iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: Tom Tom en Parrot3100 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/50817-tom-tom-parrot3100.html)

Maaike79 27-12-09 10:04

Tom Tom en Parrot3100
 
Goedemorgen,

Ik overweeg de TomTom-app te kopen voor mijn iPhone. Ik heb hier een paar vragen over, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden!
In de auto gebruik ik een Parrot 3100, geluid gaat over de autoradio.
-Gaat het geluid van de TomTom ap dan ook over de autoradio?
-Wat gebeurt er als ik bel of gebeld word? Sluit de app dan af of gaat dit volledig via mijn Parrot?
-Is de TomTom carkit houder echt nodig? Of kan het ook gewoon met een andere autohouder en autolader?

Alvast bedankt!

Rene K. 27-12-09 10:10

vraag 1. het geluid van de tomtom gaat niet over de luidsprekers
vraag 2. De app. wordt afgesloten
Vraag 3. De houder is niet echt nodig.. Maar wel een mooie gadget..

Ik ben heel erg tevreden over de parrot..

Maaike79 27-12-09 11:08

Hmm... dan heeft het eigenlijk niet zoveel nut, als de app wordt afgesloten. Zeker bij langere ritten bel ik of word ik gebeld, ben ik vervolgens meteen de weg kwijt ;)
Dan houd ik het maar bij mijn gewone TomTom (die ik anders aan mijn vriend zou geven).
Tenzij iemand goede argumenten heeft waarom ik juist wél navigatie via mijn iPhone moet nemen?!

rvanhusen 27-12-09 19:46

Hallo,

Er zijn natuurlijk geen echte goede reden waarom je navigatie op je iphone moet hebben.
Je hebt een TomTom dus het een extra luxe om nog een navigatiesysteem erbij te hebben.

Ik heb een iphone met Ndrive, een TomTomhouder en een Parrot RKi8400 autoradio.

Al het geluid van de iphone gaat via de BT en de tt houder naar de parrot.

Alleen als je gebeld wordt of gaat bellen dan stopt de navigatie. Dat ligt aan apple wil niet hebben dat er iets draait op de achtergrond.

Dus als je echt je navigatie nodig hebt dan zou ik bij mijn TomTom blijven die wijst je gewoon de weg als je belt of gebeld wordt.

Veel succes met je keuze

juiced 04-01-10 16:37

Even bij vermelden dat je tijdens je gesprek gewoon tomtom weer kan opstarten zonder probleem. Dus als je telefoon opgenomen hebt even op home knop duwen en gps programma terug opstarten en je bent weer vertrokken. Is soms wat omslachtig, maar was toch tevreden toen dit werkte, spaarde mij al wat verloren km's uit :)

mrfred 15-03-10 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 397978)
Hallo,

Er zijn natuurlijk geen echte goede reden waarom je navigatie op je iphone moet hebben.
Je hebt een TomTom dus het een extra luxe om nog een navigatiesysteem erbij te hebben.

Ik heb een iphone met Ndrive, een TomTomhouder en een Parrot RKi8400 autoradio.

Al het geluid van de iphone gaat via de BT en de tt houder naar de parrot.

Alleen als je gebeld wordt of gaat bellen dan stopt de navigatie. Dat ligt aan apple wil niet hebben dat er iets draait op de achtergrond.

Dus als je echt je navigatie nodig hebt dan zou ik bij mijn TomTom blijven die wijst je gewoon de weg als je belt of gebeld wordt.

Veel succes met je keuze

ik heb tomtom app plus die tomtomhouder
plus een radio met usb en aux(kenwood)
nu (helaas) kan ik niet gelijk radio luisteren en tomtom aan zetten
kan dat met die parrot wel???
of is dat geheel niet mogelijk ivm multitasking

gr mrfred


nu lees ik dat jij in bezit bent van de parrot rki8400

rvanhusen 15-03-10 23:04

Ja met Parrot kan dat wel.

De houder maakt verbinding met de Parrot en geeft keurig de stem van de navigatie door naar de radio.

Die dimt dan de muziek en geeft de aanwijzing door en gaat daarna weer gewoon verder met muziek.

mrfred 16-03-10 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 426821)
Ja met Parrot kan dat wel.

De houder maakt verbinding met de Parrot en geeft keurig de stem van de navigatie door naar de radio.

Die dimt dan de muziek en geeft de aanwijzing door en gaat daarna weer gewoon verder met muziek.

Raar de laatste zin had boven aan moeten staan,maar goed.
Dus met die parrot radio en m,n tomtom houder met tomtom,
kan ik dus navigeren en tegelijk radio luisteren????
Want nu kan dat dus niet(met die radio van mij met usb en aux)

Sorry voor de vraag hoor met een nul op dit gebied,
ben namelijk niet de jongste meer onder al deze mensen.

iN elk geval bedankt voor de reactie.
gr mrfred

rvanhusen 16-03-10 21:53

1 Bijlage(n)
Lees even de gebruiksaanwijzing bijgesloten in dit bericht en je weet alles wat je wilt weten

mrfred 16-03-10 22:06

hey dank je zal hem aandachtig gaan lezen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.