iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon Live Traffic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/47015-navigon-live-traffic.html)

Hjalmarr 28-10-09 16:05

Navigon Live Traffic
 
Goed, doen we het nogmaals:

Wat is jullie ervaring met Live Traffic van Navigon? Is het allemaal betrouwbaar? En werkt het goed?

Oh, en geen jailbreak vragen aub.

Bomans 28-10-09 16:12

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Verplaatst naar ervaringen.

Frederic Verpoest 04-11-09 06:10

Navigon 1.3 EUROPA is eindelijk in de AppStore verschenen!

Meteen even updaten en Live Traffic gaan uittesten op weg naar het werk!

lapje 04-11-09 12:12

Heb vanmorgen de update geinstalleerd en onderweg naar het werk getest. Mijn eerste indruk is goed. Had het 'geluk' dat er inderdaad een file was en die werd netjes gemeld. De lengte was dusdanig dat een alternatieve route niet nodig was. Dit klopte ook want de file was maar 1 kilometer (waarbij als rijsnelheid over dit stuk 60 km/u werd aangegeven) en omrijden zou meer tijd hebben gekost.

In de filelijst stonden veel meldingen (ook die van Duitsland aangezien ik tegen de Duitse grens aanwoon) met daarin gedetailleerde info per incident.

Je hebt de keuze om Navigon automatisch de beste route te laten kiezen in het geval van een file op de route zonder interactie van de gebruiker of dat wanneer er een file wordt gemeld (wordt linksboven in het scherm getoond) dat de gebruiker zelf kan aangeven of een alternatieve route moet worden gekozen.

Aangezien ik ook ervaring heb met HD Traffic van TomTom (overigens ook een uitstekende dienst) probeer ik hiermee een vergelijking te maken. Echter na 1 rit is dit nog niet mogelijk maar ik heb wel de indruk dat de info van Live Traffic van Navigon up to date is aangezien de lijst met meldingen ook continue wordt aangepast.

Ik heb ook de Europa versie van TomTom op mijn Iphone maar ik denk dat die nu definitief niet meer wordt opgestart. TomTom ligt nu toch wel erg ver achter op Navigon. Ik denk dat TomTom zich wel wat drukker mag maken om vaste voet te krijgen met hun software op Mobile Devices. Zeker nu ook Google eraan komt met een gratis navigatie variant.

Maar goed, ik hoop dat al deze ontwikkelingen een positieve invloed hebben op de doorontwikkeling van navigatie software op de Iphone. Uiteindelijk is concurrentie voor de gebruikers alleen maar positief.

iScorpio 04-11-09 19:01

De Europa 1.3 versie geïnstalleerd en direct die traffic optie aangekocht. Krijg nu de melding in Navigon dat hij de aankoop niet kan verifiëren met de Navigon server :(

Zegt steeds dat dit gaat geburen bij een volgende start van Navigon, maar helaas lukt dat ook niet. Maar even afwachten dan......

macmaccie 04-11-09 19:18

Heb traffic ook zojuist aangeschaft, en zag de zelfde melding, maar ik heb m'n iPhone ff opnieuw opgestart, en nu is traffic geinstalled:)

iScorpio 04-11-09 19:29

Krijg nog steeds de volgende berichten na de aankoop (en een restart van de iPone):

http://www.micheldeboer.nl/iphone/nav1.png http://www.micheldeboer.nl/iphone/nav2.png

Kan in de app store al wel zien dat het geld van mijn tegoed al wel in mindering is gebracht. Daar zijn ze dan wel weer snel mee :(

Update: Ik heb de taal van de iPhone van NL op Engels gezet en toen Navigon opgestart. Binnen no-time was live traffic geregistreerd en werkte. Daarna weer de taal op NL gezet en alles werkt nog steeds. Ik is blij.

Of dit nu toeval is geweest???

mnidhk 04-11-09 22:01

Ik heb hem nu ook geinstalleerd.
Heb wel enkele vragen. Weet niet of iemand die kan beantwoorden?


1)Je kan instellen automatisch of op verzoek.
Ik neem aan dat automatisch betekent dat hij zelf altijd een andere route pakt? Als ie op verzoek staat, geeft hij dan wel automatisch iets aan als je bv bijna bij de file bent of moet je altijd zelf linksboven op dat icoontje klikken?
Wie kan mij dit uitleggen of heeft hier ervaring mee?

