//

Geluidsterkte TomTom

Geluidsterkte TomTom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) In mijn auto: Pioneer DEH-65BT Bluetooth autoradio met Carkit en BT Audio Iphone 3GS + Tomtom Voor ik de Iphone kocht had ik al een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-12-09, 21:25
cb005978 cb005978 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard Geluidsterkte TomTom

In mijn auto:

Pioneer DEH-65BT Bluetooth autoradio met Carkit en BT Audio
Iphone 3GS + Tomtom

Voor ik de Iphone kocht had ik al een Nokia 6233 die ik gebruikte om te bellen en om BT audio te streamen met bluetooth. Dat werkte altijd prima. De Pioneer heeft de mogelijkheid om het inkomende signaal iets te versterken in een paar stappen zodat radio en BT Audio dezelfde geluidssterkte opleveren. Dan hoef je dus niet zo aan de volumeknop te draaien als je van Tuner overgaat naar BT Audio.

Dat werkt bij de Iphone precies zo: geen enkel probleem met bellen of de IPOD functie bij het afspelen van muziek of een audiobook.

TOT ik de Tom Tom aanzet. Het volume van de stem is zo hard dat de speakers ervan vervormen. Ik kan nergens een audio instelling vinden in de Tom Tom zelf. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Ook het slidertje onderaan de TomTom als je op de balk drukt. Vandaag in arrenmoede het geluid maar uitgezet.

Ik zal vast wel iets stoms fout doen maar hoe zit het nou dat het volume van de audio van de Ipod en die van de stem van de TomTom zo enorm uit elkaar liggen?

Wie kan hier wat advies over geven?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-10, 16:00
Dading Dading is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb een andere situatie maar hetzelfde probleem:

Ik heb de tomtom car kit, aangesloten op m'n autoradio via de aux-uit.

Het geluid uit de car kit is ontzettend luid! Als ik van radio overschakel naar iPhone moet ik m'n volume ongeveer met 50% terugdraaien om op hetzelfde geluidsniveau te komen. Hierdoor worden bepalen tonen ook vervormd (krakerig) en is muziekkwaliteit eigenlijk te laag om lekker naar te luisteren.

De volumeknoppen op de carkit lijken alleen de ingebouwde speaker te beinvloeden en het volume kan men ook op de iPhone niet aanpassen als deze op de car kit is aangesloten.

Heeft iemand anders dit geluidsniveauverschil ook of is mijn carkit kapot?

Heb even in andere forums gezocht en het schijnt vaker voor te komen:
Tom Tom Carkit Anfänger Fragen?!
Tomtom Car Kit Aux Lautstärke regeln

zoiets wordt aangeraden op het forum:
Hama Audio-Verlängerungskabel 3,5-mm-Klinken-Stecker: Amazon.de: Elektronik

maar ik denk eraan gewoon deze te nemen:
http://www.headphones-china.com/imag...tter2-logo.jpg
en één kant er af te knippen.

Laatst gewijzigd door King1987; 11-01-10 om 20:42. Reden: samengevoegd.
  #3  
Oud 12-01-10, 10:07
cb005978 cb005978 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik wil hier zelf nog wel een keer op reageren: Het vreemde doet zich voor dat het bij mij eigenlijk gek genoeg ongeveer de helft van de keren goed gaat.

Ik heb geen flauw idee waarom soms wel en soms niet. Het zou me wat waard zijn om er achter te komen waardoor dat komt. Het is vast de een of andere instelling maar ik ben er nog niet achter welke.
  #4  
Oud 20-01-10, 12:12
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

hi, sinds gisteren mijn tomtom carkit, en hetzelfde volumeprobleem.

zelfs als je het geluid corrigeerd is de kwaliteit beduidend minder. Krijg het geluid alleen weer goed als ik rechtstreeks in de iphone oordop uitgang plug.

errug jammer dit ((

Laatst gewijzigd door iScorpio; 21-01-10 om 18:11.
  #5  
Oud 22-02-10, 19:45
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Ik heb juist het probleem dat het geluid van mijn TomTom carkit niet hard genoeg is... Ik heb hem op de aux van mijn radio aangesloten, muziek e.d. afspelen gaat prima maar zodra ik gebeld word of zelf ga bellen, gaat het geluid niet meer over de aux naar mijn boxen, maar komt het ( veel te zacht ) uit de carkit zelf...? Iemand een idee wat ik fout doe?
  #6  
Oud 12-06-10, 02:30
Mikez Mikez is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem als iPetert.

Mijn iPhone in de TT carkit wil/kan ik niet aansluiten op mijn auto speakers, maar het volume van de TT carkit is veel te zacht.
Ik zoek eigenlijk een simpel extern speakertje het liefst zonder batterijen (voeding via cigarettenaansteker of mooier nog van de TT carkit) die het geluid wat kan versterken.
Ik heb al een ouder speakertje van mijn vorige Mr. Handsfree set geprobeerd aan te sluiten, maar een standaard mini jack kabel lijkt niet helemaal conform die van de iPhone te zijn.
Met een beetje pielen kreeg ik er uiteindelijk geluid uit, maar veel te zacht. Er zit ook geen versterkertje in dat speakertje, dus dit is ook geen oplossing.

Iemand een oplossing?

Mike
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Tomtom openen vanuit Safari via tomtom:// URI? Ruud_ iPhone Navigatie 0 24-11-09 21:08
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 17:56
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 19:40
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.