//

TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap

TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben van plan om de TomTom carkit te gaan aanschaffen. Alleen heb ik in mijn auto zo'n mooie telefoonconsole zitten waar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-09, 12:41
rheveling rheveling is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de TomTom carkit te gaan aanschaffen. Alleen heb ik in mijn auto zo'n mooie telefoonconsole zitten waar ik hem op zou kunnen bevestigen.

Alleen is mijn vraag dus, is de bijgeleverde zuignap te vervangen door een "kit" zodat ik hem op mijn telefoonconsole kan schroeven?

MVG
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-09, 15:32
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik heb de kit nog niet echt van dichtbij gezien, maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat hij daar niet op gemaakt is.
Bovendien zijn TomTom- (en andere GPS-) houders niet helemaal toevallig voorzien van zuignappen. Ze zijn bedoeld om het GPS toestel dicht bij de voorruit te plaatsen. Voor een echt goede GPS ontvangst moet de antenne namelijk 'vrij zicht op de hemel' hebben. Ik weet niet waar je telefoonconsole zit, maar als die relatief ver van je voorruit zit zou dat ook nog een probleem kunnen geven als je in een gebied zit waar op dat moment weinig GPS-sateliet dekking is.
  #3  
Oud 14-10-09, 13:29
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Hallo,

Ik heb zonet mijn Tomtom Carkit ontvangen. (alleen mijn iPhone is naar de garantie opgestuurd dus kan ik het niet testen..)

Maar hier heb ik een vraagje over;
Ik wil mijn iPhone gebruiken met mijn Tomtom carkit (spreekt voor zich)
maar wel via een fm transmitter, is het dus mogelijk om via de AUX uitgang van de Tomtom carkit de kabel aan te sluiten op de fm transmitter en dan dus via de boxen van mijn auto naar muziek luisteren en te navigeren (dat alles via de speakers van mijn auto gaat dus.)
  #4  
Oud 14-10-09, 14:08
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb zonet mijn Tomtom Carkit ontvangen. (alleen mijn iPhone is naar de garantie opgestuurd dus kan ik het niet testen..)

Maar hier heb ik een vraagje over;
Ik wil mijn iPhone gebruiken met mijn Tomtom carkit (spreekt voor zich)
maar wel via een fm transmitter, is het dus mogelijk om via de AUX uitgang van de Tomtom carkit de kabel aan te sluiten op de fm transmitter en dan dus via de boxen van mijn auto naar muziek luisteren en te navigeren (dat alles via de speakers van mijn auto gaat dus.)
In principe zou dat moeten kunnen.

Off-topic
Waarom stel je deze vraag trouwens in 3 verschillende topics? Als je ze 1x stelt wordt ze ook wel beantwoordt hoor

  #5  
Oud 14-10-09, 14:17
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
In principe zou dat moeten kunnen.
Bedankt voor je snelle reactie, Dus dan als er bijv. een telefoontje binnen krijg en ben ook aan het navigeren of muziek aan het luisteren, zou dan het muziek ook gewoon dimmen via mijn speakers en ook via de speakers horen het telefoon gesprek?
Want die fm transmitter laat alles horen via je speakers wat van de iPhone komt dus maar toch weet ik t niet zeker..
  #6  
Oud 14-10-09, 14:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie, Dus dan als er bijv. een telefoontje binnen krijg en ben ook aan het navigeren of muziek aan het luisteren, zou dan het muziek ook gewoon dimmen via mijn speakers en ook via de speakers horen het telefoon gesprek?
Want die fm transmitter laat alles horen via je speakers wat van de iPhone komt dus maar toch weet ik t niet zeker..
Ik denk van wel, maar wacht misschien even af tot je je iPhone terug hebt en probeer het dan?
  #7  
Oud 14-10-09, 14:24
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik denk van wel, maar wacht misschien even af tot je je iPhone terug hebt en probeer het dan?
Ja klopt wel maar wou een fm transmitter gaan bestellen, die van mij is kapot gegaan. Maar heb al eentje gevonden voor 17 euro incl verzendkosten dus heb die maar is besteld.
  #8  
Oud 14-10-09, 17:50
koen_dr koen_dr is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: België
Berichten: 76
Standaard