2) Ik had een route ingetikt en kreeg een filemelding. Als ik erop klikte kreeg ik details te zien. Ook kon ik kiezen voor icoontje "radars", pijl, omleidingpijl??

Wat kan ik hiermee instellen?

3)Ook zag ik 1 van de keren een scherm voorbij komen met daarop de keuze voor Oranje route of groene Route. Betekenen die kleuren ook iets en welke van de 2 is je normale route?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

kingster 05-11-09 09:07

Gisteren en vandaag Live Traffic geprobeerd, maar krijg alleen maar de melding "offline- geen meldingen". Terwijl er toch echt wel file stond, ook op mijn route.

mnidhk 05-11-09 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kingster (Bericht 379812)
Gisteren en vandaag Live Traffic geprobeerd, maar krijg alleen maar de melding "offline- geen meldingen". Terwijl er toch echt wel file stond, ook op mijn route.

Heb ik ook. 9 van de 10 liet hij niks zien.
Vanmorgen ook weer continue offline. Net 2 keer geprobeerd en toen liet hij wel iets zien. Ik hoop dat de server gewoon even overbelast is ofzo.

lapje 05-11-09 09:46

Gisteren werkte het prima en vanmorgen in het begin ook. Maar even later inderdaad de 'Offline' melding met als gevolg dat er geen meldingen meer worden weergegeven.

kingster 05-11-09 11:50

Hier doet ie het weer. Maar wel vervelend dat je niet echt kunt zien waar het probleem ligt. Ik begin altijd gelijk te twijfelen of het niet aan mijn iphone ligt

kingster 05-11-09 14:18

en nu weer niet.... schiet lekker op zo

HanSolo 05-11-09 14:23

Hier hetzelfde, soms filemeldingen, soms niet. ook al sta je zelf in de file.

lapje 05-11-09 14:36

Kinderziektes. Jammer en zullen ze wel oplossen. Maar ik heb al wel gezien dat wanneer het wel werkt dat de files zeer accuraat worden weergegeven en je er op die manier ook echt wat aan hebt.

Bij TomTom lees ik ook regelmatig over storingen van de server die HD Traffic gebruikers van verkeersinformatie voorziet.

HanSolo 05-11-09 14:44

Dinsdag hebben alle Tomtom Live abonnees een excuus e-mail ontvangen omdat de server er maandagavond helemaal uit lag.
De weken daarvoor is dat ook al diverse malen gebeurd.

Tomtom HD Traffic liet gisteren (18u-19u) op mijn Go940 en op internet (route.tomtom.nl) flinke files rond Rotterdam zien. Toen ik op weg was kon ik ongehinderd met 100 doorrijden. Kortom gisteravond klopte er helemaal niets van de HD traffic info van Tomtom.

Met andere woorden; deze technieken zijn nog niet klaar. Maarja het is leuk om in de early adapters groep te mopperen dat het nog niet allemaal geweldig is ;-)

kingster 05-11-09 14:55

Je hebt ook wel gelijk. Nog geen week geleden slikte ik voor zoete koek nog elke file.

Wat misschien wel goed is is een iets duidelijkere melding vanuit Navigon dat er een storing is (geweest) bijvoorbeeld. Dan kun je je er gewoon bij neerleggen ipv heel te tijd zitten klooien met je toestel in de hoop dat het daardoor ineens wel gaat werken ;-)

Peernij 05-11-09 15:15

Ik hoorde in het begin dat Life traffic niet werkte met een jailbroken toestel. Hoe staan de zaken er nu voor? Hebben mensen het al werkend met een JB iPhone?

iScorpio 05-11-09 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 379969)
Ik hoorde in het begin dat Life traffic niet werkte met een jailbroken toestel. Hoe staan de zaken er nu voor? Hebben mensen het al werkend met een JB iPhone?

Life Trafiic werkt wel op een jailbreak toestel maar je mag geen illegale software draaien (geïnstalleerd hebben) tijdens het installeren ;)

lapje 05-11-09 17:08

Heb even getwitterd met navigon over het geen contact krijgen met de server. Als antwoord kreeg ik bericht terug dat ze ervan op de hoogte zijn en het asap oplossen. Bij mij werkt het op dit moment wel weer overigens.

lapje2009

@NAVIGON_ Very nice service. But it seems that many users cannot connect to Live traffic server. Is there a problem?

NAVIGON_

yes, we are working on it and will fix it asap


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.