iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/45734-tomtom-carkit-andere-bevestiging-ipv-zuignap.html)

rheveling 13-10-09 11:41

TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de TomTom carkit te gaan aanschaffen. Alleen heb ik in mijn auto zo'n mooie telefoonconsole zitten waar ik hem op zou kunnen bevestigen.

Alleen is mijn vraag dus, is de bijgeleverde zuignap te vervangen door een "kit" zodat ik hem op mijn telefoonconsole kan schroeven?

MVG

huibregt 13-10-09 14:32

Ik heb de kit nog niet echt van dichtbij gezien, maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat hij daar niet op gemaakt is.
Bovendien zijn TomTom- (en andere GPS-) houders niet helemaal toevallig voorzien van zuignappen. Ze zijn bedoeld om het GPS toestel dicht bij de voorruit te plaatsen. Voor een echt goede GPS ontvangst moet de antenne namelijk 'vrij zicht op de hemel' hebben. Ik weet niet waar je telefoonconsole zit, maar als die relatief ver van je voorruit zit zou dat ook nog een probleem kunnen geven als je in een gebied zit waar op dat moment weinig GPS-sateliet dekking is.

SPehlivan 14-10-09 12:29

Hallo,

Ik heb zonet mijn Tomtom Carkit ontvangen. (alleen mijn iPhone is naar de garantie opgestuurd dus kan ik het niet testen..)

Maar hier heb ik een vraagje over;
Ik wil mijn iPhone gebruiken met mijn Tomtom carkit (spreekt voor zich)
maar wel via een fm transmitter, is het dus mogelijk om via de AUX uitgang van de Tomtom carkit de kabel aan te sluiten op de fm transmitter en dan dus via de boxen van mijn auto naar muziek luisteren en te navigeren (dat alles via de speakers van mijn auto gaat dus.)

WDS001 14-10-09 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 366783)
Hallo,

Ik heb zonet mijn Tomtom Carkit ontvangen. (alleen mijn iPhone is naar de garantie opgestuurd dus kan ik het niet testen..)

Maar hier heb ik een vraagje over;
Ik wil mijn iPhone gebruiken met mijn Tomtom carkit (spreekt voor zich)
maar wel via een fm transmitter, is het dus mogelijk om via de AUX uitgang van de Tomtom carkit de kabel aan te sluiten op de fm transmitter en dan dus via de boxen van mijn auto naar muziek luisteren en te navigeren (dat alles via de speakers van mijn auto gaat dus.)

In principe zou dat moeten kunnen.

Off-topic
Waarom stel je deze vraag trouwens in 3 verschillende topics? Als je ze 1x stelt wordt ze ook wel beantwoordt hoor ;)


SPehlivan 14-10-09 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 366808)
In principe zou dat moeten kunnen.

Bedankt voor je snelle reactie, Dus dan als er bijv. een telefoontje binnen krijg en ben ook aan het navigeren of muziek aan het luisteren, zou dan het muziek ook gewoon dimmen via mijn speakers en ook via de speakers horen het telefoon gesprek?
Want die fm transmitter laat alles horen via je speakers wat van de iPhone komt dus maar toch weet ik t niet zeker..

WDS001 14-10-09 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 366818)
Bedankt voor je snelle reactie, Dus dan als er bijv. een telefoontje binnen krijg en ben ook aan het navigeren of muziek aan het luisteren, zou dan het muziek ook gewoon dimmen via mijn speakers en ook via de speakers horen het telefoon gesprek?
Want die fm transmitter laat alles horen via je speakers wat van de iPhone komt dus maar toch weet ik t niet zeker..

Ik denk van wel, maar wacht misschien even af tot je je iPhone terug hebt en probeer het dan?

SPehlivan 14-10-09 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 366821)
Ik denk van wel, maar wacht misschien even af tot je je iPhone terug hebt en probeer het dan?

Ja klopt wel maar wou een fm transmitter gaan bestellen, die van mij is kapot gegaan. Maar heb al eentje gevonden voor 17 euro incl verzendkosten dus heb die maar is besteld.

koen_dr 14-10-09 16:50

Ik heb ook de tomtom carkit besteld, en ik heb een brodit clips besteld om de carkit daarop naast m'n stuur te monteren ;)

Zodoende zit alles binnen veilig handbereik en kan ik alle draden achter m'n middenconsole verstoppen, zoals de stroom en aux kabel ( rij een c70 met zwevende console dus das makkelijk hier ).

