//

Zie waar ik ben!

Zie waar ik ben! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Is er een app die op de achtergrond loopt waarmee iemand kan zien waar ik ben? Ik heb ook ilocalis, maar daarvoor moet het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-09, 20:17
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard Zie waar ik ben!

Hallo,

Is er een app die op de achtergrond loopt waarmee iemand kan zien waar ik ben? Ik heb ook ilocalis, maar daarvoor moet het programma aan staan.

Alvast bedankt, Sentmen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-11-09, 02:47
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Ik ben zelf een aantal dagen aan het experimenteren geweest om op mijn site een foto + kaartje te zetten van waar ik rij met mijn taxi. Ik kon geen goed programma vinden wat dit tegelijk kon dus heb er uiteindelijk voor gekozen een apart programma te gebruiken dat de coördinaten doorstuurt naar mijn server en een ander programma dat iedere 30 seconden een foto doorstuurt.

Het enige programma van alle locatie-programma's die ik heb getest die ook bleef werken op de achtergrond (omdat de camera-app op de voorgrond draaide) is Tracker.

Alle andere programma's stopten met het uitlezen van de GPS. Ze bleven wel gegevens naar mijn server sturen, maar continu dezelfde locatie. Tracker is de enige die ook op de achtergrond de GPS blijft uitlezen.

Helaas stuurt dit programma alleen de coördinaten door, dus je moet zelf een API account bij Google aanmaken en een PHP script schrijven welke de doorgestuurde coördinaten omzet naar een mooie HTML pagina met een kaartje.
  #3  
Oud 08-11-09, 11:38
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Dankjewel voor je antwoord, nu is mijn vraag, hoe moet ik dit precies doen? Kan dit stap voor stap worden uitgelegd?

Ik kan wel een beetje php, dus dat hoeft niet extra worden uitgelegd.

Alvast bedankt, Sentmen.

Laatst gewijzigd door sentmen; 08-11-09 om 11:51.
  #4  
Oud 08-11-09, 21:50
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Okee, ik ga mijn best doen. 't Is alweer een tijdje terug omdat ik tijdelijk even in de ziektewet zit en even niet meer rij (en dus de live kaartjes niet gebruik). Ik neem ook aan dat je zelf wel weet hoe je middels Backgrounder programma's in de achtergrond kunt draaien?

Ik ga er dus ook even vanuit dat je gebruik wilt maken van de kaartjes van Google. Er zijn vast ook wel andere mogelijkheden, maar ik vond deze het makkelijkst.

Maak een "API Key" aan op Sign Up for the Google Maps API - Google Maps API - Google Code
Dit is even werk, maar helaas noodzakelijk om de kaartjes te kunnen en mogen gebruiken op je site. Let ook op de gegevens die je invult, want ik herinner me dat je ook ergens expliciet moet vermelden dat je het kaartje gaat gebruiken in combinatie met een programma dat dynamisch coördinaten genereert of iets van die strekking.

Vervolgens zet je het programma "Tracker" op je iPhone. Ik weet niet meer waar ik dat vandaan had, maar het icoontje is een foto van (volgens mij) het space station boven de aarde. Een satelliet was een logischer icoontje geweest, maar de ontwikkelaar zat waarschijnlijk te slapen bij het kiezen van een mooie foto. ;-)

Tracker heeft een ingebouwde functie om de coördinaten door te sturen als onderdeel van de URL, zo gebruik ik het ook. Als het PHP script wat je op je server gaat maken bijvoorbeeld op http://www.jouwsite.nl/trackerscript.php is hoef je achter die URL in het programma Tracker alleen een vraagteken toe te voegen, dus http://www.jouwsite.nl/trackerscript.php?

De werkelijk URL die je server gaat krijgen van Tracker is dan:
http://www.jouwsite.nl/trackerscript...itude=XXXX&etc...

Dit kan je in PHP dan weer afvangen met:

PHP-code:
$latitude=$_GET['latitude'];
$longitude=$_GET['longitude'];
$accuracy=$_GET['accuracy']; 
etc...

Vervolgens laat ik het script op mijn server een HTML pagina genereren. Hoe je dit opbouwt moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik heb bijvoorbeeld voor het deel met het kaartje:

HTML-code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml">
  <head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title>CabCam</title>
       
    <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=HIER_JOUW_PERSOONLIJKE_GOOGLE_API_KEY" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
    function initialize() {
      if (GBrowserIsCompatible()) {
        var map = new GMap2(document.getElementById("map_hybrid"));
        map.setMapType(G_HYBRID_MAP);
        var center = new GLatLng('.$latitude.', '.$longitude.');
        map.setCenter(center, 18);
		var marker = new GMarker(center, {draggable: false});
		map.addOverlay(marker);
      }
    }
    </script>
    
</head>

  <body marginwidth="0" marginheight="0" leftmargin="0" topmargin="0" onload="initialize()" onunload="GUnload()">
  	<table width="600" height="710" cellpadding="0" cellspacing="0">
  		<tr>
  			<td align="center" height="10">
  				Laatst opgegeven status: <strong><?php include("inc.status.php"); ?></strong>
  			</td>
  		</tr>
  		<tr>
  			<td background="http://mijnsite.nl/cabcam.jpg?'.time().'" height="350" valign="top">
  				<font color=white><p align=center></p></font>
  			</td>
  		</tr>
  		<tr>
  			<td height="350">
    			<div id="map_hybrid" style="width: 600px; height: 350px"></div>
    		</td>
    	</tr>
    </table>
  </body>
</html>
Je kan bij Google genoeg kant en klare voorbeelden vinden om mee van start te gaan.

