iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Krakerige stem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/50955-krakerige-stem.html)

Jinta 29-12-09 08:12

Krakerige stem
 
IK heb hier het hele forum uitgekamt over navigatie op de iphone.
Uiteindelijk heb ik besloten Navigon aan te schaffen. Gisteravond gedownload en vanmorgen de rit naar mijn werk maar eens aangezet.
Wat me meteen opviel is dat de stem heel krakerig en zacht klinkt, alsof de box van de iphone stuk is.
Is dit probleem bij anderen ook bekend?

Een minpunt: ik reed op een B-weg naast de snelweg en Bea dacht dat ik op de snelweg reed :O

++aftellen!++

pascalbrouwers 29-12-09 10:14

De stem klinkt een beetje blikkerig en niet al te hard.
ik heb hem aangesloten op mijn auto radio via de aux aansluiting, en dan klinkt het goed en duidelijk.

pascal

Jinta 29-12-09 11:11

hmm, heb geen aux ingang op mijn autoradio.
Jammer...
Dank voor je reactie!

Giggles 29-12-09 16:25

krakkerige stem
 
hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, niet zozeer een krakerige stem, maar wel erg zacht. Als ik in de bebouwde kom rij is het nog wel te verstaan maar op de snelweg niet. Nu heb ik speciaal hiervoor (en handsfree bellen dan ) een bluetooth oortje gekocht (Jabra BT2080) met het idee dan hoor ik het geluid rechtstreeks in mijn oor. Maar bammer het lukt me niet om dit te regelen. Bellen gaat wel gewoon via het oortje maar de Navigon stem (en ipod geluid) Komt rechtstreeks uit de telefoon. Iemand een een idee of en hoe ik dit wel werkende kan krijgen? Ik heb ook geen mogelijkheid om mijn iphone 3G op de radio aan te sluiten.
Alvast bedankt voor de reacties.

rvanhusen 29-12-09 17:56

Ja de tomtomhouder kopen werkt prima.

Giggles 29-12-09 18:21

krakerige stem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 398718)
Ja de tomtomhouder kopen werkt prima.

Bedankt voor je reactie, maar wat doet die tomtom houder dan extra? Ik heb namelijk al een Iphone oplader (houder) in mijn auto. Ik had verwacht dat als een bluetooth oortje gekoppeld is aan de iphone dat deze dan alle audio (dus navigatiestem , bellen en muziek) via dit oortje zou laten lopen. Ik vind het niet nodig om het geluid via de speakers te hebben.

Jinta 29-12-09 21:53

Ik zat er ook al aan te denken (Tom Tom houder).
dat versterkt het geluid neem ik aan?

rvanhusen 29-12-09 22:57

Er is nu al zoveel geschreven over de tomtom houder dat het vervelend wordt om nu weer te schrijven over wat een tomtom houder doet.

a. voor navigatie heb je sneller een fix want er zit een extra chip in de houder
b. in de houder zit BT
c. in de houder zit een microfoon
d. in de houder zit een speaker
e. je kan de houder in landscape zetten

Dus je kan beter navigeren, je kan handsfree bellen, je iphone wordt opgeladen, je iphone zit stevig in een goede houder

En dit alles was gewoon op dit forum te vinden.

Dejive 30-12-09 13:09

Blikkerige stem kan er trouwens mee te maken hebben dat je straatnamen noemen aan hebt staan ofzo..als je dat uit zet krijg je een betere stem.
Heb zelf verbinding met mijn autoradio via bluetooth..werkt super..brodit houder erbij en je bent klaar.
Interne GPS werkt goed genoeg voor mij..altijd snel een fix.

Jinta 30-12-09 14:58

@Dejive
Oh, da's een goeie, ik heb inderdaad straatnamen aan staan.
Ga het gelijk proberen of dat wat uitmaakt!
Dank je wel :-)

Fix is overigens wel prima ;-)

Starscreamer 04-01-10 12:09

[quote=Dejive;399135]Blikkerige stem kan er trouwens mee te maken hebben dat je straatnamen noemen aan hebt staan ofzo..quote]

Klopt bij mij was het zo ook verholpen :D
Nu keer hopen dat we meer stemmen kunnen krijgen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.