Ik heb ook de tomtom carkit besteld, en ik heb een brodit clips besteld om de carkit daarop naast m'n stuur te monteren

Zodoende zit alles binnen veilig handbereik en kan ik alle draden achter m'n middenconsole verstoppen, zoals de stroom en aux kabel ( rij een c70 met zwevende console dus das makkelijk hier ).

Er zit in de doos volgens de website van TT een dashboardschijf bij die ik dan op de brodit clips ga lijmen...

Als ik hem heb zal ik foto's posten

BEN BENIEUWD !!! Heb hem eergisteren via de apple store besteld, maar nog niets van Apple gehoord sinds de betalingsbevestiging
  #9  
Oud 14-10-09, 18:56
SPehlivan SPehlivan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr Bekijk bericht
Ik heb ook de tomtom carkit besteld, en ik heb een brodit clips besteld om de carkit daarop naast m'n stuur te monteren

Zodoende zit alles binnen veilig handbereik en kan ik alle draden achter m'n middenconsole verstoppen, zoals de stroom en aux kabel ( rij een c70 met zwevende console dus das makkelijk hier ).

Er zit in de doos volgens de website van TT een dashboardschijf bij die ik dan op de brodit clips ga lijmen...

Als ik hem heb zal ik foto's posten

BEN BENIEUWD !!! Heb hem eergisteren via de apple store besteld, maar nog niets van Apple gehoord sinds de betalingsbevestiging
Apple heeft een levertijd van 2/3 weken, Ik heb em bij tomtom zelf besteld hier is ie op voorraad, en ja je krijgt er een dashbordschijf bij
  #10  
Oud 10-11-09, 12:52
P-Jay P-Jay is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via Instant Messenger naar P-Jay
Standaard

Toch begrijp ik nog niet of het nu eenvoudig op een andere manier bevestigd kan worden.

Ik heb een clip op het ventilatierooster zitten. Daar zou ik hem graag op bevestigen. Hij zit dan goed binnen hand (en oog) bereik.

Het lijkt me alleen dat de ronde schijf dan niet kan worden gebruikt omdat dit (volgens mij) de antenne is en naar de hemel moet wijzen.
Hij zou dan ergens op de achterzijde, bij het draaipunt, vastgeschroefd moeten worden. Heeft iemand een idee of dat kan?
__________________
Nu ook een iMac aangeschaft, superrrr!
  #11  
Oud 13-11-09, 20:30
iPhonax iPhonax is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Tomtom Carkit voor de Iphone zit sinds vandaag in mijn auto. De bevestiging kan in principe overal. Er is een ronde plakbare schijf aanwezig die je overal kan plakken. Daarop is eenvoudig de zuignap te bevestigen. Handig is ook dat je het uit de auto kunt halen. De navigatie werk zeer goed. Het geluid van de carkit tijdens bellen valt tegen. Misschien dat er nog een andere mogelijkheid is. Muziek over de autoradio vanaf de Iphone is waarschijnlijk alleen mogelijk als de radio daar ook geschikt voor is. Kabeltje daarvoor is niet bijgeleverd. Ideaal is het gelijktijdig opladen van de Iphone tijdens gebruik in de auto. Kortom, duur maar onmisbaar
  #12  
Oud 03-12-09, 21:14
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay Bekijk bericht
Toch begrijp ik nog niet of het nu eenvoudig op een andere manier bevestigd kan worden.

Ik heb een clip op het ventilatierooster zitten. Daar zou ik hem graag op bevestigen. Hij zit dan goed binnen hand (en oog) bereik.