Er zit in de doos volgens de website van TT een dashboardschijf bij die ik dan op de brodit clips ga lijmen...

Als ik hem heb zal ik foto's posten :-)

BEN BENIEUWD !!! Heb hem eergisteren via de apple store besteld, maar nog niets van Apple gehoord sinds de betalingsbevestiging

SPehlivan 14-10-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr (Bericht 367050)
Ik heb ook de tomtom carkit besteld, en ik heb een brodit clips besteld om de carkit daarop naast m'n stuur te monteren ;)

Zodoende zit alles binnen veilig handbereik en kan ik alle draden achter m'n middenconsole verstoppen, zoals de stroom en aux kabel ( rij een c70 met zwevende console dus das makkelijk hier ).

Er zit in de doos volgens de website van TT een dashboardschijf bij die ik dan op de brodit clips ga lijmen...

Als ik hem heb zal ik foto's posten :-)

BEN BENIEUWD !!! Heb hem eergisteren via de apple store besteld, maar nog niets van Apple gehoord sinds de betalingsbevestiging

Apple heeft een levertijd van 2/3 weken, Ik heb em bij tomtom zelf besteld hier is ie op voorraad, en ja je krijgt er een dashbordschijf bij

P-Jay 10-11-09 11:52

Toch begrijp ik nog niet of het nu eenvoudig op een andere manier bevestigd kan worden.

Ik heb een clip op het ventilatierooster zitten. Daar zou ik hem graag op bevestigen. Hij zit dan goed binnen hand (en oog) bereik.

Het lijkt me alleen dat de ronde schijf dan niet kan worden gebruikt omdat dit (volgens mij) de antenne is en naar de hemel moet wijzen.
Hij zou dan ergens op de achterzijde, bij het draaipunt, vastgeschroefd moeten worden. Heeft iemand een idee of dat kan?

iPhonax 13-11-09 19:30

Tomtom Carkit voor de Iphone zit sinds vandaag in mijn auto. De bevestiging kan in principe overal. Er is een ronde plakbare schijf aanwezig die je overal kan plakken. Daarop is eenvoudig de zuignap te bevestigen. Handig is ook dat je het uit de auto kunt halen. De navigatie werk zeer goed. Het geluid van de carkit tijdens bellen valt tegen. Misschien dat er nog een andere mogelijkheid is. Muziek over de autoradio vanaf de Iphone is waarschijnlijk alleen mogelijk als de radio daar ook geschikt voor is. Kabeltje daarvoor is niet bijgeleverd. Ideaal is het gelijktijdig opladen van de Iphone tijdens gebruik in de auto. Kortom, duur maar onmisbaar

Disksoft 03-12-09 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 382095)
Toch begrijp ik nog niet of het nu eenvoudig op een andere manier bevestigd kan worden.

Ik heb een clip op het ventilatierooster zitten. Daar zou ik hem graag op bevestigen. Hij zit dan goed binnen hand (en oog) bereik.

Het lijkt me alleen dat de ronde schijf dan niet kan worden gebruikt omdat dit (volgens mij) de antenne is en naar de hemel moet wijzen.
Hij zou dan ergens op de achterzijde, bij het draaipunt, vastgeschroefd moeten worden. Heeft iemand een idee of dat kan?

Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.

http://www.pdaplus.nl/catalog/images/1758..jpg
Hij is hier te bestellen

P-Jay 04-12-09 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 390213)
Voor mensen die hem zonder zuignap willen bevestigen zoals ik, ik heb deze easyport houder besteld zodat ik hem op een proclip kan bevestigen en toch kan draaien en zonder die plakschrijf kan monteren. Wat ook hoogte scheelt aangezien anders die zuignap er ook nog aanhangt waardoor hij meer naar voren komt.

http://www.pdaplus.nl/catalog/images/1758..jpg
Hij is hier te bestellen



super, ik ga hem direct bestellen!

