iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/45734-tomtom-carkit-andere-bevestiging-ipv-zuignap.html)

P-Jay 26-12-09 17:26

2 Bijlage(n)
Nu dan 2 foto's......

De draden moeten nog worden weggewerkt, maar ja met de kerstdagen in de auto aan het knoeien, daar is de familie niet zo blij mee ;)

EddieD 28-12-09 15:31

1 Bijlage(n)
De carkit functie van de TT houder heb ik niet nodig (was al anders opgelost), wel de verbeterde GPS ontvangst door de ingebouwde GPS chip. Ik heb de houder uit elkaar gehaald door 4 schroefjes achter afdek rubbertjes los te draaien met een TX6 Torx schroevendraaier. Nadat de connector van de luidspreker losgemaakt was heb ik de hele onderkant eraf geschoven, de houder weer in elkaar geschroefd en deze op de Brodit mount gemonteerd. De kabel moet nog weggewerkt worden, maar dat is voor de volgende auto...

P-Jay 29-12-09 11:28

Ziet er netjes uit!

Je kunt hem alleen niet meer draaien naar landscape?

Hoe heb je het geluid opgelost?

EddieD 29-12-09 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 398608)
Ziet er netjes uit!

Je kunt hem alleen niet meer draaien naar landscape?

Hoe heb je het geluid opgelost?

Hij kan inderdaad niet meer draaien naar landscape. Dat vind ik persoonlijk niet erg, want ik gebruik de navigatie SW altijd in portret mode.

Geluid loopt via een BT Jabra carkit aan de zonneklep, deze kan ook FM uitzenden voor geluid via de autoradio.

P-Jay 29-12-09 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddieD (Bericht 398627)
Hij kan inderdaad niet meer draaien naar landscape. Dat vind ik persoonlijk niet erg, want ik gebruik de navigatie SW altijd in portret mode.

Geluid loopt via een BT Jabra carkit aan de zonneklep, deze kan ook FM uitzenden voor geluid via de autoradio.

Oké, mooie oplossing.
Een stukje dubbelzijdige tape had het ook gedaan? ;-)

Ik kijk nog wel eens NOS nieuws in landscape.

EddieD 29-12-09 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 398807)
Oké, mooie oplossing.
Een stukje dubbelzijdige tape had het ook gedaan? ;-)

Ik kijk nog wel eens NOS nieuws in landscape.

Inderdaad, gemonteerd met twee reepjes dubbelzijdige "auto" tape, zit muurvast.

Dading 30-12-09 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddieD (Bericht 398627)
Geluid loopt via een BT Jabra carkit aan de zonneklep, deze kan ook FM uitzenden voor geluid via de autoradio.

De navigatieinstructies lopen bij mij niet over bluetooth maar via de carkit naar de speaker op de achterkant of mijn (aan de audio-uit-poort aangesloten) autoradio, hoe heb jij deze instructies over bluetooth voor elkaar gekregen?

EddieD 16-01-10 10:42

Brodit heeft ondertussen een bevestiging (item 533091) voor de Tomtom iPhone carkit aangekondigd, ook een plaatje met een kogel welke de zuignap vervangt. Zie plaatje:

http://www.brodit.com/images/533091.jpg

P-Jay 16-01-10 11:58

Tja, daar was het wachten op. Ziet er goed uit!

Kokkie76 16-01-10 14:09

Leuke oplossingen hier. Zal binnenkort ook eens gaan knutselen.

zagortenej 19-01-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddieD (Bericht 405589)
Brodit heeft ondertussen een bevestiging (item 533091) voor de Tomtom iPhone carkit aangekondigd, ook een plaatje met een kogel welke de zuignap vervangt. Zie plaatje:

http://www.brodit.com/images/533091.jpg

heeft iemand al brodit oplossing aangeschaft? kan die dan in landscapemode? en carkitfunctie, houd je die dan gewoon?

jefjef 19-01-10 13:51

Heb hem nu ook geinstalleerd volgens bovenstaande beschrijvingen de carkit TT en een brodit kogel. Staat mooi en opgeruimd! fix is echt in seconden wat wel heel fijn is. Wat wel jammer is, is dat ik deze niet in landscape kan draaien want hij draait gewoon los of wel ik kan deze bij wijze van gewoon 360 graden blazen...Weet iemand of er een palletje is waar ik alles kan aandraaien?

wimpiewinger 19-01-10 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jefjef (Bericht 406684)
Heb hem nu ook geinstalleerd volgens bovenstaande beschrijvingen de carkit TT en een brodit kogel. Staat mooi en opgeruimd! fix is echt in seconden wat wel heel fijn is. Wat wel jammer is, is dat ik deze niet in landscape kan draaien want hij draait gewoon los of wel ik kan deze bij wijze van gewoon 360 graden blazen...Weet iemand of er een palletje is waar ik alles kan aandraaien?

