodit houder in combinatie met de parrot ligt, omdat de ipod alleen prima werkt net zoals navigon alleen prima draait.
Maar de combinatie ipod (muziek) en navigon is niet te doen, stemmen slaan over, vreemde uitspraak, kaarten lopen vast, muziek hapert en in het leukste geval slaat je iphone op tilt en kan je hem gaan herstellen. Dit is niet handig als je in de auto zit.
Kortom ik heb 100 euro betaald voor Navigon en twijfelde destijds tussen Navigon en Tom Tom. Is bekend of deze problemen ook bij Tom Tom voorkomen zo ja dan zou het aan de processor van de iphone kunnen liggen. En anders ligt het toch echt aan de comptabiliteit tussen navigon en de iphone in combinatie met een draaiende ipod.
Mocht iemand iets weten of een opmerking willen plaatsen hoor ik het graag.

ballegooier 03-03-10 10:06

Ik zou durven zweren dat het aan de beperkte capaciteit van de iPhone 3G ligt. Je kunt altijd nog hopen op een software update van NAVIGON die misschien wat 'sneller' werkt, maar daar reken ik niet op. Ik zou verwachten dat bij TomTom hetzelfde gebeurt, aangezien dit soort software (grote apps/navigatie) een zware wissel trekt op de iPhone. Probeer maar eens een spel te spelen, waarmee je ook je iPod muziek kunt luisteren (vooral arcade/racegames) dan merk ik dezelfde problemen.
Ik ga iig niet mijn €100,- weggooien (ook incl. Traffic :) ), ik verwacht dat als ik in juni (volgens geruchtend) de iPhone 4G heb, de problemen achterhaald zijn. Je kunt je software immers gewoon overzetten naar je (nieuwe/andere) iPhone!

Erik1965 03-03-10 13:14

ik heb nu hetzelfde in gedachten. Mij abbo via T Mobile loopt in het najaar af. Dan wil ik overstappen op KPN of Vodafone icm een 4G. En dan maar hopen dat alles beter wordt....

jester 04-03-10 12:28

Navigon i.c.m ipodfunctie
 
Hallo,

Ik heb ook een Iphone 3G en kan uit ervaring spreken dat het aan de beperkte capaciteit van de 3G ligt ik heb navigon Europa met traffic en ben een paar weken geleden ruim duizend kilometer heen en terug naar Tsjechië gereden.
Ik heb de ipod samen met de navigatie continu gebruikt i.c.m met de tomtom carkit en heb totaal GEEN problemen gehad.
De oplossing in mijn geval werkt het in ieder geval prima is het programma Memory Status als je dit programma voor elke rit met navigatie het tijdelijk geheugen (mail,safari) laat leegmaken heb je geen vastlopers of hickups in de muziek meer.
Deze app staat in de itunes store.
En nu maar wachten op de 4G dan is deze handeling zeer waarschijnlijk overbodig. :d

nifle 04-03-10 13:25

Navigon i.c.m ipod
 
Beste Jester,

Dit is wellicht de beste tip ooit....
Ik heb de applicatie (memory status) gelijk gekocht maar moet em nog uittesten. Het klinkt heel plausibel wat je zegt.
Dit zou voorlopig een uitkomst bieden voor iedereen met Navigon problemen i.c.m. de ipod. Kan je in iedergeval weer je navigatie gebruiken totdat de 4G er is.
Ik laat het je weten en ben hoopvol !!!!

Erik1965 05-03-10 09:37

Bedankt voor de tip Jester ik ga het ook proberen!

ballegooier 06-03-10 11:07

Ik lees ook overal dat mensen free memory gebruiken vóór Navigon op te starten en dat loste ook alle problemen op..... Die app is helaas door Apple verwijderd/het geheugen schoonmaak functionaliteit is eruit gehaald.
Je zou hetzelfde effect krijgen door de iPhone te rebooten.
Maat dit alles helpt bij mij uit niet. Anyway ik heb me er bij neergelegd. Ben iig nog erg tevreden met navigon na met een fabrieks-af navigatie van een Opel zafira gereden te hebben OMG wat een ellende!

Erik1965 07-03-10 10:34

beste Jester,
Super bedankt voor de tip!
Van Delft naar Zeist vrijwel probleemloos gereden icm navigon en ipodfunctie. Enige is dat de gps verbinding soms wegvalt maar dat komt omdat ik geen TT houder met gps versterker heb en het toestel niet aan het raam vast zit. Dus: volgens mij is het opgelost.
Wel jammer dat je eerst een apart programmaatje moet draaien voor je Navigon met succes kunt laten werken.... Dat zou dus met 4G opgelost moeten worden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.