Ik begrijp dat de ronde schijf (zonder zuignap) hierin wordt gedrukt, zodat deze acher de iphone houder komt te zitten?

Ik dacht dat de ronde schijf de antenne was, is dat niet zo?
en hoe zit het met het geluid? Wordt de speaker op deze manier niet afgedekt?

Disksoft 04-12-09 18:47

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ik zie net dat het easyport systeem niet uit elkaar gehaald van worden bij de carkit van de tomtom... Toch even een andere oplossing gaan bedenken :S

P-Jay 05-12-09 11:23

Jammer, ik heb hem gisteren besteld.

Ik las ergens op internet dat de kogel verwijderd kon worden en vervangen door de brodit kogel. Er zouden twee rubbertjes aan de achter zijde zitten waar achter twee schroefjes zitten?

Maar mijn vraag is nog steeds: waar zit de antenne? Kan die schijf gewoon verwijderd worden? Heeft die alleen een bevestigings functie en verder niets te maken met de gps of het geluid?

Als dat zo is, dan lijm ik de carkit gewoon op de brodit houder of schroef hem in de kogel zoals hierboven beschreven. Toch?

Disksoft 05-12-09 13:48

De chip zit in het gedeelte waar je, de iPhone in klemt, de zuignap kan je verwijderen. Ik heb inmiddels deze houder besteld.
http://www.pdaplus.nl/catalog/images...all-Mount2.jpg

huibregt 05-12-09 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 390695)
De chip zit in het gedeelte waar je, de iPhone in klemt, de zuignap kan je verwijderen.

P-Jay vroeg naar de antenne, dat is wat anders dan de chip.

hholwerda 06-12-09 09:14

Ik heb inmiddels ook een Iphone 3g en wil ook een auto houder aanschaffen, want ik heb Tomtom en Navigon op mijn Iphone staan.

Met mijn n95 en n97 gebruikte ik een brodithouder, de proclip heb ik nog in mijn auto zitten. Zit heel mooi weggewerkt, klik de andere cigaretten aansteker erin en hij moet het weer doen.

Kan ik daar gewoon een brodithouder voor kopen? Ik zag even op internet en als je deze hebt, zie link,lijkt het net of de cigaretten aansteker een hele andere is dan normaal, is dat ook zo?

Brodit holder-charger Apple iPhone 3G

Of welke kan ik het beste gebruiken van brodit, of is er een andere leuke, niet dure oplossing?

P-Jay 06-12-09 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 390729)
P-Jay vroeg naar de antenne, dat is wat anders dan de chip.

Weet iemand of je die ronde schijf kunt verwijderen? Zonder dat dit de ontvangst beïnvloed?

Nicky75 06-12-09 19:25

De easyport van deze houder is hetzelfde als op de gewone TomTom's en daar zit ,naar mijn weten, geen antenne dan wel chip in.
Mijn vriendin gebruikt haar TomTom ook wel eens zonder de easyport en dan werkt ie nog steeds prima.

P-Jay 06-12-09 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 391012)
De easyport van deze houder is hetzelfde als op de gewone TomTom's en daar zit ,naar mijn weten, geen antenne dan wel chip in.
Mijn vriendin gebruikt haar TomTom ook wel eens zonder de easyport en dan werkt ie nog steeds prima.

Oké. Ik dacht het al.
Ik ga maar eens aan het experimenteren.

Thanks.

wimpiewinger 16-12-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 390652)
Jammer, ik heb hem gisteren besteld.

Ik las ergens op internet dat de kogel verwijderd kon worden en vervangen door de brodit kogel. Er zouden twee rubbertjes aan de achter zijde zitten waar achter twee schroefjes zitten?

Maar mijn vraag is nog steeds: waar zit de antenne? Kan die schijf gewoon verwijderd worden? Heeft die alleen een bevestigings functie en verder niets te maken met de gps of het geluid?

Als dat zo is, dan lijm ik de carkit gewoon op de brodit houder of schroef hem in de kogel zoals hierboven beschreven. Toch?