Het lijkt me alleen dat de ronde schijf dan niet kan worden gebruikt omdat dit (volgens mij) de antenne is en naar de hemel moet wijzen.
Hij zou dan ergens op de achterzijde, bij het draaipunt, vastgeschroefd moeten worden. Heeft iemand een idee of dat kan?
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.


Hij is hier te bestellen
  #13  
Oud 04-12-09, 15:22
P-Jay P-Jay is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via Instant Messenger naar P-Jay
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft Bekijk bericht
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.


Hij is hier te bestellen


super, ik ga hem direct bestellen!

Ik begrijp dat de ronde schijf (zonder zuignap) hierin wordt gedrukt, zodat deze acher de iphone houder komt te zitten?

Ik dacht dat de ronde schijf de antenne was, is dat niet zo?
en hoe zit het met het geluid? Wordt de speaker op deze manier niet afgedekt?
  #14  
Oud 04-12-09, 19:47
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ik zie net dat het easyport systeem niet uit elkaar gehaald van worden bij de carkit van de tomtom... Toch even een andere oplossing gaan bedenken :S
  #15  
Oud 05-12-09, 12:23
P-Jay P-Jay is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via Instant Messenger naar P-Jay
Standaard

Jammer, ik heb hem gisteren besteld.

Ik las ergens op internet dat de kogel verwijderd kon worden en vervangen door de brodit kogel. Er zouden twee rubbertjes aan de achter zijde zitten waar achter twee schroefjes zitten?

Maar mijn vraag is nog steeds: waar zit de antenne? Kan die schijf gewoon verwijderd worden? Heeft die alleen een bevestigings functie en verder niets te maken met de gps of het geluid?

Als dat zo is, dan lijm ik de carkit gewoon op de brodit houder of schroef hem in de kogel zoals hierboven beschreven. Toch?
  #16  
Oud 05-12-09, 14:48
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

De chip zit in het gedeelte waar je, de iPhone in klemt, de zuignap kan je verwijderen. Ik heb inmiddels deze houder besteld.
  #17  
Oud 05-12-09, 16:34
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft Bekijk bericht
De chip zit in het gedeelte waar je, de iPhone in klemt, de zuignap kan je verwijderen.
P-Jay vroeg naar de antenne, dat is wat anders dan de chip.
  #18  
Oud 06-12-09, 10:14
hholwerda's schermafbeelding
hholwerda hholwerda is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Heerenveen
Berichten: 76
Standaard

Ik heb inmiddels ook een Iphone 3g en wil ook een auto houder aanschaffen, want ik heb Tomtom en Navigon op mijn Iphone staan.

Met mijn n95 en n97 gebruikte ik een brodithouder, de proclip heb ik nog in mijn auto zitten. Zit heel mooi weggewerkt, klik de andere cigaretten aansteker erin en hij moet het weer doen.

Kan ik daar gewoon een brodithouder voor kopen? Ik zag even op internet en als je deze hebt, zie link,lijkt het net of de cigaretten aansteker een hele andere is dan normaal, is dat ook zo?

Brodit holder-charger Apple iPhone 3G

Of welke kan ik het beste gebruiken van brodit, of is er een andere leuke, niet dure oplossing?
  #19  
Oud 06-12-09, 14:29
P-Jay P-Jay is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via Instant Messenger naar P-Jay
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
P-Jay vroeg naar de antenne, dat is wat anders dan de chip.
Weet iemand of je die ronde schijf kunt verwijderen? Zonder dat dit de ontvangst beïnvloed?
  #20  
Oud 06-12-09, 20:25
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

De easyport van deze houder is hetzelfde als op de gewone TomTom's en daar zit ,naar mijn weten, geen antenne dan wel chip in.
Mijn vriendin gebruikt haar TomTom ook wel eens zonder de easyport en dan werkt ie nog steeds prima.
__________________
Standin' my ground
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Dan maar Navigon ipv TomTom? joblamie iPhone Navigatie 24 28-09-10 21:44
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 21:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 28-06-10 00:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 11:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.