iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Geen GPS in Australie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/45810-geen-gps-australie.html)

jurben33 14-10-09 10:10

Geen GPS in Australie
 
Ik heb Navigon en tomtom Australie geinstaleerd op een gejailbreakte 3gs. Eenmaal in Australie aangekomen kunnen bijde app's de gps niet vinden! Ook "Run keeper" vind geen sataliet.
In de instellingen heb ik ook landinstelling op maleisie gezet maar dat haalt niets uit. ik heb ook met maps geprobeerd mijn pos te bepalen maar dat helpt niet...Heb ik een bestandje nodig of moet het gewoon werken?

Bomans 14-10-09 10:12

Dat zou gewoon moeten werken.

jurben33 14-10-09 10:19

oke. Kan ik m misschien resetten? raak ik dan niet mijn jailbreak kwijt?

truckdiver 14-10-09 10:21

en 'kaarten(maps)' dat orgineel op je iphone staat,kan je daar wel je gps mee vinden?
locatievoorziening is ingeschakeld bij je instellingen (bij algemeen)?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurben33 (Bericht 366668)
oke. Kan ik m misschien resetten? raak ik dan niet mijn jailbreak kwijt?

je kan een je home en powerknop samen indrukken tot je iphone volledig uit staat (je berliest hier niet mee) en nadien gewoon terug opzetten

jurben33 14-10-09 10:37

maps vind direct mijn positie maar die kan volgens mij ook mijn positie bepalen via telefoonmasten...? Dus dan weet ik nog niet of de gps het doet. Run keeper werkt ook met gps en die vind ook geen satalieten. in nederland werkeken al deze app's tadeloos.
Dus een harde reset kan ik straffeloos doen? Ik weet namelijk niet 123 hoe ik m weer moet jailbreaken! En ik zit Down under dus hulp is ver weg...

huibregt 14-10-09 12:15

Je kunt in maps zien of hij de positie bepaald heeft via telefoonmasten of via GPS:
Een 'stilstaande' blauwe cirkel rond je positie is telefoonmasten, een 'pulserende' (meestal kleinere) blauwe cirkel is GPS.
N.B. als je volledig uitzetten een 'harde reset' wilt noemen, ja, dan kun je hem straffeloos uitzetten en even later weer aan. Ik heb wel meer gehoord dat dat in veel gevallen helpt om een GPS fix te krijgen.

Bomans 14-10-09 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurben33 (Bericht 366679)
... Dus een harde reset kan ik straffeloos doen? Ik weet namelijk niet 123 hoe ik m weer moet jailbreaken! En ik zit Down under dus hulp is ver weg...

Een harde reset kan je probleemloos doen. je zla niets kwijtraken.

Gewoon de home knop en de power knop blijven indrukken tot hij uitvalt.

Runaque 14-10-09 12:35

De GPS antenne van een 3G en 3Gs is zo klein dat deze bij GPS pakketten soms zijn locatie niet kan bepalen als je trager dan 4km/u gaat, versnel je, dan zal de GPS gemakkelijker zijn signaal ontvangen. Ik heb dit ook ondervonden met ene GPS pakket van de Benelux en ik had de ontwikkelaar hierover aangeschreven en kreeg dit als antwoord toegestuurd en bevestigde al wat ik zelf vermoede.
Heb je het al eens geprobeerd al rijdende/bewegende om een signaal vast te krijgen?

Voor de rest moet zulk pakket het doen zonder iets extra uit te voeren, maar ik heb zelf geen ervaring met Navigon en TomTom, wel met Ndrive, dus ik veronderstel dat zowat alle navigatie pakketten gelijkaardige werkingen hebben en niet geregistreerd dienen te worden en voorzien van een online activatie...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.