Klopt mijn idee. Kijk bij pdashop en de review hoe het moet

voorruit hier nogmaals de beschrijving hoe een brodit aan de houder te monteren:

als je aan de onderkant kijkt van de houder zie je naast de kogel 2 zwarte rubber dopjes
die kan je omhoog halen door er een kleine schroevendraaier of pincet te gebruiken; dan zitten onder de 2 dopjes 2 kruisschroeven
deze ook verwijderen en dan voorzichtig de kogel met halve kogelhouder lostrekken .
letop er zit een veertje in die zorgt voor de klik en draai verbinding van de speaker.
dan de kogel eruit halen en vervangen door de nieuwe
kijk of veertje nog op zijn plek zit en doe dan de andere helft van de kogelhouder er weer op en draai de 2 schroeven weer vast
de 2 rubberdoppies er weer in en voilà je hebt een TOMTOM CARKIT met BRODIT bevestiging
alles met mekaar net geen 5 minuten werk en de prijs was 9 euro

P-Jay 17-12-09 10:36

Dank je voor de toelichting.

Ik ga het proberen.

P-Jay 18-12-09 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 391012)
De easyport van deze houder is hetzelfde als op de gewone TomTom's en daar zit ,naar mijn weten, geen antenne dan wel chip in.
Mijn vriendin gebruikt haar TomTom ook wel eens zonder de easyport en dan werkt ie nog steeds prima.

ik heb ondertussen de TT carkit binnen en deels gesloopt.
De zuignap kan inderdaad gewoon verwijderd worden. Daar zit geen electronica in.

Ik heb de kogel besteld bij pdaplus, want bij PDAshop is ie niet meer leverbaar (vreemd).

Als de boel binnen is en aangesloten, zal ik een fotootje posten.

Allen dank voor jullie reacties!

PS. de gps ontvangst is echt stukken beter met de carkit. Zelfs in de parkeergarage en dat was voorheen echt niet mogelijk.

Nicky75 19-12-09 08:46

Succes met knutselen!

Lotuzz 19-12-09 12:45

Is het mogelijk om de TomTom Carkit te gebruiken met een ander navigatie systeem zoals Navigon of Sygic?
Wat heb je infeite allemaal nodig voor een zuignaploze installatie? TomTom carkit, brodit en een proclip?

P-Jay 19-12-09 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzz (Bericht 395395)
Is het mogelijk om de TomTom Carkit te gebruiken met een ander navigatie systeem zoals Navigon of Sygic?
Wat heb je infeite allemaal nodig voor een zuignaploze installatie? TomTom carkit, brodit en een proclip?

Je kunt de carkit prima gebruiken met andere navs. Ik gebruik navigon en dat werkt voortreffelijk.

Je hebt idd de brodit clip nodig en daarbij de kogel van carcomm, als hierboven beschreven. Oh ja en uiteraard de carkit van TT.
Peace of cake.

P-Jay 19-12-09 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 395357)
Succes met knutselen!

thanks, gaat lukken!

Nicky75 19-12-09 22:27

Ik heb net eens gekeken hoe dat in mijn auto bevetigd zou worden,maar wil zo'n lelijke clip echt niet in mijn auto!
Zoals ik op het plaatje kan zien zit ie ook nog eens voor de verwarmingsroosters....?
Dan maar gewoon aan het raam kan ik hem er ook nog gewoon uithalen.
Heb nu ook een houder en die zit mooi links van het stuur op het raam geplakt.

P-Jay 21-12-09 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 395518)
Ik heb net eens gekeken hoe dat in mijn auto bevetigd zou worden,maar wil zo'n lelijke clip echt niet in mijn auto!
Zoals ik op het plaatje kan zien zit ie ook nog eens voor de verwarmingsroosters....?
Dan maar gewoon aan het raam kan ik hem er ook nog gewoon uithalen.
Heb nu ook een houder en die zit mooi links van het stuur op het raam geplakt.

Tja, ieder zijn mening. Ik wil juist niet zo'n ding op m'n ruit en ik wil hem er ook niet uithalen.
Op het rooster kun je de snoertjes mooi wegwerken ipv dat ze over je dashboard lopen.

Tevens is het scherm dan veel dichterbij en goed af te lezen. In m'n xc90 is de ruit te ver weg.