Ik heb vervolgens op mijn site deze HTML weer via een iframe in een andere pagina opgenomen en laat deze iframe automatisch iedere xx seconden reloaden zodat de bezoeker dat niet handmatig hoeft te doen, maar ook dit is natuurlijk helemaal aan jou.

Hou er rekening mee dat dit geintje wel massa's stroom vreet. Ten eerste een app die continu de GPS uitleest, dit ook nog eens continu doorstuurt naar een site en dat alles ook nog eens via backgrounder op de achtergrond. Bij mij staat de iPhone permanent in een dock op mijn dashboard (omdat 'ie ook steeds foto's doorstuurt), maar als je met deze opstelling aan de wandel gaat denk ik dat de lol wel ergens tussen een half uur en een uur voorbij is. :-D
  #5  
Oud 09-11-09, 10:08
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Netjes, maar hoe kan ik mijn iPhone toewijzen aan google maps? En bedoel je met de app "Tracker" toevallig "GPS Tracker"? Want tracker kan ik niet vinden.

En sorry, maar ik mis heel veel. O.a. jij include inc.status.php, maar die heb ik niet. Allemaal dat soort dingen.

Ik heb hem uitgeprobeert maar hij zegt: We hebben op dit zoom niveau helaas geen afbeeldingen voor deze regio. U kunt uitzoomen voor een breder overzicht.

Laatst gewijzigd door sentmen; 09-11-09 om 10:21.
  #6  
Oud 09-11-09, 15:08
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentmen Bekijk bericht
Netjes, maar hoe kan ik mijn iPhone toewijzen aan google maps? En bedoel je met de app "Tracker" toevallig "GPS Tracker"? Want tracker kan ik niet vinden.
Volgens mij bedoelt hij GPS-Trk (sateliet station maar aarde op de achtergrond) ;-)
  #7  
Oud 09-11-09, 16:51
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

De app heet bij mij gewoon "Tracker". In de info op de iPhone staat een link naar http:// iphone.welebny.com maar daar kan ik 'm vreemd genoeg ook niet meer terug vinden. Hieronder zie je in elk geval het icoontje, mijn versie geeft 1.5 aan. Als ik in iTunes in de appstore er naar zoek staat 'ie er ook wel tussen, maar geen idee hoe ik daar een directe link naar kan maken. Gewoon even zelf naar "Tracker" zoeken en het icoontje opzoeken.

Mijn inc.status.php kan je vergeten. Dat was gewoon een voorbeeld van hoe -ik- het opgelost heb. Die include is weer een andere routine waarmee ik met één klik op een andere pagina kan aangeven dat ik bijvoorbeeld pauze heb en de foto en het kaartje dus niet zullen veranderen. Omdat je schreef dat je bekend bent met PHP ging ik er een beetje vanuit dat je zelf wel kon ontcijferen welke delen wel en niet te gebruiken.

Je hoeft niet je iPhone "toe te wijzen". Ik DACHT me te herinneren dat ik bij het registreren van de API moest aangeven dat de data dynamisch werd aangeroepen ofzo, maar het kan ook zijn dat dat in de call naar de API zelf moest.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Picture 1.png‎ (66,2 KB, 2x gelezen)
  #8  
Oud 20-02-10, 15:31
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
De app heet bij mij gewoon "Tracker". In de info op de iPhone staat een link naar http:// iphone.welebny.com maar daar kan ik 'm vreemd genoeg ook niet meer terug vinden. Hieronder zie je in elk geval het icoontje, mijn versie geeft 1.5 aan. Als ik in iTunes in de appstore er naar zoek staat 'ie er ook wel tussen, maar geen idee hoe ik daar een directe link naar kan maken. Gewoon even zelf naar "Tracker" zoeken en het icoontje opzoeken.

Mijn inc.status.php kan je vergeten. Dat was gewoon een voorbeeld van hoe -ik- het opgelost heb. Die include is weer een andere routine waarmee ik met één klik op een andere pagina kan aangeven dat ik bijvoorbeeld pauze heb en de foto en het kaartje dus niet zullen veranderen. Omdat je schreef dat je bekend bent met PHP ging ik er een beetje vanuit dat je zelf wel kon ontcijferen welke delen wel en niet te gebruiken.

Je hoeft niet je iPhone "toe te wijzen". Ik DACHT me te herinneren dat ik bij het registreren van de API moest aangeven dat de data dynamisch werd aangeroepen ofzo, maar het kan ook zijn dat dat in de call naar de API zelf moest.

Een beetje laat antwoord maar ik heb het bestand eindelijk gevonden en gedownload. Maar het probleem is dat ik eigenlijk wil dat het op de achtergrond loopt (dus een deamon) en dat het niet elke 20 sec. ververst, maar 1 keer in de 5 minuten.

Iemand nog een andere app waarmee ik dit kan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest iphonedre iPhone algemeen 3 11-05-11 15:28
waar ben ik? rickyheijnen iPhone Apps 6 20-07-09 10:32
Overstappen op de iPhone 3GS: waar simlockvrij en waar niet LuigiStyla Koopinformatie Nederland 75 19-06-09 17:25
BEN (nieuwe BEN; dus via Tmobile) en update naar 2.0.1 - geen GPRS vinnieblanco Overige providers Nederland 5 18-08-08 23:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.