??:confused: begrijp niet wat je bedoelt
volgde je de ombouw van mijn post #22 of die met dat klitteband #42
dan kan hij niet meer in landscape idd.
met mijn aanwijzingen gaat dat wel als je maar om het veertje bedachtzaam bent

jefjef 19-01-10 19:09

O wacht het veertje! ik hoop dat ik deze nog terug kan vinden

jvs 20-01-10 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jefjef (Bericht 406684)
Heb hem nu ook geinstalleerd volgens bovenstaande beschrijvingen de carkit TT en een brodit kogel. Staat mooi en opgeruimd! fix is echt in seconden wat wel heel fijn is. Wat wel jammer is, is dat ik deze niet in landscape kan draaien want hij draait gewoon los of wel ik kan deze bij wijze van gewoon 360 graden blazen...Weet iemand of er een palletje is waar ik alles kan aandraaien?

@ jefjef:

Waar heb je de brodit kogel aangeschaft? zie hem namelijk overal op verwacht staan...

gr,

Jerry

jefjef 20-01-10 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvs (Bericht 407060)
@ jefjef:

Waar heb je de brodit kogel aangeschaft? zie hem namelijk overal op verwacht staan...

gr,

Jerry

Sorry bedoel deze 1 xCarcomm CNM-163 houder€19,95

P-Jay 21-01-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jefjef (Bericht 407254)
Sorry bedoel deze 1 xCarcomm CNM-163 houder€19,95

Ik heb hem bij pdaplus aangeschaft.

eriksmith200 28-01-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 390213)
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.

http://www.pdaplus.nl/catalog/images/1758..jpg
Hij is hier te bestellen

past dit ook op een Carcomm Radio Mount zoals deze?:
Carcomm Radio Mount 150 mm Long Pins - PDAshop.nl

eriksmith200 28-01-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 396663)
Bij PDAshop is ie volgens mij niet meer leverbaar.
PDAPlus heeft em volgens mij nog gewoon in de shop staan.

Echter niet goedkoop....


1 xCarcomm CNM-163 houder€19,95

Past de Carcomm CNM-163 ook op een Carcomm Radio Mount zoals deze?:
Carcomm Radio Mount 150 mm Long Pins - PDAshop.nl

P-Jay 28-01-10 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eriksmith200 (Bericht 410074)
Past de Carcomm CNM-163 ook op een Carcomm Radio Mount zoals deze?:
Carcomm Radio Mount 150 mm Long Pins - PDAshop.nl

Lijkt me geen probleem. Zijn bijna allemaal standaard afmetingen. Evt. eenvoudig aan te passen.

eriksmith200 31-01-10 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 390213)
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.

http://www.pdaplus.nl/catalog/images/1758..jpg
Hij is hier te bestellen

Ik heb deze besteld en ontvangen, maar nu heb ik een domme vraag: hoe bevestig ik de tomtom carkit hier aan?

eriksmith200 01-02-10 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 390213)
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.

http://www.pdaplus.nl/catalog/images/1758..jpg
Hij is hier te bestellen

In tegenstelling tot wat op de pdaplus website staat is deze niet te gebruiken icm de TomTom iPhone houder

roelofk 30-04-10 07:05

Bedankt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpiewinger (Bericht 394508)
Klopt mijn idee. Kijk bij pdashop en de review hoe het moet

voorruit hier nogmaals de beschrijving hoe een brodit aan de houder te monteren:

als je aan de onderkant kijkt van de houder zie je naast de kogel 2 zwarte rubber dopjes
die kan je omhoog halen door er een kleine schroevendraaier of pincet te gebruiken; dan zitten onder de 2 dopjes 2 kruisschroeven
deze ook verwijderen en dan voorzichtig de kogel met halve kogelhouder lostrekken .
letop er zit een veertje in die zorgt voor de klik en draai verbinding van de speaker.
dan de kogel eruit halen en vervangen door de nieuwe
kijk of veertje nog op zijn plek zit en doe dan de andere helft van de kogelhouder er weer op en draai de 2 schroeven weer vast
de 2 rubberdoppies er weer in en voilà je hebt een TOMTOM CARKIT met BRODIT bevestiging
alles met mekaar net geen 5 minuten werk en de prijs was 9 euro

Wimpie en P-Jay, ik wil jullie even bedanken voor jullie posts. Ik heb inmiddels ook mijn tomtom carkit met Carcomm CNM-163 en een brodit Proclip in mijn nieuwe golf VI bevestigt.

Eerst had ik hem met de plakschijf op mijn dashboard maar hij viel daar toen het warmer werd van af. Het plakgedeelte liet door de warmte los.

Nu is het perfect met de proclip op mijn luchtrooster bevestigd, lekker dichtbij voor makkelijke bediening en hij kan zowel landscape als portrait gedraaid worden.

Bedankt voor jullie uitleg en foto's!

henrie69 27-06-10 22:18

ik heb gisteren ook de houder van brodit bevestigd alleen schoot het veertje los.
Alleen weet ik niet hoe je hem erin moet plaatsen iemand een idee ?

roelofk 27-06-10 22:32

Ja daar had ik ook last van, ik heb hem met dat rondje naar beneden gedaan zeg maar. Gewoon uitproberen en anders schroef je hem zo weer los.

Ik heb nog wel een andere vraag ik vind dat mijn TomTom houder wat te losjes op de kogel zit, is dit een kwestie van de schroefjes strakker aandraaien?

henrie69 27-06-10 22:37

ik moet zeggen dat heb ik geen last van. je kan het proberen door de schroefjes strakker te draaien


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.