Nicky75 21-12-09 16:42

Idd ieder zijn eigen mening :).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 395847)
Op het rooster kun je de snoertjes mooi wegwerken ipv dat ze over je dashboard lopen.

Maar als je hem op het rooster of waar dan ook plaatst moet je de draden toch ook wegwerken?
Dan zul je dus iets los moeten halen....


Citaat:

In m'n xc90 is de ruit te ver weg.
Krijg je als je van die grote bakken wilt rijden ;)
Ik heb een kleinere auto,een Citroën C2.

P-Jay 21-12-09 19:14

Draadjes door het rooster naar binnen en achter het dashboard laten lopen. Zie je bijna niets van.

En die grote bak, dat kon 3 jaar geleden nog, nu staat ie te koop, dusss.......

Nicky75 21-12-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-Jay (Bericht 395989)
En die grote bak, dat kon 3 jaar geleden nog, nu staat ie te koop, dusss.......

Wat moet ie kosten ;)

jamas 22-12-09 14:55

Ik heb zelf de Tomtom carkit op een eigenhandig verbouwde kogelbevestiging van Becker in mijn auto geplaatst, maar volgens mij kun je deze kogel-plaat bevestiging er ook heel goed voor gebruiken en is tevens niet zo prijzig als de vergelijkbare uit eerder genoemde webshops! Waarschijnlijk zullen ze hem ook gewoon in de winkel kunnen leveren en dan heb je ook nog eens geen verzendkosten.

wimpiewinger 23-12-09 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamas (Bericht 396348)
Ik heb zelf de Tomtom carkit op een eigenhandig verbouwde kogelbevestiging van Becker in mijn auto geplaatst, maar volgens mij kun je deze kogel-plaat bevestiging er ook heel goed voor gebruiken en is tevens niet zo prijzig als de vergelijkbare uit eerder genoemde webshops! Waarschijnlijk zullen ze hem ook gewoon in de winkel kunnen leveren en dan heb je ook nog eens geen verzendkosten.

nee klopt helemaal deze 8,99€
die van de pdashop was 9€
1 cent verschil :eek:

jamas 23-12-09 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpiewinger (Bericht 396584)
nee klopt helemaal deze 8,99€
die van de pdashop was 9€
1 cent verschil :eek:

Heb m niet kunnen vinden. Dus als je de link zou willen delen! Buiten dat zit pdashop maar op 3 plaatsen en de door mij genoemde toch bijna in iedere grote stad. Pdashop is een fijne winkel, maar mijns inziens niet de goedkoopste. Maar jij kunt nu het tegendeel bewijzen.

wimpiewinger 23-12-09 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamas (Bericht 396606)
Heb m niet kunnen vinden. Dus als je de link zou willen delen! Buiten dat zit pdashop maar op 3 plaatsen en de door mij genoemde toch bijna in iedere grote stad. Pdashop is een fijne winkel, maar mijns inziens niet de goedkoopste. Maar jij kunt nu het tegendeel bewijzen.

Ik dacht het toch niet:d
lees maar eens wat beter de antwoorden terug:P

P-Jay 23-12-09 11:20

Bij PDAshop is ie volgens mij niet meer leverbaar.
PDAPlus heeft em volgens mij nog gewoon in de shop staan.

Echter niet goedkoop....


1 xCarcomm CNM-163 houder€19,95

matthijst 25-12-09 20:35

Kunnen degenen die al een omgebouwde houder hebben misschien een foto posten?

Wil hem zelf aan een houder maken die in jet ventilator rooster klikt.
Zou je dan de speaker nog wel horen?

P-Jay 26-12-09 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 397492)
Kunnen degenen die al een omgebouwde houder hebben misschien een foto posten?

Wil hem zelf aan een houder maken die in jet ventilator rooster klikt.
Zou je dan de speaker nog wel horen?

Ik heb hem sinds vandaag omgebouwd. Werkt super.

Hij komt wel redelijk ver naar je toe, maar dat maakt hem juist goed leesbaar.

En de speaker is juist helemaal vrij, dus die hoor je ook prima.

Ik gebruik als handsfree een parrot en heb de speaker dus alleen voor de navi aanwijzingen.

Ik zal kijken of ik vanmiddag een fotootje kan posten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.